Hei ! Voiko kissa aiheuttaa allergiaa ihottumana??
Mulla on kaksi kissaa, mitään nuha oireita ei ole, mutta nyt ilmestynyt iholle kuivia läiskiä, joita polttaa, haluan heti sulkea pois pahimman...
eihän kissat aiheuta tätä?????????????
kissa allergia
7
1093
Vastaukset
- Nekku
Allergiaa voi aiheuttaa mikä tahansa orgaaninen aine. Vastauksen löydät ainoastaan allergiatestillä, et tältä palstalta.
- mimi
Tiedän useita tapauksia joissa näin on käynyt. Yhdessä lapsiperheessä oli 2 kissaa ja heidän lapsellaan tuli juuri tuollaisia oireita, vanhemmat eivät ajatelleet lapsensa parasta vaan pitivät kissat ja lapsen oireet. No, lopulta tajusivat laittaa kissat pois.
Onko oireita ollu aiemmin? Kuinka kauan sulla on ollut kissat? Ainahan oireet ei heti tule vaikka eläimet olisikin ollut kauemmin. Ja toiset kissat oireilee enempi ja toiset vähempi. Ensimmäinen kissani ei aiheuttanut minulle allergiaoireita, mutta toinen ottamani kissa aiheutti. Luopuminen on vaikeaa, mutta kun koittaa elää muka huolellisesti ja siivota useasti niin huomaa että luopuminen on ainoa vaihtoehto. Valitettavasti :(.
Mutta käy allergiatesteissä tai pistä vaikka kissat jonnekkin hoitoon tietyksi ajaksi niin testaile. Älä ennen jonkinlaista testiä maalaa piruja seinille :). - Allerginen
Mulla ilmenee allergia kissoille/koirille siten, että jos esim.koira nuolaisee/kissa kynsäisee kättäni, siihen kohtaan tulee välittömästi ihottumainen kutiseva ja poltteleva alue. :/
Eli kyllä voi ilmetä tuollakin tavalla, eikun allergiatesteihin. - Eulalia
Atooppinen eli kuiva iho voi kehittää läiskiä melkein tuosta noin vaan. Minulla oli murrosiässä kasvojen ympärillä punainen kutiseva vyöhyke, kissoja meillä ei ollut.
Kun otin kissan joskus aikoinaan, sain käteen näppylöitä, mutta ne hävisivät ja koko 12 v ajan jonka minulla oli kissoja (max 4 kpl) en kokenut mitään oireilua. Kissanpissan voimakas haju saattoi lyödä vedet silmiin, varsinkin kissanäyttelyssä, muuten ei mitään ongelmia.
Ja allergiatestissä tuli sentään lievä kissareaktio; kumppanini on sitä mieltä että se tulee kaikille kun kerta iho rikotaan ja siihen tungetaan jotain. Kissat toki kynsivät pienenä, mutta kun ne kasvavat isoiksi, ei niistä välttämättä ole vaivaa jos on kyennyt siedättymään niille.
Kaikkihan eivät siedäty. Se on arpapeliä...- laikut
"Ja allergiatestissä tuli sentään lievä kissareaktio; kumppanini on sitä mieltä että se tulee kaikille kun kerta iho rikotaan ja siihen tungetaan jotain."
Tuolla periaatteella pitäisi oireita tulla kaikesta mitä sinne ihon alle pistetään testissä... - Eulalia
laikut kirjoitti:
"Ja allergiatestissä tuli sentään lievä kissareaktio; kumppanini on sitä mieltä että se tulee kaikille kun kerta iho rikotaan ja siihen tungetaan jotain."
Tuolla periaatteella pitäisi oireita tulla kaikesta mitä sinne ihon alle pistetään testissä...Minulle melkein taisi tullakin siinä testissä.
(Toisaalla kirjoitin että meillä oli kotona kissoja, joku varmaan ihmettelee kun tässä sanon ettei ollut. Ei ollut silloin kun olin murrosikäinen, enää. Obs obs.)
- Hille
Yleensä kissa-allergia aiheuttaa nuhaoireita ja nenän tukkeutumista, en ole kuullut iho-oireista. Kannattaisi varmaan kävästä testeissä.
Jotkut ihmiset ovat allergisia pölyävälle kissanhiekalle (mm. minä itse), mutta eivät kissoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2723442Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard382480Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3402240SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän832083Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.322021Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1091943Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --471842Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue331569Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂301560Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1251411