kertokaas muutama kuopion alueen hyvä sienestyspaikka. ja mielellään ihan kantakuopiosta (kun en omista autoa)petosella olen pari kertaa käynyt metsässä sienet mielessä, mutta saalis on ollut heikolainen (3 haperoa ja 1 keltavahvero... :( )
Sienestyspaikkoja Kuopiosta??
5
5756
Vastaukset
- juti
ite en oo kaupunkialueella ollu sienessä mut ehkä puijon metsiä vois katella ja petosen rakentamattomia alueita kuten rautaniemen seutua ja tietty saaret järvillä on usein hyviä ja tarpeeksi kosteita paikkoja. pyörällä käsin löytyykin sitten jo enemmän paikkoja.
- tuolta...
Ihan paras paikka kantakuopiossa on kauppatori... ;-) Kantarelleja runsaasti tänäänkin hintaan 6 € litra, yhdellä myyjällä pari pikkurasiaa vaaleaa orakasta ja suolattua haaparouskua.
Puijon rinteen metsät on koluttu, laiha saalis. Oli siellä merkkejä muistakin etsijöistä. Mutta olen sitä mieltä, että sieniaika ei vielä ole kuunnolla alkanut. Toivoa siis on... Nyt oli Puijon tornille vievän tien vierimetsistä puoli tusinaa pientä ja toukatonta herkkutattia ja tusina pikkirillin pään kokoisia kantarelleja saaliina alkuviikosta. Paikka on siis hyvä, mutta liian tunnettu...
Petosen takaa kannattaa edelleen käydä ja tietysti Vuorilammen luontopolun varren metsiköt, ehkä Neulaniemestä?
Itse pääsen siipan kanssa liikkumaan autolla hiukan kauemmas.
Sinnikkäästi vaan uudestaan, satokausi ei vielä ole parhaimmillaan, edes kärpässieniä ei juuri vielä näy. - Mysma
tuolta... kirjoitti:
Ihan paras paikka kantakuopiossa on kauppatori... ;-) Kantarelleja runsaasti tänäänkin hintaan 6 € litra, yhdellä myyjällä pari pikkurasiaa vaaleaa orakasta ja suolattua haaparouskua.
Puijon rinteen metsät on koluttu, laiha saalis. Oli siellä merkkejä muistakin etsijöistä. Mutta olen sitä mieltä, että sieniaika ei vielä ole kuunnolla alkanut. Toivoa siis on... Nyt oli Puijon tornille vievän tien vierimetsistä puoli tusinaa pientä ja toukatonta herkkutattia ja tusina pikkirillin pään kokoisia kantarelleja saaliina alkuviikosta. Paikka on siis hyvä, mutta liian tunnettu...
Petosen takaa kannattaa edelleen käydä ja tietysti Vuorilammen luontopolun varren metsiköt, ehkä Neulaniemestä?
Itse pääsen siipan kanssa liikkumaan autolla hiukan kauemmas.
Sinnikkäästi vaan uudestaan, satokausi ei vielä ole parhaimmillaan, edes kärpässieniä ei juuri vielä näy.on aika lailla myös laiha. Ei ollut tänään
pahemmin mitään.
Puijon puskat on todella varmaan koluttu.
Sitten tartteis veneen, Kallaveen saarissa
on sitten sieniä.
- Tatu
No Jyskästä!
- Anonyymi
Kuusimetsästä löydät mustan torvisienen. Katso sammalten sekaan. Jos löydät yhden, löydät lisää. Etsi paikka, niitä Kuopiossa riittää, kuusi on valtapuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812