kertokaas muutama kuopion alueen hyvä sienestyspaikka. ja mielellään ihan kantakuopiosta (kun en omista autoa)petosella olen pari kertaa käynyt metsässä sienet mielessä, mutta saalis on ollut heikolainen (3 haperoa ja 1 keltavahvero... :( )
Sienestyspaikkoja Kuopiosta??
5
6449
Vastaukset
- juti
ite en oo kaupunkialueella ollu sienessä mut ehkä puijon metsiä vois katella ja petosen rakentamattomia alueita kuten rautaniemen seutua ja tietty saaret järvillä on usein hyviä ja tarpeeksi kosteita paikkoja. pyörällä käsin löytyykin sitten jo enemmän paikkoja.
- tuolta...
Ihan paras paikka kantakuopiossa on kauppatori... ;-) Kantarelleja runsaasti tänäänkin hintaan 6 € litra, yhdellä myyjällä pari pikkurasiaa vaaleaa orakasta ja suolattua haaparouskua.
Puijon rinteen metsät on koluttu, laiha saalis. Oli siellä merkkejä muistakin etsijöistä. Mutta olen sitä mieltä, että sieniaika ei vielä ole kuunnolla alkanut. Toivoa siis on... Nyt oli Puijon tornille vievän tien vierimetsistä puoli tusinaa pientä ja toukatonta herkkutattia ja tusina pikkirillin pään kokoisia kantarelleja saaliina alkuviikosta. Paikka on siis hyvä, mutta liian tunnettu...
Petosen takaa kannattaa edelleen käydä ja tietysti Vuorilammen luontopolun varren metsiköt, ehkä Neulaniemestä?
Itse pääsen siipan kanssa liikkumaan autolla hiukan kauemmas.
Sinnikkäästi vaan uudestaan, satokausi ei vielä ole parhaimmillaan, edes kärpässieniä ei juuri vielä näy. - Mysma
tuolta... kirjoitti:
Ihan paras paikka kantakuopiossa on kauppatori... ;-) Kantarelleja runsaasti tänäänkin hintaan 6 € litra, yhdellä myyjällä pari pikkurasiaa vaaleaa orakasta ja suolattua haaparouskua.
Puijon rinteen metsät on koluttu, laiha saalis. Oli siellä merkkejä muistakin etsijöistä. Mutta olen sitä mieltä, että sieniaika ei vielä ole kuunnolla alkanut. Toivoa siis on... Nyt oli Puijon tornille vievän tien vierimetsistä puoli tusinaa pientä ja toukatonta herkkutattia ja tusina pikkirillin pään kokoisia kantarelleja saaliina alkuviikosta. Paikka on siis hyvä, mutta liian tunnettu...
Petosen takaa kannattaa edelleen käydä ja tietysti Vuorilammen luontopolun varren metsiköt, ehkä Neulaniemestä?
Itse pääsen siipan kanssa liikkumaan autolla hiukan kauemmas.
Sinnikkäästi vaan uudestaan, satokausi ei vielä ole parhaimmillaan, edes kärpässieniä ei juuri vielä näy.on aika lailla myös laiha. Ei ollut tänään
pahemmin mitään.
Puijon puskat on todella varmaan koluttu.
Sitten tartteis veneen, Kallaveen saarissa
on sitten sieniä.
- Tatu
No Jyskästä!
- Anonyymi
Kuusimetsästä löydät mustan torvisienen. Katso sammalten sekaan. Jos löydät yhden, löydät lisää. Etsi paikka, niitä Kuopiossa riittää, kuusi on valtapuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202148
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4122094Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971156Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13938Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34770- 43728
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109726Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14690Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166686Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti30639