Kissan arkuus

Purrikisu

Löytyyköhän muilta samanlaista ongelmaa?

Minulla on nyt 5v poikakissa, joka pelkää tuntemattomia miehiä aivan älyttömästi ja säntää aina sängyn alle tai vaatekaappiin piiloon jos esim. poikaystäväni kavereita tulee käymään. Naispuolisten kavereiden kanssa en ole tätä huomannut vaan useasti tulee moikkaamaan ja hyppää sen jälkeen johonkin tuolille tai sohvalle nukkumaan.

Kissa on ollut minulla pennusta asti, joten tiedän ettei taustalla ole mitään miehiin liittyviä huonoja kokemuksia. Muuten kissa ei osoita minkäänlaista arkuutta uusia asioita kohtaan esim. tykkää ulkoilla valjaissa ja rakastaa uusia leluja, rapisevia pusseja jne.

Mietin tässä nyt, että vaikka meillä ei täällä kotona hirveästi vieraita käykään (n. kerran kuukaudessa), olisiko kissaa hyvä totuttaa vieraisiin miehiin jotenkin vai kannattaako antaa olla ja mennä sen mukaan mitä kissa itse haluaa. Onko jollain vinkkejä?

3

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirrimuikkunen

      Hmm, onhan ne vieraat miehet välillä pelottavia. Voihan olla, että joskus on jotain tapahtunut ( ihan peintäkin) mutta kissa on sitä säikähtänyt. Jos asia ei käytännön elämää tai kissan terveyttä erityisemmin häiritse, tarviiko niihin sitten tottua.
      Mun pikkukissa pelkää mun paksua ja kahisevaa toppatakkia.

      Kuka näistä mirreistä ja mielenliikkeistä ottais selvää ;D

    • arat kissat

      Juu, minulla taasen on kaksi kissaa, jotka pelkää kaikkia ihmisiä. Täälläkin käy vieraita ehkä kerran kuukaudessa, ja silloin ei kissoja kyllä näy, kun vieraat on talossa. Ne säntää heti sängyn alle, eikä tule sieltä pois ennen kuin vieraat on varmasti lähtenyt. Miten voisin saada kissani rohkeammiksi?? (:

      • Miumiu6

        Oman kissani totutin vieraisiin rauhallisella lähestymisellä ja sillä, että antoivat herkkuja kissalle. Joskus muistan lukeneeni jostain, että väkisin ei kannata yrittää koska se vaan pahentaa asiaa. Monet kissat pelästyy jo esimerkiksi ovikelloa, joten kannattaa sanoa vieraille etukäteen että vaikka soittavat kauempaa ja tulet sitten avaamaan oven. Sitten voi käydä sängyn alle kurkkaamassa ja vaikka jättää kissalle jotain nameja.

        Paljon on tietysti myös vieraista kiinni kuinka motivoituneita ovat kissojen näkemiseen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe