Gerbiilit ja koira?

GerbutAndKoira ? :DD

Moi :) Olen luultavasti saamassa gerbiilejä jos saan vastauksen tähän pulmaan:

Meillä on 11v koira. Äiti sanoo että koiramme stressaantuu jos meillä olisi gerbiilejä. Onko totta että koira stressaantuisi? Toivon että vastaatte tähän sillä olen halunnut jo niin pitkään gerbiileitä. Kiitos! :DD

14

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GerbutAndKoira ? :DD

Sitten vielä lisäksi, äiti väittää että koiramme rupeaisi läähättämään jne (kun on jo vanha) jos meillä olisi gerbiilejä... Onko totta? Toivon että vastaatte NOPEASTI :)

• Aksuzz

Koira saattaa stressaantua gerbiilien äänistä, ja gerbiilit voivat säikähtää koiran haukuntaa. Joten toivon, ettet ottaisi gerbiileitä.
        Jos gerbiilit pelkäävät koiraa, niistä tulee arkoja, ja koira saattaa kokoajan olla vahtimassa gerbiileitä, vaikka oven takanakin.

• WeedHopeanuoli

Meilä on koira ja aiomme hankkia vielä 2 gerbua. voisittehan hankkia jonkin aitauksen huoneen oven eteen missä gerbiilit ovat. koirillehan on niitä aitauksia. me ainakin ostetaan sellanen!

• gerbiilit+kissa

On aika epätodennäköistä että koira välittäisi gerbiileistä (riippuen vähän tietysti koiran rodusta). Tai että kumpikaan laji stressaantuisi tilanteesta. (Kissat olis vähän eri juttu, kyllä sekin tosin onnistuu..)

Moi ja kiitos paljon vastauksista! :) Koiramme on englanninpringerspanieli. (entä tiedä kirjoitinko oikein..) Koiramme ei oikeasti hauku ikinä. HYVIN HARVOIN! Ja onhan se jo 11v... Rupeaisiko koiramme esim. läähättämään? Kiitos jos vastaatte! :)

• Gerbu omistaja
        GerbutAndKoira ? :DD kirjoitti:

Moi ja kiitos paljon vastauksista! :) Koiramme on englanninpringerspanieli. (entä tiedä kirjoitinko oikein..) Koiramme ei oikeasti hauku ikinä. HYVIN HARVOIN! Ja onhan se jo 11v... Rupeaisiko koiramme esim. läähättämään? Kiitos jos vastaatte! :)

En usko koska mulla on kaksi gerbua ja koira häkki on yhen hyllystön päällä suljen vaan aina huoneeni oven ja kun juoksutan en päästä koiraani sisään

• tiedän koirista
        GerbutAndKoira ? :DD kirjoitti:

Se kirjotetaan Englanninspringelspaniel

Kiitos vastauksesta Gerbu omistaja. :) Mutta lisää vaan! :)

• gerbuttaja

en usko et iha hirveest stressaantuis mut riippuu vähä millai koira on luonteeltaan. jotku voi ehk vähä säikkyy gerbsujen kovaäänisii kaivuutuokioita mut esim mun kaveril on gerbuja ja koira eikä se välitä olleskaa. kunhan koira ei pääse gerbsujen lähelle sillon ku gerbsut on vapaana!(:

• Gerbu

Veikkaan kyllä että gerbiilit sais vähintään sydärin siitä koirasta. :D

• HHP88

Meillä oli koira ja gerbiilejä. Ja siinä kävi näin..

Olin pelailemassa tietokoneella. Sitten koirani Tippa (chihuahua) alkoi "kyttäämään" ovensuussa vuorotellen minua ja sitten olohuonetta ja häntä heilu niin vimmatusti. Ihmettilin mikä sillä nyt on. Ei se yleensä ole tollanen. Noh jatkoin vain pelailua ja noin 10min päästä olin menossa keittiöön ja kun saavuin koiran lähelle se syöksyi olohuoneesee ja taas katsoi minua kummallisesti. Sitten huomasin jaaha meillä on karkulainen.. Gerbiili oli lähtenyt tutkimus matkalle. Joskus ne oli myös tavattu tuijottamassa toisiaan silmästä silmään.

Mutta koirani olikin vähän omalaatuinen. Kaverini kissaa se jahtasi.. Ryntäsi heti perään jos kissa liikkui mutta pysähtyi kuin seinään sen tavoitettuaan. :) Ei haistellut eikä purrut kunhan vaan kyttäsi ja jahtasi. Ja kissa usein meni kaapin päälle. Vielä 7vuotta tapauksen jälkeen aina kun sanoimme "kissa" koirasta tuli terhakas ja se alkoi katsella kaappien päälle

• HHP88

..Jatkoa..

Ennen sitä olimme antaneet koiran katsella niitä lasi terran läpi. Ja kun juoksutimme niitä lattialla niin koira sai katsella tiskipöydällä kun leikimme niiden kanssa. Koiramme oli noin 10vuotta kun 3v gerbiilit tuli meille. Ja gerbiileitä koira ei olisi voinut vähempää kiinostaa

• GerbutAndKoira? :DD

Eli koirasi ei stressannut, HHP88? ( Paljon lisää vastauksia vaan! :D )

• HHP88

Ei.. Mielestäni se tykkäsi katsella. Aina tuli pyytämään herkkua samalla kun annoimme gerbiileille jotain. Myös siitä syystä se varmaan sai siitä positiivisen kokemuksen.

Koiramme ei ollut pelokas ääniä kohtaan. (Asumme kerrostalossa joten se on tottunut) Ja ei pelännyt ilotulitteita yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe