Jos siirrän esim. kuvani ja video tiedostot pilvipalveluun, eivätkö ne vie enää tilaa koneeltani? T: Atk-urpo
Pilvipalveluista
12
100
Vastaukset
Ei vie jos poistat ne tuon jälkeen koneelta. Tosin itse en vielä täysin luottaisi pilvipalveluihin vaan pitäisin omat tiedostot aina vähintään kahdessa paikassa mieluiten ulkoisella ja koneen omalla levyllä.
- 0hm0
Vapunen: Milloin luottaisit pilvipalveluihin?
Tuolla luottamuksella tarkoitin sitä että en laittaisi tiedostojani ainoastaan pilvipalvelun varaan vaan jättäisin ne koneelle ja ulkoiselle levylle. Mutta muuten pilvipalvelu on hyvä. ( Tarkoitan luotettavia kuten Skydrive, Dropbox, F-secure Online backup).
- kimi555
Siis jos siirrän kuvat normi kansiosta tuohon skydrive-kansioon ne eivät ole enää koneellani vaan jossain bill gatesin koneilla? T: samainen urpo
- 0hm0
"""Siis jos siirrän kuvat normi kansiosta tuohon skydrive-kansioon ne eivät ole enää koneellani vaan jossain bill gatesin koneilla? T: samainen urpo ""
Juuri näin. Jos kuvat poistuvat niiden alkuperäisistä kansioista niin silloin ne eivät ole enää koneella. Skydrive tilin sisällön voit tarkistaa myös täältä: https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1362427597&rver=6.2.6289.0&wp=MBI_SSL_SHARED&wreply=https://skydrive.live.com/&lc=1035&id=250206&mkt=fi-FI&cbcxt=sky
- kimi555
Ok, kiitos sulle!
- Lisäksi
Jos asennat skydrive-ohjelman koneellesi (sen, joka lisää SkyDrive kansion resurssien hallintaan) ja lisäät kuvat sitä kautta pilveen, niin kuvat ovat edelleen koneellasi. Jos poistat Skydrive kansiosta kuvat, niin ne häipyy pilvestäkin.
- w6sfIb
Pilveen tallennettava tieto pitää myös salata mikäli tallettaa sellaista mitä ei halua julkiseksi.
- Lisäksi
Ainakin Skydrivessä voi määritellä kansion yksityiseksi tai julkiseksi eli ei mene automaattisesti koko maailmalle. Jos sen joku hakkeroi, niin sittepähän voi katsella mun lomakuvien varmuuskopioita.
Kyllä, kuvat on myös koneella ja ulkoisella kovalevyllä, mutta kodin ulkopuolella pilvipalvelut on käteviä käyttää. Siellä on myös kopiot takuukuiteista, voi kaivella esille tarvittaessa kaupassa. Lisäksi kirjoitti:
Ainakin Skydrivessä voi määritellä kansion yksityiseksi tai julkiseksi eli ei mene automaattisesti koko maailmalle. Jos sen joku hakkeroi, niin sittepähän voi katsella mun lomakuvien varmuuskopioita.
Kyllä, kuvat on myös koneella ja ulkoisella kovalevyllä, mutta kodin ulkopuolella pilvipalvelut on käteviä käyttää. Siellä on myös kopiot takuukuiteista, voi kaivella esille tarvittaessa kaupassa.Itse olen tallentanut jos jonkin sortin kuvia ristiäsistä hautajaisiin skydriveen ja jakanut ne sukulaisten kanssa, saavat sieltä käydä kattomassa, ihan kätevää mielestäni. No itsellä ei ole mitään sellasta matskua mitä ei kehtaa näyttää.
Näin olen minäkin tehnyt ja pilvipalvelu on omiaan kuvien jaossa esimerkiksi tuttaville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862