Mitä teet kun näet kerjäävän kerjäläisen kadulla?

anna euro

Mitä ajattelet sillä hetkellä?

19

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kansalainen x

Voi reppanaa kun joutuu kerjään rahaa joka menee rikollisliigalle. Sitten kävelen vain ohi.

• Mistä tuli mieleen, näin tänään Kirkkonummella nuoren kerjäläisnaisen, olisiko ollut nippanappa 20 v. Istui kirjakaupan vieressä, lumihangessa. Oli sanomalehtiä peffan alla ja sanoi "Hei". Melkein hellyin antamaan euron.

• //Mies//

Viimeksi kun kävin Hesassa (n. kuukausi sitten, perjantaina) joku n. "40 v. ronski jykevä linnakundi..?" pysäytti anovasti mut maalaisen asematunnelissa ja kysyi ihan rehellisesti ja tosi nöyränä, olisko minulla kenties antaa hänelle muutama kolikko. Oli kuulemma just päässyt pois putkasta (jossa oli viettänyt edellisen yön) ja hänellä oli omin sanojensa mukaan ihan *elvetinmoinen krapula ja tarvitsisi olueen rahaa. Hänen "rehellisyytensä" nauratti ja annoin hänelle 4 euroa. :D

• Tuollaiseen rehelliseen syyhyn vedoten annan myös muutama euron.

• riippuu mielialasta ja tietty rahatilanteesta sillä hetkellä.. tuskin alan ketään mihinkään automaatille raahaamaan mukana. sitähän kuulemma pitäis toisia kohdella niinku haluais itseään kohdeltavan mutta.. no, sama vastaus joka tapauksessa, ulkolaiset tosin poisluettuna.

• Tampereella on näkynyt 16-20 vuotiaita "kerjäläisiä"' jotka on keksineet tavan saada biletysrahaa. Pahvilpuissa lukee että anna rahaa baariin, kaljaan, jälkiehkäisypilleriin, koiranruokaan jne. Lehden mukaan saaneet jopa 60 e tunnissa kun ihmisiä huvittaa ja on kyllästyneet romanikerjäläisiin.

• puistokemisti;)

Kyl mää ryypyn pullosta tarjoon, mutta en kuppiin kaada

• älykäs

Kierrän etäämpää ettei tartu lahkeeseen tai tartuta basillejaan.

• grrrr...

se on tullu mun reviirille. Pitää ajaa pois! Tarvittaessa soitan apulaiset paikalle suorittamaan hätistelyn.

• edustusrouva

Mikä kerjäläinen ja missä? En ole nähnytkään.

• Ohjaan sen

Ratikkakuskin luo.

• määmy

Mä mitä milloinki, hiffaan silmil ja funtsin muita juttui.
      Näin kevääl saatan funtsii "Ovat palanneet".

• Ajattelen se on heidän elämämapa, jota minä en rahoita.

• hähä-.,

Kusen kuppiin.

• Moraalin vartija

Tarvitko sitä ajatella kun tuntuu väliin että itsekkin saisi kerjätä.
      Kyllä se monesti on mielessä kyltin kanssa mennä tien reunaa tuokaa lapselleni vaatteita. Kun nyt varsinkin ei jaksa kiertää kirpputoreja tässä siunatussa tilassa.
      Taitaa keho jo kertoa että pitää hillitä tahtia, ettei kestä.
      Vielä tekisi mieli tehdä yhen mutta kokee jo raskaaksi tähän tahtiin. Lapsikin pitäisi heti vielä tän perään tehdä kun jos ei aijo koulua lykätä ja sitä en halua tehdä kun tuntuu loputtomalta köyhyys.

• enimmäkseen kävelen ohi tuntien syyllisyyttä,
      mutta toisaalta ajattelen, et en ole mikään rikas itsekkään. raskaalla työllä ansaitsen vähäiset rahani, jos olisin rohkeampi menisin itsekin hieman lisäansiota tienaamaan ja järjestäisinkin kunnon katuperformanssia perkéle!
      mut ku en ole, nii tyydyn juoksemaan moppi toisessa ja luutu toisessa kädessä elantoni eteen..
      noh, tupakkia pummaamalla tai hyvillä selityksillä (lähinnä suomalaisten osalta) on minultakin lompakosta löytyneet kolikot päätyneet niitä kerjäävien haltuun.

sittemmin olen pohtinut lähiostarille menemistä ainoastaan varustettuna kyltillä missä lukee KERJÄÄMINEN JA KAUPUSTELU KIELLETTY
      sitä saunalahtea ku tyrkytetään nykyään joka nurkalla,

mur

• u6nnu

antaakohan joku tolle rikolliselle rahaakin.

• Jos se on Kyöstix niin vedän pataan.

• nalkään!

Hakisin Hesburgerista hampurilaisaterian ja antaisin kerjäläiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      550
      2112
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      386
      1709
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1539
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1116
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1092
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      858
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      12
      833
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe