Peräaukon fisteli

Johanna 9

Marraskuussa 2012 ulkoisen peräpukamaleikkausen jälkeen minulle tuli fisteli peräaukon viereen,edessä oli siis leikkaus.
Hain tietenkin tietoa asiasta netistä ja luin keskustelupalstoja asiasta kauhun sekaisin tuntein.Hirveitä kokemuksia ihmisillä asiasta,ei ensimmäistäkään positiivista kokemusta kyseisestä toimenpiteestä,itkuhan siinä tuli.
Pakko kertoa oma kokemukseni,mikä ei ollutkaan niin kammottava mitä olin lukenut(tietenkin kaikki tapaukset ovat erilaisia).,

15.11.2012 tehtiin ensimmäinen toimenpide,jossa laitettiin Seton lanka fistelikanavaan,toimenpide tehtiin nukutuksessa ja kipua ei jälkeenpäin juuri ollut.Kauniit siniset lankat roikku takapuolessa kaksi viikkoa,minkä jälkeen sama toimenpide,lankoja kiristettiin.Kolmannella kerralla(kehden viikon päästä) lankat otettiin pois ja homma oli selvä.Kuukauden ajan söin kahta antibioottia ja toimenpiteen jälkeen pari päivää burana 600mg.
Eli kokemus ei ollutkaan niin kamala kuin luulin,mutta toivottavasti ei ikinä uusiudu.
Tsemppiä kaikille saman kokeneille.

2

2312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulakuu1

Kiitos että jaoit tämän kokemuksesi.

Itsekin samaa parhaillaan läpikäyvänä olen saanut itseni täyteen paniikkiin lukiessani netistä näitä pelkkiä kauhukokemuksia. Itsellänikin parhaillaan Setonit, olen tulppaleikkaukseen menossa, eli isommasta on kyse kuin sinulla. Uskon ja toivon kuitenkin paranevani tästä.

Mielelläni täällä lukisi myös niitä paranemiskertomuksia, ihminenhän kuitenkin ensimmäisenä hyökkää nettiin etsimään tietoa ja sitten kun ei mitään hyvää löydy, sairastuu ihminen pahimmillaan vielä pahemmin - henkisesti.

• Anonyymi

Täällä kohtalotoveri vanhaan keskusteluketjuun..
      Yli 10 leikkausta. En enään pysy laskuissa. 2013 tämä helvetti alkoi eikä loppua näy. Näkymätön vaiva tietämättömille mutta vaivan omaavat kyllä tietää kärsimyksen. En oikein usko että tämä koskaan paranee. Hoitosuhde on ja sama kirurgi leikannut minua jo vuosia. Vielä haluaisi auttaa ja kokeilla laseroinnin ja LIFT leikkauksen yhdistelmää. Muutaman kuukauden päähän, nyt on taas seton laitettu.. karseet kivut on.. jahka tämä tästä taas jossain kohtaa helpottaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7221
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2126
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe