yksinäiset miehet?

totta vai tarua

On jotenkin huvittavaa(anteeksi vaan) kun tääläkin moni mies itkee,että on
yksinäinen ja että naisilla riittää seuraa ja blaa blaa..ihan oikeasti ei se nyt ihan
niin ole.Itse olen todella yksinäinen nainen,eikä miehet hyöri ympärillä todellakaan
joskus korkeintaan vilaisevat. Olen ilman kavereita ja ilman miestä elänyt tässä
jo useita vuosia. Seurana on vaan tyhjä kämppä. Voi olla että tähän
ikään 28v mennessä on vaan sitten liian vanha tai jotain.
Tiedän etten enää ole se sama hymyilevä 17v teini joka ennen olin..
Yksin varmasti jäänkin. Ei kukaan tule juttelemaan eikä ketään
kiinnosta.Pitäisi olla 15-17v seksipommi nykyään että miehiä (edes
jonkun aikaa) kiinnostaa.

50

2306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitto

Yksinäisyys on mun mielestäni kanssa universaali ilmiö ja se koskettaa kaikkia, eikä parisuhteessakaan oleva siltä voi välttyä. Vaikka olen itse erittäin yksinäinen, yritän kuitenkin ajatella että ehkä päivä paistaa joskus tähänkin risukasaan. Ehkäpä se on vaan toiveajattelua, mutta yrittänyttä ei laiteta.

• sadfghjkgfdsa

Ja vaikka oisitkin hyvännäköinen niin ylisosiaalinen ja aggressiivinen "nykynainen" pitää olla. Hiljaisista kaunottarista ei kukaan ole kiinnostunut. :(

• ujot on ihania

Höpöhöpö. On paljon miehiä - itsekin olen sellainen - jotka tykkäävät paljon enemmän hiljaisista ja ujoista naisista kuin "sosiaalisista suuna päänä joka paikassa hössöttäjistä".

• pekko 11

Minä olen.

• Anonyymi
        ujot on ihania kirjoitti:

Höpöhöpö. On paljon miehiä - itsekin olen sellainen - jotka tykkäävät paljon enemmän hiljaisista ja ujoista naisista kuin "sosiaalisista suuna päänä joka paikassa hössöttäjistä".

Itse Runkaan joka päivä ja naista en ota.

• Anonyymi
        ujot on ihania kirjoitti:

Nyrkki Kylliki parempi kuin räksyttävä ämmä. Itse runkaan monta kertaa päivässä myös typaikan WC....välillä menen naisten WC nuuskimaan onko Vitun hajusia rättejä siellä.

• olet varmaan mies?

kyllä se aurinko paistaa risukasaan jos olet mies? naisille asiat on huomattavasti
      paljon huonommin.

• mielikuvituskaveri

En minä ainakaan aio sinua häiritä, en ole sika. Sano jotakin jos haluat jutella.

• sdgsdgsgsdgs

Oletko yrittänyt hakea seuraa mistään? Oletko käynyt bareissa ja ollut "tyrkyllä", puhumattakaan aloitteiden tekemisistä miehille? Entä oletko laittanut profiilia mihinkään seuranhakusivustolle, kuten tänne S24 Treffeille? Ei ne miehet sentään sua kotoota osaa tulla hakemaan. Tai no mä voisin ehkä tulla jos tietäisin sun asuvan samassa kaupungissa kuin itse :D

• ..........

Olen niin kyllästynyt tähän elämänmenoon..jatkuvasti mua on loukattu.
      En ole missi enkä malli ja valokuvissa näytän ihan karmealta ihan
      h**tin rumalta. Miehet ei ole musta kiinnostuneet ja kavereita ei ole.
      Ennen JOPA pidin itseäni ihan kauniina,mutta se oli silloin kun olin 16-17v.
      Nyt on nyt. Nyt peilistä katsoo joku hirviö ja itken joka päivä.
      Näen niin paljon hoikempia ja kauniimpia ihmisiä joka päivä,että
      kirjaimellisesti itken itseni uneen. Olen ruma nykyisin ja se on hyväksyttävä.
      Olen miettinyt millaista elämä on rumana naisena ja olen tullut siihen
      lopputulokseen että elämä lakkaa olemasta.Ehkä muutan joskus ulkomaille ja
      alan papiksi tai jotain.

• sdfsfsfssfsf

Kyllä tälle miehelle kelpaisi ruma nainen kaveriksi! Sitä paitsi sä et edes ole ruma, luulet vaan :) Hyvin harva nainen on oikeasti ruma, vaikka itse niin luulisivatkin. Mun mielestä olis kiva viettää tällaisia tylsiä viikonloppuja jonkun kivan naisen kanssa ja naisen ulkonäkö olis siinä mielessä aivan yhdentekevää - en mä miespuolisia kavereitakaan ulkonäön perusteella koskaan ole valkannut.

• ugly b3tty
        sdfsfsfssfsf kirjoitti:

Kyllä tälle miehelle kelpaisi ruma nainen kaveriksi! Sitä paitsi sä et edes ole ruma, luulet vaan :) Hyvin harva nainen on oikeasti ruma, vaikka itse niin luulisivatkin. Mun mielestä olis kiva viettää tällaisia tylsiä viikonloppuja jonkun kivan naisen kanssa ja naisen ulkonäkö olis siinä mielessä aivan yhdentekevää - en mä miespuolisia kavereitakaan ulkonäön perusteella koskaan ole valkannut.

Missäs päin tuollainen harvinaisuus, kuin mies, jolle kelpaa ruma nainen kaveriksi, asustelee? Ettet nyt vain vetäis meitä yksinäisiä vanhoja piikoja höplästä :p?

• sisin ratkaisee
        ugly b3tty kirjoitti:

Missäs päin tuollainen harvinaisuus, kuin mies, jolle kelpaa ruma nainen kaveriksi, asustelee? Ettet nyt vain vetäis meitä yksinäisiä vanhoja piikoja höplästä :p?

Mistä päin betty kirjoittelee? Voivat sitten kyseisen alueen miehet järjestäytyä jonoksi..:D

• ei monien ongelma

"Olen miettinyt millaista elämä on rumana naisena"

Koomista on että rumakin nainen saa usein seuraa paremmin kuin keskiverto mies.

Mutta harva mieskään tuntuu olevan silti kateellinen rumille naisille (siis oikeasti rumille).

Harva nainen on silti niin ruma etteikö esim. meikit, liikunta, ulkonäöstä, hiuksista, kasvoista huolehtiminen tms. auttaisi asiaan merkittävästi.

• weze7+2

Viha, kauna, katkeruus ja itseinho rumentavat ihmisen, ei ihmisen ulkokuori.

Koska olen itse ulkoisesti "ruma", koitan etsiä kaikesta ja kaikista jotain kaunista, en ihan tarkkaan edes tiedä miksi, mutta kai sen vuoksi, etten näe sitä peilistä.

Olen nähnyt eläessäni vasta yhden oikeasti ruman ihmisen, erään n 70 vuotiaan naisen, joka oli niin täynnä kitkerää vihaa, katkeruutta, kaunaa ja varmaan itseinhoakin, että se vaikutti hänen koko olemukseensa. Yritin epätoivoisesti etsiä hänestä jotain kaunista, mutta turhaan. Se oli aika surullinen hetki, kun huomasin, etten oikeasti kykene löytämään mitään, mitä voisi sanoa kauniiksi. Ulkonäkö tällä vanhemmalla rouvalla ei ollut muutoin sen kummempi kuin kenelläkään muullakaan, mutta se koko maailmaa kohtaan huokuva kielteisyys peitti kaiken.

En tuntenut hänä kohtaan inhoa, vihaa tai sääliä, vaan surua ja empatiaa siitä, mikä hänet oli niin kovasti katkeroittanut.

Itse en siis todellakaan ole mikään komea mies, mut hyväksyn itseni sellaisena kuin olen. Tottakai toivoisin, että olisin 10cm pidempi ja paremman näköinen, mutta miksi surra sellaista mitä ei voi olla? Vasta kun hyväksyy itsensä ja rakastaa itseään sellaisena kuin on, voi aidosti hyväksyä ja rakastaa muitakin sellaisena kuin he ovat.

Hymy, pieni pilke silmissä, itsensä hyväksyminen, persoonallinen piirre, hyvä olo ja tyytyväisyys johonkin asiaan antavat ihmiselle kauneutta. Kohta kevät-aurinko lämmittää mukavasti ja sen valo ja lämpö saavat ihmiset kauniimmiksi, täytyy vain lähteä ulos nauttimaan siitä ja kauneudesta.

• hahhhaa

Luulenpa ettei sulle todellisuudessa ruman "kaveruus" kelpaa
      esität vaan jotain mitä et ole. Miehillä on AINA mielessä SEKSI.

• ssdsggsdgsdgd

Näin ei sais sanoa, mutta mulla on ollut kaverina ruma nainen (siis yleisen käsityksen mukaan ruma, ei mun mielestäni :D ). Olen kyllä sitten periaatteessa pilannut sen kaveruussuhteen hyppäämällä sänkyyn hänen kanssaan.

Haittaako sua sitten jos tietäisit miehen haluavan sua? Eihän sitä pakko ole seksiä harrastaa silti. Kyllähän sitä nyt itsensä pystyy kuitenkin hillitsemään.

• ei se seksi ole tärkeintä

• sdfsdfsdfsfs
        juha260 kirjoitti:

ei se seksi ole tärkeintä

Ja vaikka oliskin, on kaikki muukin yhteinen puuha kivaa naispuolisen kaverin kanssa. Voihan sitä vaikka vetää kä***n ennen naispuolisen kaverinsa näkemistä jos tietää, ettei tämä nainen halua mitään kaveriseksiä. Näin ei siis itelläkään ole seksi niin paljon mielessä kaverinaistaan nähdessään.

• joku roti sentään
        ssdsggsdgsdgd kirjoitti:

Näin ei sais sanoa, mutta mulla on ollut kaverina ruma nainen (siis yleisen käsityksen mukaan ruma, ei mun mielestäni :D ). Olen kyllä sitten periaatteessa pilannut sen kaveruussuhteen hyppäämällä sänkyyn hänen kanssaan.

Haittaako sua sitten jos tietäisit miehen haluavan sua? Eihän sitä pakko ole seksiä harrastaa silti. Kyllähän sitä nyt itsensä pystyy kuitenkin hillitsemään.

"Haittaako sua sitten jos tietäisit miehen haluavan sua? Eihän sitä pakko ole seksiä harrastaa silti"

Niinpä. Kai nyt naisellakin on oma tahto eikä tarvitse olla mikään miehen tahdoton sätkynukke.

• joku roti
        joku roti sentään kirjoitti:

"Haittaako sua sitten jos tietäisit miehen haluavan sua? Eihän sitä pakko ole seksiä harrastaa silti"

Niinpä. Kai nyt naisellakin on oma tahto eikä tarvitse olla mikään miehen tahdoton sätkynukke.

Itse en ainakaan uskalla etsiä uutta miesystävää, kun lehdestä saa lukea kaikkia kauhutarinoita mitä miehet on tehneet naisille. En kertakaikkiaaan uskalla tutustua kehenkään mieheen, enkä tykkää siitäkään että minua joku mies määräisi, vaikka en toisaalta tykkää olla yksinkään, kun tykkäisin jutella, kun olen puhelias.

• näin se menee
        sdfsdfsdfsfs kirjoitti:

Ja vaikka oliskin, on kaikki muukin yhteinen puuha kivaa naispuolisen kaverin kanssa. Voihan sitä vaikka vetää kä***n ennen naispuolisen kaverinsa näkemistä jos tietää, ettei tämä nainen halua mitään kaveriseksiä. Näin ei siis itelläkään ole seksi niin paljon mielessä kaverinaistaan nähdessään.

