Eli omistatko sellaisen niin kerrotko paljonko on tullut itse ajettua tai paljonko mersun mittarissa on nyt.
Turha kirjoittaa jos on alle 800000km tai tutun auto tai tiedän sellaisen.
Vain ja ainoastaan paljon ajettu mersun kilometrit kiinostaa fakta pohjalta.
Eli tähän aloitukseen tuskin tulee montaa kirjoitusta tuolaisen mersun omistajilta.
Itse omistan mersun mutta niin onnettoman vähän ajetun ettei pääse kuin puoleen väliin.
Paljon ajetun mersun kertomuksia.
47
6670
Vastaukset
- Katsotaan fakta.
Tämän takia ei kelpaa 700000 ajetut vaan on oltava 800000km ja siitä yli.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288522833859.html- Anonyymi
Paljonko pitää ajaa Mersulla että se lämpene kokonaan
- mese5
itsellä vasta sisään ajo menossa 354tkm.. vm 1988 190 E
- W124 -90
890tkm ajettu 250D A -90, itsellä kilometrejä kolmessa vuodessa tullut vajaa 60tkm, savuarvot 1.1 viime katsastukses.
Moottorista merkintä että kansipahvi vaihdettu 710000km kohdalla, laatikkoon vaihdettu joku jousisarja mikä säätää vaihtamista 2-3 vaihteelle kaks kertaa.
Jousia, iskareita, pakoputkiston osia, jarrulevyjä ja paloja on tietty kans menny, täydellinen tuo huoltovihko ei ole mutta jotaki sinne on vuosien varrella omistajat raapustellu. - kyl kestää
mulla oli 190e.600000t ajettu.möin kun vaihdoin vanhaan ässään.kuulema vielä liikentees eikä mitään vikaa.
- w 201
Ei ne kilometrit.
Mersussa tunnu, eikä näy. Ikä enenpi. Itellä tuskin sisäänajettu (alle 400 000) -91 pikkumersu, uudesta asti. Jotain remonttia tietenkn pitänyt tehdä. Mutta loppuun kulumisesta ei voi puhua. Auto perskaantuu omia aikojaan vuosien myötä. Muoviosat haprastuu, sähköt temppuilee, kaikenlaista pientä. Mutta tielle ei olla ikinä jääty.
Nuo miljoonahirmut on yleensä maalaistakseja. Niillä tahkotaan muutamissa vuosissa älytön kilometrimäärä. Eipä näy maalipinnassa, ei oikein muussakaan. Kuluuhan ne nekin, mutta mersun perustekniikka hyvää laatua ja niitä huolletaan hyvin. Miljoonaraasereita näkyy harvakseen, mutta ihan tosia nekin on. Vanhemmiten niinkuin hellässä pidossa harrastajilla.
Ässähän se pitäisi olla perceen alla, ei vain viitsi vaihtaa, kun toi nykyinen toimii hyvin, eikä sillä ole mitään rahallista arvoa. Muita arvoja löytyy paljon. Normaalia huoltoa, muistaa pestäkin joskus, korjaa viat, ajaa normaalisti, kyllä pitäisi muittenkin merkkien kestää. Luulen, tojotien omistajilla liian isot palkat, varaa jatkuvasti vaihdella riisipusseja kalliimpiin riisipusseihin. - Katsotaan fakta.
Vähän on ajettu kovin vähän.kun pitäisi saada tänne niitä 800000km ylittäneitä.
lukekaa ennen kuin laitatte tämä täyttyy hetkessä koska suurin osa on ajettu alle 800000km.- wecfwerreerre
Mersuilla ajetaan yleensä suurin osa ammattiajoa suuret kilsat tai joku kaupparatsu tai artisti mitkä kiertää koko suomea ja ajaa paljon. Kun sillä mersulla on ajettu se 400-600tkm parissa vuodessa niin ei sitten monestikaan varmaan mene enää yhtä ahkeraan käyttöön. Kun takuukin loppuu niin ei taksikaan halua riskeerata että pitää uusia kone tai voimansiirto, ne on isoja laskuja ja jää jonkun tavis omistajan murheiksi sitten :) Joka ostaa sen ex taksin reilulla 20k ja ostaa kohta siihen uuden koneen, laatikon, ilmajouset, siinä sitä olikin jo toiset 20k.
