LUULETTEKO TODELLA NAISET?!

KERTOKAA NAISET

Luuletteko te naiset todella, että jos esitätte hetken ystävää ja sitten vain yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta vain lakkaatte vastaamasta meilihin tai ottamasta kontaktia kasvokkain, etteikö se loukkaisi tai satuttaisi.

Minusta on kaikkein törkeintä kaikista mahdollisista tavoista se, että jos ei kiinnosta niin sitten vain ns. pyyhitään se ihminen pois listoilta. Se luo ainakin minuun epätietoisuutta ja harmitusta, koska alan miettimään loukkasinko häntä vai mitä olen tehnyt.
Se että nainen sanoisi suoraan, ettei häntä kiinnosta seurustelusuhde kanssani eikä pysty myöskään ystävyyteen kanssani olisi kaikkein reiluinta. Silloin ymmärtäisin ettei kemiat kohdanneet ja thats it. Se on pakko hyväksyä ja elämä jatkuu.

Mutta viesteihin vastaamattomuus ja välttely ilman, että nainen on edes kertonut syytä on minusta kaikkein loukkaavin ja törkein tapa mitä minä tiedän. Se on melkein sama kuin tultaisiin sylkemään päälle ilman syytä. Vastaamattomuuteen voi olla kuitenkin helvetin monta syytä, mutta loogisin ja todennäköisin on tietenkin se ettei häntä kiinnosta.

Käytännössä nainen vain pilaa miehen mielialan ja luo traumoja tuleviin suhteisiin käyttäytymällä tällä tavoin. Se ei todellakaan ole ns. pehmeä tapa, joten mistä helvetistä moinen harhakäsitys on syntynyt, että näin olisi?

46

1583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hyvä mitenkään

      Joo, mut on se hyvä, että kaikki miehet vastaa viesteihin, hyvästelee, ennen kuin lopettaa yhteydenpidon, tulee sovittuihin tapaamisiin ym. kohteliasta ja ystävällistä käytöstä.

      Minä, joka olen siis nainen ja treffailen miehiä, olen esim. pitänyt tapanani ystävällisesti ilmoittaa, että ei tästä nyt tullutkaan mitään, lopetan viestittelyn.
      Tähän miehet ovat useamman kerran minulle ilmoittaneet, että haluan viellä lopuksi kääntää veistä haavassa, kun ilmoitan sanallisesti, että kiitos, mutta en ole enää aikeissa jatkaa.
      Näiden miesten mielestä olisi siis ollut riittävää, että ilman selityksiä lopetetaan töks.

      • aloittaja 2

        En tiedä mitä muut miehet tekevät, mutta itse olen aina ilmoittanut naiselle suoraan, ettei suhteesta tule mitään jos näin on ollut syytä ilmoittaa. En ole koskaan hylännyt naista sillä, että pyyhin hänet vain pois sanomatta mitään. Siksi oletan, että naisetkin voisivat olla yhtä rehellisiä.

        Jotta tajuaisit mitä tarkoitan niin käytän lottoamista vertauskuvana.

        Teet kioskilla rivin ja toivot tietenkin voittavasi päävoiton. Illalla katsot voittonumerot ja vertaat niitä kupongin numeroihin. Toteat aha, ei voittoa. Saatat pettyä hieman, koska toivoit voittavasi, mutta aika pian toivut pettymyksestä.
        Mitä jos käykin niin, että hukkaat lottokupongin ennen kuin numerot on arvottu. Et muista ulkoa kuponkisi numeroita, joten et tiedä voititko. Harmittaisiko sinua se hieman enemmän, koska voi olla mahdollista, että voitit, vaikka todennäköisintä on ettet voittanut.
        Tai ajaisitko mielelläsi autolla, jossa ei nopeusmittari toimi. Tulisit luultavasti hulluksi siitä, ettet tiedä millä nopeudella ajat.

        Ymmärrätkö, ihmiset haluavat mielummin tietää totuuden kuin arvailla ja elää valheessa, vaikka totuus saattaakin satuttaa.


      • hmmhmmh
        aloittaja 2 kirjoitti:

        En tiedä mitä muut miehet tekevät, mutta itse olen aina ilmoittanut naiselle suoraan, ettei suhteesta tule mitään jos näin on ollut syytä ilmoittaa. En ole koskaan hylännyt naista sillä, että pyyhin hänet vain pois sanomatta mitään. Siksi oletan, että naisetkin voisivat olla yhtä rehellisiä.

        Jotta tajuaisit mitä tarkoitan niin käytän lottoamista vertauskuvana.

        Teet kioskilla rivin ja toivot tietenkin voittavasi päävoiton. Illalla katsot voittonumerot ja vertaat niitä kupongin numeroihin. Toteat aha, ei voittoa. Saatat pettyä hieman, koska toivoit voittavasi, mutta aika pian toivut pettymyksestä.
        Mitä jos käykin niin, että hukkaat lottokupongin ennen kuin numerot on arvottu. Et muista ulkoa kuponkisi numeroita, joten et tiedä voititko. Harmittaisiko sinua se hieman enemmän, koska voi olla mahdollista, että voitit, vaikka todennäköisintä on ettet voittanut.
        Tai ajaisitko mielelläsi autolla, jossa ei nopeusmittari toimi. Tulisit luultavasti hulluksi siitä, ettet tiedä millä nopeudella ajat.

        Ymmärrätkö, ihmiset haluavat mielummin tietää totuuden kuin arvailla ja elää valheessa, vaikka totuus saattaakin satuttaa.

        Selvästikään sä et voi puhua tässä kaikkien miesten puolesta, kun toisenlaisiakin kokemuksia on.

        Yhtä oleellista tarkennusta kysyisin: puhutko nyt naisista joita olet tavannut livenä, vaiko vaan nettikirjoittelusta?


      • Tässä sulle selitys
        aloittaja 2 kirjoitti:

        En tiedä mitä muut miehet tekevät, mutta itse olen aina ilmoittanut naiselle suoraan, ettei suhteesta tule mitään jos näin on ollut syytä ilmoittaa. En ole koskaan hylännyt naista sillä, että pyyhin hänet vain pois sanomatta mitään. Siksi oletan, että naisetkin voisivat olla yhtä rehellisiä.

        Jotta tajuaisit mitä tarkoitan niin käytän lottoamista vertauskuvana.

        Teet kioskilla rivin ja toivot tietenkin voittavasi päävoiton. Illalla katsot voittonumerot ja vertaat niitä kupongin numeroihin. Toteat aha, ei voittoa. Saatat pettyä hieman, koska toivoit voittavasi, mutta aika pian toivut pettymyksestä.
        Mitä jos käykin niin, että hukkaat lottokupongin ennen kuin numerot on arvottu. Et muista ulkoa kuponkisi numeroita, joten et tiedä voititko. Harmittaisiko sinua se hieman enemmän, koska voi olla mahdollista, että voitit, vaikka todennäköisintä on ettet voittanut.
        Tai ajaisitko mielelläsi autolla, jossa ei nopeusmittari toimi. Tulisit luultavasti hulluksi siitä, ettet tiedä millä nopeudella ajat.

        Ymmärrätkö, ihmiset haluavat mielummin tietää totuuden kuin arvailla ja elää valheessa, vaikka totuus saattaakin satuttaa.

        No voin kertoa sulle jos et itte tajua, että ne naiset ei halua olla sun kanssa tekemisissä.
        Eli voit lopettaa sen arvailun, että mikäköhän tähän nyt tuli. Ne naiset ei ole susta kiinnostuneita, jatka vaan matkaa ja elä omaa elämääsi.
        Älä ripustaudu toisten varaan tai toisten huomion varaan.


      • Aloitus 2
        Tässä sulle selitys kirjoitti:

        No voin kertoa sulle jos et itte tajua, että ne naiset ei halua olla sun kanssa tekemisissä.
        Eli voit lopettaa sen arvailun, että mikäköhän tähän nyt tuli. Ne naiset ei ole susta kiinnostuneita, jatka vaan matkaa ja elä omaa elämääsi.
        Älä ripustaudu toisten varaan tai toisten huomion varaan.

        Kiitos selityksestä. Miksi sitä ei voi sanoa suoraan? ;)


      • Totuuden torvelo
        aloittaja 2 kirjoitti:

        En tiedä mitä muut miehet tekevät, mutta itse olen aina ilmoittanut naiselle suoraan, ettei suhteesta tule mitään jos näin on ollut syytä ilmoittaa. En ole koskaan hylännyt naista sillä, että pyyhin hänet vain pois sanomatta mitään. Siksi oletan, että naisetkin voisivat olla yhtä rehellisiä.

        Jotta tajuaisit mitä tarkoitan niin käytän lottoamista vertauskuvana.

        Teet kioskilla rivin ja toivot tietenkin voittavasi päävoiton. Illalla katsot voittonumerot ja vertaat niitä kupongin numeroihin. Toteat aha, ei voittoa. Saatat pettyä hieman, koska toivoit voittavasi, mutta aika pian toivut pettymyksestä.
        Mitä jos käykin niin, että hukkaat lottokupongin ennen kuin numerot on arvottu. Et muista ulkoa kuponkisi numeroita, joten et tiedä voititko. Harmittaisiko sinua se hieman enemmän, koska voi olla mahdollista, että voitit, vaikka todennäköisintä on ettet voittanut.
        Tai ajaisitko mielelläsi autolla, jossa ei nopeusmittari toimi. Tulisit luultavasti hulluksi siitä, ettet tiedä millä nopeudella ajat.

        Ymmärrätkö, ihmiset haluavat mielummin tietää totuuden kuin arvailla ja elää valheessa, vaikka totuus saattaakin satuttaa.

        Varmaan vaan koska se on kiusallista ja epämiellyttävää. Sehän ei ole hirveän positiivinen asia sanoa toiselle. Lisäksi olen kuullut, että on miehiä, jotka suuttuvat ja alkavat suunnilleen huoritella ja uhkailla jos nainen ilmoittaa, ettei romanttisessa mielessä kiinnosta.

        Ei sinussa varmastikaan ole mitään vikaa, ihmisillä nyt vaan voi olla mitä tahansa elämässä meneillään. Turhaan sitä liikaa pohtii, tuntemattomilta ihmisiltä ei minusta voi edes vaatia mitään selityksiä. Eri asia jos ollaan moneen kertaan tavattu ja annettu ymmärtää, että kyse on molemminpuolisista lämpimistä tunteista. Totuus on, että jos ihminen on kiinnostunut, hän on yhteydessä. Jos ei ole, ei sille asialle voi mitään tehdä ja on paras rauhassa unohtaa.

        Se miksi naiset eivät halua olla "pelkkiä ystäviä", johtuu siitä, että useimmat ovat todenneet, että miehet silti toivovat ja olettavat ns. väsytysvoiton toimivan ja naisen jossain vaiheessa kiinnostuvan. Se on inhottavaa ja vaivauttavaa olla ihmisen seurassa joka sellaista toivoo, kun itsellä ei ole (eikä tule) minkäänlaisia tuntemuksia toista kohtaan.


      • voijeevie..
        Tässä sulle selitys kirjoitti:

        No voin kertoa sulle jos et itte tajua, että ne naiset ei halua olla sun kanssa tekemisissä.
        Eli voit lopettaa sen arvailun, että mikäköhän tähän nyt tuli. Ne naiset ei ole susta kiinnostuneita, jatka vaan matkaa ja elä omaa elämääsi.
        Älä ripustaudu toisten varaan tai toisten huomion varaan.

        Ja aloittahan juuri haluaisi sen sanottavan suoraan eikä vain vaiettaisi jos ei seura/suhde kiinnosta? Ei minusta ole kyllä paljoa vaadittu.


      • miten vaan

        Riippuu millä lailla viestii. Esim. hymiö voi kääntyä loukatun ihmisen mielessä helposti vittuiluksi. Tuli vain mieleen tuosta "ystävällisyydestä".


      • miten vaan
        miten vaan kirjoitti:

        Riippuu millä lailla viestii. Esim. hymiö voi kääntyä loukatun ihmisen mielessä helposti vittuiluksi. Tuli vain mieleen tuosta "ystävällisyydestä".

        *loukkaantuneen ihmisen mielessä


      • Anonyymi

        Juuri tämä! Ai että kun puit sanoiksi sen mitä itse tässä käyn läpi juuri. Koen että on tärkeää sanoa jos ei kiinnosta, ei tylysti mutta asiallisesti. Siksi ettei toinen jää ihmettelemään minne hävisin. itselle sattuntu nyt pari paviaania kohdalle jotka ovat juuri toimineet noin. Kyllä inhottaa ja tulee mieleen kun jonkun kanssa juttuihin alkaa että tekeeköhän tämä jo huomenna saman tempun :(


    • hmmhmmh

      Jos kyse on siitä että ollaan kerran pari oltu jossain kahvilla, niin monien mielestä on aivan turha lähteä mitään hirveää eropalaveria siitä pitämään jos ei kiinnosta nähdä toista kertaa. Mä olen ollut tekemisissä sellaisten miesten kanssa, joille se, että toteaa ettei mua nyt oikein kiinnosta, ei riitä mihinkään. Sitä aletaan sitten jankkaamaan ja vatvomaan ja vänkäämään (ja sitten tulee vielä tämä "pitääkö sun vielä oikein hieroa sitä mun naamaan!"). Joten paljon helpompaa kaikille olisi varmaan ollut vaan antaa yhteydenpidon hiipua. On mulla sellaistakin tapailua ollut, jossa varmaan ihan molemmin puolin kiinnostus oli sen verran lievää, että vaikka periaatteessa olisi voinut tavata uudemmankin kerran, niin kumpikaan ei tullut ottaneeksi yhteyttä. Ja tuskin kumpikaan sai mitään kriisiä asiasta.

      Jos ollaan vain tavattu kerran pari ilman mitään sen suurempaa romanssia, niin moni ei edes oleta että toinen jo odottelee sitä "lottovoittoa". Se on siis vähän omallakin vastuulla että miten hillittömiin toiveisiin antaa itsensä heittäytyä. Mutta kyllä silti, jos toinen osapuoli ottaa yhteyttä niin olisi erittäin fiksua sitten sanoa suoraan ettei kiinnosta. Se on outoa ja tylyä, jos ei vastata mitään jos ollaan kuitenkin jo tavattu ja toinen laittaa viestiä. Siltikin on aina epätoivoista jäädä vatvomaan "mitä tästä olisi voinut tulla" jos toinen ei vastaa mitään. Eiköhän se ole aika selvä juttu, jos kerran toista ei kiinnosta vastata, Jos taas tilanne jää tavallaan ilmaan leijumaan ja kumpikaan ei ota yhteyttä, niin se on mun mielestä ihan normaalia ja luonnollista.

      Kysyin sinulta, että onko kyse nettitutuista vai livenä tavatuista naisista mutta et vastannut. Nettituttujen kanssa mun mielestä on löyhempi sidos kuin livenä tavattujen kanssa. Nettideittailu on tosiaan kuin sitä mainitsemaasi lottoa: on hyvin epätodennäköistä, että "paperilla" hyvältä vaikuttava on sitä myös livenä. Koska siinä miten ihmiset kiinnostuvat toisistaan on kuitenkin todella iso merkitys sillä olemuksella ja sellaisella samalla aaltopituudella olemisella, ja näistä ei voi tietää ennen kuin on tavannut. Siispä jos nettituttuihin lataa lottovoittomaisia odotuksia jo ennen kuin on edes tavattu, niin sitten kannattaa itse katsoa peiliin. En tiedä onko sinulla kyse tästä, kun et vastannut kysymykseeni, mutta ajattelin nyt tuoda senkin näkökulman esiin siltä varalta jos kyse onkin pelkistä nettitutuista.

      • aloittaja 2

        En tarkoita nettideittailua. Joskus tapaan jossain harrastuksessa tai tapahtumassa hieman kiinnostavan naisen. Aikamme olemme näissä tilanteissa tutustuneet niin olen luonnollisesti numeroa kysellyt ja sen sellaista. Jossain vaiheessa olemme tavanneet kahden keskisesti ja kaikin puolin koko tilanne on vaikuttanut siltä, että hän ajattelee minusta positiivisesti. Eroamme positiivisissa tunnelmissa ja seuraavan kerran kun tapaan naisen tilanteessa jossa tutustuin häneen niin hän välttelee minua ja jossain vaiheessa lopettaa viesteihinkin vastaamisen. Ehkä menin liian aikaisin ehdottomaan uutta tapaamista josta hän vielä silloin vaikutti innostuneelta, vaikka sitä tapaamista ei koskaan tullut. Pääpointti on siinä, että jos nainen ei halua olla kanssani tekemisissä niin hän voisi sen sitten sanoa, eikä tahallaan aiheuttaa minuun hämmennystä käytöksellään, koska sitä aina kysyy itsellään "mitä pahaa olen mennyt tekemään?"
        Se on iha sama kuin kaverisi juttelisi ja viettäisi aikaasi kanssani, mutta yhtäkkiä seuraavana päivänä hän ei edes moikkaa sinua. Varmasti alat miettimään, että missä nyt oikein mennään.

        Sen taas ymmärrän, että jos henkilökemiat eivät lopulta kohdanneet niin enhän minä siinä mitään väärää lopulta tehnyt, koska olin oma itseni ja tuskin suhde olisi silloin edes toiminut. Siksi kysyn miksei asioita voi sanoa suoraan?


      • olet se nettiriesa
        aloittaja 2 kirjoitti:

        En tarkoita nettideittailua. Joskus tapaan jossain harrastuksessa tai tapahtumassa hieman kiinnostavan naisen. Aikamme olemme näissä tilanteissa tutustuneet niin olen luonnollisesti numeroa kysellyt ja sen sellaista. Jossain vaiheessa olemme tavanneet kahden keskisesti ja kaikin puolin koko tilanne on vaikuttanut siltä, että hän ajattelee minusta positiivisesti. Eroamme positiivisissa tunnelmissa ja seuraavan kerran kun tapaan naisen tilanteessa jossa tutustuin häneen niin hän välttelee minua ja jossain vaiheessa lopettaa viesteihinkin vastaamisen. Ehkä menin liian aikaisin ehdottomaan uutta tapaamista josta hän vielä silloin vaikutti innostuneelta, vaikka sitä tapaamista ei koskaan tullut. Pääpointti on siinä, että jos nainen ei halua olla kanssani tekemisissä niin hän voisi sen sitten sanoa, eikä tahallaan aiheuttaa minuun hämmennystä käytöksellään, koska sitä aina kysyy itsellään "mitä pahaa olen mennyt tekemään?"
        Se on iha sama kuin kaverisi juttelisi ja viettäisi aikaasi kanssani, mutta yhtäkkiä seuraavana päivänä hän ei edes moikkaa sinua. Varmasti alat miettimään, että missä nyt oikein mennään.

        Sen taas ymmärrän, että jos henkilökemiat eivät lopulta kohdanneet niin enhän minä siinä mitään väärää lopulta tehnyt, koska olin oma itseni ja tuskin suhde olisi silloin edes toiminut. Siksi kysyn miksei asioita voi sanoa suoraan?

        Ehkä naiset lukee näitä sun nettikirjotuksia ja kun tajuuavat miten sairas olet mieleltäsi, niin eivät halua tai uskella olla kanssasi tekemisissä. Etkös sä ole sieltä aika pieneltä paikkakunnalta niin kaikki tunnistavat?


      • hmmhmmh
        aloittaja 2 kirjoitti:

        En tarkoita nettideittailua. Joskus tapaan jossain harrastuksessa tai tapahtumassa hieman kiinnostavan naisen. Aikamme olemme näissä tilanteissa tutustuneet niin olen luonnollisesti numeroa kysellyt ja sen sellaista. Jossain vaiheessa olemme tavanneet kahden keskisesti ja kaikin puolin koko tilanne on vaikuttanut siltä, että hän ajattelee minusta positiivisesti. Eroamme positiivisissa tunnelmissa ja seuraavan kerran kun tapaan naisen tilanteessa jossa tutustuin häneen niin hän välttelee minua ja jossain vaiheessa lopettaa viesteihinkin vastaamisen. Ehkä menin liian aikaisin ehdottomaan uutta tapaamista josta hän vielä silloin vaikutti innostuneelta, vaikka sitä tapaamista ei koskaan tullut. Pääpointti on siinä, että jos nainen ei halua olla kanssani tekemisissä niin hän voisi sen sitten sanoa, eikä tahallaan aiheuttaa minuun hämmennystä käytöksellään, koska sitä aina kysyy itsellään "mitä pahaa olen mennyt tekemään?"
        Se on iha sama kuin kaverisi juttelisi ja viettäisi aikaasi kanssani, mutta yhtäkkiä seuraavana päivänä hän ei edes moikkaa sinua. Varmasti alat miettimään, että missä nyt oikein mennään.

        Sen taas ymmärrän, että jos henkilökemiat eivät lopulta kohdanneet niin enhän minä siinä mitään väärää lopulta tehnyt, koska olin oma itseni ja tuskin suhde olisi silloin edes toiminut. Siksi kysyn miksei asioita voi sanoa suoraan?

        Luultavasti niitä naisia ei vaan kiinnosta ja tulkitset heidän ystävällisyytensä kiinnostukseksi, ovat siis kaverillisesti ystävällisiä. Mä ainakin lopetin kokonaan sellaisen treffeillä käymisen "ihan muuten vaan" sillä periaatteella, että "voihan sitä nyt kahvilla käydä eikä se mitään sitoutumista tarkoita", koska miehille se ei ikinä ollut tuota. Aina siinä oli se epäsuhta, että mä menen vaan rennosti tapaamaan ihmistä ilman mitään parisuhdemielikuvia, kun taas miehellä soi suunnilleen hääkellot päässä. Miehille se tuntuu olevan jo jonkinlainen lupaus jostakin jos nainen suostuu treffeille (siis tietenkin miehissäkin on poikkeuksia). Ei se homma vaan toimi niin, kiinnostuksen pitäisi olla molemminpuolista heti alkuunsa.

        Se alkaa helposti ahdistaa, jos tuntuu että toinen osapuoli on hirveän kiinnostunut ja itse ei ole. Kun ei kuitenkaan ole vielä mitään suhdetta tai edes tapailua (jos on kerran nähty) niin on tosiaan vähän outoa lähteä mitään eropalaveria pitämään ja vatvomaan just sitä, että "no mikä tässä nyt on ja miksi ei ja mitä mä nyt tein jne", kun ei mitään sellaista ongelmaa luultavasti ole. Naista vaan ei nappaa samalla tavalla kuin sua, mahdollisesti kokevat sut liian liimautuvaksi ja alkavat siksi välttää kontaktia. Jos sä jo ensitapaamisella mietit että no niin tästä nyt alkaa suhde niin naiset voivat kokea sen ahdistavaksi. Ja sen aistii helposti vaikka toinen ei mistään pesänrakentamisesta puhuisikaan.

        On hirveää ylidramatisointia kuvitella tuollaisia, että "mitä PAHAA mä olen mennyt tekemään". Yksi mies jonka kanssa kävin yksillä treffeillä flippasi ihan täysin kun ilmeisesti kuvitteli ne treffit lupaukseksi kiinnostuksesta. Hän alkoi jankata, että mitä pahaa hän on tehnyt mulle, syytti että mursin hänen sydämensä. Antoi ymmärtää, että mä suurin piirtein pilasin hänen elämänsä kun en lähtenyt enää toisille treffeille. Tällaisten kokemusten vuoksi jotkut naiset ehkä mieluummin vaan liukenevat tilanteesta kuin alkavat käydä sitä "eropalaveria" yksien treffien jälkeen.

        Jos sä yksien treffien jälkeen jo olet kiinnittynyt ihmiseen niin, että mietit mitä pahaa olet tehnyt ja mitä tässä nyt tapahtui ja mitä tästä olisi voinut tulla niin sun omassa suhtautumisessa on myös ongelma. En siis väitä etteikö olisi fiksua sanoa suoraan jos ei kiinnosta, mutta kannattaa myös miettiä ihan rehellisesti miten sä suhtautuisit JOS nainen sanoisi sitten suoraan, että ei oikein tullut sellaista fiilistä että huvittaisi nähdä uudelleen. Olisitko vaan että ok, kiitos kun ilmoitit vai alkaisitko jankata, että no miksi ja kuinka ja mitä mä nyt tein ja mikä tässä nyt mättää jne. Tuollainen jälkimmäinen olisi nimenomaan sitä "eropalaveria", mikä on aika absurdia yksien treffien jälkeen. Yksien treffien jälkeen ihmiset yleensä osaavat ottaa ihan chillisti ja jättää jutun tavallaan ilmaan. Tavataan jos tavataan -tyylillä.


      • aloitus 2
        hmmhmmh kirjoitti:

        Luultavasti niitä naisia ei vaan kiinnosta ja tulkitset heidän ystävällisyytensä kiinnostukseksi, ovat siis kaverillisesti ystävällisiä. Mä ainakin lopetin kokonaan sellaisen treffeillä käymisen "ihan muuten vaan" sillä periaatteella, että "voihan sitä nyt kahvilla käydä eikä se mitään sitoutumista tarkoita", koska miehille se ei ikinä ollut tuota. Aina siinä oli se epäsuhta, että mä menen vaan rennosti tapaamaan ihmistä ilman mitään parisuhdemielikuvia, kun taas miehellä soi suunnilleen hääkellot päässä. Miehille se tuntuu olevan jo jonkinlainen lupaus jostakin jos nainen suostuu treffeille (siis tietenkin miehissäkin on poikkeuksia). Ei se homma vaan toimi niin, kiinnostuksen pitäisi olla molemminpuolista heti alkuunsa.

        Se alkaa helposti ahdistaa, jos tuntuu että toinen osapuoli on hirveän kiinnostunut ja itse ei ole. Kun ei kuitenkaan ole vielä mitään suhdetta tai edes tapailua (jos on kerran nähty) niin on tosiaan vähän outoa lähteä mitään eropalaveria pitämään ja vatvomaan just sitä, että "no mikä tässä nyt on ja miksi ei ja mitä mä nyt tein jne", kun ei mitään sellaista ongelmaa luultavasti ole. Naista vaan ei nappaa samalla tavalla kuin sua, mahdollisesti kokevat sut liian liimautuvaksi ja alkavat siksi välttää kontaktia. Jos sä jo ensitapaamisella mietit että no niin tästä nyt alkaa suhde niin naiset voivat kokea sen ahdistavaksi. Ja sen aistii helposti vaikka toinen ei mistään pesänrakentamisesta puhuisikaan.

        On hirveää ylidramatisointia kuvitella tuollaisia, että "mitä PAHAA mä olen mennyt tekemään". Yksi mies jonka kanssa kävin yksillä treffeillä flippasi ihan täysin kun ilmeisesti kuvitteli ne treffit lupaukseksi kiinnostuksesta. Hän alkoi jankata, että mitä pahaa hän on tehnyt mulle, syytti että mursin hänen sydämensä. Antoi ymmärtää, että mä suurin piirtein pilasin hänen elämänsä kun en lähtenyt enää toisille treffeille. Tällaisten kokemusten vuoksi jotkut naiset ehkä mieluummin vaan liukenevat tilanteesta kuin alkavat käydä sitä "eropalaveria" yksien treffien jälkeen.

        Jos sä yksien treffien jälkeen jo olet kiinnittynyt ihmiseen niin, että mietit mitä pahaa olet tehnyt ja mitä tässä nyt tapahtui ja mitä tästä olisi voinut tulla niin sun omassa suhtautumisessa on myös ongelma. En siis väitä etteikö olisi fiksua sanoa suoraan jos ei kiinnosta, mutta kannattaa myös miettiä ihan rehellisesti miten sä suhtautuisit JOS nainen sanoisi sitten suoraan, että ei oikein tullut sellaista fiilistä että huvittaisi nähdä uudelleen. Olisitko vaan että ok, kiitos kun ilmoitit vai alkaisitko jankata, että no miksi ja kuinka ja mitä mä nyt tein ja mikä tässä nyt mättää jne. Tuollainen jälkimmäinen olisi nimenomaan sitä "eropalaveria", mikä on aika absurdia yksien treffien jälkeen. Yksien treffien jälkeen ihmiset yleensä osaavat ottaa ihan chillisti ja jättää jutun tavallaan ilmaan. Tavataan jos tavataan -tyylillä.

        Elämä on päätösten tekoa. Jos sanot, että sinua ei kiinnosta niin teet päätöksen siitä, että et halua koskaan tavata toista. Se on sen toisen ongelma miten hän reagoi asiaan. Sen sijaan jos jätät sanomatta asiasta, niin et varsinaisesti tee päätöstä. Siitä jää sellainen vaikutelma, että tavallaan haluat pitää varalla tai jotenkin asian avoimena. Siksi suoraan puhuminen on parempi, koska se on selkeä mielipide siitä, että sinua ei kiinnosta.
        "Mitä pahaa mä olen tehnyt" - Tuo lähti siitä, että sitä tietenkin kysyy itseltään olenko loukannut jollain tapaa toista, koska monessa määrin myös suuttumus voi aiheuttaa samankaltaista käytöstä.

        Se miten henk koht reagoin siihen, että nainen sanoo ettei kiinnosta on lähinnä pelkkä "ok" ja katoaminen paikan päältä. Tietysti pettyisin siitä, mutta en minä sitä suoranaisesti naiselle näyttäisi.


      • Totuuden torvelo
        aloittaja 2 kirjoitti:

        En tarkoita nettideittailua. Joskus tapaan jossain harrastuksessa tai tapahtumassa hieman kiinnostavan naisen. Aikamme olemme näissä tilanteissa tutustuneet niin olen luonnollisesti numeroa kysellyt ja sen sellaista. Jossain vaiheessa olemme tavanneet kahden keskisesti ja kaikin puolin koko tilanne on vaikuttanut siltä, että hän ajattelee minusta positiivisesti. Eroamme positiivisissa tunnelmissa ja seuraavan kerran kun tapaan naisen tilanteessa jossa tutustuin häneen niin hän välttelee minua ja jossain vaiheessa lopettaa viesteihinkin vastaamisen. Ehkä menin liian aikaisin ehdottomaan uutta tapaamista josta hän vielä silloin vaikutti innostuneelta, vaikka sitä tapaamista ei koskaan tullut. Pääpointti on siinä, että jos nainen ei halua olla kanssani tekemisissä niin hän voisi sen sitten sanoa, eikä tahallaan aiheuttaa minuun hämmennystä käytöksellään, koska sitä aina kysyy itsellään "mitä pahaa olen mennyt tekemään?"
        Se on iha sama kuin kaverisi juttelisi ja viettäisi aikaasi kanssani, mutta yhtäkkiä seuraavana päivänä hän ei edes moikkaa sinua. Varmasti alat miettimään, että missä nyt oikein mennään.

        Sen taas ymmärrän, että jos henkilökemiat eivät lopulta kohdanneet niin enhän minä siinä mitään väärää lopulta tehnyt, koska olin oma itseni ja tuskin suhde olisi silloin edes toiminut. Siksi kysyn miksei asioita voi sanoa suoraan?

        Mulla särähti korvaan tuo "jossain vaiheessa lopettaa viesteihinkin vastaamisen". Tiedät kai, että viesteihin pätee jotakuinkin vastavuoroisuus. Jos lähetät viestin ensin, voit odottaa että seuraavalla kerralla hän viestittää sinulle ensin. Korkeintaan kaksi oma-aloitteista viestiä peräjälkeen. Kolmas on jo tyrkyttämistä/ahdistelua. Kuten sanottu, jos nainen on kiinnostunut tarpeeksi, kyllä hänkin joskus viestiä laittaa. Jos ei laita, niin se on tapa sanoa hienovaraisesti, ettei kiinnosta.


      • Totuuden torvelo
        aloitus 2 kirjoitti:

        Elämä on päätösten tekoa. Jos sanot, että sinua ei kiinnosta niin teet päätöksen siitä, että et halua koskaan tavata toista. Se on sen toisen ongelma miten hän reagoi asiaan. Sen sijaan jos jätät sanomatta asiasta, niin et varsinaisesti tee päätöstä. Siitä jää sellainen vaikutelma, että tavallaan haluat pitää varalla tai jotenkin asian avoimena. Siksi suoraan puhuminen on parempi, koska se on selkeä mielipide siitä, että sinua ei kiinnosta.
        "Mitä pahaa mä olen tehnyt" - Tuo lähti siitä, että sitä tietenkin kysyy itseltään olenko loukannut jollain tapaa toista, koska monessa määrin myös suuttumus voi aiheuttaa samankaltaista käytöstä.

        Se miten henk koht reagoin siihen, että nainen sanoo ettei kiinnosta on lähinnä pelkkä "ok" ja katoaminen paikan päältä. Tietysti pettyisin siitä, mutta en minä sitä suoranaisesti naiselle näyttäisi.

        Mutta etkö osaa lainkaan lukea toista? Itse ainakin kyllä näen miehen kehonkielestä ja olemuksesta sen, onko hän kiinnostunut. En halua kuulla ääneen ettei ole, saati sitten miksei! Jos nainen flirttailee, katsoo viettelevästi silmiin, heittää kohteliaisuuksia, pyörittelee hiuksiaan tms. ja tulee lähelle, hän on kiinnostunut. Jos tällaista ei tapahdu, eikä hän myöskään muuten ilmaise että olisi kiva nähdä uudelleen, peli on selvä. Ei sitä tarvitse mitenkään alleviivata.


      • selityksiä piisaa
        Totuuden torvelo kirjoitti:

        Mutta etkö osaa lainkaan lukea toista? Itse ainakin kyllä näen miehen kehonkielestä ja olemuksesta sen, onko hän kiinnostunut. En halua kuulla ääneen ettei ole, saati sitten miksei! Jos nainen flirttailee, katsoo viettelevästi silmiin, heittää kohteliaisuuksia, pyörittelee hiuksiaan tms. ja tulee lähelle, hän on kiinnostunut. Jos tällaista ei tapahdu, eikä hän myöskään muuten ilmaise että olisi kiva nähdä uudelleen, peli on selvä. Ei sitä tarvitse mitenkään alleviivata.

        Miksi ei sitten voi sanoa suoraan, ettei kiinnosta?

        "Jos nainen flirttailee, katsoo viettelevästi silmiin, heittää kohteliaisuuksia, pyörittelee hiuksiaan tms. ja tulee lähelle, hän on kiinnostunut."

        Itse en tällaista tee, vaikka olisin kiinnostunut. Eli se siitä toisen lukemisesta.

        "eikä hän myöskään muuten ilmaise että olisi kiva nähdä uudelleen, peli on selvä."

        Ja mikähän mahdollisesti tällaiseksi ilmaisuksi lasketaan, ja mistä tietää, että tuo ilmaus on rehellinen? Kukaan ei osaa toisen ajatuksia lukea, siksi ne omat ajatukset pitää kertoa ÄÄNEEN.


      • kissajahiirileikkiä
        Totuuden torvelo kirjoitti:

        Mulla särähti korvaan tuo "jossain vaiheessa lopettaa viesteihinkin vastaamisen". Tiedät kai, että viesteihin pätee jotakuinkin vastavuoroisuus. Jos lähetät viestin ensin, voit odottaa että seuraavalla kerralla hän viestittää sinulle ensin. Korkeintaan kaksi oma-aloitteista viestiä peräjälkeen. Kolmas on jo tyrkyttämistä/ahdistelua. Kuten sanottu, jos nainen on kiinnostunut tarpeeksi, kyllä hänkin joskus viestiä laittaa. Jos ei laita, niin se on tapa sanoa hienovaraisesti, ettei kiinnosta.

        "Jos lähetät viestin ensin, voit odottaa että seuraavalla kerralla hän viestittää sinulle ensin. Korkeintaan kaksi oma-aloitteista viestiä peräjälkeen."

        Naurettavaa pelailua, joka pätee korkeintaan teineillä.

        Oletkos muuten tietoinen, että joskus ilmenee sellaisia teknisiä vikoja, ettei viesti ehkä koskaan saavu perille asti?

        "Kuten sanottu, jos nainen on kiinnostunut tarpeeksi, kyllä hänkin joskus viestiä laittaa. Jos ei laita, niin se on tapa sanoa hienovaraisesti, ettei kiinnosta."

        Hienovaraisesti???? Junttitapahan tuo on. Sivistynyt ihminen osaa sanoa (ja myös sanoo) suoraan, jos ei kiinnosta. Ja jos viestittely on jatkunut hyvän aikaa ja ehkä on tavattukin pariin otteeseen, niin silloin todellakin on mielestäni velvollinen ihan suoraan ilmoittamaan, jos ei kiinnosta. Ei tarvitse esittää mitään mysteerileidiä.


      • Totuuden torvelo
        selityksiä piisaa kirjoitti:

        Miksi ei sitten voi sanoa suoraan, ettei kiinnosta?

        "Jos nainen flirttailee, katsoo viettelevästi silmiin, heittää kohteliaisuuksia, pyörittelee hiuksiaan tms. ja tulee lähelle, hän on kiinnostunut."

        Itse en tällaista tee, vaikka olisin kiinnostunut. Eli se siitä toisen lukemisesta.

        "eikä hän myöskään muuten ilmaise että olisi kiva nähdä uudelleen, peli on selvä."

        Ja mikähän mahdollisesti tällaiseksi ilmaisuksi lasketaan, ja mistä tietää, että tuo ilmaus on rehellinen? Kukaan ei osaa toisen ajatuksia lukea, siksi ne omat ajatukset pitää kertoa ÄÄNEEN.

        No huh, siis jos on mitään sosiaalisia taitoja, niin kyllä sen tajuaa. Sitten on varmaan aika hukassa muutenkin elämässä, jos ei lainkaan osaa lukea ihmisiä.

        "mistä tietää, että tuo ilmaus on rehellinen?" What? Menee vähän turhan oudoksi tuo kanssakäyminen..


      • Totuuden torvelo
        kissajahiirileikkiä kirjoitti:

        "Jos lähetät viestin ensin, voit odottaa että seuraavalla kerralla hän viestittää sinulle ensin. Korkeintaan kaksi oma-aloitteista viestiä peräjälkeen."

        Naurettavaa pelailua, joka pätee korkeintaan teineillä.

        Oletkos muuten tietoinen, että joskus ilmenee sellaisia teknisiä vikoja, ettei viesti ehkä koskaan saavu perille asti?

        "Kuten sanottu, jos nainen on kiinnostunut tarpeeksi, kyllä hänkin joskus viestiä laittaa. Jos ei laita, niin se on tapa sanoa hienovaraisesti, ettei kiinnosta."

        Hienovaraisesti???? Junttitapahan tuo on. Sivistynyt ihminen osaa sanoa (ja myös sanoo) suoraan, jos ei kiinnosta. Ja jos viestittely on jatkunut hyvän aikaa ja ehkä on tavattukin pariin otteeseen, niin silloin todellakin on mielestäni velvollinen ihan suoraan ilmoittamaan, jos ei kiinnosta. Ei tarvitse esittää mitään mysteerileidiä.

        Olet takiainen. Jos sinä olet viestitellyt pitkään, se ei tarkoita, että toinen olisi mielestään viestitellyt kanssasi. Hän voi parhaillaan harkita numeronsa muuttamista ja salaamista. Ei ole kyse suurista mysteereistä tai peleistä, kyllä normaalit ihmiset tajuaa, sinä tuskin koskaan. Sorry. I rest my case.


      • Klelelleeee
        Totuuden torvelo kirjoitti:

        Olet takiainen. Jos sinä olet viestitellyt pitkään, se ei tarkoita, että toinen olisi mielestään viestitellyt kanssasi. Hän voi parhaillaan harkita numeronsa muuttamista ja salaamista. Ei ole kyse suurista mysteereistä tai peleistä, kyllä normaalit ihmiset tajuaa, sinä tuskin koskaan. Sorry. I rest my case.

        Jos toinen on ollut mukana hyvin viestittelyssä jo pidemmän aikaa ja sitten yhtäkkiä vain lopettaa vastaamisen niin mitä siitä pitäisi tulkita? Sitäkö ettei toista todellisuudessa kiinnostanutkaan ja olinkin pelkkä takiainen?

        Erikoista sitten kitistä, että miehet eivät tajua jättää rauhaan, jos ei viitsi edes sanoa "hei anteeksi, älä laita mulle viestejä"


      • ???????
        Totuuden torvelo kirjoitti:

        No huh, siis jos on mitään sosiaalisia taitoja, niin kyllä sen tajuaa. Sitten on varmaan aika hukassa muutenkin elämässä, jos ei lainkaan osaa lukea ihmisiä.

        "mistä tietää, että tuo ilmaus on rehellinen?" What? Menee vähän turhan oudoksi tuo kanssakäyminen..

        No selitäpä miksi tuo nainen vaikutti sinun sanojesi mukaan kiinnostuneelta (sen takiahan häntä pyysin jopa tapaamiseenkin pelkkänä kaverina), mutta nyt olen ilmeisesti hänelle pelkkää ilmaa.


      • Totuuden torvelo
        ??????? kirjoitti:

        No selitäpä miksi tuo nainen vaikutti sinun sanojesi mukaan kiinnostuneelta (sen takiahan häntä pyysin jopa tapaamiseenkin pelkkänä kaverina), mutta nyt olen ilmeisesti hänelle pelkkää ilmaa.

        Se on voinut muuttaa mielensä. Tai tavata jonkun toisen. Sellaista sattuu, tilanteet muuttuu. Mutta kyllä sinällään aina ystävällinen/normaali pitäisi kyetä olemaan jatkossakin, vaikkei enää kiinnosta.


      • hmmhmmh
        Klelelleeee kirjoitti:

        Jos toinen on ollut mukana hyvin viestittelyssä jo pidemmän aikaa ja sitten yhtäkkiä vain lopettaa vastaamisen niin mitä siitä pitäisi tulkita? Sitäkö ettei toista todellisuudessa kiinnostanutkaan ja olinkin pelkkä takiainen?

        Erikoista sitten kitistä, että miehet eivät tajua jättää rauhaan, jos ei viitsi edes sanoa "hei anteeksi, älä laita mulle viestejä"

        Niin, siis onko se nainen itsekin viestitellyt oma-aloitteisesti sulle ennen sitä "katoamistemppuaan"? Vai oletko sinä aina ollut se viestittelyn alullepanija? Ja minkä tyyppistä se viestittely on ollut?

        "Kyllä se varmaan viestittelisi mutta on varmaan jotain teknisiä ongelmia" kuulostaa aika epätoivoiselta. En mäkään sellaista peliä kannata että kaks viestiä laitat sä ja sitten se toinen laittaa kaksi. Mutta jos toinen on aina tai lähes aina se joka ottaa yhteyttä niin sitten pitäisi jo miettiä että miksi näin on.

        Sekin näkökulma kannattaa ottaa huomioon, että jos olette tavanneet kerran niin nainen on voinut ajatella että olette tavanneet ihan muuten vaan, kavereina. (Riippuen siis siitä miten olette treffeille päätyneet ja millaista siellä on ollut jne, välttämättähän asia ei ole näin mutta kun en tiedä tilanteestasi tarkemmin niin tämäkin on yksi vaihtoehtoinen selitys.) Jos nainen ajattelee, että te ette ole olleet millään "tässä rakennellaan nyt suhdetta" -deiteillä niin nainen ei myöskään välttämättä ajattele, että sinulle pitäisi kertoa, että "by the way, en muuten ole kiinnostunut sinusta". Hän voi korkeintaan tuntea pientä kiusaantuneisuutta jos viestittelet usein ja miettiä että onkohan toi nyt ihastunut vai viestitteleekö ihan kaverina.

        Ja tietysti toinen mahdollinen selitys on tuo takiaisselitys eli naista ahdistaa jos hän kokee sinut kovin liimautuvaksi, ja ahdistumisen vuoksi hän ei toimi ihanteellisella tavalla. Saattaahan tosiaan hän silti myös epäillä kuvitteleeko sinun ihastuneisuutesi eikä siksi viitsi alkaa laukoa mitään "hei, mua ei kiinnosta" -juttuja. Olisiko mahdollista, että nainen ei tiedä että olet suhdemielellä kirjoittelemassa? Tämä ihan vaan spekulaationa siis.

        Kyllä olet osaltasi ihan oikeassakin siinä, että tosiaan jos kovasti ahdistaa niin voisi sitten sanoa suoraan. Toisaalta näistäkin tilanteista voi olla niin huonoja kokemuksia (joista olen maininnut jo edellä), että vetäytyminen tuntuu parhaalta tavalta.

        Mutta joo, kannattaisi tosiaan antaa pikkuisen hengitystilaa ja naiselle myös mahdollisuus ottaa itse yhteyttä. Jos nainen ei ota itse yhteyttä vaan sinä olet se joka aina laittaa ensin viestiä, niin siitä kyllä pitäisi lamppujen syttyä. Naiset osaavat nimittäin itsekin ottaa yhteyttä jos ovat kiinnostuneita. Lisäksi ei ehkä kannattaisi ladata noin kovia odotuksia ja pohtia "suhdetta" jos on kerran-pari tavattu. On aika yleistä ja normaalia (sekä miehillä että naisilla), että tuttavuuden annetaan hiipua ikään kuin itsestään siinä vaiheessa kun ei vielä mitään suhdetta ole olemassakaan.


      • hmmhmmh
        aloitus 2 kirjoitti:

        Elämä on päätösten tekoa. Jos sanot, että sinua ei kiinnosta niin teet päätöksen siitä, että et halua koskaan tavata toista. Se on sen toisen ongelma miten hän reagoi asiaan. Sen sijaan jos jätät sanomatta asiasta, niin et varsinaisesti tee päätöstä. Siitä jää sellainen vaikutelma, että tavallaan haluat pitää varalla tai jotenkin asian avoimena. Siksi suoraan puhuminen on parempi, koska se on selkeä mielipide siitä, että sinua ei kiinnosta.
        "Mitä pahaa mä olen tehnyt" - Tuo lähti siitä, että sitä tietenkin kysyy itseltään olenko loukannut jollain tapaa toista, koska monessa määrin myös suuttumus voi aiheuttaa samankaltaista käytöstä.

        Se miten henk koht reagoin siihen, että nainen sanoo ettei kiinnosta on lähinnä pelkkä "ok" ja katoaminen paikan päältä. Tietysti pettyisin siitä, mutta en minä sitä suoranaisesti naiselle näyttäisi.

        Niin, ja tietenkin on mahdollista myös että kyseinen nainen jotenkin kaipaa ihailua ja huomiota ja siksi ei sano suoraan, kunnes sitten ehkä tapaa jonkun toisen tai muuten kyllästyy viestipommitukseen. Tai sitten ei osaa käsitellä itse torjumista tai torjutuksi tulemista joten yrittää välttää sen konkreettisen tilanteen. Yksittäisen naisen pään sisään kun ei voi kukaan mennä eikä kertoa miksi juuri hän toimii niin kuin toimii. Ei ole mitään yhtenäistä joukkoa "naiset" joka käyttäytyy samalla tavalla ja samoista syistä. Omien kokemuksieni pohjalta olen kirjoittanut nuo aiemmat pohditani asiasta.

        Mutta mutta... etenkin jos tuollaiset tilanteet toistuvat, niin sitten kyllä kannattaisi katsoa peiliin eikä miettiä, että "on ne naiset prkl vaan ikäviä". Jos useammat naiset käyttäytyvät noin sinua kohtaan (en siis tiedä onko näin), niin silloin sinä olet se yhteinen nimittäjä.


      • miten vaan
        Totuuden torvelo kirjoitti:

        No huh, siis jos on mitään sosiaalisia taitoja, niin kyllä sen tajuaa. Sitten on varmaan aika hukassa muutenkin elämässä, jos ei lainkaan osaa lukea ihmisiä.

        "mistä tietää, että tuo ilmaus on rehellinen?" What? Menee vähän turhan oudoksi tuo kanssakäyminen..

        Toisille vaan pitää vääntää rautalangasta - kun taas toiset saavat näppylöitä liian suorasta puheesta. Ei ole helppoa.... paras sosiaalinen taito omata olisikin tajuta, millainen ihminen on kyseessä. Ja sitten saa syytteitä manipuloinnista ja epärehellisyydestä :)


    • lifemocker

      ei ole mitään järkeä luottaa sokeasti ihmisiin. aivojaan saa käyttää

      • jkhjjkjk

        Niin ja jos lataa "suhteeseen" jota ei ole edes olemassa niin paljon toiveita että sitten tulee traumoja kun homma menee puihin, niin ei se oikein kuulosta hyvältä. Kannattaisi aloittaja yleisesti ottaen ottaa vähän rennommin koko deittailu.


    • ....................

      Kun minä nettideittailin, niin mielestäni oli ihan ok jos toinen ei enää kirjoittanut tai halunnut tavata. En kyllä muista kävikö näin edes useammin kuin sen kerran jonka muistan. Ymmärrän kyllä että se tarkoittaa, ettei kiinnosta. Mielestäni sitä ei tarvitse erikseen sanoa varsinkaan jos ei olla tunnettu kauan.
      Tai jos se vaivaa, niin voi itse laittaa viestin ja varmistaa suoraan, että onko toisella vielä kiinnostusta jatkaa viestittelyä/tapaamista. Minusta oli kiva, kun suoraan kysyttiin, että "haluatko vielä tavata"?

    • vbbvvbbvbvbv

      No tässähän puhutaan ihmisistä ja ihmisten tunne-elämästä. Onhan se helppo sanoa ruudun takaa, miten asioissa tulisi toimia. Se on sitten eri asia, jos oikeasti rupeaa välittämään toisesta ja tunteet iskee pintaan. Siinä on aika hemmetin vaikea toimia järjen kanssa monissa asioissa.

      Lopputuloksena suuri osa ihmisistä ei enää edes halua tuntea. Kuinka sairasta?

      • hmmhmmh

        Totta kyllä, mutta jos on taipumuksena kiinnittyä vahvasti ihmiseen, jonka kanssa on ollut yksillä treffeillä, niin kyllä sitä taipumustaan kannattaa oikeasti vähän pohtia.


    • Nainen211

      Aloittaja:

      Yhdeksän kertaa kymmenestä, kun nainen sanoo ei treffipyyntöön/puh numeroon/lisätapaamiseen tms. hän joutuu pitämään sen jälkeen luentoa miksi näin vastasti, samalla kun mies kaivaa ummet ja lammet kääntääkseen naisen pään. Yleensä minä sanon ihan rehellisesti että ei kiinnosta mutta aina ei vain jaksa!

      Se että sinä haluat rehellisen vastauksen ei tarkoita että muutkin miehet haluaisivat. Väittäisin päinvastoin että sinä kuulut minoriteettiin.

      • ...

        Eikä ole harvinaista sekään, että kun on jo useamman kerran todennut, ettei kiinnosta, mies jatkaa yrittämistä. Että jos kuitenkin. Sitkeys palkitaan. Kolkuttavalle avataan. Tällainen mies pitää jokaista ei-vastaustakin ennen kaikkea vastauksena, jonka tehtävä on vain kannustaa miestä yrittämään lisää.


      • hjkjhkjhkjhkh
        ... kirjoitti:

        Eikä ole harvinaista sekään, että kun on jo useamman kerran todennut, ettei kiinnosta, mies jatkaa yrittämistä. Että jos kuitenkin. Sitkeys palkitaan. Kolkuttavalle avataan. Tällainen mies pitää jokaista ei-vastaustakin ennen kaikkea vastauksena, jonka tehtävä on vain kannustaa miestä yrittämään lisää.

        Erittäin harvinaisia tällaiset jankkaajamiehet. Suurin osa miehistä on ujoja ja poistuvat kohteliaasti takavasemmalle.


      • hmmhmmh
        hjkjhkjhkjhkh kirjoitti:

        Erittäin harvinaisia tällaiset jankkaajamiehet. Suurin osa miehistä on ujoja ja poistuvat kohteliaasti takavasemmalle.

        Mä kai olen sitten ollut aikoinaan oikein riippakivimagneetti kun näitä oli useampiakin tapauksia... Ja tosiaan yksien treffien jälkeen olisi pitänyt joku hirveä palaveri pitää että mikä nyt tuli ja miksi ei ja kuinkas nyt ja aika kauhean julma olen kun en enää halua tavata jne...


    • mies1233

      Siis veikkaan, että melkeimpä kaikki miehet haluavat naisen sanovan suoraan, jos ei kiinnosta. Itse jopa haluaisin, tietää, että mikä meni pieleen treffeillä tulevaisuutta varten. Ainakin itsellä itsetunto on niin vahva, että kestän suoraa puhetta. Haluan kehittää itseäni. Veikkaan, että jotkut naiset eivät pysty antamaan negatiivista kommenttia, koska he luulevat miehen tästä loukkaantuvan kuin he itse loukkaantuisivat miehen asemassa. Naisilla on yleisesti ottaen huonompi itsetunto.

      Oikeasti miehelle pitää sanoa suoraan, jos ei kiinnosta. Mies on todella huono lukemaan naisen sanattomia viestejä. Jotenkin naiset eivät vain ikinä tätä tajua. Mutta aloittajan täytyy olla siihen tyytyväinen, että edes pääsee treffeille. Ulkonäkö ihan kunnossa kait sitten.

      • dadsdsd

        "Veikkaan, että jotkut naiset eivät pysty antamaan negatiivista kommenttia, koska he luulevat miehen tästä loukkaantuvan kuin he itse loukkaantuisivat miehen asemassa. Naisilla on yleisesti ottaen huonompi itsetunto."

        Niin tai sitten on liikaa niitä kokemuksia, ettei mies todellakaan jätä asiaa siihen vaan jää roikkumaan ja jankkaamaan ja vänkäämään että eikö nyt kuitenkin.

        Sanoit, että haluaisit mielelläsi vielä kuulla mikä meni treffeillä pieleen. Veikkaan, että aika harvoin on kyse mistään tuollaisesta, että "no kun sä siinä yhdessä kohtaa ostit siiderin ja se on vähän epämiehekästä". Yleensä kyse on vaan siitä, että ei nappaa. Jos nainen ei halua nähdä uudelleen, niin eikö se ole aika selvää ettei nappaa, pitääkö sitä yrittää keinotekoisesti vielä jotenkin eritellä?


      • ====================
        dadsdsd kirjoitti:

        "Veikkaan, että jotkut naiset eivät pysty antamaan negatiivista kommenttia, koska he luulevat miehen tästä loukkaantuvan kuin he itse loukkaantuisivat miehen asemassa. Naisilla on yleisesti ottaen huonompi itsetunto."

        Niin tai sitten on liikaa niitä kokemuksia, ettei mies todellakaan jätä asiaa siihen vaan jää roikkumaan ja jankkaamaan ja vänkäämään että eikö nyt kuitenkin.

        Sanoit, että haluaisit mielelläsi vielä kuulla mikä meni treffeillä pieleen. Veikkaan, että aika harvoin on kyse mistään tuollaisesta, että "no kun sä siinä yhdessä kohtaa ostit siiderin ja se on vähän epämiehekästä". Yleensä kyse on vaan siitä, että ei nappaa. Jos nainen ei halua nähdä uudelleen, niin eikö se ole aika selvää ettei nappaa, pitääkö sitä yrittää keinotekoisesti vielä jotenkin eritellä?

        Jos kerta olet liikaa tavannut näitä epätoivon valtaamia miehiä niin suosittelen suosiolla unohtamaan ne sinkkuchatit ja muut epätoivoisten seuranhaku palstat. Jonkinlaisen parisuhde kokemuksen omaava mies ymmärtää, että kaikki eivät kiinnosta kaikkia. Silloin ei paljoa voi sanoa vastaan, jos nainen sanoo todella selkeästi "EI MINUA EI KIINNOSTA TAVATA". Ja tosiaan tarkoitan suoraa ja selkeää puhetta. Jos vain sanot "en mä ehdi nyt" tai "katotaa ny joskus" niin totta kai mies alkaa jankuttamaan, että josko se päivä kävis tai josko silloin sitten, koska tuollaiset ympäripyöreät vastaukset eivät kerro todellisuudessa mitään mielihaluistasi.


      • hmmhmmh
        ==================== kirjoitti:

        Jos kerta olet liikaa tavannut näitä epätoivon valtaamia miehiä niin suosittelen suosiolla unohtamaan ne sinkkuchatit ja muut epätoivoisten seuranhaku palstat. Jonkinlaisen parisuhde kokemuksen omaava mies ymmärtää, että kaikki eivät kiinnosta kaikkia. Silloin ei paljoa voi sanoa vastaan, jos nainen sanoo todella selkeästi "EI MINUA EI KIINNOSTA TAVATA". Ja tosiaan tarkoitan suoraa ja selkeää puhetta. Jos vain sanot "en mä ehdi nyt" tai "katotaa ny joskus" niin totta kai mies alkaa jankuttamaan, että josko se päivä kävis tai josko silloin sitten, koska tuollaiset ympäripyöreät vastaukset eivät kerro todellisuudessa mitään mielihaluistasi.

        Ihania oletuksia. En ole koskaan harrastanut sinkkuchatteja enkä seuranhakupalstoja ja olen ollut 5 vuotta parisuhteessa. Ihan livenä tavattuja miehiä olivat nuo epätoivoiset.


    • Viestittelyviestittelyviestittely...........

      Kai tää johtuu sit iästä tai jostain, mutta mä en pääse tähän viestittelymaailmaan enää sisälle. Musta viestittely on aika toisarvoista puuhaa ihmissuhteissa naisten ja miesten välillä. Mua ei muutenkaan kiinnosta ylenpalttisesti sanat jossain kännyssä tai meileissä, jos on naisten ja miesten välisistä rakkaussuhteista kyse. Jos jonkun kanssa on tapaamisista huolimatta suhde jäänyt viestittelytasolle, eikä edennyt uusiin tapaamisiin, niin se on musta merkki, että on kyse maksimissaan kepeästä kaverisuhteesta, jossa voi alkaa viestittely välillä kyllästyttää.Enkä nyt tarkoita seksiä niissä tapaamisissa, vaan sitä että toinen vaivautuu haaskaamaan "kallista" vapaa-aikaansa toiselle, kerran jos toisenkin. Anteeksi nyt, tää oli nyt tällanen tyly kommentti.

      • Jokuvaan.

        Sinä siis viestittelet vain sen verran, mikä on pakollista? Esim. sovit tapaamisen ym.


      • Jokuvaan. kirjoitti:

        Sinä siis viestittelet vain sen verran, mikä on pakollista? Esim. sovit tapaamisen ym.

        Nojaa, täytyy ottaa huomioon, et mun suhteet on alkaneet ennen netti- ja tekstariaikaa. Eli niiden painoarvo ei siksikään koskaan ole ollut suuri, ei edes sitten, kun ne on tulleet käyttöön suhteessa eläessä.

        Mutta kutakuinkin noin juu. Lähimmät ihmissuhteet, esim.kaverisuhteet toimii parhaiten niin,että sovitaan treffit kaverin kanssa netissä tai tekstarilla ja vasta kasvotusten avaudutaan. Siis, jos asutaan riittävän lähekkäin, muuten tietysti nettikin kelpaa ja puhelin.On paljon juttuja joista ei osaa niin kirjoittamalla avautua, ihmisen kanssa,jonka tuntee. Sitä paitsi mä kirjoitan riittävästi työkseni, se ei tunnu siksikään henkilökohtaiselta. Mä mietin liikaa kirjoittaessa.

        Olen myös huomannut viehättyväni ihmisistä, uusistakin, jotka ei ole mitään viestittelyihmisiä. Sellaiset on usein enemmän läsnä, kun tavataan.Ne voi olla hyviä kirjoittajia jne, mutta heillä on sama "ongelma" kuin mulla. Kirjoittaessa hioo liikaa, aitous ropisee.


    • 67ukl

      Jotkut ovat varmaan saaneet pas-kaa niskaan kun ovat kertoneet suoraan ettei kiinnosta, joten eivät enää yksinkertaisesti uskalla tehdä niin.

      Se vaan on joidenkin mielestä parempi tapa, enkä nyt puhu omista kokemuksistani vaan ihan loogista päättelyä tuo on.

      Ihmisillä on muutenkin henk koht tavat ja kyvyt ilmaista itseään.

    • Anonyymi

      Sä nyt kuoma hyvä unohdat täysin että tää on nykyaikaa. Naisilla on oikeus kohdella miehiä kuin paskaa. Sekä toisiaan. Miehet joutuu kärsimään tosta ämmien kieroilusta ja panettelusta vaan ton kiukuttelun ja mykkäkoulun sekä ehkä selkäänpuukottamisen ja kyykyttämisen. Ja jos et suostu tossun alle, oot sillon liian vaikea persoona tai sika ja nainen vaihtaa helpompaan pulkannaruun. Nykyaikana pää asia on että naisen ego ja imago säilyy, saa itelleen joka kuppilasta itelleen uuden apinalauman penkitettäväkseen sekä potentiaalisia käveleviä visakortteja. Jos edellämainittu ei toteudu niin feminismi onneksi aina pyrkii korjaamaan asian

    • Anonyymi

      Miksi te kaikki käytte aloittajan kimppuun? Tuskin hän mikään takiainen tai ahdistelija on. On aikuismaista käytöstä ilmoittaa jos ei kiinnosta. Piste. Ei tarvitse osata " lukea " ketään vaan puhua kun meillä tää suuaukko on. Se jos mikä on junttimaista ensin olla hommassa mukana mutta sitten feidata. Surkeaa käytöstä. Eikä torjumisessa mitään vikaa ole, siinä on ettei ole reilu ja sano suoraan vaan jättää toisen arvailujen varaan. Myöskään ei oo tarvetta tässä ketjussa alkaa haukkumaan aloittajaa. Sekin osoittaa hiukan aivottomuutta. Mitä varten tämä huonsti käyttäytyminen on nykyään ihan sallittua, en tajua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe