Haaveena valmiusjoukkoihin pääsy

Solttu

Elikkä olen -95 syntynyt poika, tänään tuli kirjeet kutsuntoihin ja informaatiota varuskunnista sun muista tiedoista. Itseäni eniten kiinnosti tuo valmiusjoukot. Lueskelin läpi kriteerit ja silmääni pisti englannin kielen kriteerit. Muut kriteerit onnistuvat kyllä, mutta englannista en olisi varma.. Englannin pitäisi olla tyydyttävää luokkaa tai peruskoulun hyvä luokkaa todistuksessa joka pitää lähettää hakemuksen mukana. Itse käyn tällä hetkellä Kaksoistutkintoa ja englanti on se kakkonen eli hyvä, mutta koulutus tosiaan kesken joten en voi lähettää sitä todistusta ? Vaan minun pitää laittaa peruskoulun todistus jossa englannin numeroni onkin sitten taas se 7.. Mites mahtaa olla mahdollisuuksien laita päästä valmiusjoukkoihin ? Vai onko kenties niin, ettei tuo seiska merkitse mitään, kun on kaksoistutkinnossa hyvää numeroa saanut englannista ?

5

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+18

Voithan sä sinne lähettää sekä peruskoulun, että tuon nykyisen koulusi todistuksen, ei sen tutkinnon tarvitse loppuun asti suoritettu olla.

Sitäpaitsi todellisuudessa tuo englannin numero tuskin merkitsee yhtään mitään tuolla. Ja kuinka monimutkaista kieltä ne edes tarvitsee tuolla käytännössä... Tuskin yhtään. En muista harjoitteliko 1jk aikoinaan, niin ainakin kuulin(jos siis tarkoitat Säkylän valmareita) englanniksi vai, enkä ole kaveriltakaan tullut kysyneeksi harjoitteleeko nykyisin kun koko armeijapelletouhu evvk.
      Jos harjoittelee niin eiköhän ne käskysanat opi vaikka apina nelosen englanninnumerolla vartissa.

Jos ei harjoittele, niin sitä englanninkieltä tarvinnee sitten ns. "tositilanteessa" jos sattuu rauhanturvaajaksi tjsp lähtemään ja siihen on sitten ihan erikseen haut ja kriteerit.

P.S. Onpa helvetin typerää ja naurettavaa, että nykyään amiksissa arvosanat on 1-3....

• Old boy

Ei valinta tähän kaadu...

Palvelupaikkasi päätetään syksyllä kutsunnoissa, johon otat mukaan viimeisen
        koulutodistuksesi. Nyt kysytyillä tiedoilla ja todistuksilla ei ole merkitystä, jos
        siellä on esittää tuoreempaa tietoa.

• tuleva erkkari

Sinnehän on erilliset pääsykokeet jossa luultavasti joudut puhumaan englanniksi jotakin pientä. Lähetä sinne viimeinen koulutodistus elikkä se yläasteen, kyllä 7 englannilla jo pääsykokeisiin pääsee kunhan siellä sitten näyttää että osaa vähän puhua. Käsittääkseni se puhe juttu ei ole mikään vaikea!

Jos haluat oikeasti haastetta armeijalta niin hae laskuvarjojääkäreihin tai erikoisrajajääkäreihin, minne olen itse menossa ensi kesänä.

• Enklanti

Nyt kaivoin tän esiin ja on pakko kysyä, että onko tullut kutsua? Eikös sen pitäisi tulla 15.2 mennessä? Samaa asiaa mietin kun pistin hakemuksen menemään sinne ja päättötodistuksessa on 7. Harmittais kyllä jos ei nyt vastausta kuulu kun on ihan vain englantia treenattu ku fyysinenosio tuntuis menevän suht helposti läpi. Kuitenkin lukion pitkästä englannista näyttäs tulevan M(8).

• tuossavähänesimakua

http://tuomasmuraja.com/?page_id=1145

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      52
      3807
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3665
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3451
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3267
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3039
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2528
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2415
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2265
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2059
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2049
    Aihe