- mbman
Tossa takapihalla on " eläkkeellä " W123 300D, ajettu 1 440 000 km. Panin seisomaan kun taloon tuli W124 200D jolla on ajettu vain 870 000 km. 300D:hen on tehty venttiili ja nokkaremppa n. miljoonan kohdalla, alakerta alkuperäinen kuten myös voimansiirto vetareita ja perän laakereita lukuunottamatta. Koppa suhtkoht ok.
kuluvat ( jarrut,nivelet ym) vaihdettu tietenkin moneen kertaan. paikkakunnalla pyörii ainakin kolme miljoonamersua,kirjoitelkoot itse niistä, jos huomaavat. - Vastaus 800tkm
200d vm 92 ajettu melko varmasti tuo 800-900tkm koska mittaria on pyöritettu 2000luvun alussa pariinkin otteeseen...kuulemma
Nyt mittarissa 620tkm - motrox
omistan 1997 412td paripyörä pienoislinja-auton (AII-885),sama 290td moottori kuin henkilöautossakin,(122hv),hyvä huoltokirja,perä öljyt 9kertaa,laatikon öljyt 9 kertaa vaihdettu,koneölyt yli 60 kertaa,ekana (1998) vuonna huoltokirjan mukaan mittarissa ollu 98tkm... nyt olis 932tkm,omaa ajoa 11tkm puolessa vuodessa....en vaihtais mihinkään,ei mitään sanomista,erittäin hyvä ja toimiva laite,aikaisemmat bensa sedan mersut 126 ja 140 koriset ollu 390tkm ja 480tkm ajettuja,ei ollu tekniikka murheita niissäkään.ruoste VOI mersussa tulla vastaan,tässä ei ole yhtään paikkaa eikä tarvetta.
- motrox
omistan 1997 412td paripyörä pienoislinja-auton (AII-885),sama 290td moottori kuin henkilöautossakin,(122hv),hyvä huoltokirja,perä öljyt 9kertaa,laatikon öljyt 9 kertaa vaihdettu,koneölyt yli 60 kertaa,ekana (1998) vuonna huoltokirjan mukaan mittarissa ollu 98tkm... nyt olis 932tkm,omaa ajoa 11tkm puolessa vuodessa....en vaihtais mihinkään,ei mitään sanomista,erittäin hyvä ja toimiva laite,aikaisemmat bensa sedan mersut 126 ja 140 koriset ollu 390tkm ja 480tkm ajettuja,ei ollu tekniikka murheita niissäkään.ruoste VOI mersussa tulla vastaan,tässä ei ole yhtään paikkaa eikä tarvetta.
- Tuossa oli faktaa
Motrox
Hienoa ja mukavaa kevättä .
Turvallista matkaa.
- Katsellaan faktaa
Onpa muuten ihme kun ei vielä ole 2000 luvun mersuja ilmestynyt.
124 koristen kohdalla eli 1985-1995 voi odottaa jo toista miljoonaa helposti.
Mersulla helsingin taksina ajetaan lähes 400000-500000km ykkös vuosiin ja sitten vaihtuu omistaja.- Meilläpä_oli
C200Kompressor vm 2000 jolla ajettu vähän alle 100 tkm kun sen ostin. Ovien alareunat ruosteessa, jouset poikki, ikkunannostin sökö, matkamittari sekaisin, nivelissä väljää, ilmamäärän mittari rikkoontui ym ym. Kaikki tämä alle vuoden sisällä ostosta. Oli W124 300E-Mersun (160tkm) jälkeen paha pettymys joka sekään ei ollut maailman luotettavin auto. Venttiiliohjurit vaihdettiin, samoin jäähdyttimen Visco-tuuletin, käynnistinmoottori hajosi totaalisesti ym. Molemmat autot olivat ajoltaan kunnossa ollessaan todella hyviä, se täytyy myöntää.
- Ronbert Gaugh
http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml Kai niitä 2000-luvun paljo ajettuja mersujaki löytyy, suosittelen nettiautoa, näytti siellä olevan yks 220CDI 2008 vuotinen jolla ajettu 750tkm, ei tosin sitä 800tkm jota vaadit mutta mutta...
- Kia_Mies
Kia Ceed farmari ollut nyt itsellä vuoden verran, koneena mahtavasti vääntävä CRDi. 34tkm ajettu, eikä mitään vikaa. Mukavuudessa, luotettavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa pesee mersut mennentullen.
- huski2
Jaa, että mersulla 800tkm! Mulla husqvarnan ruohonleikkuri, kilsoja varmaan jo pitkälle toista sataa, hyvin pelaa kun on ollut ruohon leikkuussa vain kesä aikaan.
- Katsellaan faktaa
Kiia ei oikein kuulu tähän sarjaan,800000km tuskin montaa kiia löytyy.
Niitä mersuja pitäisi olla erittäin paljon 80-90 luvun mersut lähes kaikki ,taksissa tulee heti 400-500000km niin seon loikkaus ja 800000km.
Noita pitäsisi olla ja paljon,muutoin ei mersua ole kannattanut ostaa.
itsellänikin lähti mersu 700000km korvilla sen aikaiset 124,kerran soitinkin että miten menee uudelle omistajalle niin ei mennyt enään,rauniossahan se jo oli.
- 17+9
reilut 700tkm on W124 200D -91:sen mittarissa. Historia tiedossa aika tarkkaan. Taksina lähipaikkakunnalla ensin 400tkm asti sitten minun lähisukulaisella 650tkm asti ja nyt minulla. Olen huoltanut sitä 400tkm jälkeen niin tiedän mitä vaihdettu. Kannentiiviste, vetoakselit, hehkut, yksi etukammio, syyläri, pyyhkijämekanismi, siinä isommat mitä tulee mieleen
- Katselaan edelleen
Olin tuossa juttusilla erään kanssa hänellä oli 123 korinen ja 300d mallia 1984 ajettu oli reilusti yki 900000km,ei pääse miljoona kerhoon vieläkään.
koneet oli jo ollut auki ,vetareita vaihdeltu,perät,kaiki iskarit maalattu jne eli täysin läpi jo kertaalleen laitettu.
- Parempi olisi
kysyä että onko täällä onnellisia joilla on esim. W124 diesel-Mersu jolla ei ole ajettu vielä kuin parisataa tuhatta. Niitäkin vielä Euroopasta löytyy. Onnellisia siksi että pääsevät vielä pitkälle autojensa kanssa kohtuullisen pienellä huolenpidolla. Jos harmitonta ja kestävää autoa haluaa niin juuri tuollainen Mersu tai 90-luvun 700/900-sarjan Volvo.
- Idäntietäjä
Ostimme pojalle juuri w124:n muuta bensaversion -91 230E ja ajettu reilu 200tkm ja kuin uusi joka paikasta. Ollut vanhalla miehellä ja Veholla aina huollettu, huoltokirjakin tunnollisesti täytetty. En tiedä kestääkö kone samma kuin dieselversio mutta kaiketi sinne päin.
Idäntietäjä kirjoitti:
Ostimme pojalle juuri w124:n muuta bensaversion -91 230E ja ajettu reilu 200tkm ja kuin uusi joka paikasta. Ollut vanhalla miehellä ja Veholla aina huollettu, huoltokirjakin tunnollisesti täytetty. En tiedä kestääkö kone samma kuin dieselversio mutta kaiketi sinne päin.
