Maahanmuttajille oma palsta

Skierri39

Olisi mielenkiintoista tutustua maahanmuuttajiin . Mistä heidät löytäisi.

24

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrotaan että, Valtion virastoilla, raja-vartiostolla ja Poliisilla on senlaiset.
      Nuo palstat ovat hellyyttä täynnä.
      Jopa hierontaa sanotaan siellä löytyvän.
      Kovakouraistakin, ja sehän on Eestille aina hyväksi.
      Alahan etsiä.
      H.

      • Rauhan-Nobelisti Puolasta, Lech Walesa, näytti myös antaneen rajojemme vartijoille syvämietteisiä ohjeita.
        Saattaa olla, että Poliisimme lähettää Puolaan jonkun Komisaarion, etteivät he ehdi ensin.
        H.


    • matkailijaN

      Täällähän niitä pääkaupunkiseudulla näkee joka päivä,joskus tuntuu että tummaihoisia on enemmistö,liikennevälineissä,päiväkodeissa,kouluissa.

      Salaa ihailin nuorta paria jotka istuivat vastapäätä,mies komea ja tumma kuin yö,vaimonsa luonnollisesti kaavun peittämä.
      Ajattelin juuri että olisippa ihan kivaa tutustua heihin lähemmin,heidän kulttuuriin ja elämäntapoihin,vaikuttivat niin tavallisilta,lapsi vaunuissa josta isä huolehti.
      Olivat kohteliaita ja ystävällisiä keskustellessamme muutaman sanan.

      Mistä muuten meidät suomalaiset tunnistaa ulkomailla vaikkei sanois sanaakaan,siinäpä pohtimista eikä ole vaikea arvata.

    • Vartoo kun Syyriasta selvinneet kotoutuvat.

    • k/k
      • toivoenodottain ♥

        Sinäkin voisit kotoutua hippusen enemmän taas tänne palstalle.
        Tuskin lienen ainoa, jolla on sinua ikävä.

        Vain pieni ja hento toivomus, sinähän teet, mitä teet.
        Sinulla kun on kauniit sanat hallussasi, ja minulla
        halu niitä lukea.


      • toivoenodottain ♥ kirjoitti:

        Sinäkin voisit kotoutua hippusen enemmän taas tänne palstalle.
        Tuskin lienen ainoa, jolla on sinua ikävä.

        Vain pieni ja hento toivomus, sinähän teet, mitä teet.
        Sinulla kun on kauniit sanat hallussasi, ja minulla
        halu niitä lukea.

        Me tulemme taas kun on vapaana veet,ja silloin soi laulu virralla .
        Kuhan nää pahuksen hanket sulaa ja aurinko lämmittää sieluun asti silloin alkaa tuulet puhalteleen leppeämmin.
        Paljon lueskelen ja usein tekis mieli kommentoirakkin mut kun kaik sanottava tuntuu kerran sanotulta ja hölmöltä.
        Tyttöänikin viel paljon muistelen ja niit tapahtumii jotka siihen johti.


    • henrjii

      luulisin, että niitä löytyy sieltä missä on oikein kurjaa. Kettujakin kodellaan pohjanmaalla paremmin kuin maahanmuuttajia suomessa.

    • Färsaarille het

      Uudessa-Seelannissa viidennes on ulkomaalaisia

      suomalaisia elelee enemmän ulkomailla kuin Suomessa ulkomaalaisia.
      Joten tilaa on vielä, onko kapsekki jo pakattu ?

    • iloitseva.

      Käsittääkseni tälläkin palstalla on
      useampia maahanmuuttajia.
      Eikös hunskikin ole yksi niitä, haus-
      koine kirjoitusvirheineen. Nämä yk-
      silöthän rikastuttavat suomen kieltä.
      Missähän maassa käytetään aina sa-
      nojen välissä väliviivaa?

      • riipsjaraapsjahööps

        Hänhän iloitsee saadessaan olla erilainen nuori. Jopa vokabulaarin on tehnyt omakseen, jotta voi erottautua meistä taviksista.
        Supisuomalainen, Ruotsissa käynyt kääntymässä, mitä minä muistan raapustuksistaan.


      • Heiniä kengissään on

        hunksz:issa ei ole muuta ulkomaalaista kuin tuo z-kirjain nikissään :D


    • Vilo Sohvi

      Ulkomailta löytyy parhaiten.

      Suomessa löytyy paljon muinaisulkomaalaisia. Suomi on ollut Suomi vajan 100 vuotta. Entisiä ruotsalaisia ei voi tunnistaa enää sukunimestä, koska alkoivat mokomat fennoilemaan ja muuttivat nimensä suomalaisiksi kun taas suomalaiset muuttivat opintielle ruotsinkielisiin yliopistoihin lähtiessään ruotsalaiseksi. Joten unohda tämä ryhmä.

