Outoa kutinaa ja väärimuutoksia

kutiava

En oikein tiennyt mihin aihe alueeseen tämä olisi kuulunut joten laitoin nyt tänne.
Olen 24-vuotias nainen. Minulla ei siis ole ilmennyt suoranaisesti mitään ihottumaa mutta viimeisten muutaman päivän aikana ihoni on kutissut todella paljon.

Olen kärsinyt kuivasta ihosta lapsesta saakka joten on tietty normaalia että ihoni varsinkin talvisin kutiaa.
Tämä kutina on kuitenkin ihan erilaista. Koko kehoa kutisee joka paikasta ja se on sellaista "kihelmöivää" kutinaa. Sellaista kun iholla kävelisi muurahaisia tai sellaista kun esim. hierot ilmapalloa vaikka kasvoihin ja ihoon tulee sähköisyyttä.

En myöskään koe ihoni olevan tällä hetkellä mitenkään kuivempi kuin yleensä, joten en usko että johtuu kutina nyt siitä.

Aamulla huomasin myös että kämmenselkiini oli ilmestynyt punaiset läiskät, ei mitään ihottumaa, niitä ei kutissut eikä niitä tuntenut päältä päin. Ihan vain väri oli muuttunut laikukkaan punaiseksi varsinkin kämmenselistä mutta myös jonkun verran käsistä ihan kyynärpäähän asti.

Minulla on kasvoissa poskessa noin 1cm läpimitaltaan oleva couperosa läikkä jota ei yleensä edes huomaa mutta nyt sekin on muuttunut aivan punaiseksi.

Mistä tällainen voisi johtua?

0

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
        Nivala
        24
        10965
      2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
        Imatra
        40
        8237
      3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
        Ikävä
        126
        5257
      4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
        Ikävä
        143
        3646
      5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
        Ikävä
        69
        3568
      6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
        Maailman menoa
        35
        3524
      7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
        Ikävä
        33
        3157
      8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
        Ikävä
        55
        2519
      9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
        Ikävä
        35
        2021
      10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
        Tunteet
        28
        1786
      Aihe