eläke

kiirekkö

Täytän 13.4 2013 63 vuotta koska anon työ eläkettä..?

5

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilisen

Huomenna

• vaikka heti

Voit anoa eläkettä vaikka heti. Eläkettä sinulle aletaan maksaa 1.5. lähtien. Pane siis toimeksi, päätöksen saaminen kuitenkin kestää. Itselleni eläke myönnettiin 3 viikossa, mutta olin harvinaisen yksinkertainen tapaus.

• mikko mikko

Olen 65v täyttänyt.
      Olen töissä ja viihdyn hyvin töissäni.
      voinko saada myös palkanpäälle vanhuuseläkettä.
      Kertokaas tietäjät.
      ja miten toimia tästä eteenpäin
      kiitos asiallisista vastauksista Mikko

• Monia vaihtoehtoja

Nykyisten lakien mukaan sinulle kertyy eläkettä 68-vuotiaaksi ns. superkarttuman verran eli 4,5 % (kun normaali karttuma on 1,5 tai 1,9 %).

Todennäköisesti olisit jo voinut jäädä eläkkeelle (viimeistään) 65 vuoden iässä. Eläkkeellä ollessa voi tehdä töitä ja näistäkin töistä kertyy eläkettä, mutta vain 1,5 %.

Sinuna ottaisin yhteyttä eläkevakuutusyhtiöösi ja kysyisin tarkat laskelmat sieltä. Tai jos sinulla on pankkitunnukset, voit kirjautua eläkevakuutusyhtiösi verkkopalveluun, josta näet jo kertyneen eläkkeesi ja arviodun (tulevan) eläkkeesi eri vaihtoehdoissa. Näistä sinun tosin olisi pitänyt saada vuosittaiset otteet kotiisi.

• mikko mikko
        Monia vaihtoehtoja kirjoitti:

Nykyisten lakien mukaan sinulle kertyy eläkettä 68-vuotiaaksi ns. superkarttuman verran eli 4,5 % (kun normaali karttuma on 1,5 tai 1,9 %).

Todennäköisesti olisit jo voinut jäädä eläkkeelle (viimeistään) 65 vuoden iässä. Eläkkeellä ollessa voi tehdä töitä ja näistäkin töistä kertyy eläkettä, mutta vain 1,5 %.

Sinuna ottaisin yhteyttä eläkevakuutusyhtiöösi ja kysyisin tarkat laskelmat sieltä. Tai jos sinulla on pankkitunnukset, voit kirjautua eläkevakuutusyhtiösi verkkopalveluun, josta näet jo kertyneen eläkkeesi ja arviodun (tulevan) eläkkeesi eri vaihtoehdoissa. Näistä sinun tosin olisi pitänyt saada vuosittaiset otteet kotiisi.

kiitos vastauksesta, otinkin yhteyttä eläkevakuutusyhtiööni.
        Asia selvisi oikeastaan aika helposti.
        kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      45
      3609
    2. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      293
      2415
    3. Mitä antaisit nainen ensimmäiseksi?

Kaipaamallesi miehelle.
      Ikävä
      95
      1485
    4. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      116
      1363
    5. Pidätkö kaivattuasi

Haluttavana? Miksi erityisesti?
      Ikävä
      70
      1333
    6. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1300
    7. Koirahyökkäys filpuntiellä.

Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu
      Pori
      120
      1247
    8. Paavi on kuollut

Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill
      70 plus
      176
      1132
    9. Tiedätkö mikä mulle

On vaikeaa?
      Ikävä
      48
      1132
    10. Helpottaisi paljon

jos saisin tietää miten sulla menee.
      Ikävä
      59