"Kaverinaisen" kanssa on ihan yhtä mukavaa kuin "kaverimiehen". Kyse on ihan siitä että miten hyvin tulee juttuun.

Mutta useampi mies ei halua tulla edes juttuun toisten miesten kanssa....

• hieman outoa
        näin se menee kirjoitti:

"Kaverinaisen" kanssa on ihan yhtä mukavaa kuin "kaverimiehen". Kyse on ihan siitä että miten hyvin tulee juttuun.

Mutta useampi mies ei halua tulla edes juttuun toisten miesten kanssa....

"Mutta useampi mies ei halua tulla edes juttuun toisten miesten kanssa...."

Ja mikähän tähän on syynä?...Eikös se ole ihan normaalia että miehet kaveeraa toistensa kanssa?

• a18plus6
        hieman outoa kirjoitti:

"Mutta useampi mies ei halua tulla edes juttuun toisten miesten kanssa...."

Ja mikähän tähän on syynä?...Eikös se ole ihan normaalia että miehet kaveeraa toistensa kanssa?

Sitä syytä tuohon minäkin olen pohtinut. On jostain syystä hyvin hyvin vaikeaa ottaa yhteyttä toiseen mieheen, esim tämän palstan kautta. Ja jos sinne asti edes pääsee, on vielä vaikeampaa vaihtaa sähköposti/meseosoitteita, puhelinnumerosta puhumattakaan. Ikään kuin meillä olisi joku alitajuntainen pelko homoksi leimautumisesta, en tiedä.

Minulle onkin paremmin toiminut yhteydenottovälineenä irkki, jossa voi vain jutustella sen kummemmin miettimättä. Joskus jonkun kanssa synkkaa oikein hyvin, ja sitten ikäänkuin "vahingossa" vaihdetaan puhelinnumeroita. Esim siten että "annas numero ni lähetän kuvan tosta Kawasakista jonka just hankin" yms.

Onkohan naisilla sitten samanlaisia vaikeuksia ottaa yhteyttä toisiinsa?

• Tarua tuo on. Oot viel aika nuori et löydät varmana seuraa kunhan ilmoittelet itsestäsi jossain. Riittää että olet oma itsesi. nainen löytää aina seuraa jos ei etsi sitä unelmien poikamiestä joka vie jalat alta sekunnissa ulkonäöllään.

Jos sulle kelpaa tavis niin suurin osa on taviksia. Juoppoa ei kannata ottaa eikä narsistia mut on yksinäisiä miehiä jotka olisivat onnellisia jos saisivat sinunlaisen naisen. Itse varmaan olisin kans.

• sadadadadadaaaa

Haittaisko sua jos mulla on on ollut kaverina ruma mies jota en panis (kun korkeintaan säälistä) mutta jota voisin tapailla siksi että kuvittelsin että se joskus saa tyttöystävän=)
      Kyllähän sitä nyt itensä pystyy kuitenkin hillitsemään.

• sdfsfsfsfs

En kyllä nyt heti ymmärrä mitä tarkotat... :D

• ikinä ei ole liian vanha onneen pitää vaan löytää se mistä pitää niin ehkäpä sitä kautta niitä kavereitakin tulee

• sadadadaaaaa

OIKEESTI naiset haluu vaan seksiä mahdollisimman timmikroppaisen
      ihanan aahhh seksipommin kanssa mielellään just 11-17v.
      Sit ne rupsahtaa.Ja kulli ei enää oo yhtä ihana. Varmaan ne on just jotain yh
      ta sitten.. kuka haluu jotain plösähtänytta kurppakullia enää hyi s**tana
      kattelis jotain nigerialaisia miehiä..aaah niissä silmä lepää.

• th3 0n3

Itse olen mies ja opiskelen olemaan yksin 17 v liitto takana..
      kummiskin itsenäisyys pitäisi olla helpointa ja parasta

kuka oikeastaan huolisi miestä joka ei juo eikä polta kuin erittäin harvoin
      tekee töitä 8-14 h päivä 3 lastakin on .. baarit ei ole koskaan kiinnostaneet
      .. harrastukset liittyvät lapsiin ja niiden kanssa tekemiseen.
      ujo kun olen en oikeen edes uskalla katsoa kauniita naisia joskus vain toivon sydämessä että joku sanoisi hei .. lähdetkö kahville
      ... itse pidän itseäni hiukan toivottomana tapauksena ... tämän ujouden takia

• ottaisin viivana

sellaisen jos jostain saisin. En itsekään polta enkä juo kuin ehkä pari-kolme kertaa vuodessa jos sitäkään. Ujous miehessä ei haittaa muuta kuin siinä mielessä, että ei saa aikaiseksi sitä naiseen päin yhteydenottoa. Ujous sinällään ainakin minun mielestä on jotenkin söpöä mutta ei välttämättä miehekästä ja ehkä juuri siinä se ero jos jotkut naiset ei ole kiinnostuneita. Asian voi kuitenkin korjata. Se itsevarmuus tulee itsetuntemuksesta. Usein ujous on vaan epävarmuutta joka tullut jo lapsuudessa. Ujot miehet on muuten paljon paljon parempia kuin ne naisten hakkaajamiehet, pettäjämiehet, narsistimiehet, egoistimiehet jne. Eli älkää luovuttako!

• ei mitään ongelmia

Jos on "täysin normaali" niin ei ole mitään ongelmia...

• kyllästny

En tiedä yksinäisten naisten ongelmista löytää seuraa mutta yksinäisenä miehenä olemisesta ja seuran löytämisen vaikeudesta tiedän.

Miten yksinäisenä ja suht ujona miehenä voi löytää naisseuraa ylipäätään? En ole baareilija tai yöelämässä kävijä joten sieltä ei. Jotkut sanoo että kadulta tai kirjastosta kun menee vain juttelemaan. En ole mikään supliikkimies joten tuo ei toimisi enkä tuikituntemattomista naisista ole kiinnostunut, kun pelkkään ulkonäköön en pysty ihastumaan.

Missään harrastuksissa yms kursseillakaan se ei onnistu kun en ole mikään sosiaalinen jutustelijia joka avaisi keskustelua muiden kanssa tuosta vaan. Lisäksi on pirun vaikeaa arvella muista ihmisistä mitä mieltä he musta ovat joten miten voi tulkita mitä nainen ajattelisi?

Jotkut sanoo että netistä deittisivuilta tai chatista/keskustelupalstoilta mutten sielläkään ole saanut vastausta kun olen laittanu viestiä ja kukaan ei oma-aloitteisesti aloita viestittelyä mulle.

Mitä tässä oikein pitäis tehdä kun mikään keino ei toimi?
      Naisista ei tiedä että voiko joku olla kiinnostunut musta vai ei. Mutta tuntuu että ei voi olla koska yksikään nainen ei ole koskaan mitenkään ilmaissut että olisi kiinnostunut musta, ei koulussa, lukiossa saatika myöhemminkään, niin tässä 30v pikkuhiljaa lähestyessä tuntuu ettei kukaan voikaan olla. Kaikkialla tuollainen torjuva asenne tai sitten kohdellaan-kuin-ilmaa asenne. Vaikea suhtautua positiivisesti tulevaan enää.

• a18plus6

Niinhän se ikävä kyllä taitaa vain olla, ettei meidän kaltaisillamme miehillä yksinkertaisesti ole toivoa kumppanin löytämisestä. Yleensähän puolisot löydetään ystävien kautta, ja kun ystäviä ei ole, mahdollisuudet puolison löytämiseen kutistuvat. En tiedä mistä yksinäisyys johtuu, mutta epäilen sen liittyvän geeneihin. Ehkä meiltä puuttuu jokin "ystävyyshormooni" tai jotain. Kun emme löydä ystäviä edes miehistä, on melko selvää ettemme löydä niitä myöskään naisista. Ei sukupuolet kuitenkaan niin erilaisia ole.

Voinkin neuvoa sinulle vain sen, että yrität unohtaa puolison löytämisen. Keskity elämään elämäsi niin hyvin kuin se sinulta onnistuu, äläkä tuhlaa enää aikaa sellaiseen, mitä et voi saavuttaa. Keskity mieluummin työntekoon, opiskeluun, kuntoiluun jne, niistä saat sisältöä elämääsi ja ne jättävät sinuun positiivisen jäljen. Ikävä kyllä, en usko että voimme naisilta saada ikinä mitään muuta kuin torjuntaa osaksemme, ja miksi suotta hakea kurjaa oloa elämäänsä? Eikö sitä ole muutenkin jo ollut tarpeeksi?

• ......
        a18plus6 kirjoitti:

Niinhän se ikävä kyllä taitaa vain olla, ettei meidän kaltaisillamme miehillä yksinkertaisesti ole toivoa kumppanin löytämisestä. Yleensähän puolisot löydetään ystävien kautta, ja kun ystäviä ei ole, mahdollisuudet puolison löytämiseen kutistuvat. En tiedä mistä yksinäisyys johtuu, mutta epäilen sen liittyvän geeneihin. Ehkä meiltä puuttuu jokin "ystävyyshormooni" tai jotain. Kun emme löydä ystäviä edes miehistä, on melko selvää ettemme löydä niitä myöskään naisista. Ei sukupuolet kuitenkaan niin erilaisia ole.

Voinkin neuvoa sinulle vain sen, että yrität unohtaa puolison löytämisen. Keskity elämään elämäsi niin hyvin kuin se sinulta onnistuu, äläkä tuhlaa enää aikaa sellaiseen, mitä et voi saavuttaa. Keskity mieluummin työntekoon, opiskeluun, kuntoiluun jne, niistä saat sisältöä elämääsi ja ne jättävät sinuun positiivisen jäljen. Ikävä kyllä, en usko että voimme naisilta saada ikinä mitään muuta kuin torjuntaa osaksemme, ja miksi suotta hakea kurjaa oloa elämäänsä? Eikö sitä ole muutenkin jo ollut tarpeeksi?

Ei se kyl noin ole,vaikkei mulla kokemuksia olekkaan yksinäisenä miehenä olosta.
        Yksinäiset miehet saa kuitenkin seuraa toisista yksinäisistä miehistä..
        yksinäisenä naisena taas on ihan mahdotonta,useimmilla on jo kavereita
        tai joku oma sakki mihin ei enää pääsee,varmaan jo lapsuudesta muodostunut.
        Naiset on myös kateellisia toisilleen ja kilpailua esiintyy--->miehillä tätä muuten ei usein ole.Uusia ystäviä on tosi hankala saada.Sitäkautta ei pääse edes tutustumaan uusiin ihmisiin. En ole mikään hiiren hiljainen hissukka,mutta
        en nyt mikään ääri sosiaalinenkaan.Sitten on huoli omasta ulkonäöstä ja itsetunto
        on tippunut roimasti alaspäin. En ole koskaan saanut alotteita muuten kuin
        baareissa. En kaipaa tosiaan mitään yhdenillan juttuja. Haluaisin vaan
        normaalin kunnollisen parisuhteen,mutta ei se taida olla mahdollista enää.
        Tuntuu muutenkin että nykyisin ulkonäkö on kaikki..ja tosissaan jos ei ole missin näköinen ei ne miehet halua tutustua. Pukeudun ihan hyvin ja
        teen kyllä asioita sen eteen..mutta ei..
        että ei se ole naisillakaan helppoa.

• Tämä on totuus.
        ...... kirjoitti:

Ei se kyl noin ole,vaikkei mulla kokemuksia olekkaan yksinäisenä miehenä olosta.
        Naiset on myös kateellisia toisilleen ja kilpailua esiintyy--->miehillä tätä muuten ei usein ole.Uusia ystäviä on tosi hankala saada.Sitäkautta ei pääse edes tutustumaan uusiin ihmisiin. En ole mikään hiiren hiljainen hissukka,mutta
        en nyt mikään ääri sosiaalinenkaan.Sitten on huoli omasta ulkonäöstä ja itsetunto
        Tuntuu muutenkin että nykyisin ulkonäkö on kaikki..ja tosissaan jos ei ole missin näköinen ei ne miehet halua tutustua. Pukeudun ihan hyvin ja

"Yksinäiset miehet saa kuitenkin seuraa toisista yksinäisistä miehistä.."

Ei saa koska yksinäisiä miehiä ei kiinnosta tutustua toiseen yksinäiseen mieheen.

• a18plus6
        ...... kirjoitti:

Olet väärässä. Yksinäiset miehet eivät saa seuraa toisista yksinäisistä miehistä. Ala esiintymään netissä miehenä ja kokeile vaikka :)

Miehet eivät ole sillä tavalla kateellisia toisilleen kuin naiset, mutta selkäänpuukotusta sun muuta meilläkin esiintyy. Meillä väkivalta on paljon suorempaa, ja porukasta jätetään meilläkin kylmästi pois.

Baarithan toki on aloitteita varten keksitty, näin kärjistäen. Yleensähän puolisot löydetään ystävien kautta, mutta kun ystäviä ei ole, niin haasteet kasvavat. Oletko kokeillut nettitreffejä?

Yhdenillan jutut ovat ainakin minun mielestä sanalla sanoen tylsiä, joten en minäkään sellaisia kaipaa. Kunnon parisuhde ylä-ja alamäkineen on se, mitä minäkin etsin, mutta luovutin kun samat raja-aidat tulivat joka paikassa vastaan.

En sinänsä usko, että ulkonäkö on niin hirvittävän tärkeää, vaikka sillä varmasti osansa koko paketissa onkin. Olenkin todennut, että ruma ulkonäköni minullakin on se, miksi en nk kelpaa. Mutta, olen elämäni aikana ehtinyt seurustelemaan muutaman naisen kanssa, joten ulkonäkö ei yksistään määrää miten parisuhdemarkkinoilla käy.

En väitä, että naisilla olisi sen helpompaa. Meillä molemmilla sukupuolilla on omat vaikeutemme, eikä niitä ole mielestäni hedelmällistä vertailla. Huomaa, etten suinkaan syytä naisia siitä, että torjutte meidät. En ole vihainen naisille. Pidän yksinäisyyttä luonnonvalinnasta johtuvana, jokin geenivirhe -mikä sitten liekään- tuomitsee meidät miehet kelpaamattomaksi. Eivät naiset sitä tietoisesti valitse. Samalla tavalla te olette luonnonvalinnan "uhreja", kivikaudelta peräisin olevat parinvalinta-algoritmit kun saavat (jotkut) teistä rakastumaan väkivaltaisiin miehiin.

• kyllästny
        a18plus6 kirjoitti:

Olet väärässä. Yksinäiset miehet eivät saa seuraa toisista yksinäisistä miehistä. Ala esiintymään netissä miehenä ja kokeile vaikka :)

Miehet eivät ole sillä tavalla kateellisia toisilleen kuin naiset, mutta selkäänpuukotusta sun muuta meilläkin esiintyy. Meillä väkivalta on paljon suorempaa, ja porukasta jätetään meilläkin kylmästi pois.

Baarithan toki on aloitteita varten keksitty, näin kärjistäen. Yleensähän puolisot löydetään ystävien kautta, mutta kun ystäviä ei ole, niin haasteet kasvavat. Oletko kokeillut nettitreffejä?

Yhdenillan jutut ovat ainakin minun mielestä sanalla sanoen tylsiä, joten en minäkään sellaisia kaipaa. Kunnon parisuhde ylä-ja alamäkineen on se, mitä minäkin etsin, mutta luovutin kun samat raja-aidat tulivat joka paikassa vastaan.

En sinänsä usko, että ulkonäkö on niin hirvittävän tärkeää, vaikka sillä varmasti osansa koko paketissa onkin. Olenkin todennut, että ruma ulkonäköni minullakin on se, miksi en nk kelpaa. Mutta, olen elämäni aikana ehtinyt seurustelemaan muutaman naisen kanssa, joten ulkonäkö ei yksistään määrää miten parisuhdemarkkinoilla käy.

En väitä, että naisilla olisi sen helpompaa. Meillä molemmilla sukupuolilla on omat vaikeutemme, eikä niitä ole mielestäni hedelmällistä vertailla. Huomaa, etten suinkaan syytä naisia siitä, että torjutte meidät. En ole vihainen naisille. Pidän yksinäisyyttä luonnonvalinnasta johtuvana, jokin geenivirhe -mikä sitten liekään- tuomitsee meidät miehet kelpaamattomaksi. Eivät naiset sitä tietoisesti valitse. Samalla tavalla te olette luonnonvalinnan "uhreja", kivikaudelta peräisin olevat parinvalinta-algoritmit kun saavat (jotkut) teistä rakastumaan väkivaltaisiin miehiin.

Jos kuitenki olet seurustellu "muutaman naisen" kanssa niinku sanot niin ei tuo sun kohdalla sitten pidä paikkaansa ettei ole toivoa kumppanin löytämisestä tai ettet kelpaisi kun kerran on näyttöä siitä että olet kelvannut. Jos ei ole seurustellu koskaan saati kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja edes osoittanu kiinnostusta niin väkisin siinä tulee olo ettei kelpaa, kun silloin ei tosiaan ole mitään näyttöä siitä että olisi kelvannut kellekään.

Enkä tarkoita omalla kohdalla sitä että nainen kuin nainen välttäisi vain seurustelun itsensä takia. Mutta täysin olematon menestys naisrintamalla vie pikkuhiljaa uskoa siihen että voisi edes löytää jonkun sopivan naisen joskus ja samalla tekee varautuneemmaksi muutenkin naisten suhteen.

• a18plus6
        kyllästny kirjoitti:

Jos kuitenki olet seurustellu "muutaman naisen" kanssa niinku sanot niin ei tuo sun kohdalla sitten pidä paikkaansa ettei ole toivoa kumppanin löytämisestä tai ettet kelpaisi kun kerran on näyttöä siitä että olet kelvannut. Jos ei ole seurustellu koskaan saati kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja edes osoittanu kiinnostusta niin väkisin siinä tulee olo ettei kelpaa, kun silloin ei tosiaan ole mitään näyttöä siitä että olisi kelvannut kellekään.

Enkä tarkoita omalla kohdalla sitä että nainen kuin nainen välttäisi vain seurustelun itsensä takia. Mutta täysin olematon menestys naisrintamalla vie pikkuhiljaa uskoa siihen että voisi edes löytää jonkun sopivan naisen joskus ja samalla tekee varautuneemmaksi muutenkin naisten suhteen.

Näin minäkin kuvittelin. Onkin käynyt ilmeisesti niin, että nämä aikaisemmat kumppanini ovat olleet niitä poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön. En pura tässä sen tarkemmin seurustelukokemuksiani. Mutta ainakin opin niistä sen, ettei ole yhdentekevää kenen kanssa elää yhdessä, ja yksinäisyys on parempi vaihtoehto kuin väärä kumppani. Siksi ei yksinäisenkään miehen (tai naisen) kannata pyrkiä seurustelemaan vain seurustelun itsensä takia. Vaikka kuinka pitäisi itseään surkeana, ei pidä tyytyä "keneen tahansa"

Mutta niinhän se menee, ellei ole ollut lainkaan "menestystä" naisrintamalla, ei ole todennäköistä, että sitä koskaan tulekaan. Siksi elämässä kannattaakin keskittyä asioihin, jotka tuovat hyvää mukanaan, asioihin, joihin pystyy itse vaikuttamaan. Jatkuvat torjunnat vain nakertavat itsetuntoa, jonka uudelleenrakentaminen kerta toisensa jälkeen vain vie turhaan voimavaroja.

Hyvät herrat, unohtakaamme naiset ja etsikäämme muuta sisältöä elämäämme.

• nämä erot
        ...... kirjoitti:

"Yksinäiset miehet saa kuitenkin seuraa toisista yksinäisistä miehistä.."

Yksinäiset miehet juuri eivät saa seuraa toisista yksinäisistä miehistä, toisin kuin naiset. Yksinäiset miehet eivät saa yleensä seuraa kenestäkään paitsi naisista (jos heistäkään).

Yksinäiset naiset saavat seuraa yleensä kaikista osapuolista niin yksinäisistä naisista kuin suhteessa olevista naisista (jotka etsivät kavereita) sekä miehistä (helposti).

---
        "yksinäisenä naisena taas on ihan mahdotonta,useimmilla on jo kavereita
        tai joku oma sakki mihin ei enää pääsee"

Valtaosa suhteessakin olevista naisista etsii kavereita - toisista naisista. Yksinäinen nainen pystyisi helposti ystävystymään tälläiseenkin henkilöön.
        ---

"Naiset on myös kateellisia toisilleen ja kilpailua esiintyy--->miehillä tätä muuten ei usein ole."

Tämänkö takia suhteessa oleville naisille kelpaa yksinäinenkin nainen ystäväksi?

Harvoin tuo kilpailu erikoisemmin näkyy mitenkään naisten kohdalla.

Miehillä tuokin seikka vaikuttaa enemmän. Tosin ei tuo yleensä ihan niitä merkittävämpiä syitä ole. Monet muutkin syyt vaikuttavat etteivät suhteessa olevat miehet halua ystävystyä ei suhteessa olevien miesten kanssa.

---

".Sitten on huoli omasta ulkonäöstä ja itsetunto"

Naisilla on usein enemmän ongelmia ulkonäkönsä ja itsetuntonsa kanssa. Mutta miehillä kun tuo kerran rapistuu niin se pahimmillaan rapistuu kokonaan.

Nainen saa aina jollakin tasolla huomiota. Miehen kohdalla huomiota ei tule välttämättä ollenkaan.

Pitkään kestäessä tuo vaikuttaa sitten ettei mies edes jaksa yrittää koska tietää että seuran saaminen on itsessään mahdotonta. Ulkonäkökin voi aiheuttaa ihan yhtä lailla ongelmia kuin naisillakin.
        ---

"että ei se ole naisillakaan helppoa."

Naisilla on yleensä eri ongelmat. Eikä suora vertaaminen ole järin hyvä keino eri tilanteiden arvioimiseen.

Miehen tilanne ei välttämättä ole kovin vaikea jos "asiat sujuvat".
        Mutta siinä tapauksessa jos eivät asiat suju niin miehen tilanne on vaikeampi.

Moni mies ei pääse yksinäisyydestään kuin rahalla (jos silläkään).

• totta puhut
        kyllästny kirjoitti:

"Jos kuitenki olet seurustellu "muutaman naisen" kanssa niinku sanot niin ei tuo sun kohdalla sitten pidä paikkaansa ettei ole toivoa kumppanin löytämisestä tai ettet kelpaisi kun kerran on näyttöä siitä että olet kelvannut. Jos ei ole seurustellu koskaan saati kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja edes osoittanu kiinnostusta niin väkisin siinä tulee olo ettei kelpaa, kun silloin ei tosiaan ole mitään näyttöä siitä että olisi kelvannut kellekään. "
        ---

Puutuit asian ytimeen tässä kommentissa.

Kyllä nuo aikaisemmat kokemukset auttavat jatkossakin tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen.

Naiset usein saattavat sanoa "ettei kokemuksella ole väliä" (varsinkin keskustelupalstoilla), mutta kyllä sillä kokemuksella on väliä. Sen kautta koska osaa lähestyä oikein sekä uskaltaa toimia rohkeammin ja ei välttämättä ole niin varovainen kuin muuten olisi. Itsevarmuus on yleensä myös kovempi ja tilanteet hallitsee helpommin.

Yksi tärkeä pointti on tuokin että "jos on kerran saanut niin saa todennäköisesti toistekin". Kyse on siis sellaisesta sisäisestä itseluottamuksesta.

Kokemattomuuden mainitseminen voi myös naisille olla suora turn-off. Liiallinen rehellisyys tai asian korostaminen voi tarkoittaa sitä että sanot samaa kuin "sinussa olisi jotakin vikaa".

Puhumallakin asioista selviää kyllä todella pitkälle mutta varsinkin vaikutuksen tekeminen voi olla haastavaa jos kokemus puuttuu.

Jonkinlaisen kokemuksen omaavana puhun...

• ei menetä mitään jos
        a18plus6 kirjoitti:

Näin minäkin kuvittelin. Onkin käynyt ilmeisesti niin, että nämä aikaisemmat kumppanini ovat olleet niitä poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön. En pura tässä sen tarkemmin seurustelukokemuksiani. Mutta ainakin opin niistä sen, ettei ole yhdentekevää kenen kanssa elää yhdessä, ja yksinäisyys on parempi vaihtoehto kuin väärä kumppani. Siksi ei yksinäisenkään miehen (tai naisen) kannata pyrkiä seurustelemaan vain seurustelun itsensä takia. Vaikka kuinka pitäisi itseään surkeana, ei pidä tyytyä "keneen tahansa"

Mutta niinhän se menee, ellei ole ollut lainkaan "menestystä" naisrintamalla, ei ole todennäköistä, että sitä koskaan tulekaan. Siksi elämässä kannattaakin keskittyä asioihin, jotka tuovat hyvää mukanaan, asioihin, joihin pystyy itse vaikuttamaan. Jatkuvat torjunnat vain nakertavat itsetuntoa, jonka uudelleenrakentaminen kerta toisensa jälkeen vain vie turhaan voimavaroja.

Hyvät herrat, unohtakaamme naiset ja etsikäämme muuta sisältöä elämäämme.

"Hyvät herrat, unohtakaamme naiset ja etsikäämme muuta sisältöä elämäämme."

Mitä paremmin asiat menevät niin sitä todennäköisemmin saa myös tuollaisen suhteen.

Mutta empä suosittelisi "luovuttamaan" tuonkaan kohdalla ettei yrittäisi saada sitä suhdetta aikaiseksi.

Jos asiat sujuvat loistavasti jonkun kanssa yhteen niin kyllä se melkein räjäyttää tajunnan.

Kokemattomalle yksittäiset kokemuksetkin ovat iso juttu...

Parempi olisi vain "yrittää kovemmin" ja tehdä sellaisia liikkeitä joita ei normaalisti tekisi. Siis olipa kyse vaikka joistakin kursseista tai jutteluista tai sitten vaikka niistä paljon parjatuista baareista.

Kannattaa ajatella ettei siinä menetäkkään mitään jos yrittää.

• a18plus6
        ei menetä mitään jos kirjoitti:

"Hyvät herrat, unohtakaamme naiset ja etsikäämme muuta sisältöä elämäämme."

Mitä paremmin asiat menevät niin sitä todennäköisemmin saa myös tuollaisen suhteen.

Mutta empä suosittelisi "luovuttamaan" tuonkaan kohdalla ettei yrittäisi saada sitä suhdetta aikaiseksi.

Jos asiat sujuvat loistavasti jonkun kanssa yhteen niin kyllä se melkein räjäyttää tajunnan.

Kokemattomalle yksittäiset kokemuksetkin ovat iso juttu...

Parempi olisi vain "yrittää kovemmin" ja tehdä sellaisia liikkeitä joita ei normaalisti tekisi. Siis olipa kyse vaikka joistakin kursseista tai jutteluista tai sitten vaikka niistä paljon parjatuista baareista.

Kannattaa ajatella ettei siinä menetäkkään mitään jos yrittää.

Niin no, yritettyhän tässä on vuosien ajan, ja se sama "ei" sieltä aina tulee vastaukseksi, siis näin kärjistäen. Kun se ei toimi, niin se ei vain toimi. Näistä yrityksistä on jäänyt muistoksi vain yhden illan suhteita ja hieman pidempiä, joiden jälkeen on vain jäänyt entistä tyhjempi olo (ehkä hassu juttu miehen sanomana, mutta c'est la vie).

Kun "luovutin" ja lopetin etsinnän, minulla on sanalla sanoen paljon vapaampi olo. En tunne enää olevani "sinkkuuden" vanki. Voin keskittyä siihen, mikä elämässä on hyvää ja mukavaa, enkä enää pohdi iltaisin, miksi nukun yksin. Elämä tuntuu mielekkäämmältä. Ei tarvitse rakentaa itsetuntoa yhä uudelleen ja uudelleen, jatkuvien torjuntojen jäljiltä. Siksi suosittelen tätä muillekin miehille.

• a18plus6
        totta puhut kirjoitti:

"Jos kuitenki olet seurustellu "muutaman naisen" kanssa niinku sanot niin ei tuo sun kohdalla sitten pidä paikkaansa ettei ole toivoa kumppanin löytämisestä tai ettet kelpaisi kun kerran on näyttöä siitä että olet kelvannut. Jos ei ole seurustellu koskaan saati kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja edes osoittanu kiinnostusta niin väkisin siinä tulee olo ettei kelpaa, kun silloin ei tosiaan ole mitään näyttöä siitä että olisi kelvannut kellekään. "
        ---

Puutuit asian ytimeen tässä kommentissa.

Kyllä nuo aikaisemmat kokemukset auttavat jatkossakin tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen.

Naiset usein saattavat sanoa "ettei kokemuksella ole väliä" (varsinkin keskustelupalstoilla), mutta kyllä sillä kokemuksella on väliä. Sen kautta koska osaa lähestyä oikein sekä uskaltaa toimia rohkeammin ja ei välttämättä ole niin varovainen kuin muuten olisi. Itsevarmuus on yleensä myös kovempi ja tilanteet hallitsee helpommin.

