Eli mulla on ollut siis syyrialainen hamsteri 4 kk ja sain sen kuukauden iässä. Mutta ei millään tahdo tottua käteen ja ei kyllä pidä äänistäkään. heti jos kuuluu jtn niin samantien jähmettyy. Ja pelkää vielä käsiäkin vähä,mutta jos avaan häkin luukun niin kyl se sit tulee käteen. Mut yleensä tuntuu semmosta pientä tärinää. Vaikka en ole pudottanut sitä enkä edes kertakaan ottanut itse häkistä kun se on aina tullu ku oon luukun avannu. vaikeeta sitä on totuttaa kun nukkuu päivät kokonaan ja herää joskus 1 aikaan yöllä,et ei paljoo näy koko hamsteria. Ja siis on mulla toinenki hamsteri joka on talvikko mut se tottu parin päivän aikana eikä pelännyt edes alussakaan yhtään kättä että on tottunut aivan täydellisesti mutta tosiaan tää syyrialainen aivan erillainen tapaus :c
Elikkä oisko kellään vinkkiä miten saisin ton syrkyn nopeesti tottumaan? Kokemusta jollaki tämmösestä tapauksesta?
Hamsteri ei totu ._.
3
116
Vastaukset
- syrkit<3
KOkemusta löytyy , nämä keinot yleensä tottunut :
- Jos kerran hamsteri herää vasta 1 aikaa tosiaan , voisit varovaisesti yrittää herättää hamsteria , rapisuttamalla puruja , laittamalla jotain makupaloja / ruokaa kuppiin ja VÄHÄN pitää meteliä.Jos hamsteri ei herää , älä pakkoherätä sitä missään nimessä , etteise stressaannu.Pidä kättäsi hamsterin häkissä päivittääin ja anna sen tutustua sinuun , äläkä nosta sitä , anna olla vain ( kun kerran tärisee).Kun et enään tunne sen tärisevän , voit nostaa sen. Toivon että käsittelet hamsteria matalalla , mm. puuhaboksissa tai sängyllä.
- Jos ei millään totu , ota paksut hanskat varmuuden vuoksi.Sitten " napattaat " hamsterin käteesi / syliisi ja pidät sitä siinä , hanskat puremien varalta.Näin se toimii , hamsterin on pakko tottua sinuun.Mutta en kuitenkaan suosittele tätä keinoa , mutta jos pakko , niin kokeile sitten tätäkin.
Jos & kun pistät kätesi häkkiin , pese ne huolellaa & hiero puruja käsiisi.Ja en suosittele makupalojen antamista , jotta hamsteri ei totu puremaan tai maistelemaan kättäsi!
Ttoivottavasti tästä on apua. - floweridea
Äskeisellä oli hyviä vinkkejä ;)
Minulla on nyt kääpiöhamsteri naaras. Se on tosi ujo ja säikky, eikä suostu tulemaan käteen, mutta haistelee kovasti ja laittaa tassuja kädelle. Se ei säiky minua, mutta sen perusluonne vain on ujo. Sen tietää siitä, että meillä oli viimeksi hamsterina samanlainen, uros. Se oli ihan heti tosi utelias ja kiipesi olkapäille, päälle, paidan sisään ja riehui kuin hullu. Ei pelännyt ketään yhtään, vaikka toimimme samoilla perjaatteilla kuin nykyisellä hamsterilla.
Kyse saataa todellakin olla vain luonteesta. Älä hätäile, hauskoja hetkiä hamsterin kanssa! - HamHamMaa
Ei ne mullakaan heti tottunu ( eläinkaupasta kun ostin.. ), meni jopa miltein puoli vuotta :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780