onko solenoidi sökö. on välillä tehnyt sitä, että saa kymmenen kertaa pyörittää avainta ja sitten yhtäkkiä starttaa. oli pitkään ilman ongelmia. eilen oli taas oireita ja nyt ei puhu mitään. ei naksahduksia ei mitään. miten tuon solenoidin voi vaihtaa? pitääkö ryömiä auton alle vai voiko vaihtaa yläpuolelta? tai rengas pois ja sisälokari? kai se on jossain startin vieressä
trans sport ei starttaa
6
467
Vastaukset
- startti irti
Kyllä startti yleensä pitää irrottaa solenoidin vaihtoa varten. Usein se onnistuu helpoimmin auton alta. Akun kaapeli irti, johdot auki startilta ja startin pultit auki. Jossain jenkeissä on ollut niin ahdasta, että on tarvinnut irrottaa pakari edestä mutta Trans Sportin tiloista ei ole tietoa.
- aahhaa
Pääsetkö kopauttamaan solenoidia silloin se ei lähde starttaamaan? Jos kopistelu auttaa niin solenoidi on rikki. Mutta tarkista ensin, että akunkengissä ja starttimoottorin liitoksissa ei ole vikaa. Avaa ja puhdista ne kunnolla.
Solenoidin vaihto on vartin homma kun starttimoottori on irrotettuna. - kokemusta on
Otappa ja puhdista akun kengät ja kaapelit, yleensä se hapettuu ja tekee tuota ettei tapahdu mitään kun avaimesta kääntää. Ne voi myös olla löysässä.
- transformer94
Mulla tota samaa hässäkkää-94 trans sportissa.tänään,ku koitin viikon jälkeen ei sanonut mitään kunnes laitoin vaihteen N asentoon ja alko startti pyöriä ja pärähti käymään.Kun taas sammutin,ei tapahtunut mitään missään asennossa.Onko tuolla vaihde kepukalla mitään osaa asiaan,mutta erikoista.virta tulee normaalisti,et vaikuttaako noi akun napojen törkysyys sitten tuohon startin pyörimiseen.Ite ku en tajuu näistä rieskoista mittään,ni kirjotellaanpa nyt sit tänne.
- kengät irti
Ota akun kengät irti ja putsaa huolellisesti. Ei maksa mitään joten siitä kannattaa aloittaa.
- Kelpo Mies
Kepukka kyllä vaikuttaa moottorin käynnistymiseen suuresti, siinä on näet turvakytkin, joka estää moottorin käynnistämisen vaihde päällä.
Toisinaan viallinen kytkin ei päästä startille virtaa P-asennossa mutta N-asennossa lähtee.
Kyllä akun napojen törkyisyys vaikuttaa moottorin käynnistymiseen suuresti. Sivunapa-akku on hieman vielä herkempi hapettumien aiheuttamille ongelmille kuin kuin kansinapa-akku. Akun liitosten tulee olla kiiltävät, puhdistuksen jälkeen niihin voi suihkuttaa suojalakan tai rasvata sähköä johtavalla rasvalla, jolloin pystytään estämään hapettumisen negatiivisia vaikutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713879- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1221580
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016