Mun rakas pieni koiranpentuni, Rotweiller/Beauceron, vaipui viime viikolla ikiuneen, äitinsä sylissä.
Koiralla oli ikää vasta juuri 3 vuotta.
yleiskunto hyvä, ei mitään sairauksia aiemmin.
Meni yhtäkkiä parissa viikossa tosi kurjaan kuntoon, diagnoosina Lymfooma eli imusolmukesyöpä.
Ei auttanu muu, ku lopettaa se.
Koin sen velvollisuudekseni, mua se tuijotti, että auta äiti! Muuta keinoa auttaa ei ollut.
Kuinkahan yleistä Lymfooman puhkeaminen on tuossa iässä?
Tiedättekö tapauksia?
Mä en ollu aiemmin kuullu, tuli tod yllätyksenä, ja nopeella aikataululla.
Jos täs positiivisia asioita yrittää miettii, ni onneks ei tarvii syytellä itteensä, et ois pitäny viedä aikasemmin lääkäriin, tai muuta tehdä toisin.
Lymfooman puhkeamiseen ei tiedetä syytä, ei ole perinnöllistä. Eikä sitä voida parantaa millään keinolla.
Suren ja ikävöin elämäntoveriani varmasti pitkään.
Yhtäkään päivää en ole vielä nähnyt, ettei kyyneltä tulis.
Lymfooma nuorella koiralla
3
1129
Vastaukset
- voi surku
Tiedän muutamankin tapauksen, missä nimenomaan rottweilerille on puhjennut lymfooma suunnilleen yhtä nuorena. Tauti on edennyt aina nopeasti ja siihen valitettavaan loppuun asti... lieneekö rotikat ja sen sukuiset koirat jotenkin alttiita imusolmukesyövälle, en tiedä.
Se on kamala paikka nyt sinulle. Voimia.- Nina
Toivottavasti ei ois rotikka-sairaus, ku ne kuitenki niin hienoja koiria.
Mä kuitenki pidän sekarotuisista, tai siis toiki oli järjestetty sekotus, ku ne yleensä terveempiä.
- Gilly
Meillä oli 4-vuotias kääpiösnautseri, joka jouduttiin lopettamaan aivokasvaimen takia. Oireita hoidettiin aluksi tavallisena epilepsiana, koska noin nuorella koiralla ei yleensä vielä ole kasvaimia. Mitään ei ollut tehtävissä, vain oireita pystyttiin vähän aikaa helpottamaan. Gillya ei ole enää ollut kahteen vuoteen, mutta muistoista se ei ole kadonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1494392Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1953941Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi302663Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102442100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322193Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51780Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1081508Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491434Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241311Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361129