onko solenoidi sökö. on välillä tehnyt sitä, että saa kymmenen kertaa pyörittää avainta ja sitten yhtäkkiä starttaa. oli pitkään ilman ongelmia. eilen oli taas oireita ja nyt ei puhu mitään. ei naksahduksia ei mitään. miten tuon solenoidin voi vaihtaa? pitääkö ryömiä auton alle vai voiko vaihtaa yläpuolelta? tai rengas pois ja sisälokari? kai se on jossain startin vieressä
trans sport ei starttaa
6
432
Vastaukset
- startti irti
Kyllä startti yleensä pitää irrottaa solenoidin vaihtoa varten. Usein se onnistuu helpoimmin auton alta. Akun kaapeli irti, johdot auki startilta ja startin pultit auki. Jossain jenkeissä on ollut niin ahdasta, että on tarvinnut irrottaa pakari edestä mutta Trans Sportin tiloista ei ole tietoa.
- aahhaa
Pääsetkö kopauttamaan solenoidia silloin se ei lähde starttaamaan? Jos kopistelu auttaa niin solenoidi on rikki. Mutta tarkista ensin, että akunkengissä ja starttimoottorin liitoksissa ei ole vikaa. Avaa ja puhdista ne kunnolla.
Solenoidin vaihto on vartin homma kun starttimoottori on irrotettuna. - kokemusta on
Otappa ja puhdista akun kengät ja kaapelit, yleensä se hapettuu ja tekee tuota ettei tapahdu mitään kun avaimesta kääntää. Ne voi myös olla löysässä.
- transformer94
Mulla tota samaa hässäkkää-94 trans sportissa.tänään,ku koitin viikon jälkeen ei sanonut mitään kunnes laitoin vaihteen N asentoon ja alko startti pyöriä ja pärähti käymään.Kun taas sammutin,ei tapahtunut mitään missään asennossa.Onko tuolla vaihde kepukalla mitään osaa asiaan,mutta erikoista.virta tulee normaalisti,et vaikuttaako noi akun napojen törkysyys sitten tuohon startin pyörimiseen.Ite ku en tajuu näistä rieskoista mittään,ni kirjotellaanpa nyt sit tänne.
- kengät irti
Ota akun kengät irti ja putsaa huolellisesti. Ei maksa mitään joten siitä kannattaa aloittaa.
- Kelpo Mies
Kepukka kyllä vaikuttaa moottorin käynnistymiseen suuresti, siinä on näet turvakytkin, joka estää moottorin käynnistämisen vaihde päällä.
Toisinaan viallinen kytkin ei päästä startille virtaa P-asennossa mutta N-asennossa lähtee.
Kyllä akun napojen törkyisyys vaikuttaa moottorin käynnistymiseen suuresti. Sivunapa-akku on hieman vielä herkempi hapettumien aiheuttamille ongelmille kuin kuin kansinapa-akku. Akun liitosten tulee olla kiiltävät, puhdistuksen jälkeen niihin voi suihkuttaa suojalakan tai rasvata sähköä johtavalla rasvalla, jolloin pystytään estämään hapettumisen negatiivisia vaikutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265183Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123775Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm482746Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2831275- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081039