Miksi vaihtaa bensansuodatinta? vm 1995 Skoda.
Onko suodatin tankissa tässä mallissa.
Eihän noihin suodattimiin likaa kerry vai kertyykö.
Ps. liuottaako bensiini kuivunutta maalia? Kestääkö tavallinen spray maalipinta jatkuvaa bensiiniä?
Bensansuodatin - tarviiko vaihtaa
7
3715
Vastaukset
Odotan minäkin mielenkiinnolla viisaita vastauksia kysymyksiisi.
Autooni asennettiin miltei päivälleen 24 v sitten bensasuodatin letkuun tehtaalla Ranskassa. Sellainen peukalonpään kokoinen mötikkä. Ja eipä tuota ole tullut vaihdettua. Niin että neuvoja saa tulla!
Tavallisen spraymaalin bensankestoa epäilen vahvasti. Eihän se tahdo kestää mitään muutakaan.- Jack the hump
Jos ajoneuvo huolletaan määräaikaishuolto-ohjeiden mukaisesti, polttoainesuodattimen vaihtaminen määräajoin kuuluu suoritettaviin toimenpiteisiin.
Jos joku tai jotkut eivät halua suodatinta vaihtaa, se on heidän ratkaisunsa, eikä mitään sen enempää. Kyse on ennakoivasta huollosta, määräajoin vaihdettu polttoainesuodatin takaa omalta osaltaan huolettoman matkanteon.
Polttoainesuodattimen tärkein tehtävä on estää todella pienien partikkeleiden kulkeutuminen ruiskusuuttimelle. Sekä bensiini- että dieselmoottorien ruiskusuuttimet ovat pienillä toleransseilla toimivia hienomekaanisia laitteita. Hieman eri sarjaa kuin 25 vuotta sitten valmistettu Solex-kaasutin. - as2
Jos siihen suodattimeen ei sitä likaa kerry niin eikös tuo sitten olisi aika turha kapistus?
Ei kai sitä suodatinta ole mikää pakko vaihtaa aivan niinkuin öljyjäkään, mutta kyllähän sen vaihtaminen edes auttaa auton toimintaa.- Repullinen suodattim
Sen letkusuodattimen tarkoitus on varmistaa että polttoainejärjestelmän muut suodattimet kestää auton iän. Näitä muita suodattimien olemassaoloa ei moni edes tiedä olevan olemassakaan. Ja näitä muita suodattimia voi olla suuttimille menevän jakoputken alkupäässä, suuttimien haaraliittimissä ja suuttimissa.
- en vaihda,toimii
Mulla 04 no ajettu 200tkm,,ei oo vaihdettu,,enkä vaihda ikusii ne on,,sekin on isosuodatin tankin sisällä..ei mikkään letkun välissä pieni paperisuodatin;;
?? mitä liottaa maalia,,no ja mistä ei ainakaan tankki oo sisältä maalista eheheh - Vaihda jos
yskii kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Muussa tapauksessa vaihtaminen turhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673