Yksi tärkeä pointti on tuokin että "jos on kerran saanut niin saa todennäköisesti toistekin". Kyse on siis sellaisesta sisäisestä itseluottamuksesta.

Kokemattomuuden mainitseminen voi myös naisille olla suora turn-off. Liiallinen rehellisyys tai asian korostaminen voi tarkoittaa sitä että sanot samaa kuin "sinussa olisi jotakin vikaa".

Puhumallakin asioista selviää kyllä todella pitkälle mutta varsinkin vaikutuksen tekeminen voi olla haastavaa jos kokemus puuttuu.

Jonkinlaisen kokemuksen omaavana puhun...

Enpä nyt oikein tiedä, ei minulla ainakaan nuo lyhyet suhteet ole rakentaneet itsetuntoa, vaan heikentäneet sitä. Olen miettinyt, miksen "kelpaa" pidemmäksi aikaa. Enkä nyt oikein alleviivaa sitäkään, että "osaa lähestyä oikein", minusta riittää, että kohtelee naisia "ihmisinä", siis käyttäytyy huomaavaisesti ja ystävällisesti, eikä ajattele heitä vain "kohteina".

Ei sen ensivaikutuksenkaan tekeminen ole sen vaikeampaa kuin että pukeutuu siististi, hiukset (ja viikset/parta, jos sellainen on) ovat hyvin ja hymyilee. Voihan sitä yrittää keksiä jonkin onelinerin rikkoakseen jään, esim "kuten laulussakin sanotaan, etsin kunnes löysin sinut", mutta niin, pelkkä "moi, mitä kuuluu?" on ihan yhtä "toimiva".

Kokemattomuus on joillekin naisille "turn-on", mutta niin, ei kokemus kuulu normaaleihin aloituskeskusteluihin, niistä jutellaan sitten kun tunnetaan vähän paremmin.

• Jkoritas

Harmi, ettei vastaan tulevilla naisilla ole kylttiä: "asun yksin, olen yksinäinen, kaveri tai vakavampikin tapaus saa paikan". Kumpa tietäisikin, että joku on yksinäinen, kun tulee vastaan. Ei sitä päältä päin osaa arvata, ja asia on sen verran yksityinen, ettei kannata kysyäkään moista tuntemattomalta. Antaisin lämpimän halauksen mieluusti yksinäiselle vastaan tulevalle :) (hyi pervo)

Rehellistä profiilia vain suomi24 treffeihin. Kyllä siellä miehiä riittää, mutta moni on toki vain yhden pienen asian perässä. Samoin luota itseesi, ole oma itsesi. Ei kaverit ja mies ole välttämättömyys, ilmankin pärjää, kun on asenne kohdallansa. Ja kyllä sellaisia joskus kohdalle osuu, kunhan on valpas.

28-vuotias on vielä nuori, elämä edelleen alkutaipaleella.

• bussissa näet mut

Oikeastaan jokaisen pitäisi miettiä mistä niitä miehiä riittää niille "kaikille" naisille joilla on niin helppoa löytää seuraa. Vai onko olemassa pieni miesporukka joka pyörittää haaremia...

Naisetkin joutuvat näkemään vaivaa tullakseen huomatuiksi, kulkevat epäterveellisissä korkokengissä ja maksavat kampaamokäynnistä 100 euroa. Myöskin päivittäinen meikkaus maksaa ja vaatii aikaa.

Tällä palstalla voisi miehetkin kaveerata keskenään jos yksinäisyys olisi se ongelma numero 1. Tähän ratkaisuun minäkin päädyin.

• tämä on tyypillistä

"Oikeastaan jokaisen pitäisi miettiä mistä niitä miehiä riittää niille "kaikille" naisille joilla on niin helppoa löytää seuraa. Vai onko olemassa pieni miesporukka joka pyörittää haaremia... "

Miehiä ja naisia on aika tasan Suomessa. Miesten määrä voi olla vähän isompi.

Mutta yleensä naisille eivät kaikki miehet kelpaa kun taas yksittäiset miehet saavat isomman osan vastauksista esim. netissä.

Yksi mies voi saada netissä vastauksia vaikkapa sadalta naiselta kun 9 miestä saa vastauksia muutamilta naisilta ja loput 90 ei saa vastauksia ollenkaan tai korkeintaan yhden (ja sekin kielteinen). (eli 1%:a miehistä saa lukuisasti vastauksia, 9%:a saa useita vastauksia, 90%:a ei saa yleensä yhtäkään vastausta tai yhden/muutaman).

Naisten maku siis jakautuu niihin harvoihin miehiin, ei tasaisesti.

---

"Tällä palstalla voisi miehetkin kaveerata keskenään jos yksinäisyys olisi se ongelma numero 1. Tähän ratkaisuun minäkin päädyin."

Tuo on totta että miehet voisivat yhtä hyvin tutustua toisiinsa ja kokeilla tehdä yhdessä asioita.

Ongelma vain taitaa olla siinä että miehet kokevat toiset miehet kilpailijoina omalle seuranhaulleen.

Miehiä ei tunnu myöskään kiinnostavan tuo "kaveeraaminen" eli ainoastaan etsitään sitä naisseuraa....

• jepabape

yksinäisyys voi johtua niin monista asioista, se että on yksin ei välttämättä tarkota että on yksinäinen tai toiste päin ne jotka on yhessä ei vois olla yksinäisiä.

elämäs on kyllä tarkotusta vaikkei aina siltä tuntuskaan ja ois nii vaikeeta nähä mitään tarkotusta millään eessä tai takana nii kuiteki seuraavaks voi tulla eteen jotain parempaa kui ikinä osas oottaakkaan. just dont worry too much and learn to be happy what you got right now ;)

• Jos iällä ei ole
    • Anonyymi

Pommi voi olla 50-70 välilläkin. Kyllä voi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3955
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      87
      1939
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1821
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1432
    5. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      53
      1420
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      132
      1348
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      98
      1292
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1176
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1043
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      114
      1033
    Aihe