      Eroopasta tuli Ruotsin kautta Suomeen paljon von ja af jne. sukunimisiä herrasmiehiä haarniskapuvuissaan palkkasotureiksi kuninkaalle. Joillekin kuningas antoi palkaksi oman kartanon ja myöhemmin muutti aatelisarvon perinnölliseksi. Heitä voisit jututtaa.

      Baltian alue kuului jonkin aikaa Ruotsiin kuten Suomikin. Heidän jälkeläisiään täällä on paljon.

      En ala luettelemaan erikseen jokaista tänne naimisiin tullutta, mutta heitä on lähes jokaisesta maailman maasta.

      Viime aikoina on tullut paljon pakolaisia eri puolilta maailmaa.

      Menet ja soitat jonkun ovikelloa ja sanot, että nyt haluat tutustua. Virolainen kyllä säikähtää, kun "poro" yrittää sisään, samoin espanjalainen kun "barbaari" soittaa ovikelloa. Mutta yritä sitkeästi kyllä joku päästää juttelemaan.

      Itse olen tavannut ulkomaalaisia siellä missä suomalaisiakin. Kulttuurista ei ole paljon ollut keskustelua, joten se puoli on huonosti hallinnassa. Ulkomaalaisisia on erilaisia kuten suomalaisiakin. Et kertonut mikä heissä niin kiinnostaa.

      Olet itsekin ulkomaalaista sukujuurta, koska sukusi ei ole voinut asua Suomessa 100 vuotta kauempaa.

    • 619
    • No Suomesta. Tännehän he ovat muuttaneet.

      Jos etsit muualta, olet itse maahanmuuttaja ja löydät itsesi peilistä.

      • justjuus

        Tervetuloa tänne Tsadiin tutustumaan maahanmuuttajiin. Tutustumisen
        voi alkaa vaikkapa itäkeskuksen kauppakeskuksesta. Sieltä illansuussa
        steissille - siis Tsadin rautatieasemalle. Sitten illan viime tunnit voi harrastaa
        ekstriimi tutustumista rastilassa.justus


      • justjuus kirjoitti:

        Tervetuloa tänne Tsadiin tutustumaan maahanmuuttajiin. Tutustumisen
        voi alkaa vaikkapa itäkeskuksen kauppakeskuksesta. Sieltä illansuussa
        steissille - siis Tsadin rautatieasemalle. Sitten illan viime tunnit voi harrastaa
        ekstriimi tutustumista rastilassa.justus

        Aloitus ei ollut minun. Tapaan kyllä maahanmuuttajia päivittäin. Itse asiassa nytkin viimeisin ihminen jonka kanssa olen tänään puhunut on venäläinen maahanmuuttaja.


    • mamuvapaa

      Minä en haluaisi heihin tutustua, en tahtoisi edes nähdä. Vaan kun heitä on Helsingissä enemmän kuin suomalaisia, ainakin siltä vaikuttaa.
      En tiedä missä asut, mutta tule Helsinkiin niin saat kyllä tutustua. Pidä kuitenkin lompakostasi kiinni! Eikä kannata yksin liikkua, ei ainakaan pimeällä. Henki lähtee muuten.
      Onneksi nyt asun kauempana, noin 58 km Helsingistä. Täällä ei heitä hirveän paljon näy. Tietysti jonkin verran, mutta ei joka päivä. Asun ihan keskustassa, en missään korvessa.

    • Hei,

      Kiitos aloittajalle ideasta. Pidämme sen mielessä.

      Terveisin,
      Elina
      Suomi24

      • "Elina24"

        Tjaa, fadderallaa, kunde det vara att träffä dig. :)
        Men allvarigt talat, flytta inte hit.
        Groovy men are vi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Elina24"

        Tjaa, fadderallaa, kunde det vara att träffä dig. :)
        Men allvarigt talat, flytta inte hit.
        Groovy men are vi.

        H.

        Va fauna, så järvligt !!!
        Det var menad är, inte are...


        H.


      • "Elina24"

        Jasså fröken(?), tack för invitation.
        Men det djupaste varning, jag är så obotligt intreserad ini vad sommarkolt innebär.
        Hur långkorta dom sen är.
        Konstigt, så många år som jag bär på.
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Elina24"

        Jasså fröken(?), tack för invitation.
        Men det djupaste varning, jag är så obotligt intreserad ini vad sommarkolt innebär.
        Hur långkorta dom sen är.
        Konstigt, så många år som jag bär på.
        H.

        63 år... då???

        H.


      • av....
        hunksz kirjoitti:

        63 år... då???

        H.

        Du är ung hingst, hon ska vara 40 år.

        mvh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      411
      5329
    2. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      42
      2534
    3. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      228
      2041
    4. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      116
      2019
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1973
    6. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      54
      1484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      132
      1436
    8. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      11
      1340
    9. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      5
      1272
    10. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      39
      1137
    Aihe