onko solenoidi sökö. on välillä tehnyt sitä, että saa kymmenen kertaa pyörittää avainta ja sitten yhtäkkiä starttaa. oli pitkään ilman ongelmia. eilen oli taas oireita ja nyt ei puhu mitään. ei naksahduksia ei mitään. miten tuon solenoidin voi vaihtaa? pitääkö ryömiä auton alle vai voiko vaihtaa yläpuolelta? tai rengas pois ja sisälokari? kai se on jossain startin vieressä
trans sport ei starttaa
6
424
Vastaukset
- startti irti
Kyllä startti yleensä pitää irrottaa solenoidin vaihtoa varten. Usein se onnistuu helpoimmin auton alta. Akun kaapeli irti, johdot auki startilta ja startin pultit auki. Jossain jenkeissä on ollut niin ahdasta, että on tarvinnut irrottaa pakari edestä mutta Trans Sportin tiloista ei ole tietoa.
- aahhaa
Pääsetkö kopauttamaan solenoidia silloin se ei lähde starttaamaan? Jos kopistelu auttaa niin solenoidi on rikki. Mutta tarkista ensin, että akunkengissä ja starttimoottorin liitoksissa ei ole vikaa. Avaa ja puhdista ne kunnolla.
Solenoidin vaihto on vartin homma kun starttimoottori on irrotettuna. - kokemusta on
Otappa ja puhdista akun kengät ja kaapelit, yleensä se hapettuu ja tekee tuota ettei tapahdu mitään kun avaimesta kääntää. Ne voi myös olla löysässä.
- transformer94
Mulla tota samaa hässäkkää-94 trans sportissa.tänään,ku koitin viikon jälkeen ei sanonut mitään kunnes laitoin vaihteen N asentoon ja alko startti pyöriä ja pärähti käymään.Kun taas sammutin,ei tapahtunut mitään missään asennossa.Onko tuolla vaihde kepukalla mitään osaa asiaan,mutta erikoista.virta tulee normaalisti,et vaikuttaako noi akun napojen törkysyys sitten tuohon startin pyörimiseen.Ite ku en tajuu näistä rieskoista mittään,ni kirjotellaanpa nyt sit tänne.
- kengät irti
Ota akun kengät irti ja putsaa huolellisesti. Ei maksa mitään joten siitä kannattaa aloittaa.
- Kelpo Mies
Kepukka kyllä vaikuttaa moottorin käynnistymiseen suuresti, siinä on näet turvakytkin, joka estää moottorin käynnistämisen vaihde päällä.
Toisinaan viallinen kytkin ei päästä startille virtaa P-asennossa mutta N-asennossa lähtee.
Kyllä akun napojen törkyisyys vaikuttaa moottorin käynnistymiseen suuresti. Sivunapa-akku on hieman vielä herkempi hapettumien aiheuttamille ongelmille kuin kuin kansinapa-akku. Akun liitosten tulee olla kiiltävät, puhdistuksen jälkeen niihin voi suihkuttaa suojalakan tai rasvata sähköä johtavalla rasvalla, jolloin pystytään estämään hapettumisen negatiivisia vaikutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773154
- 492390
- 322087
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4792068- 1371839
- 311725
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291613Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81514Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61214Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441212