Mulla 5 vuotta vanha Techwood-merkkinen 37"-tauluTV. Painelin yhtenä iltana kaukosäätimen nappeja puolinukuksissa ja nyt TV näyttää tekstitykset muissa paitsi TV1, TV2, TV5, Teemalla ja Avalla. Vaikka kuinka valitsen tekstityskielen ja yritän kaikkea niin en saa näihin kanaviin tekstityksiä takaisin. Teeman tekstittömyys harmittaa tosi paljon.
Uskallanko painaa asennuksista esim. ensiasennuksen? En löydä mitään tehdasasetusten palautuksia kuten esim. tietskassa on.
Mitä mä teen?
Techwood pelittää muuten ihan hyvin, vaikka ikääkin on jo.
PLs - antakaa jotain vinkkiä.
Apua! TV:ssä ei näy tekstitykset!
12
16437
Vastaukset
- asijantuntia4
Juu, tuo ensiasennus on ilmeisesti sama asia kuin tehdasasetukset. silloin kanavatkin on haettava uudelleen automaattihaulla. Kyllä tekstityksenkin varmaan takaisin saa, kun valitset subtitle-toiminnalla tekstityksen päälle.
- Täti Punainen
Täti Punainen kiittää!
Nyt viimein uskalsin ottaa ensiasennuksen ja automaattikanavahaun ja simsalabim! tekstit palasivat. Siis - ensiasennus onkin sama kuin tehdasasetusten palautus.
Kiitos kovasti kaikille asijantuntioille. Olipas helpotus!
- Rokkiwaari
En tiedä millainen on Techwood merkkisen koneen koukosäädin, mutta mun Sonyn kaukosäätimessä on nollan (0) oikealla puolella näppäin, jossa on TV-ruudun kuva ja kolme pistettä. Sitä painelemalla YLEn kanavien tekstityken pääe ja pois.
- Rokkiwaari
Siis Ylen kanavien tekstityksen saa päälle ja pois.
- Anonyymi
Mulla Samsung, ennen sain tekstityksen ykköseen kakkoseen,kolmoseen tulee automaattisesti. Tv1 333, tv2 334 kolmoselta ei aina välttämättä tule tekstitystä. Ja harmitta nelosen tekstitys kun laittaa tekstitystä ja numerot 333, niin tekstitys on aivan jotain muuta, katon vaikka haluatko miljonääriksi, siinä tekee kysymyksen haluatko miljonääriksi siinä voi lukea ,lähdetäänkö vessapöntölle 👈, tämä vain esimerkki mutta ei kaukaa haettu. Huono kuuluisille tekstitys ihan automaattisesti.
- Anonyymi
Kiitos avustanbe. Minäkin löysin tä än keskustelyn avulla tekstityksdn!
- Tarkista kello
Kun kerroit että, ”kaukosäätimen nappeja puolinukuksissa”, olisikohan käynyt niin, että olet painanut telkkariin kellonajan näkyviin. Minulla ei tekstitys pelaa kaikilla kanavilla jos kellonaika päällä.
- Monet on teeveet
Minulla on televisio, josta tekstitystä ei nimenomaan saa päälle subtitle-napista, vaan lang-napista. siinä on sitten valikko, puhekieli/tekstityskieli. (Subtitle=tekstitys, Languages=kielet)
- Anonyymi
"Minulla on televisio, josta tekstitystä ei nimenomaan saa päälle subtitle-napista, vaan lang-napista. "
Näköjään jotkut TV -valmistajatkin sekoilevat.
Monessa TV:ssä subtitle-napista, saa tekstityksen päälle/pois (jos ohjelmassa edes on tekstitys tarjolla) ja lang-napista valitaan tekstityksen kieli (Suomessa, varsinkin YLEn kanavilla, huonokuuloisten tekstitys suomeksi suomenkielisissä ohjelmissa = hollanti, JOS ko. ohjelmaan on yleensäkään tekstitys saatavilla - kaikissa ohjelmissa ei välttämättä ole).
YLEn kanavien osalta ks. lisää täällä:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/12/04/tekstitykset-ylen-kanavilla
otsikko: Tekstitykset Ylen kanavilla
On tietysti mahdollista, että jokin TV -valmistaja poikkeaa valtavirrasta, ja nappien toiminnot poikkeavat totutuista - tällöin katso käyttöohjeesta - jonka saatat löytää myös netistä - tosin esim. Samsung poistaa vanhempien mallien käyttöohjeita sivustoltaan turhan aikaisin - esim. 15 vuotta vanhaan Samsung -telkkariin ei välttämättä löydä enää käyttöohjeita Samsungin sivustolta.
- Anonyymi
miksi tv-4:jän tekstitys näkyy niin suurena että peitää puoli ruutua?
- Anonyymi
Koska TV4- kanavalla on niin iso elektrolyyttikondensaattori. Sen voi vaihtaa pienempikokoiseen.
- Anonyymi
Täältä saat varmaan apua.
https://keskustelu.suomi24.fi/viihde-ja-kulttuuri/tv-ja-radio/laitteet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372421
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362416- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861281Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2671029- 52976
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747- 27740