Olen nähnyt ohjeita, että järkkäri pitäisi laittaa objektiivi alaspäin kameralaukkuun, ainakin sellaiseen päältäaukeavaan. Onko tälle jokin muukin syy kuin esilleoton kätevämmyys, eli kamera on kädessä valmiiksi oikein päin?
Miten päin kamera laukkuun?
4
312
Vastaukset
- tonnisatan
En tiedä onko tuohon mitään syvällisempiä syitä, mutta minusta sillä tavalla saa laukun tilan hyvin hyödynnettyä. Etulinssikin on hyvin suojattuna. Kameran ottamisen helpottamiseksi olen käyttänyt ainakin nyt talviaikaan makuuasentoa, eli pidän kameraa väljästi vasemmalla kyljellään niin että sen saa siitä helposti otettua suoraan oikeaan otteeseen vaikka hanskat kädessä.
- Dol Biong
Ns. pumppuzoomeille, ehkä muillekin valuville nenällään kuljettaminen lienee terveellisin tapa.
- Kokeileppa vähän
Periaatteessa irtolinssistä järkkykameraa ei ole edes terveellistä roikottaa pelkästä
objektiivista kiinni pitäen vaikka siinä olisikin "metallijengat". Tämä viellä korostuu kun
optiikat suurenevat ja painavat jolloin liitos joutuu koville. Mieluummin ja useinmiten helpommin kaivat kamerasi kassista/repusta rungosta kiinnipitäen objektiivilla tai ilman.
Miksi muuten pitäisi toimia toisinpäin? Onko siihen olemassa joku hyvä syy? Muu kun tehdä homma hankalammaksi, usein kun on jo kaivamista saaha isompi runko ulos ahtaammasta repusta?
Ei kai kukaan sitä kiellä laittamasta toisin mutta..varo ainakin ettei sitten mahdollinen hihna mene rutulle alle.- irtolinssistä?
Jos objektiivi on painavampi kuin runko niin silloin kannattaa tietenkin roikottaa ja kiinnittää myös jalustaan objektiivista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492258- 261883
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151309- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107884Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846