Suunnitelmissa tehdä sisävessa mökille mökin yhteyteen, keittiöstä ikkuna pois ja siitä käynti vessaan/kylppäriin johon tulisi wc,suihku,pyykkikone,pieni allas ja lämminvesivaraaja, pinta-ala 5-6 neliötä. Kaivoille pitäisi kaivaa montut ja vetää viemäri putket, paikkakunta etelä-Karjala. Hinta-arvioita työlle ja vinkkejä vastaanotetaan.
Pieni laajennus mökille
8
903
Vastaukset
- aukko4
Eikös siitä keittiön ikkunasta ole hieman hankala mennä sinne vessaan. Ehdottaisin ovea siihen kohtaan. =)
- Nykyaikaan
Aukko4 onkin oikea asiantuntija, kiitos hyvästä vinkistä.
- vessamelkeinkeittiös
Ja toiseksi, onko vessaan käynti keittiöstä kovinkin järkevää?
Mitenkäs ne hajut ja äänet, huh!- 13132
Mikäs sen herkullisempaa kuin kunnon pierun pörinä siinä hevosenlihapullia paistaessa.
- eihalpaajoo.,
Jos teetetään kaikki esim. rakennusfirmalla, niin 25000€, itse tehtynä tarvikkeineen 8000€
- semmoista tänään
Veikkasin että siinä 15 000 - 25 000 € ehkä enemmänkin. Tuollaiset laajennukset eivät kun ole kovin edullisia sen vaativuuden takia (kosteus ongelmat!)
Muuten se kannattaa huomioida että et todennäköisesti saa muutoslupaa jos meinaat kaivoon pistää harmaat vedet, vaan laita suosiolla pyykinpesukoneelle/wc:lle umpisäiliö kun alkavat olla aika tiukkoja tuon suhteen.
Mutta miten tuo sitten kustantaa tuon verran ?
Rakennus/muutoslupa 200e (riippuu kunnasta)
Rakennusvalvoja 1000e
Työmies 1-2 kuukautta ehkä 10 000 eurosta eteenpäin sisältäen alv. (riippuu onko urakka vai tunti taksalla)
Sähkömies 80-100e /h
Putkimies 80-100e/h
Kaivuutyöt umpisäiliölle 1000 euroa
Umpisäiliö 6000l 2000 e
Yms. Yms. Yms.
Tuon päälle sitten itse uuden laajennusosion perusteet,eristeet,katto, sen rakentaminen, kostean tilane eristeet, materiaalit yms.
Voi olla että tulisi lopulta halvemmaksi sekä helpommaksi rakentaa nykyisen mökin viereen ns. uusi sauna
jonka pukuhuoneessa olisi wc/pyykinpesukone ja itse saunatilassa olisi suihku.- Rakentaja rane
Oho rajuja hintoja on muutama rakentelija heitellyt.
- et tiedä mitä maksaa
Rakentaja rane kirjoitti:
Oho rajuja hintoja on muutama rakentelija heitellyt.
No, heitä itte halvempia, hiton nuija.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733