Hyvä valinta. Ainut murhe on kansiremontti joka tulee eteen siinä 250-300 tkm kohdilla. Kannattaa varmistaa flektin toimivuus kesällä sillä autossa ei ole sähköflektiä (flekti pyörii siis vain kun lämmöt nousee noin 100 asteeseen). Itsellä sama auto, ajettu lähes 400 tkm ja koneessa ei ole mitään sanomista. Päästöt, kulutus ja tehot ok. Kone kestää huollettuna varmasti 500 tkm. Koppa häviää ensin vähitellen ympäriltä.
- höh.
Jokainen auto kestää,kun siihen vaihdetaan osia,moottoreita vaihdelaatikoita,laakereita,lämmityslaitteita,istuimia,pyyhkijän moottoreita,pakoputkija,listoja,ym,ym,ym,ym,ym.
Hieman kärjistetysti kirjoitit, mutta harva merkki on osien vaihtamisen arvoinen kuten MB. Kaikkiin merkkeihin joutuu huoltoa tekemään, se on fakta.
- Töttöröö
http://news.cision.com/fi/veho-group/r/oululainen-mercedes-benz-6d-limousine-lang-250d--taksi-tehtaan-mileage-millionaires--kerhoon,c211540 http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml No tuossa on aloittajalle linkkejä. En ole itse ajanut noita kilometrejä, mutta Antti renkeineen on ne polokenut.
- Katsellaan.
No onhan somerollakin 3 milj km ajettu s bensamersu,mummo ei luopunut olisivat vieneet Stuttgartiin.
Suomessa on mutta onko palstalaisilla omassa käytössä oikeita mersuja joilla alkaa milli olemaan kassassa. - W124 200D -85
Itse saan tälle kesälle Suomen aika "ensimmäisiä" 124-korisia, kaupunkini toinen esittely-auton jälkeen. Isoisäni ostanut uutena ja pitänyt kuin kukkaa kämmennellä tähän päivään asti, ajettu kokonaiset ~230tkm. Täysin orkkis ja ruosteetonki olisi mikäli kromiset koristekaaret olisi jätetty keksimättä...ja laittamatta. Asia korjataan ja saan siitä ruosteettoman ja takuuvarman menopelin jolla voisin vaikka lähteä milliä rikkomaan. Autosta en tule kyllä koskaan luopumaan vaikka uudempaan Tähteen sortua joutuisinkin.
- entinenmbmies
Oli vm. 1995 200d. Tekniikka ok., mutta ruoste vikoja paljon ja luovuin autosta noin 5-vuotta sitten. Ei halunnut enään mersua ruosteongelmien tähden, nyt volvo s80.
- 300 long
950 000 km nyt tehdään isompi huolto/kautta korjaus on ollut taksina alkuun ja pidetty hyvin.Tulevana kesänä vaihdetaan kytkin levy.jarruputket ja maalataan alkuperäisen väriseksi mustaksi.Autossa 8 istumapaikkaa.300 diesel kone jola toimii erinomaisesti.
- 200 D
Omalla 200 D on ajettu yli 1,5 miljoonaa. Onhan tuota saanut nuille ajoille jo laitellakin mutta kulkee kumminkin. Vuosimalli on 1986. Sama vissiin ajella tuo ite paaliin asti, koska tuskin tuo enää mikään myyntivaltti on.
- mersuman1
Mulla mb 123 300d toimii kuin unelma vm 76 on koppa ja kone hieman uudempi ja rullattu jo päälle miljoona eikä tunnu missään pikkasen perä ääntelee.
- sry
minulla 200 124 vm 90 mittarissa 978000. konetta ei avattu reikä syö öljyä
- muisteloita
sry kirjoitti:
minulla 200 124 vm 90 mittarissa 978000. konetta ei avattu reikä syö öljyä
Koeajoin ostomielessä Mekeä, josta omistaja tunnusti, että oli ajettu jo yli 1,5 milj. km. Itse ajanut, eli tiesi. Yhtäkään vikaa en siitä Mekeyksilöstä muista. Mutta joka lailla oli sillä tavalla väsyneen oloinen, että ei tullut ostointoa. Kulki hiukka matalalla, eli lepsut jouset. Penkit ehjät mutta jotenkin vetelät. Jne. Mutta jäi vaan mieleen, että auto voi olla noillakin kilometreillä vielä ihan ehjä.
- saksan.lada
Paljon mersulle:
200tkm uusittu ilmajousitus ja 7g laatikko.
50tkm välein ex autossa piti remppaa jakopää :)
Että 600-800tkm, pääsee ehkä jos remppaa 20 000 eurolla niin on se mahdollista.
En suosittele bensa mersuja ainakaan, kannattaa maksaa rangaistusvero ja hankkia dieseli, tulee halvemmaksi kuin bensakoneet kuitenkin.- OnhannoitaOllut
Ollut kymmenkunta bensamersua ja puolenkymmentä dieseliä. Kaikki ostanut käytettyinä. Osalla ajellut vähän enemmänkin. Aika yhtenäisen hyvin kestää. Selvä se, että diesel kestää vieläkin paremmin kilometrejä, mutta ei noissa bensoissakaan ole ollut sanomista.
- Lippa-nokka-V8
Mulla on Scania Vabis nii sillä on ajettu 3 milijoonaa se on kestävä auto
- expcisco
Meidän mersulla vuosimallia ´91 on mittarissa 1 674 248 ja siihen on mittari sammahtanu muutama vuosi sitten, mutta auto ei. Vielä kulkee, kun unelma :)
- Waldemarhanmie
No terve, mul on Mersu 220 D vm 1970 mittarissa 290 km. Oikein 290 km,mie oon ajan sillä vain työmatkat, nii ja yhen vorssan matkan raveihin.
- Anonyymi
Aikoinaan tuli huristeltua 207 paketti mersulla 11-vuotta ympäri Suomen maan,,vuosimalli oli 1983.Ostettaessa auto oli osittain palanut,,pohjanmaalta haimme.Kojelauta uusiksi,moottorin ei tarvinnut koskea,tosin pientä sähköjohtojen yhdistämistä tarvitsi..Kisa reissuja tuli muiden ajojen lisäksi n.20.000 per vuosi.Tapsa
- Anonyymi
W211 200 CDI 2009 650000 km, ei moottoriongelmia, koiranluita, pari vesipumppua, iskarit kerran, sis.ilmapuh. vaihto käytettyyn, turboletku, kuskin penkinposki pari kertaa, nyt nahkaa, Kori virheetön, upeessa kiillossa.
Mutta lähivalot ovat vaarallisen surkeat ja uudet umpiot maksaa enemmän kuin autosta saisi vaihdossa.- Anonyymi
siksi pihassa nykyään upea W213 200D Exclusive 2017, 245000km, ruskea nahkasis. ja saarni tehosteet, elämä hymyilee...
Onneksi olkoon!
Minä luovuin W211-mallista -09 lukemalla 211.000, kun ajattelin, että kohta alkaa niitä vikoja tulla. Kiva kuulla, että moottori ja vaihteisto - lienee automaatti - on kestänyt.
Ymmärrän myös, ettei öljyä ole alkanut kulua - tikkua ei tarvinne huoltovälillä edes nostaa.
Omat kokemukseni koskevat siis vasta sisäänajettua yksilöä, joka jatkaa jossain Keski-Suomessa toista elämäänsä.
Vaikuttaa niin hyvältä, että olet saattanut unohtaa jotain.
- Anonyymi
W211 vm 2007-2009, on se MERSU !
- Anonyymi
w203 2005 ajettu 810tkm , etu pyörän laakerin joutui vaihtamaan. ei huomaa korissa eikä sisustassa mitään. moottori toimii täydellisesti
- Anonyymi
Hoiiii. On miulla paljo ajeettu mersuuuu.
Onneksi voin aamulla mennä uuden karhealla Skoda Combillani töihin. :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1383329Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2732869Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2251818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641758- 631729
- 581445
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831289Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781252Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3261163Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391062