Johtuuko siitä, että sydämensivistyksellä on suurempi merkitys kuin opitulla/matkitulla?
Narsistit vaikuttavat sivistymättömiltä
5
109
Vastaukset
- lottamari<3
Uskoisin näin olevan. Moni lukenut ihminen saattaa olla täysi tollo käytökseltään ja töksäytellä sitä sun tätä, eikä ajatella mitä sanoo tai tekee. Joskus nämä eliittikappaleet ovat niin omassa navassaan pyörijöitä kaikessa tärkeydessään, että eivät edes tajua olevansa mitenkään epähienoja ja epäkohtelijaita. Välttämättä eivät tee sitä tarkoituksella ja pahuuttaan vaan todellakin heidän sisäinen tunneälynsä ei vaan sanele ja ohjaile heidän käytöstään vaan tunneälyn sijalla on "puujalka", joka aina välillä kolahtaa johonkin herkempään ihmiseen, joka ei näitä "erilaisia" omassa maailmassaan eläviä ei Jummarraa :)
- ja ovatkin sitä
Narsistit eivät juurikaan lue mitään eivätkä ainakaan mielellään opiskele, koska hehän tietävät jo kaikesta kaiken!
Exäni mielestä kaikki kirjat olivat typeriä, ja kirjoittajat tietämättömiä. Hän tiesi kaikki asiat paremmin kuin kukaan muu, mukaan lukien tunnetut tiedemiehet, nobelistit yms.
Viimeaikaisin tuttavuuteni on vajonnut navanalusjuttuihin vääntäen jokaisesta lauseestani jotain alatyylistä seksiin tai pieruihin viittaavaa.. Oikein mistään keskustelusta ei tietenkään tule mitään, kun toisen ajatusmaailma pyörii viisi vuotiaan tasolla (mies päälle 40v.). - fhdfhjjh
Narsistit pitää itseään täydellisenä ja täydellinen ihminen osaa jo kaiken olennaisen. Narsistin opiskelu on tenttiin lukua ja sen läpäisemistä ja siinä käytetään lyhytaikaismuistia (Sam Vaknin). Esim narsisti on saanut 9 peruskoulun historian kokeesta, mutta kun siihen liittyvä asia tulee eteen kolmen kuukauden kuluttua, niin hänellä ei ole mitään käsitystä asiasta.
Suurin osa narsistin aivokapasiteetista menee jatkuvaan narsistisen lähteen hakemiseen (Sam Vaknin)
Kun alat juttelemaan narsistin kanssa, joka on maisteri hänen koulutukseen liittyvistä asioista (ja hän ei tiedä sinun osaavan niitä) niin huomaat kuinka olemattomat tiedot hänellä on kaikesta sellaisesta, mikä ei liity suoraan hänen työtehtäväänsä. Hän kuitenkin esittää asiat vakuuttavasti, valehtelee päin näköä, keksii asioita, esittää suureellista. olisit hyvin vaikuttunut, jos et tietäisi asiasta ja tietäisi hänen puhuvan ihan huuhaata.
Narsistilla on tarve mitätöidä toisia saadakseen parempi kuvajainen. Se on kaksi tahoinen: 1. Hänen pitää tuoda esiin kuinka hyvä hän on 2. Hänen pitää tuoda esiin kuinka huono sinä olet.
Näillä molemmilla tavoilla hän saa sinut alempiarvoiseksi ja hän tarvii tämän itsevalehtelua varten, että saa katsottua itseään täydellisenä.
Esim. Ok hän on rikkaampi, mutta minulla on hienompi kampaus... Puheessa se tulee esiin. Kävin juuri kampaajalla, eikö olenkin kiva leikkaus... Sinunkin pitäisi käydä parturissa... 1. Minulla on jokin 2. Sinulla ei ole sitä. Tämä itsekehu ja toisen mollaus (joka on siis pakonomaista käytöstä) piilotetaan puheeseen salakavalasti ja asiaa ajattelematta hyvän itsetunnon omaava henkilö ei edes huomaa sitä. Aina välillä ne kuitenkin ampuu sen verran yli, että se särähtää kuulijan korvassa ja hän ottaa sen loukkauksena (mitä ne aina ovatkin) ja sivistymättömyytenä (mitä se ei kuitenkaan ole vaan johtuu sairaudesta).- lottamari<3
Hienosti kirjoitit, juuri noin se on ja menee täydelleen. Tuo "sinunkin pitäisi" oli niin osuvaa, että oikein nauratti miten samanlaisia kokemuksia täällä meillä on :)
Aina, kun narsisti astuu ovesta, niin alkaa se tutkiminen ja "sinunkin pitäisi"-ohjeistaminen. Et koskaan kelpaa sellaisena kuin olet. Sinun pitäisi olla samanlainen kuin hänen, ottaa oppia hänestä. Sinun kotisi pitäisi olla häneltä matkittua, sinun pitäisi olla hänelle alamainen ja pitää arvossa hänen hyvää makuaan kaikessa vaikka hän keräisi kammottavaa krääsää kotinsa nurkat täyteen tai, jossa on yritetty ottaa kaikki trendikkäät tyylisuuntaukset ja lopputulokseksi saatu sekasotkuinen mauton tyyli.
Narsisti elää täysin kuvitelmissaan siitä kuinka trendikäs, nuorekas ja muotitietoinen, kaunis, taitava ja osaava hän kaikessa on. Ja se mitä hän ei osaa ei tietenkään johdu siitä etteikö hän osaisi häntä nyt ei vaan satu kiinnostamaan. Parempi ja taitavampi hän on työssään, muut ovat surkeita tolloja, joita ei jaksa opettaa. Hän ei vastaa kun kysytään vaan ärsyyntyy, jos alempiarvoinen uskaltaa häntä puhutella. Korkeasti koulutettuja hän pokkuroi, mielistelee kuin olisi näiden hyvä ystävä ja itsekin kuuluisi joukkoon. Hän haluaa patsastella aina simäätekevien kanssa ja kertoo kuinka jutteli sen ja sen kuuluisuuden kanssa ja kuinka he ovat hyvät ystävät vaikka olisi vain pyytänyt nimikirjoitusta tältä.
Oikeasti, ihan tajuttoman käsittämättömiä typeryksiä ovat. Käytökseltään ja ajatusmaailmaltaan jääneet täysin lapsen tasolle ja se on kummallinen tunne, kun aikuisen kanssa kuvittelet keskustelevasi, mutta suu jauhaa viisi vuotiaan mentaliteetillä "minä haluan", "minä menen", "minä tein", minä, minä, minä, minä,----ja olet kuin näkymätön mies, jossain mauttomassa pelle leffassa ja ajattelet, missä maailmassa tuo ihminen elää ja onko ihan järjissään.
Eivät narsistit ole sairaita, luulotautisia kylläkin, omassa pikkumaailmassaan eläviä, joiden napa on heidän maailma.
- ghhffghjjx
Pakko jatkaa sinun listaasi...
Minulle sanottiin...
Minun käskettiin...
Aina joku toinen on syyllinen hänen valintoihinsa.
Me saatiin...
Me tehtiin...
Ilman meitä..
Meidän...
Toisten positiiviset saavutukset muuttuvat me muotoon aika kätevästi.
Ja parisuhteessakin on vain kahdenlaista omaisuutta... Minun ja meidän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse43693SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933599Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283340Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713312Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202176Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251768- 311506
- 321461
- 891376
- 151323