Se alkaa Olulusta, -10,7%/kk

hahhahhahhaa

10

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oulusta morjens

Oulun osalta tuo on alkusoittoa. Nokia alihankkijoineen vei ostovoiman Oulun alueelta. Kaupunginjohtajakin valitteli julkisesti kaupungin heikkoa rahatilannetta ja päätettiin säästösyistä tehdä viime hetken muutoksia kallioparkkiin. Nuorisotyöttömyys Oulussa on vaatimattomat noin 25 prosenttia, koko työvoiman 16 prosenttia. Valoa ei ole tunnelin päässä näkyvissä.
      Nyt jos koskaan kannattaa odotella jos on asuntoa ostamassa. Oulussa tehdään tili ostohetkellä. Varmasti vielä 15-25 prossaa tulee leukapieliin myyjille. Tarjonta on moninkertainen kysyntään nähden. Jopa Salossa on myyjän markkinat Ouluun verrattuna.

• luin linkin uutisen

"velattomat neliöhinnat laskivat Oulussa 6,2 prosenttia"

"indeksin kuukausimuutos oli peräti -10,7 prosenttia"

- aiotko ostaa indeksirahalla? Entä aiotko ylipäätänsä ostaa ollenkaan asuntoa itsellesi?

• hahhahhahhaa

Kyllä minulla tämä yksi maksettu jo on mutta vähän olen aikeissa ollut vaihtaa isompaan kunhan saadaan hinnat kohdilleen.

• og8vg
        hahhahhahhaa kirjoitti:

Kyllä minulla tämä yksi maksettu jo on mutta vähän olen aikeissa ollut vaihtaa isompaan kunhan saadaan hinnat kohdilleen.

no omasi hinta tippuu saman verran kun isomman, niin mitä hyödyt?

• Salattu hyöty
        og8vg kirjoitti:

Prosentteina sama 20 % lasku tekee pienemmässä asunnossa vähemmän rahassa mitattuna. Sadan tonnin asunto putoaa 80000 euroon ja kahdensadan tonnin asunto 160000 euroon. Välirahakin pienenee samat 20 %.

• hahhahhahhaa
        og8vg kirjoitti:

Salattu hyöty tuossa jo kertoikin kuinka se homma menee, toki suora ostaja tavallaan hyötyy enemmän mutta toisaalta taas jos tähän asti olisi ollut vuokralla massia olisi vähemmän käyttää. Jokatsapauksessa vaikka se omakohtainen hyöty ei niin suuri olisikaan on silti hyvä jos saadaan hintatasot kohtuullistettua ihan vain kokonaisuuden kannalta.

• No ei varmasti osta tyhjännauraja asuntoa, lainaus sen tekstistä kolmen vuoden takaa: "Vähän kyllä sääliksi käy muuleja, vaikka ovat aika ilkeästi täällä vuokralla asuvia herjanneet ja ansaitsisivat mitä ovat tilanneet niin silti, kun ensimmäisenä murtuu se jonka piti olla vahva, kuinka sitten keskiverto taulapää muuli muka voi tulevasta korkorallista selvitä, ei mitenkään. "

Se on kuningastuhnu, kolme vuotta rommiodottelua, aika korkorallia tämä on ollutkin! Ja kuningaskateellinen myös, mulla ei kyllä herätä vahingoniloa tuo Oulun tilanne.

Mutta onhan maailmassa oikeuttakin, lainakatto pitää tuollaisista huolta.

• hahhahhahhaa

Huh, tiesin että olet yksinkertainen nutta että noinkin paljon on kyllä yllätys, huh huh. eihän se tokikaan tarkoita että jos ajattelee niin että meillä kaikilla pitäisi olla varaa kohtuulliseen asumistasoon että itse olisi sieltä köyhimmästä päästä sen asumisen suhteen. Jos palstaa 0let seuraillut tiedät kyllä että omistusasunto oli aiemminkin, reilu pari vuotta sitten päivitin sen ihan vaan jotta vältyn viemäriremontteihin osallistumisesta ja nyt kun on se kahden vuoden raja ylitetty voisi olla taas aika vaihtaa.

Joo, se oon hyvä se lainakatto niin karsii kilpailutarjouksen tekijöitä, voi siellä huutokaupoillakin heittää rohkeita tarjouksia kehiin.

• ah, ikuinen nousu

Ikuiseen nousuun uskovilla jäi nyt Musta Pekka käteen. Viimeinen myyntijuna lähti Oulusta jo 5 vuotta sitten, kun Nokia alkoi siirtää työntekijöitään alihankkijoiden palkkalistoille. Heti sen perään alkoi Nokia alasajaa toimintojaan täällä. Tsuk tsuk tsuk, lähdetään. Viimeinen sammuttaa valot.

• asiantuntija.

Nyt nyt rommasi ja kunnolla! Oulusta saa esimakua siitä mitä 16%:n työttömyys saa aikaiseksi. Työttömyys on tällä hetkellä kasvussa muuallakin Suomessa, prosentilla kasvoi viime vuoden tammikuuhun nähden.

Sijoitin muuten Biotiehen 3000 € viime torstaina, mitä mieltä ovat palstan asiantuntijat tästä sijoituksesta? Esim. nimimerkki "Uudessa kallein", tai aina väärässä oleva palstan rotta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe