Samassa rapusa asuu vanha nainen, jolla insuliinidiabetes. Nainen on melko yksinäinen. Häntä ei ole näkynyt moneen aikaan ja rappukäytävässämme on hajuhaitta. Olen soittanut ko henkilön ovikelloa, mutta kukaan ei tule vastaamaan/avaamaan ovea sieltä. En oikein tohdi puuttua sen kummenmin asiaan, koska en tiedä, onko minulla lupa puuttua naapurin yksityisasioihin.
Talossamme ovet lukitsee vartiointiliine.
Mitä teen ja mistä saan apua tällaisessa tilanteessa?
Asun kerrostalossa.
4
88
Vastaukset
- 19+19
No, ilmoita vaikka isännöitsijälle.
- kroppa..
Voihan sitä kysyä naapureilta, että onkos vanhusta näkynyt. Hajuhaitta saattaa johtua siitä, että vanhus on menehtynyt asuntoonsa. Hätäkeskuksellekin voi asiasta tai ehkä kannattaakin ilmoittaa
- the Doctor
Nyt ei muuta kuin soitto hätäkeskukseen (puh 112) kerrot sinne päivystäjälle saman kuin kirjoituksessasi. Poliisi tulee tarkastamaan tilanteen.
Kirjoituksesi pohjalta olettaisin, että ko. vanha rouva on jo siirtyny ajasta iäisyyteen ja hänen maalliset jäännöksensä mätänevät siellä asunnossa, joten kukaan ei varmna pahastu "puuttumisestasi" asiaan. - kettu pori
kyllä 112 hoitaa asian paljon koska paremmin koska joku isänöitsiä ei ole välttamättä kiinnostunut koko asjasta kun vaan saa rahansa. Eli poliisi käy sairaankuljetuksen kanssa toteamassa mikä on vanhuksen kunto ja he saavat kyllä selville onko vanhus sairaalassa vai mikä on tilanne ja sosjaali toimi hoitaa tarvittavan hoitopaikan ja jos vanhus tavitsee laitoshoito paikan niin sosjaalitoimi hoitaa sen virkansa puolesta
1.polliisi saa kyllä mennä kyseiseen asuntoon tarkastamaan mikä on?
2. sosjaalitoimi hoitaa kyllä vanhukselle tarvittavan avun yhteistyössä terveyskeskuksen kanssa (kaupassa käynnit,lääkityksen ,siivouksen ym mitä kyseinen vanhus tarvii ja jos haluat ettei sinua saada selville niin kyllä se onnostuu HOIDA HOMMA JA NUKUT YÖSI PAREMMIN!! niin minä ainakin tekisin ja se on ihan oikein et riko lakia mitenkään siis toimi heti sillä vanhus voi olla niin dementoitunut että ei itse osaa hakea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057