Ylisosiaalineuvos, sosiaalityöntekijä Aulikki Kananoja kertoi Tampereen sosiaalityön päivillä sosiaalityöntekijän ja asiakkaan toimivan ja tuloksekkaan suhteen vaikeuksista ja ilmoitti, että hän teki oman virkauransa sosiaalityöntekijänä kolmen ( 3) hyvän asiakassuhteen muiston voimin.
Kananoja opasti tulevia sosiaalityöntekijöitä sanoin " Yksikin hyvä asiakassuhde riittää!".
Vaikka tiedän, ettei sosiaalityöntekijöitä koske normaali tulosvastuu tai vastuu- ja korvausvelvoitteet virheistään, viesti on järkyttävä. Veronmaksajien rahoilla palkatulle kalliisti korkeakoulutetetulle viranomaiselle riittää tuhansia perheitä käsittävän virkauran aikana onnistumisen mittariksi yksi ( 1 kpl) onnistunut asiakassuhde!
Ei ihme, että kunnallisen lastensuojelun kulut kasvavat vuosi vuodelta samalla kun yhä useampi lapsi ja perhe jää ilman apua tai suorastaan syrjäytetään sosiaalikoneiston toimesta.
Jotain vastuuta kelvottomasta asiakaspalvelusta tai edes tahallisista lainrikkomuksista sosiaalityöhönkin!
Alla kahden erityislapsen äidin kertomus siitä kuinka avunpyyntö sosiaalitoimelle johti huostaanottouhkaan:
http://areena.yle.fi/tv/1782891
Kananoja: Yksi onnistuminen riittää koko virkauralle!
4
60
Vastaukset
- 1019
Sosiaalityöntekijöiden pitää jostain saada ne onnistumisen tunteet, ja siinä 1% asiakkaista tulee kokemuksia että on oikeasti ollut hyödyksi - 99% kun on niitä juoppoja laiskoja loosereita jotka vain haluavat loisia muiden kustannuksella.
- näin päin
Olen lähes absolutisti. Saatan juoda kerran vuodessa lasillisen shamppanjaa, joten juopoksi tuskin voi haukkua. Mt-ongelmia ei ole.
Koulusta painostettiin sossua ja opettaja oli tunnetusti juoppo.
- Vastuuseen virheistä
Eräs sossu joka päättää toimeentulotuista kommentoi seuraavasti:
"Olen täysin ylityöllistetty sossu. Minulla on aivan liian paljon asiakkaita eikä ollenkaan tarpeeksi aikaa tehdä töitä niiden kanssa. Kalenterini täytetään muuaslta, eikä siinä ole tauon taukoa kuin hätäisesti käydä syömässä. Taustatöihin ei ole aikaa, ellei ala tehdä ylitöitä. Jos haluan viikolla käydä jossain, tai hoitaa omia asioitani viikolla, ei se ole mahdollista kun ajanvarauksesta laitetaan aikaa toisensa perään koko viikoksi.
Siinä on perjantaina klo 15.00 ajanvarauksella jo aika puhki. Työnantajalta ei tule mitään tukea. Päinvastoin, johtava sosiaalityöntekijä ei osaa puhua muusta kuin omista ulkomaanmatkoistaan. Sairaslomafrekvenssi on taivaissa ja tulen sitä omalta osaltani myös kasvatttamaan. Ne , ketkä on töissä, joutuu sijaistamaan niitä jotka on sairaslomalla. Mulla oh henk.koht tässä vastuuta jo ihan riitttämiin, kiitos vaan , enempää en tarvitse. Asiakassuhteesta on enemmän vastuussa asikas itse. Minä käyn töissä.
Kuinka paljon pitäisi sossussa rehkiä, että se riittäisi laiskoille kerjäläisille?
Sellaista väkeä kun sossussa enimmäkseen käy, siinä on kestämistä kyllä ihan normaalin työajan puitteissa. Mitäpä, jos ihmiset ihan itse hoitaisivat raha-asiansa? Sopisiko se? "
Sossut ovat yhteiskunnan kaikkein heikko-osaisimmille JUMALA jolla on valta päättää elääkö vai kuoleeko köyhä!!!
Kun sossu VÄÄRÄN päätöksen takia evää joltain hänen välttämättömän toimeentulonsa, niin tämä köyhä saattaa masentua niin paljon että riistää oman henkensä. Eikö olisi oikein että sossu tällöin saisi syytteen ainakin kuolemantuottamuksesta jollei jopa tietoisesta murhasta?
Jos ja kun sossun asenne on tuo "Kuinka paljon pitäisi sossussa rehkiä, että se riittäisi laiskoille kerjäläisille? enemmän vastuussa on asiakas itse. Minä käyn töissä." eli että "menis köyhä luuseri töihin, mua vaivaamasta, ettei mulle olis töitä", niin uskooko kukaan että kyseinen sossu tekisi OIKEUDENMUKAISIA toimeentulotukipäätöksiä?- Vastuuseen kuka?
Sossu on aivan oikeassa. Onko noille luusereille tosiaan mahdotonta hoitaa omat asiansa? Jos on niin sitten pitää myös ottaa äänioikeus pois, eihän heistä ole sitten päättämään yhteisistäkään asioista.
Vai oikein "Eikö olisi oikein että sossu tällöin saisi syytteen ainakin kuolemantuottamuksesta jollei jopa tietoisesta murhasta?" ?
Ei ihme että on köyhä luuseri jos äly on tätä tasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341962Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3821792Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921123
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95765
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698- 32674
Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47665