Turistiripulista!

17+8

6

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Egyptissäkin käynyt

Hyvää ja puolueetonta asiaa. Kiitos

• Sinä voit olla seura

Tässä oma kohtainen kokemus sain egyptin matkallani pahan ripulin,vaikka olin hyvin kaikki varotoimet ottanut huomioon.(käsihygeniä,vältellyt joitakin ruokia ym..Alkoi tulomatkalla,menin välittömästi suomessa lääkääriin siellä otettiin erilaisia kokeita.Tulos oli ESBL joka tekee ne vastuskykyisiksi sairaaloissa tavallisimmin infektioiden hoitoon käytettyjen lääkkeitä kohtaan.

Sairaalassa ollessani minut saatetaan laittaa omaan huoneeseen etten levitä virusta toisiin.

Näin varmistetaan,ettei ESBL-kanta pääse leviämään toisiin vastustuskyvyltään heikkoihin tai huonokuntoisiin potilaisiin.Moni kantaa kyseistä virusta tietämättään samaa on löytynyt peniltä vauvoilta.

Mietin kaks kertaa menenkö enää tähän paskaiseen rytöläjään....

Kaikille muille hyvää matkaa ja parempaa onnea.

• Precosa auttaa

Olin maaliskuussa Hurghadassa lomalla ja pelkäsin etukäteen turistiripulia. Olin varautunut etukäteen ostamalla Suomesta tätä Precosa -lääkettä. En tiedä, oliko lääkkeen ansiosta vai minkä, muttei ollut minkäänlaista oireilua mahan kanssa. Myös muut seurueeseen kuuluneet, jotka olivat syöneet kyseisen kuurin, ei ollut oireita. Muilla olikin sitten päivän tai kahden oireilua, olivat ottaneet näitä maitohappobakteereita.

• akkuna2

ESBL:n kantajana ja levittäjänä voi olla täysin oireeton henkilö. Tämä bakteeri on yleinen suomessakin. Useilla vanhuksilla on ja myös nuorilla jonkun verran. Moni kantaa tietämättään, koska kokeita ei tehdä, eikä kannata tehdä jokaiselle. Välttämättä bakteeri ei ole tullut Egyptin vierailusta, kuka tietää. Itse törmään työssäni päivittäin ESBL-bakteerin kantajiin. Koetan pitää hygieniasta huolta hoitotoimenpiteissä, ulosteiden ja virtsan välityksellä leviämistä ehkäisevästi. Itselleni ei ole testejä tehty, varmaankin lienen oireeton kantaja. Koska vuosia hoitotyötä tehneenä varmasti vahinkoja on sattunut ja vuosia sitten asiasta ei vielä puhuttu. No ja Egyptissä ym. on tullut reissattua. Pärjäämistä sinulle, bakteeri kun ilmeisesti on elinikäinen.

• Sinä voit olla seura

No ei auttanut minua Precosa tällä kerralla oli kyseiset ropit mukana kun olin pitempään matkassa.Ja noi maitohappobakteerit eivät ole auttaneet.Olen kokeillut kaikkia poppakonsteja.Konjakkia en ole, en käytä alkoa.

• EgyptFun

Ei auta suoalaiset vatsatautilääkkeet kuin Suomessa. Ne olisi ostettava kunkin maan apteekeista. Egyptissä on jokaisessa apteekissa lääkäri!
      Egyptin vatsatautilääkkeet maksavat VAIN 5- max 20 Puntaa = 60cent - 3€ !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      282
      5308
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      68
      5248
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      96
      4015
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      52
      2830
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      22
      2417
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      119
      2040
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      47
      2000
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1727
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      72
      1261
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      154
      1108
    Aihe