Peräaukon fisteli

Johanna 9

Marraskuussa 2012 ulkoisen peräpukamaleikkausen jälkeen minulle tuli fisteli peräaukon viereen,edessä oli siis leikkaus.
Hain tietenkin tietoa asiasta netistä ja luin keskustelupalstoja asiasta kauhun sekaisin tuntein.Hirveitä kokemuksia ihmisillä asiasta,ei ensimmäistäkään positiivista kokemusta kyseisestä toimenpiteestä,itkuhan siinä tuli.
Pakko kertoa oma kokemukseni,mikä ei ollutkaan niin kammottava mitä olin lukenut(tietenkin kaikki tapaukset ovat erilaisia).,

15.11.2012 tehtiin ensimmäinen toimenpide,jossa laitettiin Seton lanka fistelikanavaan,toimenpide tehtiin nukutuksessa ja kipua ei jälkeenpäin juuri ollut.Kauniit siniset lankat roikku takapuolessa kaksi viikkoa,minkä jälkeen sama toimenpide,lankoja kiristettiin.Kolmannella kerralla(kehden viikon päästä) lankat otettiin pois ja homma oli selvä.Kuukauden ajan söin kahta antibioottia ja toimenpiteen jälkeen pari päivää burana 600mg.
Eli kokemus ei ollutkaan niin kamala kuin luulin,mutta toivottavasti ei ikinä uusiudu.
Tsemppiä kaikille saman kokeneille.

2

2869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulakuu1

Kiitos että jaoit tämän kokemuksesi.

Itsekin samaa parhaillaan läpikäyvänä olen saanut itseni täyteen paniikkiin lukiessani netistä näitä pelkkiä kauhukokemuksia. Itsellänikin parhaillaan Setonit, olen tulppaleikkaukseen menossa, eli isommasta on kyse kuin sinulla. Uskon ja toivon kuitenkin paranevani tästä.

Mielelläni täällä lukisi myös niitä paranemiskertomuksia, ihminenhän kuitenkin ensimmäisenä hyökkää nettiin etsimään tietoa ja sitten kun ei mitään hyvää löydy, sairastuu ihminen pahimmillaan vielä pahemmin - henkisesti.

• Anonyymi

Täällä kohtalotoveri vanhaan keskusteluketjuun..
      Yli 10 leikkausta. En enään pysy laskuissa. 2013 tämä helvetti alkoi eikä loppua näy. Näkymätön vaiva tietämättömille mutta vaivan omaavat kyllä tietää kärsimyksen. En oikein usko että tämä koskaan paranee. Hoitosuhde on ja sama kirurgi leikannut minua jo vuosia. Vielä haluaisi auttaa ja kokeilla laseroinnin ja LIFT leikkauksen yhdistelmää. Muutaman kuukauden päähän, nyt on taas seton laitettu.. karseet kivut on.. jahka tämä tästä taas jossain kohtaa helpottaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60