Turistiripulista!

17+8

6

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Egyptissäkin käynyt

      Hyvää ja puolueetonta asiaa. Kiitos

    • Sinä voit olla seura

      Tässä oma kohtainen kokemus sain egyptin matkallani pahan ripulin,vaikka olin hyvin kaikki varotoimet ottanut huomioon.(käsihygeniä,vältellyt joitakin ruokia ym..Alkoi tulomatkalla,menin välittömästi suomessa lääkääriin siellä otettiin erilaisia kokeita.Tulos oli ESBL joka tekee ne vastuskykyisiksi sairaaloissa tavallisimmin infektioiden hoitoon käytettyjen lääkkeitä kohtaan.

      Sairaalassa ollessani minut saatetaan laittaa omaan huoneeseen etten levitä virusta toisiin.

      Näin varmistetaan,ettei ESBL-kanta pääse leviämään toisiin vastustuskyvyltään heikkoihin tai huonokuntoisiin potilaisiin.Moni kantaa kyseistä virusta tietämättään samaa on löytynyt peniltä vauvoilta.


      Mietin kaks kertaa menenkö enää tähän paskaiseen rytöläjään....

      Kaikille muille hyvää matkaa ja parempaa onnea.

      • Precosa auttaa

        Olin maaliskuussa Hurghadassa lomalla ja pelkäsin etukäteen turistiripulia. Olin varautunut etukäteen ostamalla Suomesta tätä Precosa -lääkettä. En tiedä, oliko lääkkeen ansiosta vai minkä, muttei ollut minkäänlaista oireilua mahan kanssa. Myös muut seurueeseen kuuluneet, jotka olivat syöneet kyseisen kuurin, ei ollut oireita. Muilla olikin sitten päivän tai kahden oireilua, olivat ottaneet näitä maitohappobakteereita.


      • akkuna2

        ESBL:n kantajana ja levittäjänä voi olla täysin oireeton henkilö. Tämä bakteeri on yleinen suomessakin. Useilla vanhuksilla on ja myös nuorilla jonkun verran. Moni kantaa tietämättään, koska kokeita ei tehdä, eikä kannata tehdä jokaiselle. Välttämättä bakteeri ei ole tullut Egyptin vierailusta, kuka tietää. Itse törmään työssäni päivittäin ESBL-bakteerin kantajiin. Koetan pitää hygieniasta huolta hoitotoimenpiteissä, ulosteiden ja virtsan välityksellä leviämistä ehkäisevästi. Itselleni ei ole testejä tehty, varmaankin lienen oireeton kantaja. Koska vuosia hoitotyötä tehneenä varmasti vahinkoja on sattunut ja vuosia sitten asiasta ei vielä puhuttu. No ja Egyptissä ym. on tullut reissattua. Pärjäämistä sinulle, bakteeri kun ilmeisesti on elinikäinen.


    • Sinä voit olla seura

      No ei auttanut minua Precosa tällä kerralla oli kyseiset ropit mukana kun olin pitempään matkassa.Ja noi maitohappobakteerit eivät ole auttaneet.Olen kokeillut kaikkia poppakonsteja.Konjakkia en ole, en käytä alkoa.

    • EgyptFun

      Ei auta suoalaiset vatsatautilääkkeet kuin Suomessa. Ne olisi ostettava kunkin maan apteekeista. Egyptissä on jokaisessa apteekissa lääkäri!
      Egyptin vatsatautilääkkeet maksavat VAIN 5- max 20 Puntaa = 60cent - 3€ !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe