Julia Diabetes-leirille!

kattisen mummu

No voe sun tokkihiisa nyt on kattisen mummulla maailman kirjat sekasin

Ku mummu on nyt lukenut notta Julia Tukiainen on lähdössä Diabetesleirille

Voiko joku valottaa tätä enempää `?

ystävällisin terveisin

kattisen mummu

18

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punkaharjun Karju

Iltamakasiini raportoi 1.3.2013 Julian kotiutuneen sairaalasta.
      Hän kaavailee lähtevänsä Punkaharjulle:

"Julia Tukiainen kotiutui sairaalasta perjantaina

- Olen päässyt sairaalasta. Olen miettinyt elämää ja ottanut tämän todella vakavasti. Nyt ei tule mitään juhlia vähään aikaan, Julia Tukainen kertoo.

Hänet vietiin ambulanssilla suoraan sairaalan teho-osastolle viikonloppuna. Meilahdesta kotiutunut Julia Tukiainen on käynyt todella lähellä kuolemaa.

- Bileet menivät liian koviksi. Juhlimme Johannan kihlajaisia ja minulle jäi juhlakellot päälle. Lääkärit ovat ymmärtäneet minua. Siinä oli riski, että en muistanut piikittää.

Alkoholin vuoksi insuliinipiikitys unohtui kahdeksi vuorokaudeksi.

- Muistin piikittää alkuun, mutta jossain vaiheessa olin niin partyfiiliksissä, että unohdin sairauteni. En tajunnut olevani sairas.

Lopulta Julian kunto huononi merkittävästi.

- Se oli todella järkyttävää. Minulla oli sellainen olo, että kuolen. Itse en olisi osannut tilata ambulanssia paikalle. Olin todella vakavassa tilassa. Lääkärit sanoivat, että nyt oikeasti meinasi mennä henki. Happamuustila tulee nopeasti. Meni kaksi yötä, että en piikittänyt ja sitten alkoholia päälle.

Sairaalassa oli aikaa miettiä omaa elämäänsä.

- Ympärilläni oli varmaan sata letkua. En ole koskaan nähnyt niin paljon. Minuun laitettiin kanyyleita varmaan viisi kappaletta. Mietin elämää, että pelleily saa loppua.

Julia pääsi kotiin perjantaina.

- Olen kotona isäni kanssa. Olen alkanut kunnioittaa valtavasti sitä, että kuinka suuri merkitys on sairaanhoitajilla. He tekevät mieletöntä duunia. Lääkäri analysoi ja tekee diagnoosit, mutta sairaanhoitajat tekevät todella tärkeää työtä. Nyt voin hyvin. Sain ihan mielettömän hyvää hoitoa. Olen lähdössä diabeetikkojen leirille Punkaharjulle."

ööööö

Jutussa mainittu diabeetikkojen leiri Punkaharjulla tarkoittaa Kruunupuisto Oy:n palvelukokonaisuutta. Tässä on 4.3.2013 alkavan 1-tyypin diabetesta sairastavien kurssiohjelma:

http://asiointi.kela.fi/kz_app/KZInternetApplication?valittu=49110&lang=fi

Seuraava samassa paikassa toteutettava kurssi alkaa 15.4.2013.
      Mutta silloinhan ollaan Lapissa vetämässä lärvejä...

• kattisen mummu

Voe kiitos kyllä nyt on mummu tyytyväene ku sai lisätietoa jumalahan siunahausta vahan sittehen nottta

ystävällisin terveisin
      kattisen mummu

• lippu salkoon

Onko hidas vihdoinkin delannnu? Avaanko 3580€ skumpan?

• Ei Juliaa

Voivatko leirinjärjestäjät valita osanottajat?

Itse en heidän asemassaan huolisi Julia Tukiaista leirille. Hänellä ei ole oikeaa motivaatiota hoitaa diabetestaan, joten hänellä olisi huono vaikutus leirin yleishenkeen.

Julia on myös rasistinen ja käyttää halventavia nimityksiä. Mitä jos leirille osallistuu värillisiä diabeetikkoja?

Lisäksi Julia on arvaamaton ja väkivaltainen, eli riski järjestyshäiriöitä silmälläpitäen.

