Olen tällä hetkellä ihan saatanan yksinäinen. Tajusin vasta nyt, että tunne siitä etten ole yksin, on perustunut yhteen ainoaan vanhaan kaveriin jota olen pystynyt näkemään viikonloppuisin ja jonka seurassa olen voinut viettää iltoja. Mutta nyt hänkin on löytänyt uutta parempaa seuraa, ja hän ilmoitti minulle ettei halua enää lähteä kanssani ulos iltaisin. Jotenkin tämä tieto romahdutti minut, rupesin miettimään että miksi seurani ei kelpaa enää, ja tajusin että siihen on todellakin syynsä. Tajusin olevani harvinaisen paska ystävä.
Myönnän, että puhun usein ihmisistä heidän selkänsä takana, vaikka olenkin viimeaikoina yrittänyt vähentää sitä. Kuitenkin tuntuu, että tutuista ihmisistä on niin helppo juoruilla muiden kanssa, siitä irtoaa aina juttua. Tiedän sen, että minustakin puhutaan selkäni takana, mutta eihän sen tietenkään pitäisi olla oikeutus sen tekemiselle.
Myönnän myös sen, että olen usein kiinnostuneempi omista kuulumisistani kuin toisten. Kysyn kyllä aina toisten kuulumiset, mutta usein annan sen virrata ohi korvieni. Jos he vastaavat lyhyesti, ajattelen ettei heillä ole mitään kerrottavaa, joten kerron sen sijaan omista asioistani pítkään ja vuolaasti. Ehkä he kuitenkin odottavat, että osoittaisin oikeasti olevani kiinnostunut heidän jutuistaan ja että yrittäisin udella enemmän.
Olen myös huono ottamaan yhteyttä, odotan yleensä että minuun otetaan yhteyttä. Välillä jopa nautin siitä tunteesta, kun "katoan" vähäksi aikaa kokonaan, ja odotan että jotain kiinnostaisi kuulumiseni. Jos kenestäkään ei vähään aikaan kuulu mitään, saatan mässäillä itsesäälissä ja ajatella, ettei ketään kiinnosta, mitä minulle kuuluu ja missä olen. Tosiasiassa he varmasti ajattelevat, ettei minua kiinnostaa paskaakaan heidän tekemisensä.
Olen surkeaa baariseuraa. Tarvitsen alkoholia vereeni, jotta uskallan lähestyä miehiä, ja kun alkoholia on tarpeeksi ja sopiva mies kiikarissa, saatan unohtaa kaverini. Olen usein jäänyt baariin miehen seuraan kun kaverini ovat lähteneet, enkä edes muista että milloin he lähtivät.
Vaikutan tylyltä paskiaiselta (ja ehkä olenkin.) Olen vieraassa seurassa erittäin varautunut, en juurikaan puhu mitään, enkä oikeastaan edes yritä. Kuvittelen, että kyllä joku minusta kiinnostuu ja yrittää jutella. Jos näin ei tapahdu, säälin itseäni ja elämääni koska en ikinä tutustu kehenkään. Saatan myös ajatella, että toiset puhuvat tyhjänpäiväisistä asioista, jotka eivät kiinnosta minua, eikä minun tarvitse osallistua siihen. Joskus jättäydyn tietoisesti joukon ulkopuolelle, jotta voisin sääliä itseäni vähän lisää.
Olen toivottoman kateellinen, enkä osaa oikeasti olla iloinen toisen puolesta. Yritän kyllä vaikuttaa iloiselta, kun toiselle on tapahtunut jotain mistä olen oikeasti kateellinen, mutta pelkään että todelliset tunteeni paistavat läpi kuin aurinko reikäisestä seinästä. Saatan jopa alkaa vältellä sellaista ihmistä, joka vaikuttaa liian onnelliselta ja jolla on asiat hyvin.
Luulisin, että nämä seikat ovat yksi syy yksinäisyyteeni. Tämä koskee myös perhettäni ja sukulaisiani, olen vieraantunut heistä kaikista. On todella rankkaa myöntää itselleen olevansa itsekäs ja kylmä ihminen sen sijaan, että sanoisi olevansa vain ujo ja varautunut. Kuitenkin uskon, että jos olisin pelkästään ujo, mutta muuten sosiaalisesti kelvollinen ihminen, minulla olisi paljo pitkäkestoisempia ihmissuhteita kuin mitä minulla nyt on, ja että tulisin loistavasti toimeen perheeni kanssa. Olisin ehkä jopa seurustellutkin.
Todellisuudessa minä olen karkottanut kaikki ihmiset luotani lopettamalla yhteydenpidon tai olemalla tyly ja ilkeä ihminen. Olen kuvitellut että syy on muissa, vaikka se on oikeasti ihan minussa itsessäni. Se tuntuu musertavalta, ikään kuin naamio olisi riisuttu kasvoiltani ja näkisin vasta nyt kunnolla, millainen ihminen olen. En tajua, miten minusta on tullut tälläinen, enkä ole varma, miten pystyisin muuttamaan itseni. Tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että tulen kuolemaan yksin ja harvinaisen katkerana.
Tajusin, miksi olen yksinäinen
40
2059
Vastaukset
- fsffsfsfs
Jos haluat muuttua, niin tuossa on jo hyvä alku, että olet tiedostanut miten asiat ovat. Sunlaistas tyyppiä olisi kyllä "kuulustella" livenä, pistää ikään kuin selkä seinää vasten. Hyvässä hengessä toki :) No, toivottavasti joku muu osaa nyt auttaa sua täällä enempi.
- Uksnaine ja kaksnain
Aga Viromees auttas kus o ?
- itsekkäät
Et ole ainoa. Tunnistan itseni tekstistäsi. Tämän takia pilasin parisuhteeni, miehelläkin oli ongelmia joista suurin on alkoholi. Mutta asiasta on myös puhuttu ja osasyy ryyppäämiseen on minun käyttäytyminen ja itsekeskeisyys.. masennus mulla todettu monesta muusta menetyksestä johtuen, mutta sitäkin olen käyttänyt vain tekosyynä käyttäytymiseeni. Pilasin ylpeydelläni myös suhteeni äitiini kuka on kuitenkin ollut suurin apu elämässäni. Valitan myös ystävien vähyyttä, kaikki vain sen takia ettei minua kiinnosta tutustua uusiin ihmisiin, varsinkaan naisiin.
- sdfsdfsfsf
Se on kyllä harmi ku pitää olla niin itsekäs. Mäkin oon :(
- oppia ikä kaikki
Aloittajalle sanon, että elämä opettaa. Jos ihmisuhteissa on aina itse saavana osapuolena ja haluaa napsia vain kerman ja koristeet kakusta niin ennen pitkää ontolta elmä alkaa tuntumaan. Aikansa lentää ja liihottelee, mutta seinä tulee eteen. Sinun mentaliteetillä ei myös parisude onnistu: voit rakstua kemiallisesti iahn hullun lailla. Kun itse saa suhteesta nautintoa ja mileihyvää, voit olla mitä romanttisin kumppani, mutta kun arki alkaa hiipimään yhteiseloon voit retkahtaa taas uuteen ja et osaa ottaa mitään vastuuta ja sinulta puuttuu empatia. Toinen ääripää on sitten kaikessa miellyttäminen ja sopeutminen toisten tahtoon, ettei jäisi yskin. Kumpainenkin on sairasta ja epäaitoa.
Hyvä että olet itse ongelman löytänyt. Et ole ainakaan sairas narsisti, kun huomaat itseääsi tuolliaisia piirteitä. Voimia ja nöyryyttä kasvuun tasapainonoiseen ihmisyyteen. - Tästä se lähtee!
Hieno kirjoitus! Todella positiivista että olet ymmärtänyt vian olevankin sinussa itsessäsi ja sinulla on selkärankaa ja nöyryyttä myöntää totuus itsellesi rehellisesti. Toiset eivät kykene siihen koskaan, vaan ikuisesti pitävät kiinni siitä, että vika on aina muissa, kun taas heissä itsessään ei ole mitään vikaa!
Nyt sinulla on toivoa ja taitoa tulevaisuudessa luoda aitoja, hyviä ihmissuhteita. Yrität tästälähin olla kiinnostunut muista, jutella ja tutustua muihin ja olla aidosti kiinnostunut heidän asioistaan ja kuulumisistaan.
Lohdutan sinua tiedolla, että sinunlaisiasi ihmisiä, jotka käyttäytyvät noin kun olet käyttäytynyt on todella paljon, varmaankin suurin osa ihmisistä. Heille kaikille tekisi hyvää ajautua samanlaiseen tilanteeseen kuin sinä, jotta saisivat mahdollisuuden kokea saman havahtumisen kuin sinä. Se olisi parasta mitä heille voisi tapahtua!
Voithan vielä yrittää saada kaverisi takaisin kertomalla hänelle saman kuin tilitit tänne ja lupaavasi (ja TODELLA YRITTÄVÄSI!) parantaa tapasi!- Jaah?!
Mikä mytomaani!:D Uskomatonta porukkaa ihan todella tässä Suomi24:a kirjoittelemassa Mulla käy kyllä lähinnä sääliksi sitä parkaa, jota/joita sä pahansuopa feikkaat.... Kas kun ei minua: minä kun olen ollut kiusaamisen kohde tässä Suomi24:a.
Mitä sulla on sitä vastaan, jos jotkut tykkää viettää aikaansa vain muutamien hyviksi ja lojaaleiksi todettujen ystävien kanssa? Mitä sulle tarkoittaa "ystävyys" käsitetasolla, ymmärrätkö edes koko käsitettä? Kysyy tässä sinua tuntematon. Tulee ihan ulkopuolisena lukijanakin paha mieli tollasesta mytomaanisesta (en nyt muuta termiä tähän keksi) pahansuopaisuudesta tällaisella nimettömällä keskustelupalstalla ja sanoisinko "materialismista", missä ihmissuhteet määritetään lähinnä "hyödykearvotasolla", kun ei aidoista ystävyyksistä ilmeisesti mitään tiedetä...
Onneksi ei itseni ole koskaan tarvinnut olla noin kateellinen. Eipä ihme, jos jotkut sosiaaliset on varautuneita, jos tollasella luonteenlaadulla varustettuja feikki- puppukirjoittelijoita on nettipalstoilla heilumassa.;) Ainoa anti sun kirjoituksissasi on siinä, että tollaseen pahansuopaan puppuilukirjoitteluun voi hyvin peilata itseään ja omaa arvomaailmaansa ja todeta tyytyväisenä, että itse on onneksi kuitenkin empatiakyvyn osalta aika terve.:)
Yritäs sä nyt vaan - mikä sitten lienetkin - parantaa tapasi ja lopettaa puppujuttujen kirjoittamisen vertaistukipalstoilla, koska eikö toi nyt ole aika noloa, tollanen feikkaava kirjoitteleminen nimettömällä palstalla? Oikeasti. Kun en mikään mielentervesypuolen asiantuntija ole, en osaa muuta sanoa, mutta sen voin sanoa, että kyky empatiaan lähtee ihmisellä rehellisyydestä ennen kaikkea itseään kohtaan. Ei edusta, edes, missään määrin järkiperäistäkään käytöstä keksiä päästään vihamielisiä juttuja julkisilla tällaisilla nimettömillä palstoilla.
Et sitten minun vinkkejäni kaipaa, että miten saada aitoja ystäviä? Nyt sinulla olisi ollut siihen mahdollisuus, mutta et taida olla riittävän nöyrä kertoaksesi oikeasta itsestäsi yhtään mitään. Olet varmaan aika epätoivoinen, kun vietät aikaasi kirjoittelemalla täysin keksittyjä tarinoita nettipalstalla: mulla käy sua sääliksi.:( Ymmärtäisin, jos olisit joku 15- vuotias, että sitten joku voi olla niin törpön kiusanhaluinen, että muiden ystävyyssuhteetkin kiinnostaa, mutta tuskin olet sitä, ja sitten toi on kyllä jännä kombinaatio ihmisessä toi täydellinen tunnekylmyys yhdistyneenä uskomattomaan huomiontarpeeseen nettipalstalla...Voi olla, että olen väärässä, mutta veikkaan, että olet sama tyyppi, kuin aloituksen laatinut ja sä siis vastaat itsellesi omaan laatimaasi aloitukseen, niinkö, kun ylistät täysin typerää tekstiä? - Tästä se lähtee!
Jaah?! kirjoitti:
Mikä mytomaani!:D Uskomatonta porukkaa ihan todella tässä Suomi24:a kirjoittelemassa Mulla käy kyllä lähinnä sääliksi sitä parkaa, jota/joita sä pahansuopa feikkaat.... Kas kun ei minua: minä kun olen ollut kiusaamisen kohde tässä Suomi24:a.
Mitä sulla on sitä vastaan, jos jotkut tykkää viettää aikaansa vain muutamien hyviksi ja lojaaleiksi todettujen ystävien kanssa? Mitä sulle tarkoittaa "ystävyys" käsitetasolla, ymmärrätkö edes koko käsitettä? Kysyy tässä sinua tuntematon. Tulee ihan ulkopuolisena lukijanakin paha mieli tollasesta mytomaanisesta (en nyt muuta termiä tähän keksi) pahansuopaisuudesta tällaisella nimettömällä keskustelupalstalla ja sanoisinko "materialismista", missä ihmissuhteet määritetään lähinnä "hyödykearvotasolla", kun ei aidoista ystävyyksistä ilmeisesti mitään tiedetä...
Onneksi ei itseni ole koskaan tarvinnut olla noin kateellinen. Eipä ihme, jos jotkut sosiaaliset on varautuneita, jos tollasella luonteenlaadulla varustettuja feikki- puppukirjoittelijoita on nettipalstoilla heilumassa.;) Ainoa anti sun kirjoituksissasi on siinä, että tollaseen pahansuopaan puppuilukirjoitteluun voi hyvin peilata itseään ja omaa arvomaailmaansa ja todeta tyytyväisenä, että itse on onneksi kuitenkin empatiakyvyn osalta aika terve.:)
Yritäs sä nyt vaan - mikä sitten lienetkin - parantaa tapasi ja lopettaa puppujuttujen kirjoittamisen vertaistukipalstoilla, koska eikö toi nyt ole aika noloa, tollanen feikkaava kirjoitteleminen nimettömällä palstalla? Oikeasti. Kun en mikään mielentervesypuolen asiantuntija ole, en osaa muuta sanoa, mutta sen voin sanoa, että kyky empatiaan lähtee ihmisellä rehellisyydestä ennen kaikkea itseään kohtaan. Ei edusta, edes, missään määrin järkiperäistäkään käytöstä keksiä päästään vihamielisiä juttuja julkisilla tällaisilla nimettömillä palstoilla.
Et sitten minun vinkkejäni kaipaa, että miten saada aitoja ystäviä? Nyt sinulla olisi ollut siihen mahdollisuus, mutta et taida olla riittävän nöyrä kertoaksesi oikeasta itsestäsi yhtään mitään. Olet varmaan aika epätoivoinen, kun vietät aikaasi kirjoittelemalla täysin keksittyjä tarinoita nettipalstalla: mulla käy sua sääliksi.:( Ymmärtäisin, jos olisit joku 15- vuotias, että sitten joku voi olla niin törpön kiusanhaluinen, että muiden ystävyyssuhteetkin kiinnostaa, mutta tuskin olet sitä, ja sitten toi on kyllä jännä kombinaatio ihmisessä toi täydellinen tunnekylmyys yhdistyneenä uskomattomaan huomiontarpeeseen nettipalstalla...Voi olla, että olen väärässä, mutta veikkaan, että olet sama tyyppi, kuin aloituksen laatinut ja sä siis vastaat itsellesi omaan laatimaasi aloitukseen, niinkö, kun ylistät täysin typerää tekstiä?Kuulostat Jaah?! itse aika sairaalta, katkeralta ja pahansuovalta tapaukselta. Jos vastauksesi oli minun Tästä se lähtee! -kirjoitukseeni, niin olen kyllä eri henkilö kuin aloittaja. Toisin kuin sinusta, minusta on mukavaa tsempata henkilöä, joka on tehnyt noin perustavaa laatua olevan havahtumisen itsestään ja pystyy myöntämään omat virheensä ja syyllisyytensä ihan julkisesti näin keskustelupalstalla. Ei pidä lyödä lyötyä, varsinkin kun kaveri ilmaisi haluavansa ja yrittävänsä muuttua! Se on hieno tavoite joka olisi sovelias sinullekin.
- Jaah?!
Tästä se lähtee! kirjoitti:
Kuulostat Jaah?! itse aika sairaalta, katkeralta ja pahansuovalta tapaukselta. Jos vastauksesi oli minun Tästä se lähtee! -kirjoitukseeni, niin olen kyllä eri henkilö kuin aloittaja. Toisin kuin sinusta, minusta on mukavaa tsempata henkilöä, joka on tehnyt noin perustavaa laatua olevan havahtumisen itsestään ja pystyy myöntämään omat virheensä ja syyllisyytensä ihan julkisesti näin keskustelupalstalla. Ei pidä lyödä lyötyä, varsinkin kun kaveri ilmaisi haluavansa ja yrittävänsä muuttua! Se on hieno tavoite joka olisi sovelias sinullekin.
Aha? Katkeria ja pahansuopaisia ja henkisesti todella sairaita tässä Suomi24:a ovat kylläkin ne, jotka on niin kateellisia toisten aidoista ystävyyssuhteista, että pitää oikein nimettömälle tällaiselle keskustelupalstalle tulla lyömään kiilaa itselleen tuntemattomien ihmisten ihmissuhteiden väliin. Mytomaaneja...
Sitten kun teillä vielä on minun nimissäni tällä Suomi24- foorumilla selkäni takana profiili, niin kehtaatkin tulla haukkumaan _minua_ sairaaksi ja katkeraksi ja pahansuovaksi. Siitä se lienee johtunut kaikki se, että mitä outoa kiusaamista minä olen aina tässä Suomi24:a kokenut. Ihmiset, joihin tutustuminen ei kiinnosta minua pätkääkään; niin yhtäkkiä ne alkaa kutsua mua kouluvuosien pilkkatermeillä tässä ihan julkisella palstalla ja härskisti vaan, mutta nimettömästi, valehdella että milloin mä mukamas olisin "aspergeri", millloin mukamas "psykoosissa" kirjoitellessani tähän Suomi24:n ja mitä lie vielä muuta törkeää... Ja aina nimettömästi, aina! En ole koskaan yhtäkään rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoittavaa tässä Suomi24:a nähnyt tai havainnut, joiden jutut olisi asiallisia, mikä kertoo sen, että KOKO foorumi on täynnä pelkkiä feikkejä.
Yhdestä asiasta kyllä olen aika tyytyväinen. Jos joku ihan todella harjoittaa identiteettirikollisuutta minua kohtaan, niin kiinnijäämisen riski sellaisella on vääjäämätön ja suuri - ennemmin tai myöhemmin, koska minä sattumoisin en ole henkilölläni missään netissä koskaan ollut. Eli minua vainoava on ihan sitten omavaltaisesti mennyt ahdistelemaan mun tuntemiani ihmisiä, jos ja mikäli joitakin niin sikamaisia tahoja tässä Suomi24:akin olisi, että jos harjoitavat identiteettirikollisuutta. Huonompi juttu on tietysti se, että koska mä en ole netissä henkilöllä missään, voi kestää kauemmmin, ennen kuin saan selville, että millaisia mänttejä kiinnostaa mun persoona niin suuresti,että tarttee nettiin mennä valehtelemaan mun olevan muka mielisairas, mutta kaikkein parasta olisi, että jos nyt vaan jätätte minut ja kaikki viattomat ihmiset rauhaan netissä henkilövalehtelulta.
Kyllä minäkin tsemppaan sitten, kun en mytomaanien juttuihin kommentoi. Mytomaanit ei minussa mitään "tsemppaamisen" halua herätä. Järjetöntä touhua tollanen täysin keksittyjen tarinoiden suoltaminen ja kimpussa keskustelupalstalla teknisesti asiaton roikkuminen.
- mies 1974
Elä välitä aivan normaalia.Täälä kans yks urospuolinen.Mukavapa tässä on sivusta katella toisten tappeluita,kun ei tarvi ottaa itse ossaa,kun ei kukkaan uskalla kyläillä.
Tuosa kotipaikalla kun käväsee kattomassa vanahuksia,niin tullessa sanotaan terve ja vaikka olisi kylässä pari tuntia niin ei aina muuta sanota..lähtiisä heilauttaa vaan kättä.Hieman rupiaa toisinaan itekseen naurattaan kun saattaa olla velieksiä käymässä 5kpl ja kaikki vaan murahtellee ykstavusia vastauksia harvakseen,mutta jostakin syystä siltin kaikki käy kotipaikalla vaikka hiliasta on.Eikait tässä läimmäisille kuitenkaan mittään pahhaa toivota. - ikävä kyllä
Moni nainen on juuri tuollainen. Sen tähden en enää pidä naispuolisista ihmisistä, vaan välttelen heitä parhaani mukaan. Toki asiallista keskustelua suostun käymään, mutta kun toinen yrittääkin aloittaa elämänsä vuodatuksen, liukenen paikalta. Nimittäin jokaisella on just niin paska elämä kuin siitä tekee.
Samaa on miehissä, ettei oikeasti kuunnella mitä toisella on sanottavaa, vaan keksitytään omiin kiinnostuksen kohteisiin.
Mutta hyvä, olet henkisen kasvun tiellä!!!! Nyt tiedostat ongelman. Ehkä olet karkottanut vanhat tuttusi lopullisesti ja joudut petraamaan taitojasi uusien ihmisten kanssa. Älä toista vanhoja virheitä! - :-3
Ei aina voi vaatia toisilta täydellistä "aitoutta" joka asiassa. Jos ei jaksa kuunnella toisten avautumisia, ei se välttämättä tarkoita sitä että on jotenkin paha ihminen. Kannattaa kyllä yrittää vähän edes kiinnostua, ettei tarvitse ihan yksin jäädä.
- Jaah?!
Eipä tule mitään muuta tuosta kirjoituksesta mieleen, kuin että mitä ihmeen kenties (??!) mytomaaneja ja pahansuopaisia tässä Suomi24:a kirjoittelee?
Kun siis vielä nimetön palsta... Anteeksi nyt vain, mutta minä en usko pätkääkään ja osaankaan siihen, mitä sinä kirjoitat. Kirjoituksestasi huokuu vihamielisyys ja kummalliset käyttämäsi termit kuten esimerkiksi "udella", "sosiaalisesti kelvollinen", " tulla toimeen" mukamas oman perheesi( taidat puhua p*skaa!) kanssa ja että seurasi ei muka "enää" kelpaa ja "toivottoman kateellinen", herättävät minussa inhoa. Ainoa mikä taitaa pitää paikkansa, lienee se, että sinä todella olet toivottoman kateellinen, mutta mihinkään muuhun kirjoittamassasi en usko, ja inhoan, että tällaisia vertaispalstoja käytetään tuollaiseen tarkoitukseen ja tuollaiseen kirjoittamiseen...
Ootko varma, että et ole yrittänyt sorkkia jonkun muun ystävyyssuhteita, kun jauhat, että muka olisi aiemmin ollut paljon sosiaalisia kontakteja, ja yhtäkkiä muka ei mitään? Hyvää tyyppiä ystävällistä ihmistä ei ystävät sillä lailla halua kohdella. En tiedä, kenenä esiinnyt, mutta kirjoituksesi on tyhmä!
Todella outoa kirjoittelua tässä Suomi24:a. Siitä kyllä olen varma, että ei sulla mitään ystäviä ole, koska oli joku sosiaalinen enemmän tai vähemmän, niin ei tasan tarkkaan kukaan normatiivisesti sosiaalinen tavallinen ihminen tule tähän Suomi24:n kirjoittelemaan keskustelunavauksiin tollasia täydellisesti keksittyjä tarinoita. Mutta helppoahan tuo näkyy joillekin olevan, kun nimettömänä voi kirjoitella...
Ja minä ainakaan en "lopettaisi yhteydenpitoa" mihinkään muihin ihmisiin, kuin niihin joista en pidä, joskaan en kyllä edes aloittaisikaan tutustumista niihin, joista en pidä tai jotka vaikuttavat epämääräisiltä. En hakeudu sellaisten kanssa tekemisiinkään, joista en pidä, eli "live and let live". Ja internetissä en ole koskaan pitänyt yhteenkään yhteyttä, koska arvostan enemmän reaalielämää, missä onneksi läheisensä ja ystävänsä tietää, enkä edes uskaltaisi/ haluaisi ainakaan missään ainakaan tällaisessa Suomi24:n tyyppisessä netissä tutustua keneenkään. Johtuen suurelta osalta tuollaisten tekstien suoltajista... En kyllä ole yksinäinenkään erityisesti, että sikäli en tiedä onko tämä minulle edes oikea palsta, mutta _jos kiitos_ nuo pupputarinat olisi mahdollista jättää pois?
Kuka sun mielestä on niin kamala ihminen, että kuvaat tyyppiä suorastaan psykopaattina luonteenkuvaltaan, sä nimetön puppuilijakirjoittelija? Ei tollasta kirjoittelua voi selittää edes masennus. Taidat myös pitää kaikkia tämän Suomi24:n lukijoita tyhminä: muistuttaisin, että vaan osa lukijoista ja kirjoittajista on tyhmiä, mutta joukossa on myös tavanomaisella tavalla lukukykyisiä.- lottamari<3
Siis,,...siis, onko sinulla siis joku ongelma? Ellet pidä lukemastasi jätä siihen vastaamatta tai ohita se omalla - "siis niin pupputarinaa, en siis usko yhtään, siis tämä on niin siis tätä suomi24 provokatiivia".
No, älä ota itseesi,..saat sinä kommentoida ja ärsyyntyä kuten me muutkin välillä. Olen vaan huomannut, että minua ei paskaakaan nakkaa mikään, jos itsellä on hyvä olo ja hyvä päivä, mutta auta armias, jos itellä on asiat päin puskia, niin vi.....aa, ketuttaa kaikki ja koko suomi24 ja kaikki, jotka täällä kirjoittelevat. Se on SIIS niin itsestä kiinni kaikki, koko tämä elämä ja kaikki miten me asioihin suhtaudutaan.
Ei tämä ole helppoa, eikä sulla mulla varsinkaan, kun ollaan välillä niin ärtsykkäitä kaikkeen ja toiset ne vaan menee porskuttaa mitään ajattelematta, kun niillä on niin helvatan helppoa kaikki. Tykkään sun negasta asenteesta, mutta älä anna sen liikaa nielaista ettei käy kuten minulle, että otin sen jo melkein elämäntavaksi. Onneksi löysin positiivisesti ajattelevan ihmisen, joka veti mut pois täältä nettimaailmasta, johon ihminen herkästi hautautuu ja alkaa pitämään tätä todellisena elämänä ja todellista elämää tärkeämpänä.
En usko ihmisen tahalliseen ilkeyteen. Kaikki ilkeys on tyhmyyttä, eli tietämättömyyttä siitä miten sanat voivat satuttaa. Ehkä pahuus ja ilkeys on tietämättömyyttä paljon enemmän kuin tahallista tarkoitusperäistä satuttamista...ainakin normaaleilla ihmisillä. Psykopaatit sun muut on asia erikseen, mutta ihan tavalliset ihmiset tuntevat lopulta pahaa oloa ja syyllisyyttä, jos tekevät väärin ja siksi meidän pitäisi kannustaa heitä ymmärtämällä ja auttamalla ja antamalla heille anteeksi, niin he lopulta tajuavat ettei pahalla voiteta mitään jne....tää nyt ei liittynyt mitenkään tähän juttuun..jumituin vain kuin itsekseni taas pohtimaan joutavia.
Hyväää maanatai päivää sinulle Jaah?! Ehdotan että otat uudeksi nimim. SIIS. Olet niin SIIS ihminen. - Jaah!?
lottamari<3 kirjoitti:
Siis,,...siis, onko sinulla siis joku ongelma? Ellet pidä lukemastasi jätä siihen vastaamatta tai ohita se omalla - "siis niin pupputarinaa, en siis usko yhtään, siis tämä on niin siis tätä suomi24 provokatiivia".
No, älä ota itseesi,..saat sinä kommentoida ja ärsyyntyä kuten me muutkin välillä. Olen vaan huomannut, että minua ei paskaakaan nakkaa mikään, jos itsellä on hyvä olo ja hyvä päivä, mutta auta armias, jos itellä on asiat päin puskia, niin vi.....aa, ketuttaa kaikki ja koko suomi24 ja kaikki, jotka täällä kirjoittelevat. Se on SIIS niin itsestä kiinni kaikki, koko tämä elämä ja kaikki miten me asioihin suhtaudutaan.
Ei tämä ole helppoa, eikä sulla mulla varsinkaan, kun ollaan välillä niin ärtsykkäitä kaikkeen ja toiset ne vaan menee porskuttaa mitään ajattelematta, kun niillä on niin helvatan helppoa kaikki. Tykkään sun negasta asenteesta, mutta älä anna sen liikaa nielaista ettei käy kuten minulle, että otin sen jo melkein elämäntavaksi. Onneksi löysin positiivisesti ajattelevan ihmisen, joka veti mut pois täältä nettimaailmasta, johon ihminen herkästi hautautuu ja alkaa pitämään tätä todellisena elämänä ja todellista elämää tärkeämpänä.
En usko ihmisen tahalliseen ilkeyteen. Kaikki ilkeys on tyhmyyttä, eli tietämättömyyttä siitä miten sanat voivat satuttaa. Ehkä pahuus ja ilkeys on tietämättömyyttä paljon enemmän kuin tahallista tarkoitusperäistä satuttamista...ainakin normaaleilla ihmisillä. Psykopaatit sun muut on asia erikseen, mutta ihan tavalliset ihmiset tuntevat lopulta pahaa oloa ja syyllisyyttä, jos tekevät väärin ja siksi meidän pitäisi kannustaa heitä ymmärtämällä ja auttamalla ja antamalla heille anteeksi, niin he lopulta tajuavat ettei pahalla voiteta mitään jne....tää nyt ei liittynyt mitenkään tähän juttuun..jumituin vain kuin itsekseni taas pohtimaan joutavia.
Hyväää maanatai päivää sinulle Jaah?! Ehdotan että otat uudeksi nimim. SIIS. Olet niin SIIS ihminen.Olet imbesilli. Kuvittelet tai siis väität, että minä kun kirjoitan tähän Suomi24:n, että minulla olisi vaikeuksia reaalitodellisuuden hahmotuksessa, missä valehtelet. Sen myönnän, että itse pidän mielenterveyteni terveyden rajana sitä, etten koskaan laadi provokatiivisia aloituksia, ja olen ylpeä, etten koskaan siten ole toiminut. Tämä muuten on, valitettavasti, todellista elämää, mitä näiltä Suomi24- palstoilta voi lukea.:/ Suomessa on paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään häpeän tunnetta, etä mitä väitteellisesti sanovat näillä netin nimettömillä palstoilla - he ovat ihmisiä. Yleensä keskustelukonteksti määrittyy sitä kautta, että mikä on keskustelunaloituksen tekstin sisältö, ja sikäli häpeän silmät päästäni nettikirjoittajien puolesta; joku kai sijaishäpeä tai joku siinäkin, että kun tajuaa että nimetömässä netissä voisi olla ystävällinen mutta että ne ei halua, niin että ja että ne silti kirjoittaa.
Oorko muuten kauheenkin kateellinen? Luulet, että korkeakoulututkinto tulee ilmaiseksi ja pelkästään kermaperseita kaikki muut paitsi sinä, jolla ei ole korkeakoulukouluttautumisesta kokemusta? Kiinnität kiintoisalla tavalla huomiota mun termivalintoihin: myönnän, että käytän sanaa "siis" aina tympääntyneenä paljon. Kirjoita älykkäästi, niin pääsen omalle tasolleni kirjoittamaan ( ai mut se psyko ronkkii viestini silti, eli ei motivoi..)! En suutu siitä, jos joku luulee minua yksinäiseksi, kun kirjoitan tälle foorumille, mutta siitä suutun, jos mun teksteihini yhdistetään tai edes yritetään liittää henkilöintiä tai reaalielämää, koska sellaista toimintaa en harjoita tai suvaitse, ja olen muten täysin täysjärkinen ja erittäin moraalinen ainakin omasssa nettitoiminnassani. - lottamari<3
Jaah!? kirjoitti:
Olet imbesilli. Kuvittelet tai siis väität, että minä kun kirjoitan tähän Suomi24:n, että minulla olisi vaikeuksia reaalitodellisuuden hahmotuksessa, missä valehtelet. Sen myönnän, että itse pidän mielenterveyteni terveyden rajana sitä, etten koskaan laadi provokatiivisia aloituksia, ja olen ylpeä, etten koskaan siten ole toiminut. Tämä muuten on, valitettavasti, todellista elämää, mitä näiltä Suomi24- palstoilta voi lukea.:/ Suomessa on paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään häpeän tunnetta, etä mitä väitteellisesti sanovat näillä netin nimettömillä palstoilla - he ovat ihmisiä. Yleensä keskustelukonteksti määrittyy sitä kautta, että mikä on keskustelunaloituksen tekstin sisältö, ja sikäli häpeän silmät päästäni nettikirjoittajien puolesta; joku kai sijaishäpeä tai joku siinäkin, että kun tajuaa että nimetömässä netissä voisi olla ystävällinen mutta että ne ei halua, niin että ja että ne silti kirjoittaa.
Oorko muuten kauheenkin kateellinen? Luulet, että korkeakoulututkinto tulee ilmaiseksi ja pelkästään kermaperseita kaikki muut paitsi sinä, jolla ei ole korkeakoulukouluttautumisesta kokemusta? Kiinnität kiintoisalla tavalla huomiota mun termivalintoihin: myönnän, että käytän sanaa "siis" aina tympääntyneenä paljon. Kirjoita älykkäästi, niin pääsen omalle tasolleni kirjoittamaan ( ai mut se psyko ronkkii viestini silti, eli ei motivoi..)! En suutu siitä, jos joku luulee minua yksinäiseksi, kun kirjoitan tälle foorumille, mutta siitä suutun, jos mun teksteihini yhdistetään tai edes yritetään liittää henkilöintiä tai reaalielämää, koska sellaista toimintaa en harjoita tai suvaitse, ja olen muten täysin täysjärkinen ja erittäin moraalinen ainakin omasssa nettitoiminnassani.En ole kateellinen, en osaa olla kade kenellekään mistään. Minulla on sellainen elämänasenne, että minulta ei ole pois toisten pärjääminen tai muut. Hienoa, jos olet jaksanut lukea ja olet korkeakouluja käynyt, minulla tyssäsi sairauteen, kun olin opisossa ja piti jatkaa vielä paljon pidemmälle. Ei voi mitään, mutta en ole siitä ollenkaan katkera, minulle ei merkitse tittelit ja mantraatit vaan se, että elämässä pärjää ja on jotain minkä vuoksi elää ja on onnellinen.
Uskon että olet hieno ihminen paitsi jotain sinullakin varmasti on opittavaa vielä. Sinun termivalintoihisi en noin muuten kiinnitä huomiota, mutta en voi mitään että monet aloituksistasi näillä palstoilla alkavat siis-sanalla ja minä kun olen niin kauhian tarkka havainnoimaan tälläiset pikkuseikat vaikka olenkin vain tälläinen imbesilli :D
mutta kaikesta huolimatta olet - Jaah!?
lottamari<3 kirjoitti:
En ole kateellinen, en osaa olla kade kenellekään mistään. Minulla on sellainen elämänasenne, että minulta ei ole pois toisten pärjääminen tai muut. Hienoa, jos olet jaksanut lukea ja olet korkeakouluja käynyt, minulla tyssäsi sairauteen, kun olin opisossa ja piti jatkaa vielä paljon pidemmälle. Ei voi mitään, mutta en ole siitä ollenkaan katkera, minulle ei merkitse tittelit ja mantraatit vaan se, että elämässä pärjää ja on jotain minkä vuoksi elää ja on onnellinen.
Uskon että olet hieno ihminen paitsi jotain sinullakin varmasti on opittavaa vielä. Sinun termivalintoihisi en noin muuten kiinnitä huomiota, mutta en voi mitään että monet aloituksistasi näillä palstoilla alkavat siis-sanalla ja minä kun olen niin kauhian tarkka havainnoimaan tälläiset pikkuseikat vaikka olenkin vain tälläinen imbesilli :D
mutta kaikesta huolimatta oletEn ole koskaan laatinut tälle palstalle yhtään aloitusta, vaiko ymmärrämmekö sanan "aloitus" erilaisella tavalla? Minä ymmärrän sanan "aloitus" sillä tavalla, että joku laatii keskustelunaloituksen ja sitä minusta tarkoittaa "aloitus": en laadi tälle palstalle aloituksia, eli lopeta toi törkeä p*skanjauhanta, tyyliin "monet aloituksesi". Mielelläsi myös ilmeisesti pidät minua tyhmänä, tai siis väität minua tyhmäksi: Miksi ja mitä olen muka sinulle tehnyt, että julkisesti kirjoitat noin? Mitäs jos sen verran käyttäisit järkeä, että lopettaisit mun kimpussa riekkumisen? Vai oletko ylpeä, että saat pahalle mielelle tuntemattoman ihmisen, jonka mielestä tällaiselle nimettömälle keskustelupalstalle kirjoittaminen ei ihan tarkoita yhtä suurta asiaa, kuin sinä luulet tai kuin sinulle tämä palsta on? Ihmettelen myös tarvettasi käyttää naisen nimimerkkiä, kun epäilen, että olet mies.
Ja mitä tulee "kateellisuuteen", niin tässä Suomi24:a kyllä on kateellisia lähestulkoon kaikki kirjoittajat, kun ja jos ne kerran minuakin kohtaan ovat kateellisia. En voi käsittää sitä vaivan määrää, mitä jotkut on nähneet esimerkiksi minun kiusaamisessaan tässä Suomi24:a; se on ollut ihan sairasta se kokemani käytös, vaikka en todellakaan ole tuttava ensimmäisellekään. Minun pitäisi pyytää anteeksi korkeintaan ehkä siinä tapauksessa, että jos sä tarkoitit ton tekstisi tolle aloittaneelle aloituksen laatineelle oudolle, etkä mulle, mutta en valitettavasti voi sille mitään, että kun tekstisi ohessa on nuoli minun viestiini, että siksi arvioin sinun kirjoittaneen minun viestiini vastineen. En ole vastuussa tän Suomi24:n softasta, tai siitä mitä te minusta väitätte: itse en ole rekisteröitynyt tän saitin jäseneksi ja jo sen pitäisi olla sellainen signaali, että tajuaisitte liiemmältä kiusaamiselta jättää minut ( ja muutkin viattomat ) rauhaan; kaikki te, jotka kiusaatte tässä Suomi24:a viattomia.
Aloituksen laatineen kiusanhalu on sairasta. Näkyy kilometrin päähän, että toi on feikkitarina. - alkoi kiinnostamaan
Jaah!? kirjoitti:
En ole koskaan laatinut tälle palstalle yhtään aloitusta, vaiko ymmärrämmekö sanan "aloitus" erilaisella tavalla? Minä ymmärrän sanan "aloitus" sillä tavalla, että joku laatii keskustelunaloituksen ja sitä minusta tarkoittaa "aloitus": en laadi tälle palstalle aloituksia, eli lopeta toi törkeä p*skanjauhanta, tyyliin "monet aloituksesi". Mielelläsi myös ilmeisesti pidät minua tyhmänä, tai siis väität minua tyhmäksi: Miksi ja mitä olen muka sinulle tehnyt, että julkisesti kirjoitat noin? Mitäs jos sen verran käyttäisit järkeä, että lopettaisit mun kimpussa riekkumisen? Vai oletko ylpeä, että saat pahalle mielelle tuntemattoman ihmisen, jonka mielestä tällaiselle nimettömälle keskustelupalstalle kirjoittaminen ei ihan tarkoita yhtä suurta asiaa, kuin sinä luulet tai kuin sinulle tämä palsta on? Ihmettelen myös tarvettasi käyttää naisen nimimerkkiä, kun epäilen, että olet mies.
Ja mitä tulee "kateellisuuteen", niin tässä Suomi24:a kyllä on kateellisia lähestulkoon kaikki kirjoittajat, kun ja jos ne kerran minuakin kohtaan ovat kateellisia. En voi käsittää sitä vaivan määrää, mitä jotkut on nähneet esimerkiksi minun kiusaamisessaan tässä Suomi24:a; se on ollut ihan sairasta se kokemani käytös, vaikka en todellakaan ole tuttava ensimmäisellekään. Minun pitäisi pyytää anteeksi korkeintaan ehkä siinä tapauksessa, että jos sä tarkoitit ton tekstisi tolle aloittaneelle aloituksen laatineelle oudolle, etkä mulle, mutta en valitettavasti voi sille mitään, että kun tekstisi ohessa on nuoli minun viestiini, että siksi arvioin sinun kirjoittaneen minun viestiini vastineen. En ole vastuussa tän Suomi24:n softasta, tai siitä mitä te minusta väitätte: itse en ole rekisteröitynyt tän saitin jäseneksi ja jo sen pitäisi olla sellainen signaali, että tajuaisitte liiemmältä kiusaamiselta jättää minut ( ja muutkin viattomat ) rauhaan; kaikki te, jotka kiusaatte tässä Suomi24:a viattomia.
Aloituksen laatineen kiusanhalu on sairasta. Näkyy kilometrin päähän, että toi on feikkitarina.Haluaisitko kertoa, että millaisissa yhteyksissä sua on täällä kiusattu? Onkohan sulla joku tai joitain threadeja mielessä, joista näkyisi tuo asia?
- Jaah!?
alkoi kiinnostamaan kirjoitti:
Haluaisitko kertoa, että millaisissa yhteyksissä sua on täällä kiusattu? Onkohan sulla joku tai joitain threadeja mielessä, joista näkyisi tuo asia?
Voin kertoa, kun kysyt, että miten minua on tässä Suomi24:a kiusattu, vaikkei se kovin mieltä ylentävää olekaan minun kannaltani ja mieluummin ajattelisinkin ihan muita asioita. Mitenhän kertoisin lyhyesti, hmh.
No: joku porukka aikoinaan eräällä toisella tän Suomi24:n keskustelupalstalla
( oli ihmissuhdeaiheinen palsta kyseessä, huomiona se vielä), jossa kävin ihan ajanvietteeksi, niin ne alkoi pelleillä mun kustannuksella. Kaikki siis vakkarikirjoittajat ainakin tuntuivat tuntevan toisensa sillä palstalla, vaikka keskustelu on nimetöntä ja minä siis sikäli olin/olen ns. "ulkopuolinen", mutta julkinen palsta kun mikä julkinen palsta, minulla sama oikeus kirjoittaa, kuin niilläkin. Se meni sitten aivan törkeäksi, se muhun kohdistettu pilkka. En edes käynyt kirjoittamassa välttämättä kovinkaan usein, mutta aina kun menin palstalle, vaikkakin viikkojenkin tauon jälkeen, oli vähintään muutama kirjoittaja solvaamassa, että muka juuri minä häiriköisin kaikkia tai olisin joku kiusaaja. En ole kiusaajaluonteinen ihminen.
Lisäksi ne ihmiset oli todella epäsosiaalisen oloisia ja umpimielisiä tarkemmin ajatellen, noin muutenkin, sillä palstalla. Joku sitten kertoi vielä, että joku on henkilöinyt minut kiusanhalun mielessä saitille ja etten kuulemma koskaan saisi " sitä p*skiaista kiinni", tuota termiä käytti ( joku nettinörtti se kiusaaja siis): en tiedä, enkä koskaan saanut tietää, mitä silläkin kommentilla tarkoitettiin, mutta se asia pelotti minua ja halusin vain unohtaa niin edes sanotun ja toivoin että joku vain provosoisi ja ettei se ainakaan totta olisi. Koin jopa masennusta asian johdosta ( olen aika herkkä ihminen), vaikkakin elämäni on sikäli sosiaalisesti ihan tavanomaista, ettei minulla onneksi liikoja ajatuksia jollekin keskustelupalstalle ole ollut uhrata. Sain myös suoria väkivaltauhkauksia säännöllisesti näissä Suomi24- keskusteluissa ja usein olin luuri kädessä soittamassa melkein poliisille, koska lukemani pelotti minua - ja pelottaa yhä ja usein kun kirjoitan tässä Suomi24:a: en luota mihinkään mitä tästä Suomi24:a luen. Koulutusalaani en koskaan ole kertonut: joku foorumilla siitä huolimatta tiesi senkin, enkä ymmärrä mistä. En ole laittanut nettiin kuvia, henkilön esittelemisestä puhumattakaan. Kiusaaminen on ollut myös sitä, että minua häiriköivät muokkaavat teksteihini noloja kirjoitusvirheitä - sellaisia joita en itse tee. Vaikea kuvaillla, mutta olen melko hyvä suomen kielen käyttäjä ja se on noloa, kun näkee omissa teksteissään kirjoitusvirheitä, joita ei ikinä ole tehnyt - teen toki kirjoitusvirheitä ja olen aika laiska tällaisella puhekielisellä palstalla kirjoittamaan kovin tyyliteltyä suomea, mutta on tiettyjä kirjoitusvirheiden tyyppejä, joita en koskaan tee. Olen nähnyt tekstejäni - näitä täysin viattomia keskustelupalstakommenttejani, myös muokatun ja törkeimmillään uudelleen postatun jopa aloituksiksi usein. Lisäksi minun on väitetty joissakin minulle kohdistetuissa pelottelukommenteissa muunmuassa "haukkuvan" esimerkiksi sukulaisiani: en ole koskaan tuonut netissä esille henkilöäni, enkä siten myöskään sukulaisiani, tahi ketään tai mitään ihmisiä.
Se on erikoista, että kun itse kirjoittaa vain ajanvietteen vuoksi tässä Suomi24:a,eikä sinänsä ole kiinnostunut tietämään kanssakirjoittajista, että sitten joutuu kiusaamisen kohteeksi. Olen todellakin pitänyt huolen, että netissä minä en toimieni kautta henkilönä mikään huomion kohde ole, enkä ole vailla erityistä henkilökohtaista huomiota tuntemattomilta nettipalstalla, eikä sitten taas henkilökohtaisesti tuntemiani ainakaan minulle olemassaolevan tietoni mukaan ensimmäistäkään kirjoittele näillä Suomi24- palstoilla.
Kerroin nyt sinulle. En tosiaan tiedä, että keneksi tai miksi minua väitetään tällä foorumilla, mutta usein olen havainnut, että mielipiteeni eivät kiinnosta, persoonani oudosti kyllä. - ookoo..
Jaah!? kirjoitti:
Voin kertoa, kun kysyt, että miten minua on tässä Suomi24:a kiusattu, vaikkei se kovin mieltä ylentävää olekaan minun kannaltani ja mieluummin ajattelisinkin ihan muita asioita. Mitenhän kertoisin lyhyesti, hmh.
No: joku porukka aikoinaan eräällä toisella tän Suomi24:n keskustelupalstalla
( oli ihmissuhdeaiheinen palsta kyseessä, huomiona se vielä), jossa kävin ihan ajanvietteeksi, niin ne alkoi pelleillä mun kustannuksella. Kaikki siis vakkarikirjoittajat ainakin tuntuivat tuntevan toisensa sillä palstalla, vaikka keskustelu on nimetöntä ja minä siis sikäli olin/olen ns. "ulkopuolinen", mutta julkinen palsta kun mikä julkinen palsta, minulla sama oikeus kirjoittaa, kuin niilläkin. Se meni sitten aivan törkeäksi, se muhun kohdistettu pilkka. En edes käynyt kirjoittamassa välttämättä kovinkaan usein, mutta aina kun menin palstalle, vaikkakin viikkojenkin tauon jälkeen, oli vähintään muutama kirjoittaja solvaamassa, että muka juuri minä häiriköisin kaikkia tai olisin joku kiusaaja. En ole kiusaajaluonteinen ihminen.
Lisäksi ne ihmiset oli todella epäsosiaalisen oloisia ja umpimielisiä tarkemmin ajatellen, noin muutenkin, sillä palstalla. Joku sitten kertoi vielä, että joku on henkilöinyt minut kiusanhalun mielessä saitille ja etten kuulemma koskaan saisi " sitä p*skiaista kiinni", tuota termiä käytti ( joku nettinörtti se kiusaaja siis): en tiedä, enkä koskaan saanut tietää, mitä silläkin kommentilla tarkoitettiin, mutta se asia pelotti minua ja halusin vain unohtaa niin edes sanotun ja toivoin että joku vain provosoisi ja ettei se ainakaan totta olisi. Koin jopa masennusta asian johdosta ( olen aika herkkä ihminen), vaikkakin elämäni on sikäli sosiaalisesti ihan tavanomaista, ettei minulla onneksi liikoja ajatuksia jollekin keskustelupalstalle ole ollut uhrata. Sain myös suoria väkivaltauhkauksia säännöllisesti näissä Suomi24- keskusteluissa ja usein olin luuri kädessä soittamassa melkein poliisille, koska lukemani pelotti minua - ja pelottaa yhä ja usein kun kirjoitan tässä Suomi24:a: en luota mihinkään mitä tästä Suomi24:a luen. Koulutusalaani en koskaan ole kertonut: joku foorumilla siitä huolimatta tiesi senkin, enkä ymmärrä mistä. En ole laittanut nettiin kuvia, henkilön esittelemisestä puhumattakaan. Kiusaaminen on ollut myös sitä, että minua häiriköivät muokkaavat teksteihini noloja kirjoitusvirheitä - sellaisia joita en itse tee. Vaikea kuvaillla, mutta olen melko hyvä suomen kielen käyttäjä ja se on noloa, kun näkee omissa teksteissään kirjoitusvirheitä, joita ei ikinä ole tehnyt - teen toki kirjoitusvirheitä ja olen aika laiska tällaisella puhekielisellä palstalla kirjoittamaan kovin tyyliteltyä suomea, mutta on tiettyjä kirjoitusvirheiden tyyppejä, joita en koskaan tee. Olen nähnyt tekstejäni - näitä täysin viattomia keskustelupalstakommenttejani, myös muokatun ja törkeimmillään uudelleen postatun jopa aloituksiksi usein. Lisäksi minun on väitetty joissakin minulle kohdistetuissa pelottelukommenteissa muunmuassa "haukkuvan" esimerkiksi sukulaisiani: en ole koskaan tuonut netissä esille henkilöäni, enkä siten myöskään sukulaisiani, tahi ketään tai mitään ihmisiä.
Se on erikoista, että kun itse kirjoittaa vain ajanvietteen vuoksi tässä Suomi24:a,eikä sinänsä ole kiinnostunut tietämään kanssakirjoittajista, että sitten joutuu kiusaamisen kohteeksi. Olen todellakin pitänyt huolen, että netissä minä en toimieni kautta henkilönä mikään huomion kohde ole, enkä ole vailla erityistä henkilökohtaista huomiota tuntemattomilta nettipalstalla, eikä sitten taas henkilökohtaisesti tuntemiani ainakaan minulle olemassaolevan tietoni mukaan ensimmäistäkään kirjoittele näillä Suomi24- palstoilla.
Kerroin nyt sinulle. En tosiaan tiedä, että keneksi tai miksi minua väitetään tällä foorumilla, mutta usein olen havainnut, että mielipiteeni eivät kiinnosta, persoonani oudosti kyllä.Okei, kiitos vastauksestasi. Kuulostaa aika erikoiselta, mutta uskon kyllä sua. Näillä eri palstoilla on omat kävijäkuntansa ja itsekin tiedän palstoja, joissa vakkarit on oikeesti häiriintyneitä! Tuntuu, että monelle ihmiselle tämä S24 on kanava purkaa pahaa oloaan. Kettuilemalla muille ihmisille jne...no, sä niitä eri tapoja varmaan tiedätkin.
Tottakai olisi hyvä nähdä jotain tiettyjä keskusteluja, joissa hyvin näkyisi tuo, mitä yllä selitit. Mutta ei tarvitse ettiä tähän mitään jollet halua. Sellaista S24 palstaa tuskin onkaan, jossa kaikki ainakin yrittäisivät keskustella asialliseen ja positiiviseen sävyyn. - Jaah?!
ookoo.. kirjoitti:
Okei, kiitos vastauksestasi. Kuulostaa aika erikoiselta, mutta uskon kyllä sua. Näillä eri palstoilla on omat kävijäkuntansa ja itsekin tiedän palstoja, joissa vakkarit on oikeesti häiriintyneitä! Tuntuu, että monelle ihmiselle tämä S24 on kanava purkaa pahaa oloaan. Kettuilemalla muille ihmisille jne...no, sä niitä eri tapoja varmaan tiedätkin.
Tottakai olisi hyvä nähdä jotain tiettyjä keskusteluja, joissa hyvin näkyisi tuo, mitä yllä selitit. Mutta ei tarvitse ettiä tähän mitään jollet halua. Sellaista S24 palstaa tuskin onkaan, jossa kaikki ainakin yrittäisivät keskustella asialliseen ja positiiviseen sävyyn.Joo siis se on todella hankalaa; lähinnä se, kun suoraan sanoen ei ota mitään tolkkua näistä keskusteluista. Tämä Suomi24 on hyvin vaikea keskusteluympäristö mielestäni jo siksi, ettei kukaan pidä huolta siitä, onko palstoilla olevat aloitukset edes oikeilla palstoilla - sitä asiaa ei tunnu seuraavan kukaan ja se on, noh, outoa. Tässä keskusteluympäristössä on hyvin vaikeaa keskustella asiallisesti; häiriköt yrittävät koko ajan provosoida kirjoittamaan asiattomasti, enkä kerta kaikkiaan käsitä niitä kirjoittajia, jotka kirjoittavat vihapupputarinoita aloituksiksi ( jos katsoo esimerkiksi tämänkin ketjun aloitustekstiä, niin eihän kerta kaikkiaan kukaan ihminen voi olla tollainen, kuin aloittaja mukamas "itseään" kuvailee - silkkaa keksittyä tarinaa, veikkaan...).
Kyllä juu vakkarit on "häiriintyneitä" monilla tän Suomi24:n palstoilla, valitettavasti.:/ Tiedän, että ei todella ole korrektia sanoa näin, mutta se vaan on totuus. Lieneekö niin, että sen jälkeen kun kaikki Facebookit ja muut keksittiin, niin kaikki, tai melkein kaikki, järkevät kirjoittajat ovat siirtyneet sellaisille ja nämä nimettömät Suomi24-palstat ovat sitten jääneet vain häiriköiden kiusaamisareenaksi, missä vapaasti temmeltävät sellaiset nettitoimijat, joilla ei ole edes aikeita oikeasti keskustella mistään ainakaan järkipohjalta?
Mä muistan, että silläkin yhdellä palstalla missä aikoinaan tässä Suomi24:a keskustelin, ja missä kokemastani törkeyteen menneestä kokemastani inhottavasta suoranaisesta kiusanteosta minua kohtaan kerroin, niin se kävi aika nopeasti mulle silloin ilmi, että koko se palstakirjoittajaporukka oli, anteeksi, täysin vainoharhaista: sillä palstalla oli esimerkiksi ihan ihmisten kuvillakin ja siis rekisteröidyillä nimimerkeillä esiintyviä tyyppejä, jotka siis ilmeisen _tahallaan_ kirjoittivat vain asiattomia tekstejä, mikä oli aivan uskomatonta, kun palstakeskustelua alkoi tarkemmin seurata... Pikasilmäyksellä se palsta näytti ihan normaalilta ja keskustelu normaalilta, mutta vähänkin enemmän kun perehtyi keskusteluun ja keskustelun yleistyyliin, niin se palsta oli ihan täynnä täysin mielikuvitusmaailmoisaan eläviä netti-addikteja, jotka esiintyivät milloin minäkin ja milloin milläkin "mielipiteillä" ja toimivat sitenkin törkeästi, että käyttivät mahdollisuuttaan poistaa nopeasti omat asiattomat tekstinsä, riekkuessaan herjaamassa ja pelottelemassa tauotta esimerkiksi minua...Leuhkivat vielä sillä, että kuinka muka ovat hyvissä väleissä ylläpitoon ja uhkailivat ( ihan todella!) v*ttu minua täysin viatonta.
Siinä vaiheessa mulla meni käämit, kun ne julkisesti alkoi keksiä mulle lempinimiä ja valehdella siinä ihan julkisella palstalla julkisesti, kyseiset mulle tyystin tuntemattomat, että minä muka olisin joku heidän "tuttavansakin", vaikken ensimmäistäkään niiden henkilöä tiennyt. Jorisivat myös kaikkea ihan skitsoa, tyyliin että vaikken viikkokausiin esim. ollut käynytkään koko palstalla, niin heti kun menin jotakin asiaa kommentoimaan palstalle, ne oli kaikki mun kimpussa herjaamassa ja syyttelemässä minua sellaisista asiattomista teksteistä, joihin minulla ei ollut mitään osaa.
Sinänsä kyllä itsekin koen usein oloni lähes vainoharhaiseksi tässä Suomi24:a, että olen liikaakin provosoitunut täysin sellaisista teksteistä joskus, missä ei syytä olisi edes kommentoida mitään, mutta se vaan jotenkin niin täysin sotii mun moraalikäsitystäni vastaan; kaikki sellainen, että jos tahallaan jotkut kirjoittelee keksittyjä tarinoita, tarkoituksessa ilmeisesti saada viattomat haukkumaan milloin mitäkin tahoja tai asioita. Myös näiden Suomi24:n palstojen palstamuotoilut ovat vääränlaisia: jos on oikein laveat keskusteluohjeistukset, lienee turha luulla tai edes toivoa, että kukaan keskustelisi mistään aiheesta tarkalleen ottaen...
Kiitos sulle, kun kirjoitit mulle asiallisesti. Tämän kyseisen palstan keskusteluista minä tiedän vähemmän, kun olen tälle aika vähän kirjoittanut.
- lompsa taskussa viel
Hyvä kirjoitus, etenkin:
"Jos he vastaavat lyhyesti, ajattelen ettei heillä ole mitään kerrottavaa, joten kerron sen sijaan omista asioistani pítkään ja vuolaasti. Ehkä he kuitenkin odottavat, että osoittaisin oikeasti olevani kiinnostunut heidän jutuistaan ja että yrittäisin udella enemmän."
Joidenkin ihmisten kohdalla ei pidä kysyä "mitä kuuluu" koska he vastaavat "ei tässä ihmeempiä" tai "hyvää". Pitää kysyä jotakin täsmällistä johon ei voi vastata ainoastaan kyllä tai ei.
Se että olet kylmä ja ilkeä ei luonnollisesti ole mikään hyvä asia, mutta se että tiedät että se on yksinäisyytesi syy tulisi pitää katkeruuden ja itsesäälin loitolla. Hyvä että kerrot asiat niinkuin ne ovat kiertelemättä.
Itseään pystyy muuttamaan jonkin verran mutta sen muutoksen halun on tultava omasta itsestään. Jokainen meistä tekee elämässään virheitä mutta ne eivät tarkoita sitä että seuraukset ovat lopulliset sinusta voi nyt tuntua yksinäiseltä joten suosittelen että teet sitä mistä tykkäät sen kautta voi uusia tuttavuuksiakin tulla.- 33xtg
Ehkä aloittajan kannattaa opetella nauttimaan yksinäisyydestä ennekuin alkaa määrittelemään sosiaalista elämäänsä uudelleen. Katkeruus ja kitkeryys lähtee helposti kun lakkaa arvostelemasta kaikkia muita ja kaikkea. Tsemppiä ja jaksamista!
- Jaah!?
Se vaan mitään sosiaalista elämäänsä määritä, vaan viattomien. Ettäs kehtaat kirjoittaa jonkun ääliön feikkiin vihatarinaan, että "tsemppiä". Varmaan sä itse toivoisit, että sulle sanottaisiin että "tsemppiä", mutta se on mahdotonta, ennen kuin opettelet olemaan käyttämättä superlatiiveja. Ykskään ihminen ei arvostele "kaikkea" ja "kaikkia", ihmisen luonteenlaatu ei ole sellainen. Katkeria te kylläkin todella olette, monet Suomi24- kirjoittajat; en väitä että kaikki, mutta aika suuri osa. Ja minkäs takia muka ei saisi "arvostella": Eikö sentään tää tällainen nimetön netti ole vihoviimeinen ja itseasiassa ainoa saareke, missä arvostelunhalunsakin erinäisiä mielipiteitä kohtaan saa ilmaista, kun ja vaan sentään ei yksityishenkilöitä viattomia henkilöitä sotke arvostelemiseen?
Minä ainakaan en ole arvostelemisen haluinen ihminen yhtään, mutta tässä Suomi24:a on paljon asioita, joita mielelläni arvostelen: en voi käsittää ala-tasoista suomen kielen taitoa, en pupputarinoita kirjoittelevia feikkimielipidekirjottajia, en nettikiusaajia, enkä poliittisia pakkomielteisiä propagandisteja, jotka omahyväisesti tukkii kaikki aihealue- keskustelemispalstat vihakirjoitteluunsa, kun opetetut pellet, että ikään kuin häiriköiden mielipide olisi arvostetumpi, kuin taviksen. Lisäksi en pidä yksinäisyyyden käsitteen määrittelystä tässä Suomi24:a: on törkeää, että tossa palstan yläkulmassa kysytään " Miksi olet yksinäinen?" Onks se niinkuin vinkki, että jokaisen tälle palstalle kirjoittavan pitäis olla joku brändipelle tms. "netti- imagotorspelo" jokaisen, että ei edes tällaiselle nimettömälle palstalle pitäisi kirjoittaa, muutoin kuin harkitun imagon perusteella? Varmaan minäkin olen nyt Suomi24:n mielestä "yksinäinen", kun olen klikannut tälle palstalle ja kirjoittanut tän palstan keskusteluun, mutta muistuttaisin, että en ole henkilö netissä, missään.
Lisää arvostelua ja _vähemmän_ nullittamista ja teennäisyyttä ja tuollaisia keksittyjä tarinoita kiitos!:D Jos meinaatte, että kukaan normaali ikinä viitsii lukea tätäkään palstaa. Tulee nimittäin niin vaan paha mieli oikeasti vaikkapa yksinäisyydestä kärsivienkin puolesta esim. siitä, että pilkkaajat heiluu näillä palstoilla feikkaamassa. Tosin kaikki ne ovat yksinäistäkin yksinäisempiä, varmasti, joiden harrastus on netissä joku tai minkäänasteinen systemaattinen kiusakäytös. - Tästä se lähtee!
Jaah!? kirjoitti:
Se vaan mitään sosiaalista elämäänsä määritä, vaan viattomien. Ettäs kehtaat kirjoittaa jonkun ääliön feikkiin vihatarinaan, että "tsemppiä". Varmaan sä itse toivoisit, että sulle sanottaisiin että "tsemppiä", mutta se on mahdotonta, ennen kuin opettelet olemaan käyttämättä superlatiiveja. Ykskään ihminen ei arvostele "kaikkea" ja "kaikkia", ihmisen luonteenlaatu ei ole sellainen. Katkeria te kylläkin todella olette, monet Suomi24- kirjoittajat; en väitä että kaikki, mutta aika suuri osa. Ja minkäs takia muka ei saisi "arvostella": Eikö sentään tää tällainen nimetön netti ole vihoviimeinen ja itseasiassa ainoa saareke, missä arvostelunhalunsakin erinäisiä mielipiteitä kohtaan saa ilmaista, kun ja vaan sentään ei yksityishenkilöitä viattomia henkilöitä sotke arvostelemiseen?
Minä ainakaan en ole arvostelemisen haluinen ihminen yhtään, mutta tässä Suomi24:a on paljon asioita, joita mielelläni arvostelen: en voi käsittää ala-tasoista suomen kielen taitoa, en pupputarinoita kirjoittelevia feikkimielipidekirjottajia, en nettikiusaajia, enkä poliittisia pakkomielteisiä propagandisteja, jotka omahyväisesti tukkii kaikki aihealue- keskustelemispalstat vihakirjoitteluunsa, kun opetetut pellet, että ikään kuin häiriköiden mielipide olisi arvostetumpi, kuin taviksen. Lisäksi en pidä yksinäisyyyden käsitteen määrittelystä tässä Suomi24:a: on törkeää, että tossa palstan yläkulmassa kysytään " Miksi olet yksinäinen?" Onks se niinkuin vinkki, että jokaisen tälle palstalle kirjoittavan pitäis olla joku brändipelle tms. "netti- imagotorspelo" jokaisen, että ei edes tällaiselle nimettömälle palstalle pitäisi kirjoittaa, muutoin kuin harkitun imagon perusteella? Varmaan minäkin olen nyt Suomi24:n mielestä "yksinäinen", kun olen klikannut tälle palstalle ja kirjoittanut tän palstan keskusteluun, mutta muistuttaisin, että en ole henkilö netissä, missään.
Lisää arvostelua ja _vähemmän_ nullittamista ja teennäisyyttä ja tuollaisia keksittyjä tarinoita kiitos!:D Jos meinaatte, että kukaan normaali ikinä viitsii lukea tätäkään palstaa. Tulee nimittäin niin vaan paha mieli oikeasti vaikkapa yksinäisyydestä kärsivienkin puolesta esim. siitä, että pilkkaajat heiluu näillä palstoilla feikkaamassa. Tosin kaikki ne ovat yksinäistäkin yksinäisempiä, varmasti, joiden harrastus on netissä joku tai minkäänasteinen systemaattinen kiusakäytös.Höyrypäinen vaahtoamisesi saa sinut itsesi kuulostamaan provolta tai trollilta. Kirjoituksesi lähinnä huvittaa ja saa miettimään, oletko todella tosissasi vouhotuksesi kanssa vai pelleiletkö heittäen provoja?
Kerrot, että sinua on itseäsi muualla keskustelupalstoilla syytetty nettikiusaajaksi. Sitä en ihmettele lainkaan. Mustavalkoinen, jyrkkä, tuomitseva, hyökkäävä -ja minun mielestäni myös vihamielinen- kirjoitustyylisi tuntuu varmasti monesta -myös minusta- nettikiusaamiselta.
Kirjoitat "Minä ainakaan en ole arvostelemisen haluinen ihminen yhtään, mutta tässä Suomi24:a on paljon asioita, joita mielelläni arvostelen: en voi käsittää ala-tasoista suomen kielen taitoa, en pupputarinoita kirjoittelevia feikkimielipidekirjottajia, en nettikiusaajia, enkä poliittisia pakkomielteisiä propagandisteja, jotka omahyväisesti tukkii kaikki aihealue- keskustelemispalstat vihakirjoitteluunsa, kun opetetut pellet, että ikään kuin häiriköiden mielipide olisi arvostetumpi, kuin taviksen."
Et ole yhtään arvostelunhaluinen ihminen, muta sitten lisäät noin pitkän listan ihmisiä ja ilmiöitä joita mielellään arvostelet. Oletko itse ainoa joka ei näe tässä mitään ristiriitaa?
"Tulee nimittäin niin vaan paha mieli oikeasti vaikkapa yksinäisyydestä kärsivienkin puolesta esim. siitä, että pilkkaajat heiluu näillä palstoilla feikkaamassa."
Itseasiassa sinä olet tässä ketjussa ainoa, joka on kirjoittanut pilkallisia kommentteja niin aloittajaa kuin muitakin kirjoittajia kohtaan. - 33xtg
Jaah!? kirjoitti:
Lisää arvostelua ja _vähemmän_ nullittamista ja teennäisyyttä ja tuollaisia keksittyjä tarinoita kiitos!:D Jos meinaatte, että kukaan normaali ikinä viitsii lukea tätäkään palstaa. Tulee nimittäin niin vaan paha mieli oikeasti vaikkapa yksinäisyydestä kärsivienkin puolesta esim. siitä, että pilkkaajat heiluu näillä palstoilla feikkaamassa. Tosin kaikki ne ovat yksinäistäkin yksinäisempiä, varmasti, joiden harrastus on netissä joku tai minkäänasteinen systemaattinen kiusakäytös.>> Ettäs kehtaat kirjoittaa jonkun ääliön feikkiin vihatarinaan, että "tsemppiä"
Miksen kehtaisi? Mistä lähtien moinen toivotus on katsottu agressiivisuudeksi? Ja mistä tiedät 100% varmuudella että OP on feikki?
>> Varmaan sä itse toivoisit, että sulle sanottaisiin että "tsemppiä"...
Ei onneksi tarvitse toivoa, mulle sanotaan tuota lähes aina kun sitä satun tarvitsemaankin ;)
U mad bro? - Jaah?!
Tästä se lähtee! kirjoitti:
Höyrypäinen vaahtoamisesi saa sinut itsesi kuulostamaan provolta tai trollilta. Kirjoituksesi lähinnä huvittaa ja saa miettimään, oletko todella tosissasi vouhotuksesi kanssa vai pelleiletkö heittäen provoja?
Kerrot, että sinua on itseäsi muualla keskustelupalstoilla syytetty nettikiusaajaksi. Sitä en ihmettele lainkaan. Mustavalkoinen, jyrkkä, tuomitseva, hyökkäävä -ja minun mielestäni myös vihamielinen- kirjoitustyylisi tuntuu varmasti monesta -myös minusta- nettikiusaamiselta.
Kirjoitat "Minä ainakaan en ole arvostelemisen haluinen ihminen yhtään, mutta tässä Suomi24:a on paljon asioita, joita mielelläni arvostelen: en voi käsittää ala-tasoista suomen kielen taitoa, en pupputarinoita kirjoittelevia feikkimielipidekirjottajia, en nettikiusaajia, enkä poliittisia pakkomielteisiä propagandisteja, jotka omahyväisesti tukkii kaikki aihealue- keskustelemispalstat vihakirjoitteluunsa, kun opetetut pellet, että ikään kuin häiriköiden mielipide olisi arvostetumpi, kuin taviksen."
Et ole yhtään arvostelunhaluinen ihminen, muta sitten lisäät noin pitkän listan ihmisiä ja ilmiöitä joita mielellään arvostelet. Oletko itse ainoa joka ei näe tässä mitään ristiriitaa?
"Tulee nimittäin niin vaan paha mieli oikeasti vaikkapa yksinäisyydestä kärsivienkin puolesta esim. siitä, että pilkkaajat heiluu näillä palstoilla feikkaamassa."
Itseasiassa sinä olet tässä ketjussa ainoa, joka on kirjoittanut pilkallisia kommentteja niin aloittajaa kuin muitakin kirjoittajia kohtaan.Aha? No minäpä vaan en ole missään arvostellut ihmisiä, kun ette näytä minulle, että millaisia naamoja feikkaatte. Tottakai jos näyttäisitte naamoja mullekin, niin varmaaan se olisi helpompaa kirjoittaa ystävällisesti, kuin nyt tulkita pelkkiä nimettömiä tekstejä, tietysti luonnollisesti myös oletuksessa, että itse olen asianmukaisesti anonyymi, kuten kuuluu asian olla ja kuten asia nettitoimieni kautta on.
Teistä ilmeisesti toi kiusaaminen on hauskaa, että te itse olette yhteisön jäseniä ja minä ulkopuolinen ja silti teitä kiinnostan eniten juuri minä. Hmh? "Mustavalkoinen, jyrkkä, tuomitseva"? Millaisena luonteenlaatuna valehtelet minut? Muistuttaisin, että normaalieettisiin viestisisältöihin on helpompaa kirjoittaa asiallisesti, kuin mytomaaniseen nimettömään valehtelemiseen. Esimerkiksi mun "kateelliseksi luonteenlaaduksi" väittäminen on tai olis ehkä törkeyden huippu, koska se ominaisuus puuttuu minusta täysin. Mulla on ollut liian onnellinen lapsuus, jotta koskaan voisin olla kateellinen kenellekään.:) Ja muutenkin olen aina enemmän arvostanut ihmisissä rehellisyyttä ja oikeudentajua, kuin esimerkiksi vaikkapa omaisuutta tai sellaisia asioita.
Minä näen "ristiriitaa" korkeintaan siinä, että tässä Suomi24:a tuntemattomat kiusaa minua. En nimittäin ole sellaiselle käytökselle antanut mitään aihetta.
Joskus sitäpaitsi on parempi olla kommenteissaan "mustavalkoinen", jos näkee täysin asiatonta nettitoimintaa. Jos mä olisin ystävällinen kommentissani jokaisen feikkihenkilövalehtelijan kommenttiin tässä Suomi24:a, niin siinähän mä ainoastaan osoittaisin hyväksyväni nettikiusaamisen, ja sitä en todellakaan aio tehdä. En ole myöskään yksinäinen, enkä ole koskaan seuraa Suomi24:a hakenut, mutta harmittaa, että tällainen palsta on tehty kiusaamistarkoitukseen.
Kyllä se nyt on niin, että joku ihan oikeasti varmaan vähän vinksahtanut projisoi minuun oman pahan olonsa tässä nimettömässä Suomi24:a. Ei mulla sellaiseen olisi mitään velvollisuutta, sellaisen käytöksen sietämiseen, kun mä en tässä Suomi24:a henkilöllä ole, enkä kiusaa ketään. Sitäkään en käsitä,että millaiset nettikiusaaja- talipäät on saaneet ihan pokalla pääähänsä lähteä nettiin väittämään minua "narsistiksi". On nimittäin niin kaukana totuudesta niiden kiusaajien väitteet, kuin vaan olla ja voi...
Mitäs, jos sä lakkaisit nyt vaan teknisesti roikkumassa minun kimpussani tässä Suomi24:a, sopisiko sellainen? Kai sinullakin sentään jotakin muutakin ts. normaalia tekemistä arkipäivässäsi on ( vaiko eikö ole?), kun kytätä minua netissä? Mä en tälle Suomi24- foorumille ole tullut siksi kirjoittamaan, että yhtään tai alkuunkaan toivoisin tällaisen foorumin jäsenistön kiinnostuvan persoonastani tekstini takana. Ja joku ihan oikeasti - joku umpikaheli - koettaa pilata mun maineeni viattoman tähän Suomi24:n kirjoittamisen perusteella, mikä - se vasta onkin - on todella sairasta käytöstä...
Mä en oo täällä kenellekään kirjoittajalle mitään tehnyt, enkä ole kiusaajaluonteinen ihminen missään mielessä. - 7tuioyullhjljh
Jaah?! kirjoitti:
Aha? No minäpä vaan en ole missään arvostellut ihmisiä, kun ette näytä minulle, että millaisia naamoja feikkaatte. Tottakai jos näyttäisitte naamoja mullekin, niin varmaaan se olisi helpompaa kirjoittaa ystävällisesti, kuin nyt tulkita pelkkiä nimettömiä tekstejä, tietysti luonnollisesti myös oletuksessa, että itse olen asianmukaisesti anonyymi, kuten kuuluu asian olla ja kuten asia nettitoimieni kautta on.
Teistä ilmeisesti toi kiusaaminen on hauskaa, että te itse olette yhteisön jäseniä ja minä ulkopuolinen ja silti teitä kiinnostan eniten juuri minä. Hmh? "Mustavalkoinen, jyrkkä, tuomitseva"? Millaisena luonteenlaatuna valehtelet minut? Muistuttaisin, että normaalieettisiin viestisisältöihin on helpompaa kirjoittaa asiallisesti, kuin mytomaaniseen nimettömään valehtelemiseen. Esimerkiksi mun "kateelliseksi luonteenlaaduksi" väittäminen on tai olis ehkä törkeyden huippu, koska se ominaisuus puuttuu minusta täysin. Mulla on ollut liian onnellinen lapsuus, jotta koskaan voisin olla kateellinen kenellekään.:) Ja muutenkin olen aina enemmän arvostanut ihmisissä rehellisyyttä ja oikeudentajua, kuin esimerkiksi vaikkapa omaisuutta tai sellaisia asioita.
Minä näen "ristiriitaa" korkeintaan siinä, että tässä Suomi24:a tuntemattomat kiusaa minua. En nimittäin ole sellaiselle käytökselle antanut mitään aihetta.
Joskus sitäpaitsi on parempi olla kommenteissaan "mustavalkoinen", jos näkee täysin asiatonta nettitoimintaa. Jos mä olisin ystävällinen kommentissani jokaisen feikkihenkilövalehtelijan kommenttiin tässä Suomi24:a, niin siinähän mä ainoastaan osoittaisin hyväksyväni nettikiusaamisen, ja sitä en todellakaan aio tehdä. En ole myöskään yksinäinen, enkä ole koskaan seuraa Suomi24:a hakenut, mutta harmittaa, että tällainen palsta on tehty kiusaamistarkoitukseen.
Kyllä se nyt on niin, että joku ihan oikeasti varmaan vähän vinksahtanut projisoi minuun oman pahan olonsa tässä nimettömässä Suomi24:a. Ei mulla sellaiseen olisi mitään velvollisuutta, sellaisen käytöksen sietämiseen, kun mä en tässä Suomi24:a henkilöllä ole, enkä kiusaa ketään. Sitäkään en käsitä,että millaiset nettikiusaaja- talipäät on saaneet ihan pokalla pääähänsä lähteä nettiin väittämään minua "narsistiksi". On nimittäin niin kaukana totuudesta niiden kiusaajien väitteet, kuin vaan olla ja voi...
Mitäs, jos sä lakkaisit nyt vaan teknisesti roikkumassa minun kimpussani tässä Suomi24:a, sopisiko sellainen? Kai sinullakin sentään jotakin muutakin ts. normaalia tekemistä arkipäivässäsi on ( vaiko eikö ole?), kun kytätä minua netissä? Mä en tälle Suomi24- foorumille ole tullut siksi kirjoittamaan, että yhtään tai alkuunkaan toivoisin tällaisen foorumin jäsenistön kiinnostuvan persoonastani tekstini takana. Ja joku ihan oikeasti - joku umpikaheli - koettaa pilata mun maineeni viattoman tähän Suomi24:n kirjoittamisen perusteella, mikä - se vasta onkin - on todella sairasta käytöstä...
Mä en oo täällä kenellekään kirjoittajalle mitään tehnyt, enkä ole kiusaajaluonteinen ihminen missään mielessä.Mahtaako täällä ketään tiettyä tyyppiä ollakaan, joka muka sua "alistais" jne. Useampi tyyppi vaan ihmettelee sun avautumisiasi. Oot tainnut rakentaa jonkun oman mielikuvitusmaailmasi, jossa muutama sekopää trolli on ottanut elämäntehtäväkseen pilata sun elämäs :DD No, toi ei kyllä pidä paikkaansa, eli ota nyt vaan ihan rennosti. Toki jos sä kerrot olevas hirveen haavottuvainen ja muutenkin paljon annat itestäs jne, niin kyllähän sitä jotkut voi käyttää hyväkseen. Mutta ei siitäkään kannata hermostua. Toiset vaan haluaa pönkittää itsetuntoaan sun avulla.
- Jaah?!
7tuioyullhjljh kirjoitti:
Mahtaako täällä ketään tiettyä tyyppiä ollakaan, joka muka sua "alistais" jne. Useampi tyyppi vaan ihmettelee sun avautumisiasi. Oot tainnut rakentaa jonkun oman mielikuvitusmaailmasi, jossa muutama sekopää trolli on ottanut elämäntehtäväkseen pilata sun elämäs :DD No, toi ei kyllä pidä paikkaansa, eli ota nyt vaan ihan rennosti. Toki jos sä kerrot olevas hirveen haavottuvainen ja muutenkin paljon annat itestäs jne, niin kyllähän sitä jotkut voi käyttää hyväkseen. Mutta ei siitäkään kannata hermostua. Toiset vaan haluaa pönkittää itsetuntoaan sun avulla.
No normaaliahan se on "avautua" nimettömällä palstalla, koska ei kait sitä nyt netissä henkilönä missään henkilöillä toimimisen keskustelupalstoilla avautuisi, mutta normaaleja eivät ole tässä Suomi24:a näillä palstoilla mytomaanit, jotka laativat keksittyjä tarinoita keskustelunavauksiksi... Vai että "mielikuvitusmaailma"? Oletko nyt ihan varma, että kirjoitit oikean kirjoittajan viestiin? "Mielikuvitusmaailmoissaan" elävät kyllä ihan jotkut muut tässä Suomi24:a, kuin minä, ja kieltämättä syvästi toivoisin ja toivon, ettei se olisi totta, että minua kiusataan tässä Suomi24:a, mutta valitettavasti kaikki faktat ja useat tän Suomi24:n erinäisillä palstoilla käymäni keskustelut todistavat ihan muuta.
Olen minäkin joskus kärjekkäästi kirjoittanut, mutta en minä ihmisiä kiusaa. Se tosin voi olla tyhmyyttä minulta, että olen paljon tähän Suomi24:n kirjoittanut: joku minua enemmän nettiin perehtynyt fiksu muistaakseni sanoi minulle jo vuosia sitten eräälläkin palstalla, että mun kannattaisi hänen mielestään rekisteröidä oma nimimerkki, jos keskustelen paljon, koska jos ei rekisteröidy ja silti kirjoittaa paljon, nettipalstoilla voi olla on häiriköitä, jotka pian rekisteröi kiusansa kohteen kiusatun puolesta, ja alkavat toimia ns. toisen nimissä asiattomasti....Toivottavasti kaikki niin epämiellyttävää kiusantekoa harjoittavat nettitoimijat ymmärtäisivät edes hävetä.
En mä usko, että niitä mua nettipalstakiusanneita on mikään yksi, vaan useita. Sori. itsellä ei pokka tai kiinnostus ikinä riittäisi netti-ahdisteluun viattomia ihmisiä kohtaan netissä, oli itse kunkin mielipiteet mitä olivat. Ja kyllä tää nyt vaan vähän oudolta näyttää näiden Suomi24- palstojen keskustelu. Luulis,että ylläpito edes itse etusivulle nostamansa keskustelut ehtisi tutkia.
- elämätön eläjä
Mulle alkaa vanhemmiten aina vaan selvemmin aueta se, mitä
ne tarkoitti niillä hokemillaan "Get a life". - yksiinainaaa
Tää teksti sopii täysin muhunki.. Mul on peräti yks kaveri ku muut oon onnistunu karkottaan luotani. Ja kuvittelen aina olevani paras sen perusteella, mitä kouluja oon käyny tai mitä omistan, mut sosiaalisilta taidoiltani .... . Mutta ei se mitään, olen melkeen hyväksynyt tän tilanteen ja pyrin pysyttelemään kaukana muista ja uppoutumaan omiin filosofioihini. Toisinaan sitä kaipaa läheisyyttä, mutta kun sitä saa, haluaa omistaa toisen tai on tilanteeseen tyytymätön ja taas olen yksin.
- hurili
Suoli24 on hyvä kanava avautuu tolisista,sillä täältä saa aina niin hyviä neuvoja.
NOT....- kysymitävaan vastaan
Yksi hyvä neuvo on jättää lukematta ei-kiinnostavat tekstit.
Toinen neuvo on jättää huonot tai ilkeät tekstit lukematta, koska eivät kaikki vastaajat ole asiantuntijoita tai kivoja.
Kolmas neuvo on olla välittämättä plussista ja miinuksista. Olennaista on miten viestiisi vastataan, ja miinuksen sijaan voi ilmoittaa asiattoman viestin (jos se oikeasti on asiaton).
Neljäs neuvo on yrittää itse vastata parhaansa mukaan jos tietää asiasta jotakin, tai ainakin osallistua asiallisesti jotta edes joku vastaisi kysyjälle. - Jaah?!
kysymitävaan vastaan kirjoitti:
Yksi hyvä neuvo on jättää lukematta ei-kiinnostavat tekstit.
Toinen neuvo on jättää huonot tai ilkeät tekstit lukematta, koska eivät kaikki vastaajat ole asiantuntijoita tai kivoja.
Kolmas neuvo on olla välittämättä plussista ja miinuksista. Olennaista on miten viestiisi vastataan, ja miinuksen sijaan voi ilmoittaa asiattoman viestin (jos se oikeasti on asiaton).
Neljäs neuvo on yrittää itse vastata parhaansa mukaan jos tietää asiasta jotakin, tai ainakin osallistua asiallisesti jotta edes joku vastaisi kysyjälle.Valitettavasti vaan tässä Suomi24:a _ei_ ole mahdollista " jättää lukematta ei- kiinnostavat tekstit", koska tämä Suomi24:han julkaisee kaiken, sensuroimatta mitään; edes idiooteimpia aivopieruja ei jätä julkaisematta, havaitusti.. On siis ilmeisesti vain kaksi vaihtoehtoa: joko jättää lukematta ja kommentoimatta näitä Suomi24- keskusteluja ollenkaan, tai lukea huonoja ja ilkeitä tekstejä ja kommentoida niitä.
Minua kun muuten on "hysterisoinnista" usein pilkattu tässä Suomi24:a ja haukuttu, kun en symppaa keksittyjen ilkeiden herjatarinoiden suoltajia nimettömillä palstoilla, niin vaikkette varmaan kovin kiinnostuneita aiheesta olekaan; ainakaan ne teistä, joiden mielestä on ollut vaan "hauskaa" trollailla minun kustannuksellani näissä nimettömissä Suomi24- keskusteluissa, pelotella minua ja saada minut hermostumaan näissä keskusteluissa, niin voin sanoa, että se voisi olla jopa kansantaloudellisestikin ns. aika iso nakki, jos ja kun vaikkapa minä sentään vielä kohtuullisen nuori, työikäinen ja työkylyinen ja kohtuullisen älypää- tyypppi sairastuisin ( ja olen ehkä mahdollisesti jo sairastunut) esimerkiksi traumaperäiseen stressireaktioon tässä Suomi24:a vuosia kokemastani kiusaamisesta: en esimerkiksi ole luonteeltani mikään kaljankittaaja, mutta viimeisinä aikoina ja oikeastaan jo aika kauan sitten alkaen, on esimerkiksi alkoholinkäyttöni salakavalasti lisääntynyt, koska tässä Suomi24:a saamani kommentit ja pelottelu ahdistaa minua, ja jostakin olen myös lukenut, että se om hyvin tyypillinen reaktio,kun kokee tuntemattomien taholta henkistä väkivaltaa internetissä. En myöskään ole yksinäinen ja minulla on paljon minusta välittäviä aitoja ystäviä ja vankat lähesissuhteet, mutta on viime aikoina olen vetäytynyt jopa monista heistä ja ajanvietosta rakkaiden ystävieni kanssa, koska olen jatkuvasti niin huolissani, ja plekään, että olisin vain rasittavaa seuraa,kun hyvin vaikeahan mun on myöntää kenellekään, että olen joutunut kiusaamisen kohteeksi tässä Suomi24:a siksi, että olen avomielisesti paljastanut itsestäni asioita, joita monia en ole kertonut edes kaikille parhaille ystävilleni, luulossa että ei tällaisella tuntemattomien foorumilla kukaan minusta kiinnostuisi sen suuremmin, normaalin keskusteluapalstalla keskustelemisen merkeissä.
Että nautitteko te nettikiusaajat sellasien tunnelman luomisesta minulle, kuten edellä kuvasin? Ja anteeksi nyt vaan, mutta minäpä en sille mitään voi, että en luota siihen, että kaikki tässä Suomi24:a olisi muka totta mitä kirjoittajat kirjoittavat. Olen myös sen sata kertaa sanonut, että minä en ikinä asiattomia aloituksia laadi, en koskaan ja että _en ole_ Suomi24:n rekisteröitynyt jäsen, vaa postaan viestini näille keskustelupalstoille vain kirjoittamalla laskutehtävän, enkä tiedä kirjoittajien henkilöitä. Omasta mielestäni röyhkeimpia ovat ne, jotka käyttävät herjakirjoitusten ohessa ihmisten kuvia, tai ainakin siltä näyttäviä: ei kukaan menisi nettiin julkisille palstoille itseään siten nolaamaan.
- kysymitävaan vastaan
>>>_ei_ ole mahdollista " jättää lukematta ei- kiinnostavat tekstit"
Minulta jäi lukematta 3/4 -osaa kirjoituksesta. Kirjoitus oli liian pitkä ja turhan kiihkeä. - Kenen syy kenen syy
Jeees, jutut omasta surkeasta jamasta ja huonoudesta ja muitten syyttely aiheesta ei jaksa kiinnostaa. Kilometrin pituisia valitusvirsiä sellaisilta tyypeiltä, joiden pitäisi miettiä enemmän sitä, miten ajatusmaailman saisi käännettyä positiivisemmaksi. Alkaisi niitä kavereitakin löytyä.
- Anonyymi
Olen juuri samanlainen terv bister sami
- Anonyymi
Olen juuri samanlainen terv bister sami
- Anonyymi
Koetko olevasi pirun orpo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684541Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004028- 523542
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul362842Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!262593Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa602512- 482399
- 391927
- 471908
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2271663