Mitä maksaa 1,5-kerroksinen (huoneistoala n.250m2) kivitalo eri tavoilla toteutettuna muuttovalmiiksi tehtynä ?
(ilman pihoja jne.)
Paha kysymys, mutta varmaan tähän joku osaa omien kokemusten perusteella jotain vastata.
kivitalon hinta
9
4077
Vastaukset
- Ralsa
Jos sinun pitää kysyä, paljonko tuollaisen talon rakentaminen maksaa, niin sinulla ei ole varaa siihen. Varovasti arvioiden avaimet käteen kivitalo tuossa kokoluokassa normaaleilla materiaaleilla maksanee noin 400 000-450 000 euron kieppeillä (tämä on rakennusalalla toimivan hyvin valistunut arvaus). Jos luksusta tai erikoisuutta halutaan, on vain taivas rajana.
- sippo
jos teet itse paljon, jopa rungon pystytyksen (ehkä ulkopuolisen kanssa), on arvaukseni 250-300.000 euroa.
Siis muuttoon saakka (puuttuu pihat, ulkorappaus ym. eli 20-50.000 euroa).
Avaimet käteen hintalisä 100-150.000 euroa.- pena
>Mitä maksaa 1,5-kerroksinen (huoneistoala n.250m2) kivitalo eri tavoilla toteutettuna muuttovalmiiksi tehtynä ?
(ilman pihoja jne.)
itse tehtynä yksinkertaisella runkomuodolla 250m2
pihan kanssa ilman tonttia 250 000e alkaen...
teetettynä 100 000e lisää
eli maksaa muodon, varustetason ja tekotavan mukaan 250...500ke tontti - tölli
pena kirjoitti:
>Mitä maksaa 1,5-kerroksinen (huoneistoala n.250m2) kivitalo eri tavoilla toteutettuna muuttovalmiiksi tehtynä ?
(ilman pihoja jne.)
itse tehtynä yksinkertaisella runkomuodolla 250m2
pihan kanssa ilman tonttia 250 000e alkaen...
teetettynä 100 000e lisää
eli maksaa muodon, varustetason ja tekotavan mukaan 250...500ke tonttiMeillä on noin 160 neliötä huoneistoa ja 40 varastoa. Kulmia on monta, mutta muutoin aika simppelit rakenteet. Maansiirtotyöt räjäyttivät pankin maksamalla 20k€, siis kaivuu poiskuljetus ja täytöt. Rahaa itse taloon meni 294k€ ja tontti ja pihat päälle niin 400k€ ei riittänyt.
Itse tehtiin runsaasti töitä. Kaikki maalaukset, laatoitukset, parketit, osa tasoite töistä, kaapistoasennukst mukaan lukien keittiö, parvekeet ja terassit tehtiin kaikki myös itse. Kaikki tavarat hankittiin itse ja kaikki vähänkin isommat erät kilpailutettiin.
Nosturi kulut ja betoniin palanut raha olivat hulppeita, vaikka betoni itse ei niin kallista ollutkaan, mutta ne kuljetukset ja pumppaukset maksoi aiva simona. Varusteet on normaalia hieman paremmat, mutta toisaalta meille ei tullut maalämpöä. Ikkunat on superlaseja tai tehoselekteevejä ( 9500€), kaikki eristepaksuudet on matalaenergia mallin mukaiset jne.
- JoKu
Hei. Ihmetyttaa kun seuraa naita Suomen hintoja 'kivirakentamisesta'. Asun itse Keski-Euroopassa, jossa talot rakennetaan paasaantoisesti tiilesta tai kivesta. En osaa tarkkaa hintaa sanoa rakentamisesta taalla, kasipelin talot nousevat kuitenkin. Onkohan taalla sitten niin paljon tarjolla muurareita tai muita ammattilaisia, koska rakentaminen on tallaista. Lehtien myyntitietojen mukaan hinnat eivat ole lainkaan Suomen tasoa, suorastaan reilusti halvempia. Talot ovat jarestaan suurempia kuin koto-Suomessa. Joku vetaa nyt valista...
- pena
Osuit asian ytimeen...
esim ulkorappauksen hinta on aivan törkeä kun laskee työlle tuntihintaa... - laskussa
pena kirjoitti:
Osuit asian ytimeen...
esim ulkorappauksen hinta on aivan törkeä kun laskee työlle tuntihintaa...Kun edellisen kerran rappautin pari vuotta sitten sain lystistä (kolmikerros rappinki) maksaa avaimet käteen periaatteella reilusti yli 50€/m2.
Nyt kun pyysin tarjousta samasta suoritteesta samassa kaupungissa (Espoo) niin kallein tarjous oli saman hintainen kuin viimeksi edullisin. 37€/m2:tä sain sopparin, pari muuta tarjousta oli luokkaa 42-45€/m2. Mutta vastaavasti kivitaloissa tuppaa olemaan runsaasti rautaa ja teräksen hinta on noussut pilviin. Nyt rakenteilla olevaan mökkiin menee terästä 5k€:lla, vaikka palkkeja on vain muutama. - Tollero
Serkkuni asui vuosia Sveitsissä ja siellä oli ihan tapana että talosta tehtiin niin iso kuin rakennusoikeus salli. Heidänkin 2 hengen kotinsa oli 400 m2 / 10 huonetta. Kyllä siitä vihersi meikäläisen naama, kustannukset olivat ihan tavallisenkin ihmisen maksettavissa. Samaa ei voi sanoa Suomessa rakentamisesta.
- jaa
Tollero kirjoitti:
Serkkuni asui vuosia Sveitsissä ja siellä oli ihan tapana että talosta tehtiin niin iso kuin rakennusoikeus salli. Heidänkin 2 hengen kotinsa oli 400 m2 / 10 huonetta. Kyllä siitä vihersi meikäläisen naama, kustannukset olivat ihan tavallisenkin ihmisen maksettavissa. Samaa ei voi sanoa Suomessa rakentamisesta.
Lueskelin saksalaisia lehtiä:ei "kivitalot" olleet kivitaloja, vaikka rappaus pinnassa. Mutta isoja ovat! Oma mielipide on että parempi pieni aito.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",315222Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1412444- 1432141
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee541947Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171810"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!571327Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1741132Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää72978Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.313889Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa172820