onko solenoidi sökö. on välillä tehnyt sitä, että saa kymmenen kertaa pyörittää avainta ja sitten yhtäkkiä starttaa. oli pitkään ilman ongelmia. eilen oli taas oireita ja nyt ei puhu mitään. ei naksahduksia ei mitään. miten tuon solenoidin voi vaihtaa? pitääkö ryömiä auton alle vai voiko vaihtaa yläpuolelta? tai rengas pois ja sisälokari? kai se on jossain startin vieressä
trans sport ei starttaa
6
445
Vastaukset
- startti irti
Kyllä startti yleensä pitää irrottaa solenoidin vaihtoa varten. Usein se onnistuu helpoimmin auton alta. Akun kaapeli irti, johdot auki startilta ja startin pultit auki. Jossain jenkeissä on ollut niin ahdasta, että on tarvinnut irrottaa pakari edestä mutta Trans Sportin tiloista ei ole tietoa.
- aahhaa
Pääsetkö kopauttamaan solenoidia silloin se ei lähde starttaamaan? Jos kopistelu auttaa niin solenoidi on rikki. Mutta tarkista ensin, että akunkengissä ja starttimoottorin liitoksissa ei ole vikaa. Avaa ja puhdista ne kunnolla.
Solenoidin vaihto on vartin homma kun starttimoottori on irrotettuna. - kokemusta on
Otappa ja puhdista akun kengät ja kaapelit, yleensä se hapettuu ja tekee tuota ettei tapahdu mitään kun avaimesta kääntää. Ne voi myös olla löysässä.
- transformer94
Mulla tota samaa hässäkkää-94 trans sportissa.tänään,ku koitin viikon jälkeen ei sanonut mitään kunnes laitoin vaihteen N asentoon ja alko startti pyöriä ja pärähti käymään.Kun taas sammutin,ei tapahtunut mitään missään asennossa.Onko tuolla vaihde kepukalla mitään osaa asiaan,mutta erikoista.virta tulee normaalisti,et vaikuttaako noi akun napojen törkysyys sitten tuohon startin pyörimiseen.Ite ku en tajuu näistä rieskoista mittään,ni kirjotellaanpa nyt sit tänne.
- kengät irti
Ota akun kengät irti ja putsaa huolellisesti. Ei maksa mitään joten siitä kannattaa aloittaa.
- Kelpo Mies
Kepukka kyllä vaikuttaa moottorin käynnistymiseen suuresti, siinä on näet turvakytkin, joka estää moottorin käynnistämisen vaihde päällä.
Toisinaan viallinen kytkin ei päästä startille virtaa P-asennossa mutta N-asennossa lähtee.
Kyllä akun napojen törkyisyys vaikuttaa moottorin käynnistymiseen suuresti. Sivunapa-akku on hieman vielä herkempi hapettumien aiheuttamille ongelmille kuin kuin kansinapa-akku. Akun liitosten tulee olla kiiltävät, puhdistuksen jälkeen niihin voi suihkuttaa suojalakan tai rasvata sähköä johtavalla rasvalla, jolloin pystytään estämään hapettumisen negatiivisia vaikutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131960Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831504Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1441274Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt941257Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381168- 84898
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu44820Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13787Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138783Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas123763