• juoppo minäkin

Ja sinä uskot että hän on menossa leirille, reps*

• poks ja pataan

Rapajuoppo mihinkään lähde,siellä kun ei saa vetää Ruskaa pullosta.

• SOMBI

Siis oli se sairaus kun sairaus mutta jos ei ole itsella halua hoitaa sita niin parempi olisi kun....Julia on yhteiskunnan mega kayttaja, piip piip ambulanssi tulee kun isosisko tilaa , mita jos ei tulisikaan????Jos kaikki Suomen diabeetikot nain piip piip ambulanssia kayttaisivat niin mita tapahtuisi, on niin paljon ihan kunnollisia itsestaan huolehtivia, jotka Julian kyydit , sairaalapaikan tarvitsisivat... pienia lapsia, vanhuksia ym.
      Jos kerran Julia sekakayttaja on laittanut sairautensa hoidon tyyliin rukkaset naulaan ja aivot narikkaan, ne jo toki roikkuneet siella jo useuta vuosia, niin miksi yhteiskunnan pitaa yrittaa pitaa tama sombi hengissa????

• potku persiiseen

Priorisointia käytetään jo vanhusten hoidossa, osa jätetään hoitamatta ja makaamaan omissa liemissään.Jullella tämä kohtalo saatta olla edessään jo muutaman vuoden sisällä, kun oma holtiton ja itsekäs käytös tuhoaa loputkin aivosolut.

• mitä sitten

Onko tuolla niin sitten väliä, on tämä kurjuutta jo muutenkin täällä hyvinvointivaltiossa.

• 7?5

Näkis vaa ja kuulis kolinaa.

• ei lähe

EI LÄHE leirille, ei todellakaan.

• Järjestelmä hoiti

Facebookissa Julia Tukiainen antaa tunnustusta 3.3.2013:

"Kiitos Meilahdelle mun upeasta hoitamisesta!!!!! Olen pelleillyt asialla, joka on erittäin vakava ja kadun sitä. Onneksi olen tässä ja kaikki hyvin, kiitos lääkäreiden. Hetken jo luulin, että nyt se on menoa, mutta sain uuden mahdollisuuden.
      Aion käyttää sen oikein. Ihanaa sunnuntaita kaikille!!!"

... ja sitten Ruska-huikka päälle...

• komsii komsaa

Tässähän tämä sanoi että .juhlittiin jossun kihlajaisia,siis juotiin.Jossukka itse väittää ettei ollut mitään kihlakjaisia,eikä juhlittu.Hmm.näitä "totuuksia" Ota näista selvää....

• La coma

The hidas ei varmaan huomannut että kihlajaiset oli vissiin peruttu ?? Jos mullikka pääsee tiapettes namper 1"kursseille, niin ainakin voitas toivoo kunnon tarjoilua. Pappa muraatti vois pitää vanhana lääke-esittelijänä pientä "wörkshoppia, väliajalla kirkkaita juomia.

Toi pari päivän koulutus on "uusavuttomille epätoivoille. Jos ottaa huomioon sen millä "pieteetillä La coma on noi koulut hoitanu, niin epäilen kevyttä keskeytystä.

• Tiapettes Namper 1

Tuo idea lisäravinne-workshopista ja nautintoaineista on mainio! :)

• Huhtikuun kurssi

Julia ei aloittanut vielä sopeutumisvalmennuskurssia, mutta seuraava diabeetikkojen leiri Punkaharjulla alkaisi 15.4.2013. Saariselän loma on buukattu ajalle 6.-20.4., mutta kun on ekan viikon Lapissa kunnolla ryypännyt ja lumilautaillut, onkin jo valmista kauraa Punkaharjulle toipumaan.

Kyse on 1-tyypin diabetesta sairastavien aikuisten sopeutumisvalmennuksesta:

http://asiointi.kela.fi/kz_app/KZInternetApplication?valittu=49111&lang=fi

Kurssi on kaksivaiheinen:

* 15.-19.4. laitosmuotoinen jakso 5 vuorokautta
      * 2.-6.9. laitosmuotoinen jakso 5 vuorokautta

• Pike 1-tyyppi

Olisko toi syksyn kurssi parempi, silloin hänellä voi olla paremmin aikaakin.

• jkloopp

niinkkö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      90
      4219
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3203
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      939
    6. 134
      931
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe