Hei, olen nyt 16viikolla raskaana ja tutkinut herpeksen mahdollisia vaikutuksia sikiöön ja synnytykseen. Nykyän ei ilmeisesti saa sektiota ihan sillä perusteella, että tuo herpes virus on. Itselläni ensimmäinen herpes ilmestyi n.2 vuotta sitten ja niitä on sen jälkeen ollut 4-5 eli aika vähän. En ole niistä juurikaan kärsinyt; eivät ole kivuliaita, imusolmukkeet eivät suurene yms. (en ole siis asian tiimoilta ikinä ollut lääkärissa tai missään testeissä)
Kuitenkin minua pelottaa aivan suunnattomasti jos nyt raskauden aikana rakkuloita ilmaantuisi tai vaikutukset lapseen :( Haluaisin niin kovasti sektion, jottei riskiä synnytyksessä olisi!
Löysin tällaisen tekstin :
Synnytyksen aikainen genitaalialueen herpes voi tarttua vastasyntyneeseen synnytyskanavasta. Primaari-infektio aiheuttaa 40–50 %:lla ja uusintainfektio 3–4 %:lla vastasyntyneistä sairastumisen.
Vaikka tuo riski on VAIN 3-4% niin mielestäni sekin on jo aivan liikaa! Mahdollisuus kuitenkin on olemassa ja aina se sitten jollekin osuu!! Eikö sektio olisi tälloin perusteltu jos sillä kerran päästään 0% riskiin!
Herpes
3
378
Vastaukset
- ykköstyyppi gen.al.
Jos oireellinen vaihe on syn.aikaan niin heti lääkitys ja jos se ei pure niin sectio. Gen.herpes on yleinen, valitettavasti, ei se ole oireettomana indikaatio sectiolle joka on suuri leikkaus.
- antaliiiina
Tiedän kyllä, että sektio on suuri leikkaus ja siinä myös suuret riskinsä verrattuna alatiesynnytykseen. Itseäni vain suuresti vaivaa tuo 3-4% kun mahdollisuus 0% olisi!!
Onko tuo lääkehoito varmasti tehokas ja luotettava. Jos oireita/rakkuloita ei ole onko silloin 0% riski, että lapsi saisi vahinkoja synnytyksessä vai voiko olla että se onkin synnytyskanavassa eikä äiti oireilisi/silmin ei aktiivivaiheessa olevaa rakkulaa nähtäisi?
Olin jo raskautta suunnitellessa perehtynyt asiaan ja saanut asian suhteen rauhan että uskalsimme lasta yrittää. Nyt kuitenkin tämä pelko on palannut suurempana ja ahdistavampana kuin koskaan!
- mulla myös
Mulla myös valitettavasti on ollut tuo genitaali herpes.. raskauden aikana sen ehkäisemiseksi aloitettiin rva 36 lopussa herpeksen estolääkitys, jota piti syödä synnytykseen saakka. Ja jos herpes olisi aktivoitunut raskauden aikana ja synnytys olisi ollut lähellä, olis sen vuoksi tehty sektio. Sun pitäs puhua tuosta herpeksestä neuvolassa (ellet olekin jo siellä asiasta maininnut), jotta saat tarvittavan ehkäisy hoidon herpeksen suhteen ennen synnytystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit845994KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3115030Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202648Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei462578Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852771794Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1021651Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171511- 1061427
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331373seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1181366