Peräaukon fisteli

Johanna 9

Marraskuussa 2012 ulkoisen peräpukamaleikkausen jälkeen minulle tuli fisteli peräaukon viereen,edessä oli siis leikkaus.
Hain tietenkin tietoa asiasta netistä ja luin keskustelupalstoja asiasta kauhun sekaisin tuntein.Hirveitä kokemuksia ihmisillä asiasta,ei ensimmäistäkään positiivista kokemusta kyseisestä toimenpiteestä,itkuhan siinä tuli.
Pakko kertoa oma kokemukseni,mikä ei ollutkaan niin kammottava mitä olin lukenut(tietenkin kaikki tapaukset ovat erilaisia).,

15.11.2012 tehtiin ensimmäinen toimenpide,jossa laitettiin Seton lanka fistelikanavaan,toimenpide tehtiin nukutuksessa ja kipua ei jälkeenpäin juuri ollut.Kauniit siniset lankat roikku takapuolessa kaksi viikkoa,minkä jälkeen sama toimenpide,lankoja kiristettiin.Kolmannella kerralla(kehden viikon päästä) lankat otettiin pois ja homma oli selvä.Kuukauden ajan söin kahta antibioottia ja toimenpiteen jälkeen pari päivää burana 600mg.
Eli kokemus ei ollutkaan niin kamala kuin luulin,mutta toivottavasti ei ikinä uusiudu.
Tsemppiä kaikille saman kokeneille.

2

2192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulakuu1

      Kiitos että jaoit tämän kokemuksesi.

      Itsekin samaa parhaillaan läpikäyvänä olen saanut itseni täyteen paniikkiin lukiessani netistä näitä pelkkiä kauhukokemuksia. Itsellänikin parhaillaan Setonit, olen tulppaleikkaukseen menossa, eli isommasta on kyse kuin sinulla. Uskon ja toivon kuitenkin paranevani tästä.

      Mielelläni täällä lukisi myös niitä paranemiskertomuksia, ihminenhän kuitenkin ensimmäisenä hyökkää nettiin etsimään tietoa ja sitten kun ei mitään hyvää löydy, sairastuu ihminen pahimmillaan vielä pahemmin - henkisesti.

    • Anonyymi

      Täällä kohtalotoveri vanhaan keskusteluketjuun..
      Yli 10 leikkausta. En enään pysy laskuissa. 2013 tämä helvetti alkoi eikä loppua näy. Näkymätön vaiva tietämättömille mutta vaivan omaavat kyllä tietää kärsimyksen. En oikein usko että tämä koskaan paranee. Hoitosuhde on ja sama kirurgi leikannut minua jo vuosia. Vielä haluaisi auttaa ja kokeilla laseroinnin ja LIFT leikkauksen yhdistelmää. Muutaman kuukauden päähän, nyt on taas seton laitettu.. karseet kivut on.. jahka tämä tästä taas jossain kohtaa helpottaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1898
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1292
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1159
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1113
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      872
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      53
      771
    7. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    8. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      53
      719
    9. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      716
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      704
    Aihe