Voiko tyttö soittaa kitaraa?

_inaws_

Eli haluaisin alkaa soittaa akustista kitaraa. Ajattelin mennä paikalliseen musiikkiopistoon tunneille, mutta onko se noloa jos tyttö soittaa kitaraa? Tykkään laulaa, ja kesäisin varsinkin tykkään mennä iltaisin pellolle kivelle istumaan ja laulaa. Välillä myös kirjoitan ylös laulun sanoja yms yms.(useimmiten laulan englanniksi, suomenkieliset biisit on surkeita..) Mielestäni akustinen kitara laulu= hyvä yhdistelmä.
Mitäs mieltä te olisitte? ;)

21

1358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viljapelto

      No ei todellakaan ole noloa, itsekin olen tyttö ja soitan sähkökitaraa, mutta olen kylläkin itseoppinut. Älä mieti mitä muut ajattelevat, tee niinkuin haluat. Sitä paitsi oudoksutko sinä jos tyttö soittaa kitaraa? Et. Miksi muutkaan? :) eihän sillä edes ole väliä
      ps. Mäkin teen omia biisejä ja lyriikoita!! :D

    • lifemocker

      mitäs noloa siinä nyt vai on? :S

    • _inaws_

      Ei siinä omasta mielestäni oo mitään noloa, pari kaveria vaan purskahti nauruun ku kerroin että alkaisin soittaa kitaraa, ja sanoivat että oonpas mä nolo ja ei mun kannata soittaa "mitään vitsin kitaraa". No, ei ne itsekään edes musiikkia kuuntele :)
      Miten muuten voi 'itsekseen' oppia kitaraa soittamaan (Viljapelto)? Osaan kyllä nuotteja lukee yms musiikin teoria on jotenkin hallussa (oon musaluokalla) mut kitarasta mulla ei paljoakaan tietoa ole, en tiiä ees että mitkä kielet siinä on ja sillei. Ja vanhempani ei mulle kuitenkaan kitaraa ostais, "koska et minä osaa soittaa", joten kuinka paljon akustinen kitara suunnilleen maksaisi? Ja minkä merkkinen kitara? :) (itse siis maksan jos semmosen hommaan)

      • rehhr

        ensimmäisen akustisenkitaran ostossa kannattaa pitää ehkä tärkeimpänä sitä että kyseinen kitara pysyy vireessä. ja markettikitaroita ei kannata ostaa.


      • Viljapelto

        No mulla on se, että musateoria, sävelkorva ja muut musaluokkajutut auttaa ja sit mun isä on soittanu kitaraa koko ikänsä nii se on vähän opettanu tekniikoita. Mut pääasiassa haluan ite oppia kaikki jutut ja alkuun pääsee perussoinnuilla joita opetettiin jo alakoulussa. Mut kauheesti niitä perussointuja enempää ei koulussa kuitenkaan opi :(


    • _inaws_

      Ok, kuinka paljon kitara suunnilleen siis maksaa?
      Ja sitte viel tämmönen tyhmä kysymys, kun meiän koulussa on yks tyyppi kuka osaa soittaa akustista kitaraa, nii se aina vaan istuu kyyryssä penkillä ja vetelee jotain tylsiä perussäveliä, niin onks se mitenkään mahollista tässä maailmassa et soittais rennosti kitaralla jotain hittibiisejä ja laulais mukana vai päättyyks kaikki aina tohon tylsyyteen jossa vedetään ceetä ja deetä ja mökötetään kyyryssä penkillä....?? :D

      • lifemocker

        " Ok, kuinka paljon kitara suunnilleen siis maksaa? "

        30e - 10 000e

        "Ja sitte viel tämmönen tyhmä kysymys, kun meiän koulussa on yks tyyppi kuka osaa soittaa akustista kitaraa, nii se aina vaan istuu kyyryssä penkillä ja vetelee jotain tylsiä perussäveliä"

        jostainhan se on aloitettava???


    • jooo o

      7 vuotta soittaneena on pakko sanoa että eihän siinä mitään vikaa ole :) Oikeen mukavaa jos joku tyttö soittaa :) Niitä kun näkee niin harvoin. Hyvästä kitarasta joutuu maksamaan sen joku 150. Kyllä niitä hyviä perus-skittoja saa satasella :)
      Mutta kannattaa vaan soittaa jos haluua! Eikä tarvitse välittää mitä kaverit sanoo.

      lifemocker: Miten se osaa soittaa? Käykö se tunneilla vai?

      • lifemocker

        ?


    • ttytsyy

      mitä noloo siinä muka on?:o
      ittekki oon tyttö (alle 18v.) ja oon soittanu kitaraa nyt puolvuotta. Käyn opistolla tunneilla. Mutta sen sanon että siihen tarvii sitten panostaa! itte en jaksanu opetella kunnolla nuottien nimiä yms nii enhän mä niitä sitten osaaa... mut alota vaan !
      pstt...! mun mielestä ois älyttömän söpöö jos poika soittais akustista kitaraa ja laulais siinä samalla tytölle jonkun biisin ! :3
      mä oisin ainakin ihan otettu.. :>

      • WeeDee

        No tottakai tyttöki voi soittaa kitaraa!! Miks ei vois? :) Se ei oo noloo nähnykkää, ite soitan kitaraa ja rumpuja musiikkiopistossa,ja musta se on just siistii eikä noloo 8) Oon 13v. ja soittanu kolme vuotta rumpui ja viisi vuotta kitaraa


    • mjAAaa99

      Kysymyksestäsi inspiroituneena, 18-vuotiaana tyttönä, päätin kokeilla, voiko naispuolinen ihminen oikeasti tarttua kitaraan - lopputulos oli varsin ennalta-arvattava: kyllä voi!

    • 3453453454

      mitä helvettiä? totta kai tyttö voi soittaa kitaraa .D
      älä nyt ressoo tuollasesta! :)

    • helpergirl99

      Totta kai voi!
      Itsekkin olen tyttö ja soitan (akustista) kitaraa.
      Ei kukaan ainakaan minulle ole tullut sanomaan että tämä olisi noloa, päinvastoin, luokkalaisteni (varsinkin poikien) mielestä kitaran soitto on ihan jees.
      Itse vasta aloitin viime syksynä,mutta haluaisin alkaa tehdä omia kappaleita.

      Rohkeasti vaan kitaratunneille!

    • missä itsetunto

      Ei voi soittaa,tissit lakkaa kasvamasta ja muutut pojaksi.

      • eioo muumit laaksos?

        ok????????????


    • Hae soittotunnille

      Tytön tulee opetella soittamaan klassista kitaraa ja klassista musiikkia sillä. Sellaisille soittotunneille opettelemaan.

      • Jooooopssdd

        Ok :DDDDDDDDDDDD


    • dthdfh

      Voi jos häenllä on sormet ja kitara

    • Ttttttttt

      Tietenkin voit alkaa, ei musiikissa ole sukupuolilla rajoja :)

    • 70054

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe