Marraskuussa 2012 ulkoisen peräpukamaleikkausen jälkeen minulle tuli fisteli peräaukon viereen,edessä oli siis leikkaus.
Hain tietenkin tietoa asiasta netistä ja luin keskustelupalstoja asiasta kauhun sekaisin tuntein.Hirveitä kokemuksia ihmisillä asiasta,ei ensimmäistäkään positiivista kokemusta kyseisestä toimenpiteestä,itkuhan siinä tuli.
Pakko kertoa oma kokemukseni,mikä ei ollutkaan niin kammottava mitä olin lukenut(tietenkin kaikki tapaukset ovat erilaisia).,
15.11.2012 tehtiin ensimmäinen toimenpide,jossa laitettiin Seton lanka fistelikanavaan,toimenpide tehtiin nukutuksessa ja kipua ei jälkeenpäin juuri ollut.Kauniit siniset lankat roikku takapuolessa kaksi viikkoa,minkä jälkeen sama toimenpide,lankoja kiristettiin.Kolmannella kerralla(kehden viikon päästä) lankat otettiin pois ja homma oli selvä.Kuukauden ajan söin kahta antibioottia ja toimenpiteen jälkeen pari päivää burana 600mg.
Eli kokemus ei ollutkaan niin kamala kuin luulin,mutta toivottavasti ei ikinä uusiudu.
Tsemppiä kaikille saman kokeneille.
Peräaukon fisteli
2
3896
Vastaukset
- tuulakuu1
Kiitos että jaoit tämän kokemuksesi.
Itsekin samaa parhaillaan läpikäyvänä olen saanut itseni täyteen paniikkiin lukiessani netistä näitä pelkkiä kauhukokemuksia. Itsellänikin parhaillaan Setonit, olen tulppaleikkaukseen menossa, eli isommasta on kyse kuin sinulla. Uskon ja toivon kuitenkin paranevani tästä.
Mielelläni täällä lukisi myös niitä paranemiskertomuksia, ihminenhän kuitenkin ensimmäisenä hyökkää nettiin etsimään tietoa ja sitten kun ei mitään hyvää löydy, sairastuu ihminen pahimmillaan vielä pahemmin - henkisesti. - Anonyymi
Täällä kohtalotoveri vanhaan keskusteluketjuun..
Yli 10 leikkausta. En enään pysy laskuissa. 2013 tämä helvetti alkoi eikä loppua näy. Näkymätön vaiva tietämättömille mutta vaivan omaavat kyllä tietää kärsimyksen. En oikein usko että tämä koskaan paranee. Hoitosuhde on ja sama kirurgi leikannut minua jo vuosia. Vielä haluaisi auttaa ja kokeilla laseroinnin ja LIFT leikkauksen yhdistelmää. Muutaman kuukauden päähän, nyt on taas seton laitettu.. karseet kivut on.. jahka tämä tästä taas jossain kohtaa helpottaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579