Hei!
Paljon vauvan pää kasvaa suunnilleen ensimmäisen vuoden aikana?
Meillä syntymän jälkeen 34cm ja nyt 10 kk 45cm,onko pieni pää vai?
Jostain olen lukenut että pään pitäisi kasvaa n.sentti kuukaudessa,mutta nyt 8-10kk välillä tullut vaan se yksi sentti jäi vähän vaivaamaan..onko liian vähän?
Päänympärys??
8
6033
Vastaukset
- neuvolassahan
se parhaiten tiedetään kasvaako päänympärys tasaisesti omalla käyrällä.Kyllä ne siellä sanoo jos syytä huoleen.
- ...............
Meidän 8kk tytöllä 45,5cm. Syntyessä 36cm. 6kk iässä päänympärys oli 44cm. Eli 1,5cm tullut kahdessa kuukaudessa. Kai se nyt jossain vaiheessa hidastuu... Ihan normaalilta tuo kuulostaa.
- nklfdhs
Meidän vauvalla 5kk on pituutta 64,5 ja päänympärys 44cm. Haluaisinkin tietää minkä pituinen edellä maunitun lapsi on ollut tuolloin 6kk** :) ..Näitä kun lukee, niin meidän vauvalla taas näyttää olevan suuri pää.
- isopäisen äiti
Voi tokkiinsa, eipä tuo kovin iso ole. Meidän vauvalla oli 5 kk -neuvolassa päänympärys 46 cm ja 6 kk -neuvolassa 47 cm. :D Syntyessään oli 37 cm. Pituus menee vähän keskikäyrän yläpuolella, eipä se oikeastaan siihen juuri liity tuo päänympärys.
Isällään on iso pää, eikä minullakaan mikään maailman pienin kuuppa ole. :)
- mfipoeh
Ok. Kiitos tiedosta. :D Mä olen oikeasti ollut huolissani siitä että kasvaako pää liikaa. :D Äh ..tätä äitinä olemista ja kaiken maailman vikojen etsimistä.. :( :D
- kuulostaa ok
Meillä synnäriltä kotiutuessa 33cm, 1v ikäisenä 46 (aika pieni tyttö syntyessään ja keskim. pienempi 1v:nä). Alkukuukausina tietty tuo py asvu nopeempaa... nyt 2v neuvolassa py 49,5.
- äippäx
meillä vuodessa kasvanut päänympärys 10 senttiä.eli syntyessä oli aika isokokoinen vaan kasvanut aika hitaasti,omilla käyrillään. eli syntyessä oli py 37 ja painoa 4295 g,ja nyt 1 v py 47 ja painoa 10,5 kiloa...esikoinen kasvoi selkeästi nopeammin ja isompana,myös päänympärys(olikohan py kasvanut noin 12-13 senttiä vuoden ikään mennessä),vaikka oli syntyessään pienempi kuin pikkuveikka.kaikki kasvaa omaa tahtiaan ja varmasti neuvolassa puututaan jos alkaa liikaa tai liian vähän kasvamaan. ja se py:n kasvu hidastuu kyllä,esikoinen nyt 4,5 v ja py syntyessä oli 36 ja nyt 53...
- pääasia
meillä pojalla syntyessä päänympärys oli 38 cm, nyt 1.5 vuoden iässä 52.7 cm, mut tasaisesti kasvanut. Pitää vaan ostaa isompia hattuja, siis jotain 5 vuotiaan kokoa, hassua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969