a.sulfonyyliurea tehostaa haiman insuliini eritystä ja lisää insuliinin tuottoa
b. sulfonyyliurea ei lisää vain haiman insuliinieritystä
vastauksella kiire, ei tarvitse reagoida tähän enää 5.3., jos kukaan ei ole vastannut 4.3. mennessä!
kiitos kuitenkin jos joku auttaa
sulfonyyliuran vaikutusmekanismi?
6
241
Vastaukset
- sokrukas
Käytä googlea:-)
- Kandipaatti
Sulfonyyliureat lisäävät betasolujen insuliinineritystä insuliinitasosta riippumatta.
Eli oikea vastaus a)- ALLOITTAJA
itse asiassa kirjoitin vahingossa väärin b kohdan
siinä pitäisi lukea seuraava
b.sulfonyyliurea lisää vain haiman insuliinieritystä
eli OIKEA KYSYMYS ON LISÄÄKÖ SULFONYYLIUREA INSULIININ ERITYSTÄ AINOASTAAN VAI LISÄÄKÖ AINE SEKÄ INSULIININ TUOTTOA ETTÄ ERITYSTÄ? - yöoiuypoli
ALLOITTAJA kirjoitti:
itse asiassa kirjoitin vahingossa väärin b kohdan
siinä pitäisi lukea seuraava
b.sulfonyyliurea lisää vain haiman insuliinieritystä
eli OIKEA KYSYMYS ON LISÄÄKÖ SULFONYYLIUREA INSULIININ ERITYSTÄ AINOASTAAN VAI LISÄÄKÖ AINE SEKÄ INSULIININ TUOTTOA ETTÄ ERITYSTÄ?Lainaus aikaisemmasta vastauksesta "Sulfonyyliureat lisäävät betasolujen insuliinineritystä insuliinitasosta riippumatta. " ja tämähän tarkoittaa nimenomaan insuliinin tuottoa.
Joten vastaus lienee edelleen kohta a. - jxdtjx
yöoiuypoli kirjoitti:
Lainaus aikaisemmasta vastauksesta "Sulfonyyliureat lisäävät betasolujen insuliinineritystä insuliinitasosta riippumatta. " ja tämähän tarkoittaa nimenomaan insuliinin tuottoa.
Joten vastaus lienee edelleen kohta a.KIITOS KITTOS!
- jokuvaane
Tarkemmin:
Sulfunyyliureat vaikuttavat haima beta-solujen K -kanaviin sulkemalla ne. Tämä saa aikaan beta-solussa depolarisaation, joka edelleen johtaa Ca2 -kanavien aukeamiseen. kohonnut solun sisäinen kalsiumpitoisuus saa aikaan insuliiniä sisältävien vesikkelien eksosytoosin haiman betasoluista kapillaareihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48844
- 70840
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647