Olen käynyt muutamassa asuntoesittelyssä ja huomannut että suomalaiset osaa nykyään käyttää hajukuvia hyväkseen. Ja pureehan se, ainakin muhun. Kyllä niistä kämpistä joissa on ennen esittelyä paistettu kanelia uunissa jää parempi pössis.
Semmoinen huvittava yksityiskohta tuli huomattua, että yhdessä asunnossa oli tuskin koskaan tehty mitään ruokaa, saati sitten leivottu, mutta kämppä tuoksui kuin kotileipomo. Ja aina se nämä spreijattavat ilmanraikasteet voittaa 6-0. Niistä tulee aina heti mieleen homevauriot ja unohtuneet viikkosiivoukset.
Niin että tuleeko leivottua pullaa vai käytätkö merituulispraytä? Vai riittääkö kotoisa lenkkareiden haju eteisessä luomaan kotoista fiilinkiä?
Pullantuoksuiset asunnot hittejä
46
220
Vastaukset
- puuh1
Pullantuoksu ja puhtaat ikkunat.
Lienee välittäjien yleisimpiä neuvoja.- illueetu
Siltä alkaa vaikuttamaan joo.
- Vanhan lämmittelyä.
illueetu kirjoitti:
Siltä alkaa vaikuttamaan joo.
Vanha vitsi. Tuota alkoivat harrastaa jo 90 luvulla kun asuntojen myynti tökki kaikkialla muualla paitsi ei pääkaupunkiseudulla.
Ja ne ikkunat. Nro 1. - huh huh !
mistä näitä pönttöjä tulee tänne 50 paästalle, ei varmaankaa Saunalahdelta...
- Tele Skooppi
huh huh ! kirjoitti:
mistä näitä pönttöjä tulee tänne 50 paästalle, ei varmaankaa Saunalahdelta...
60 palstalta niitä centtejä riittää. Ja joutavaa sakkia ympäri suomi24 palstojen. Niillä on tapana kokoontua jonnekin tiivistämään tyhmyyttään.
- expimot
Pöytälamppuihin kannattaa jättää valot päälle vaikka onkin päivä. Myös siistin olkkarin pöydän kulmalle "unohtunut" kirja viestii mukavasta hetkestä tässä kodikkaassa ympäristössä.
- illueetu
Ja ainakin näin keväällä hieno tulppaanikimppu edustavalla paikalla viestii myös hyästä tunnelmasta.
Asunto missä asun Helsingissä nykyäänkin oli näytön aikaan muutama vuosi sitten:
-Haisi pinttyneelle tupakalle
-Vanhat tapetit revitty pois seiniltä
-Kuusikymmentä luvulta keittiö kalusteet
-Vaatekaapit kuusikymmentä luvulta
Asunto oli aivan hirveessä kunnossa......kylppärin putkiremppa oli valmistunut yhtiössämme vuosi onnen asunto kauppaa....
Tuttu remontti mies sai asunnon nopeasti aivan hyvään happeen....- illueetu
Ei ollut sitten pahemmin stailailtu. Tollain voi saada helmen edullisesti.
- Tyhmyys tiivistyy...
illueetu kirjoitti:
Ei ollut sitten pahemmin stailailtu. Tollain voi saada helmen edullisesti.
Mitään ei saa edullisesti. Kaikesta joutuu ostaja maksamaan, Välityspalkkio tosin peritään aina myyjältä.
Markkinat hinnan määrää. miten muuten asunto saadaan happeen...
Riippuu, mistä ovesta tulee.
Ei tämä myynnissä ole.
Kyllä minä lajissaan leivon, nytkin on lettutaikina valmiina. Leviää siitä hau koko rakennukseen.
Takaovesta tulee kuljettua työvaatteissa, ja niissä on milloin mitäkin hajuja,öljysä, voiteluaineista savuun.
En tiedä, mihin lienee hävinnyt, kun ennen oli minun mielestä useamman hajuisia puhdistusaineita.
Nyt on muutama, eikä edes hyväntuoksuisia.
En kyllä ole niin tarkkaan kierrellyt.- illueetu
Leipominen ei ole ruoanvalmistusta vaan voodoota. Vaikka kuinka tekee korvapuusteja ohjeen mukaan niin niistä tulee joka kerta erilaisia.
Mutta kun ostaa niitä pakastettuja ja paistaa itse, niin saa tarjoilukelpoisia. Ei ne tosin semmoista leipomistaitoisen kotona leivottua vastaa. illueetu kirjoitti:
Leipominen ei ole ruoanvalmistusta vaan voodoota. Vaikka kuinka tekee korvapuusteja ohjeen mukaan niin niistä tulee joka kerta erilaisia.
Mutta kun ostaa niitä pakastettuja ja paistaa itse, niin saa tarjoilukelpoisia. Ei ne tosin semmoista leipomistaitoisen kotona leivottua vastaa.Joku päivä sitten olisi ollut palstalaisillekkin tarjota unohtumattomanmakuista makaroonilaatikkoa.
Makaroonit onnistuin ensiksi polttamaan pohjaan.
Siitä levisi savunhaju koko rakennukseen.
Sitten oli hirvenlihasta tehtyä jauhelihaa, Se ei maistunut niissä savunmakuisissa makarooneissa yhtään.
Lopputulema ei juuri makuhermoja hellinyt.
kyllä minä melkein kaikki söin, eikä ollut pelkoa painonnoususta.- mustaa magiaa...
illueetu kirjoitti:
Mutta kun ostaa niitä pakastettuja ja paistaa itse, niin saa tarjoilukelpoisia. Ei ne tosin semmoista leipomistaitoisen kotona leivottua vastaa.Vai voodoota !
Mistä näitä luu otsaisi tyhmiä nulikoita tulee tänne aikuisten sivuille. - hmmm...
k-kotton kirjoitti:
Joku päivä sitten olisi ollut palstalaisillekkin tarjota unohtumattomanmakuista makaroonilaatikkoa.
Makaroonit onnistuin ensiksi polttamaan pohjaan.
Siitä levisi savunhaju koko rakennukseen.
Sitten oli hirvenlihasta tehtyä jauhelihaa, Se ei maistunut niissä savunmakuisissa makarooneissa yhtään.
Lopputulema ei juuri makuhermoja hellinyt.
kyllä minä melkein kaikki söin, eikä ollut pelkoa painonnoususta.Hirvenlihasta jauhelihaa on maukasta ja suurta herkkuani. Tosi harvoin sitä saan. Viimeksi pari vuotta sitten. Eniten pidän hevosenlihasta mutta niitä pihvejä ei juuri Suomessa myynnissä. Sveitsissä niitä olen yleensä syönnyt ja maukkaimpia pihvejä olleet.
Hassua kun ajattelee että kuitenkin kun on sen asunnon ostanut niin ite joutuu sen pullan leipomaan. Ei ne vastaleivotut pullat varmaan tule sen asunnon yhteydessä.
Mutta uskon kyllä että hyvä myyntikikka on. Varsinkin kun ihmiset paljon ostaa sen pullan valmiina, noin yliään.- illueetu
Varsinkin jos siihen pullantuoksuun sekoittuu vielä hyvä kahvin tuoksu, niin alkaa siinä ajatus kummasti harhailla.
- asunto Oy
illueetu kirjoitti:
Varsinkin jos siihen pullantuoksuun sekoittuu vielä hyvä kahvin tuoksu, niin alkaa siinä ajatus kummasti harhailla.
Ompas naivia jutustelua. Muutaman sata asuntokauppaa olen minäkin hoitanut. Ostaetssaa osakkeita jotka oikeuttavat jonkun tilan hallinnoituuni ei kauppoja todellakaan ole syntynyt tuoksun eikä hajunkaan pohjalta.
Tämmöistä keskustelua käykin älyttömät luuserit, jotka yleensä asuvatkin soisiaalihuollon kustannuksella kaupungin vuokra asunnoissa. - illueetu
asunto Oy kirjoitti:
Ompas naivia jutustelua. Muutaman sata asuntokauppaa olen minäkin hoitanut. Ostaetssaa osakkeita jotka oikeuttavat jonkun tilan hallinnoituuni ei kauppoja todellakaan ole syntynyt tuoksun eikä hajunkaan pohjalta.
Tämmöistä keskustelua käykin älyttömät luuserit, jotka yleensä asuvatkin soisiaalihuollon kustannuksella kaupungin vuokra asunnoissa.Enpä tiedä että kuka tai mikä sun aamupuuroihin kuseskelee, mutta pakko todeta että oiva lautasvalinta.
asunto Oy kirjoitti:
Tämmöistä keskustelua käykin älyttömät luuserit, jotka yleensä asuvatkin soisiaalihuollon kustannuksella kaupungin vuokra asunnoissa.Mikäs sua nyppii?
Ei luulis näiden juttujen harmittavan jos hyvä myyjä olet.
Vähän huumoria sullekin :)- Kansakoulu?
illueetu kirjoitti:
Enpä tiedä että kuka tai mikä sun aamupuuroihin kuseskelee, mutta pakko todeta että oiva lautasvalinta.
Mutta miten tuolla kirjoitustaidolla voi myydä asuntoja?
- jo vain..
illueetu kirjoitti:
Enpä tiedä että kuka tai mikä sun aamupuuroihin kuseskelee, mutta pakko todeta että oiva lautasvalinta.
illueetu
kuuleppas nyt nulikka, Eikö sinulla ole minkään laatuista kasvatusta. Kunniuttaisit vanhempia ihmisiä Itsehän kusisen puurosi syöt. Ole nyt siivosti äläkä puhu rumia... - kiertokoulu.....
Kansakoulu? kirjoitti:
Mutta miten tuolla kirjoitustaidolla voi myydä asuntoja?
Kansakoulu ?
Asuntoja ei myydä kirjotustaidolla, vaan laadulla ja hinnalla. Ei teikäläisten joukossa voi välttyä miljonääriksi tulemista. - illueetu
tulisilla kirjoitti:
Mikäs sua nyppii?
Ei luulis näiden juttujen harmittavan jos hyvä myyjä olet.
Vähän huumoria sullekin :)Olen näköjään saanut tommoisen vajakin puntteihin roikkumaan, joten täytyy vaihtaa maisemaa. Mukavaa kevättä sulle ja muillekin tolkuissaan oleville kirjoittajille.
- niinpä niin
illueetu kirjoitti:
Olen näköjään saanut tommoisen vajakin puntteihin roikkumaan, joten täytyy vaihtaa maisemaa. Mukavaa kevättä sulle ja muillekin tolkuissaan oleville kirjoittajille.
illueetu
Katsoit peiliin ja sieltä sinua katsoi pullan tuoksuinen "Vajakki " - opåiuytree
illueetu kirjoitti:
Olen näköjään saanut tommoisen vajakin puntteihin roikkumaan, joten täytyy vaihtaa maisemaa. Mukavaa kevättä sulle ja muillekin tolkuissaan oleville kirjoittajille.
Kyseessä on tälle palstalle vaki nimimerkillä kirjoittava tyyppi. Et oo ensimmäinen....etkä viimenen kirjoitaja joka on sen niskaansa saanut. Mielenterveys potilas on,....ei voi auttaa
- keväisin moni sekoaa
illueetu kirjoitti:
Heh, kuin suoraan oppikirjasta "miten pidät hullun virkeänä" ... taas on vajakilla hommia etsiä saalistaan ympäri palstoja :D
- kumpikampi
opåiuytree kirjoitti:
Kyseessä on tälle palstalle vaki nimimerkillä kirjoittava tyyppi. Et oo ensimmäinen....etkä viimenen kirjoitaja joka on sen niskaansa saanut. Mielenterveys potilas on,....ei voi auttaa
huuhkaja tai hunksi. väärinkirjoittelu on näyttelemistä, sen nyt näkee sokeakin
- epäilys varmistui
kumpikampi kirjoitti:
huuhkaja tai hunksi. väärinkirjoittelu on näyttelemistä, sen nyt näkee sokeakin
jaa, häirikkö siirrätit itse tämän avauksen tänne ja tulit nyt heittelemään lokaa inhokkiesi niskaan, näin varmistit kuka olet
- :-)
epäilys varmistui kirjoitti:
jaa, häirikkö siirrätit itse tämän avauksen tänne ja tulit nyt heittelemään lokaa inhokkiesi niskaan, näin varmistit kuka olet
mnjaa, ..................
- herkkuaromi
Edellistä asuntoa myydessäni välittäjä tahtoi näyttää asuntoani alle tunnin varoitusajalla. Siinä piti sitten jättää karjalanpaisti uuniin näytön ajaksi. Kaupat tuli, ei tainnut voida vastustaa aromia :DDD
- haiskahtaa..
herkkuaromi
Totta kaupat syntyy nopeaankin "aihintaan" ei siinä satojakin tuhansia maksavassa asunnssa ajatella karjalan paistia. Ajattelitko olenkaan ettei asuntosi mennyt trokarin tutulle ja myyty kohta uuudestaa korotetulla hinnalla... - herkkuaromi
haiskahtaa.. kirjoitti:
herkkuaromi
Totta kaupat syntyy nopeaankin "aihintaan" ei siinä satojakin tuhansia maksavassa asunnssa ajatella karjalan paistia. Ajattelitko olenkaan ettei asuntosi mennyt trokarin tutulle ja myyty kohta uuudestaa korotetulla hinnalla...kuuleppas vastarannankiiski, mene välillä vaikka oksentamaan jos olosi vaikka vähän paranisi
asunto-osake/kiinteistökauppoja olen elämässäni tehnyt 6 kpl, jokaisesta olen kohtalaisen voiton saanut, ainakin itse olen tyytyväinen, sinusta ei niin väliä - karjalan paistia..
herkkuaromi kirjoitti:
kuuleppas vastarannankiiski, mene välillä vaikka oksentamaan jos olosi vaikka vähän paranisi
asunto-osake/kiinteistökauppoja olen elämässäni tehnyt 6 kpl, jokaisesta olen kohtalaisen voiton saanut, ainakin itse olen tyytyväinen, sinusta ei niin väliäherkkuaromi
Harvemmin omistaja tunnustaa tulleensa nenästä vedetyksi. Miksi sinäkään. Vai että karjalan paistin tuoksulla.
Kyllä välittäjä varmaan nauroi makeasti partaansa saadessan alihintaan sinulta kohteen...
Kiire oli trokarilla hoitaa homma pois ennen kuin kerkisit kysymää keltään asinnon oikeaa hintaa. - meitä on moneksi
karjalan paistia.. kirjoitti:
herkkuaromi
Harvemmin omistaja tunnustaa tulleensa nenästä vedetyksi. Miksi sinäkään. Vai että karjalan paistin tuoksulla.
Kyllä välittäjä varmaan nauroi makeasti partaansa saadessan alihintaan sinulta kohteen...
Kiire oli trokarilla hoitaa homma pois ennen kuin kerkisit kysymää keltään asinnon oikeaa hintaa.heh, täähän on hauska vinkulelu, vähän samanlainen kun mun koiralla, semmonen possu mikä röhkii :DDD
- tosi on
meitä on moneksi kirjoitti:
heh, täähän on hauska vinkulelu, vähän samanlainen kun mun koiralla, semmonen possu mikä röhkii :DDD
meitä on moneksi *****
osa jää asemallekin... - Poijat kansan....
meitä on moneksi kirjoitti:
heh, täähän on hauska vinkulelu, vähän samanlainen kun mun koiralla, semmonen possu mikä röhkii :DDD
meitä on moneksi `**
Laitappas joku pilli sinne koirasi peräaukkoon, josko se soittelis sulle vaikka porilaisten marssin. Meinaan lopettaisi sen röhkimisen.. - huh huh---
haiskahtaa.. kirjoitti:
herkkuaromi
Totta kaupat syntyy nopeaankin "aihintaan" ei siinä satojakin tuhansia maksavassa asunnssa ajatella karjalan paistia. Ajattelitko olenkaan ettei asuntosi mennyt trokarin tutulle ja myyty kohta uuudestaa korotetulla hinnalla...Seuraava asuntoni on noin 400,000 euroa. Jos siellä karjalanpaisti olisi uunissa ´niin ostaisin välittömästi. Sen verran hyvää se on on ettei asunnosta niin väliä.
Nojaa. kun ostan asunnon niin ostan rakennuksen,kiinteistön tai yhtiön osakkeen ´joka oltava kunnossa ja hyvin hoidettu ja kaikki tulevatkin korjaukset tiedossa. Keittiön kaapeista tai muutamasta tapeetista taikka muusta stailaamisesta en välitä yhtään. Talon tekniikka oltava kunnossa eikä siihen muutama tunnelma kynttilä taikka pullantuoksu vaikuta yhtään. Káiken minkä asunnossa näkee niin saa pikkurahalla muutettua mielekseen. Huonokuntoiset rakenteet taikka huonosti hoidettu yhtiö ei pikkurahalla korjailla....
- Rattus sp.
Omassa kodissa riittää viikottainen siivous, jolloin pyyhitään nihkeällä rätillä lattiat. Jos ei ole tiskejä, roskat on viety ulos, niin mikä siellä tuoksuisi pahalta?
- hyvät aromit
Hyvä on myytävässä asunnossa olla jokin hyvä tuoksu aistittavissa. Ihmiset haisee erilaiselle, kukin omalleen ja aina ei pidetä toisten hmisten ominaistuoksusta. Tarkan hajuaistin omaavana tiedän kuinka monessa kodissa tuoksuu aika tympeältä, vaikka ei ole likaista. Ihmiset eivät itse pysty erottamaan omaa ja oman kotinsa tuoksua tai hajua, kannattaa pyytää joku vieraampi rehellinen nuuskuttelija antamaan "hajuarvio".
- Ammattitaitoinen.
Nuuskuttelija, 50€ tunti ja arviosta pisteet myynti-ilmoitukseen. Asteikolla 1-10.
- Eihän se
Ammattitaitoinen. kirjoitti:
Nuuskuttelija, 50€ tunti ja arviosta pisteet myynti-ilmoitukseen. Asteikolla 1-10.
pieru aina hunajalle tuoksu.
- ai hunajaa...
Eihän se kirjoitti:
pieru aina hunajalle tuoksu.
parempi se kuitenkin on asunto esittelyssä päästellä reipaita pieruja kuin tosi pahan hajuisia tuhnuja...
- home sweet home
Eikö tää pullantuoksu ole vanha kikka? Peittää kuulemma tehokkaasti homeen hajua...
- näin on ....
No me käräyteltiin parit suuret wienerleikkeet sekä ranskalaiset rasvassa juuri ennen näyttöä. Puoliksi syötynä jätettiin pöydälle lautaset... Asunto meni heti kaupaksi kun o´li niin juhlallinen tunnelma tuoksuineen. Ensimmäinen tarjous hyväksyttiin joka oli pyyntihinta. Oltiin kyllä varauduttu alentamaankiin hintaan mutta ei tarvinnut. Jos nykyisen myyn niin pistän paistin uuniin näytön ajaksi ja pyykinpeukoneen pyörimään. Juuri syödyistä lautasista keittönpöydällä ei ole haitaksi kun osoittaa että asunnossa eletään...
- korhonen-virtanen
Aika tyhmä pitää olla jos menee vanhanaikaiseen pullantuoksuansaan! Eikö kannattaisi joskus kokeilla vaikka pizzantuoksua tai ihan vain perinteistä kahvintuoksua, joka saa monet suomalaiset maksamaan reipasta ylihintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin304277Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302217Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141750Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71608- 831446
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1391296- 641096
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101004Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa220984Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70971