Ave2koppanen, ei niin hyvä talvikulkija. Mites uudempi?

Ave2008

Viimeisimmän lumimyräkän ja lumessa veivaamisen jälkeen tuntui ja näytti taas siltä, että kakkoskoppanen farkkuave ei ole niitä parhaita kulkijoita paksussa lumessa ja liukkaassa jäässä eikä 1.8koneisen sähköinen ohjaustehostin ainakaan talvioloissa (kaupunkialueella) kulkemista helpota.
Mikä on tilanne uudemman kopan kanssa. Entiseen malliin vai jotain korjausta? Vai aiheuttaako ilmastomuutos automerkin vaihdon.
Jep, en ole mikään erityisen taitava autokuski, mutta auton pitäisi olla kulkukykyinen myös tämän tumpelon käsissä.

6

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ldldldkdkdk

Ohjaus on myös osittain makukysymys. Eli nyt vaan koeajamaan autoja lumessa niin tiedät, että mikä sopii sinulle. Itse vaihdoin juuri Opelista samanlaiseen autoon mitä sulla, ja olen tykännyt. Ave liikkuu mielestäni isona autona vakaasti. Kaupunkipyörittelyyn mielestäni taas suorastaan ketterä auto kokolukakseen. Eli aina se on mihin vertaa. Focuksen ohjaustahan pidetty aina todella hyvänä, mutta omaan mieleen se oli rasittavan tarkka kun tunsi kaiken käsiin.

Tuon aven huono puoli ehkä ohjaus satasen vauhdilla maantielllä talvella. Tuntuma tiehen ei enää niin hyvä, eli jutuu pitämään katseen ajossa. Mutta siihenkin vaikuttaa paljon renkaiden kunto.

Nythän suosiossa ollut kovien talvien takia Nissan qasqai. Veikkaan että maastoautomaisen mielikuvan takia. Omalla koeajolla ohjaus tuntui aika oudolta.

• Potaatti2

Itsekin ihan perustumpelo, mutta sellainen perstuntuma minulla on, että uudempikoppainen on parempi kuin tuo kakkos-koppainen.

Myös uusin facelift paransi ajettavuutta. Paransi jopa siinä määrin, että ajettavuus ei liiemmälti poikkea vaimon saksalaisesta premium -autosta. Ja kun ottaa huomioon, että tämä saksalainen maksaa tuplat avensikseen, niin ehkä tuon voi hyväksyä.

Niin ja tämä koski lähinnä maantieajoa. Syvässä lumessa kaikki autot nelivetoisia lukuunottamatta menevät ihan miten sattuu, ainakin kaikki ne millä itse tullut ajeltua - merkistä riippumatta.

• P.Alikka
        Potaatti2 kirjoitti:

Itsekin ihan perustumpelo, mutta sellainen perstuntuma minulla on, että uudempikoppainen on parempi kuin tuo kakkos-koppainen.

Myös uusin facelift paransi ajettavuutta. Paransi jopa siinä määrin, että ajettavuus ei liiemmälti poikkea vaimon saksalaisesta premium -autosta. Ja kun ottaa huomioon, että tämä saksalainen maksaa tuplat avensikseen, niin ehkä tuon voi hyväksyä.

Niin ja tämä koski lähinnä maantieajoa. Syvässä lumessa kaikki autot nelivetoisia lukuunottamatta menevät ihan miten sattuu, ainakin kaikki ne millä itse tullut ajeltua - merkistä riippumatta.

Samat mietteet, faceliftatun III-kopan Avensiksen talviajettavuuteen ei juuri kiinnitä huomiota, eli kaikin puolin ok. Löytyy "hauskempiakin" ajettavia, mutta perus maantieajoon hyvä ja hiljainen auto. Elektroniset avut pelaa niin kuin pitääkin. Mitä muuta tuohon sanoisi, koeajamallahan tuo selviää sopiiko tuo auto itselle vai ei. Itse suoritin koeajon juurikin talvella ja tuon pohjalta totesin ajettavuuden olevan ok myös Ocuun verrattuna.

• Oma Ave

Minä vaihdoin omassa avessa rengaskoon 195/65 15". Mielestäni suuntavakavuus parani noilla kapeammilla ja muutenkin paremmat ajaa suomen epätasaisilla teillä.

• Renault Laguna -11

Ave on vaan huano ei sitä voi verrata laatupeleihin.

• Rellukoomikko

sai minut hyvälle tuulelle. Hyvät vitsit ovat ihan ihquja. Heh, heh, hee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      271
      4130
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2365
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1501
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      988
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      336
      895
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      810
    Aihe