Ahtaalle on ajettu ammattikuljettajat poliisin toimesta. Poliisin mielestä pahimmat roistot on kuljetus-alalla. Tänään näin pk-seudulla 4 kertaa kun olivat parhaillaan ratsaamassa raskaita ajoneuvoja. Keksivät ihan ihme sakotusyrityksia ja tyhmät maksaa! Mulla ei niin kiire ole, etten ehtis kuormaa sitoa, jos jotain sakkoa yrittävät työntää niin oikeudessa tavataan!
Ahtaalle on ajettu
40
1138
Vastaukset
- Sitä saa mitä tilaa!
Voisikohan tuohon kuljetusalan "vainoamiseen" olla syynä vuosia tai jopa vuosi kymmeniä jatkunut villin lännen meininki? Vuorokaudet ympäriinsä on ajettu. On ollut ylikuormia,ylinopeuksia,onnettomuuksia. Kalustoa on metsässä pyörät ylöspäin,kalustoa on ollut vaarallisen huonossa kunnossa teknisesti ja kaikkea muuta packaa. Tätä on kuljetusalalla pyytämällä pyydetty jo kauan. Ja kun nyt vielä tämän päivänkin piirtureilla kikkailut huomioon niin onko ihme että virkavalta haluaa puuttua teiden rikollisten tekemisiin. Ja nyt sitten isot miehet itkee ja valittaa kun hommat pannaan ruotuun vihdoin viimein. Omaa nenää on kaivettu kauan ja nyt viimein sitten verta on saatu valumaan niin kannattaisiko pitää turvat kiinni ja miettiä mitä on tullut tehtyä tai jäänyt tekemättä??!
- en oo tilannu!
no joo, mutta mistä se johtuu kun kaikki on kunnossa eivätkä mitään sakkoon johtavaa löydä niin sitten alkaa se vittuilu ja hiusten halkominen. se on kuin joku palkinto päästä se sakko kirjoittamaan. eikös valvovan viranomaisen pitäisi olla tyytyväinen jos kaikki on ok?
- tilaa mitä et saa
kilometri suoritteeseen verrattuna henkilö-autoilia rikkoo lakia tutkimusten mukaan noin 9 kertaa useammin kuin ammattikuljettajat. Henkilö-autoilia ajaa kilomeri sekä aika suoritteisesti yli 10 kertaa useammin kolarin kuin ammattikuljettaja.
Henkilö-autoista joka 4 on jotain teknistä huomautusta ratsia tilanteessa, kun taas raskaassa kalustossa noin joka 8. Kuorman kiinnityksessäkin henkilö-autoilia häviää yli 10 kertaisesti. Noin joka sadannessa autossa jossa on kiinnitys koukut takakontissa on kuorma kiinnitetty
niin kannattaisiko pitää turpa kiinni ja miettiä komentointia asiassa mistä ei mitään tiedä. ja niissä joissa ei tuota varustusta ei ole yli tuhannessa autossa sitä kuormaa ei ole kiiinnitetty olenkaan. ja lastina usein on ollut bensiiini-astioita yli 20 l tai kaasupullo jonka paino on ollut yli kolmekymmentä kilo.
Niin että tyhmyys on synnynnäistä ja typeryys opittua. Kumpi sinä olet ? - typerät vertailut sulla!
tilaa mitä et saa kirjoitti:
kilometri suoritteeseen verrattuna henkilö-autoilia rikkoo lakia tutkimusten mukaan noin 9 kertaa useammin kuin ammattikuljettajat. Henkilö-autoilia ajaa kilomeri sekä aika suoritteisesti yli 10 kertaa useammin kolarin kuin ammattikuljettaja.
Henkilö-autoista joka 4 on jotain teknistä huomautusta ratsia tilanteessa, kun taas raskaassa kalustossa noin joka 8. Kuorman kiinnityksessäkin henkilö-autoilia häviää yli 10 kertaisesti. Noin joka sadannessa autossa jossa on kiinnitys koukut takakontissa on kuorma kiinnitetty
niin kannattaisiko pitää turpa kiinni ja miettiä komentointia asiassa mistä ei mitään tiedä. ja niissä joissa ei tuota varustusta ei ole yli tuhannessa autossa sitä kuormaa ei ole kiiinnitetty olenkaan. ja lastina usein on ollut bensiiini-astioita yli 20 l tai kaasupullo jonka paino on ollut yli kolmekymmentä kilo.
Niin että tyhmyys on synnynnäistä ja typeryys opittua. Kumpi sinä olet ?Niin vain todella tyhmä kaveri vertaa kuorma-autojen ja henkilöautojen kuormien kiinnityksiä keskenään. On meinaa määrät ja massat pikkasen eri kokoluokkaa. Ja vielä typerämpää kyseinen vertailu on syystä että kuorma-autoja ajaa useimmiten AMMATTI-IHMINEN henkilöautoja nk.tavikset. Ja sitten ammattikuskit täällä netissäkin on niin pro:ta,niin pro:ta kuskeina. Ylinopeudet,ylikuormat,pirtureilla kikkailut ym. ovat lähes poikkeuksetta tietoisia valintoja ja tekoja. On siis täyttä tyhmyyttä alkaa vertaamaan henkilö-ja ammattiliikennettä keskenään. Eteenkin kun joka päivä radiosta saa tosiaan kuulla onnettomuusilmoituksia tapahtumista joissa mukana raskasajoneuvo. Laittakaapa asenteenne ja lainkuuliaisuutenne kuntoon tai sitten lopetatte itsestänne suurina liikenteen ammattilaisina puhumisen ja osaamisenne korostamisen!
- tilaa mitä et saa
typerät vertailut sulla! kirjoitti:
Niin vain todella tyhmä kaveri vertaa kuorma-autojen ja henkilöautojen kuormien kiinnityksiä keskenään. On meinaa määrät ja massat pikkasen eri kokoluokkaa. Ja vielä typerämpää kyseinen vertailu on syystä että kuorma-autoja ajaa useimmiten AMMATTI-IHMINEN henkilöautoja nk.tavikset. Ja sitten ammattikuskit täällä netissäkin on niin pro:ta,niin pro:ta kuskeina. Ylinopeudet,ylikuormat,pirtureilla kikkailut ym. ovat lähes poikkeuksetta tietoisia valintoja ja tekoja. On siis täyttä tyhmyyttä alkaa vertaamaan henkilö-ja ammattiliikennettä keskenään. Eteenkin kun joka päivä radiosta saa tosiaan kuulla onnettomuusilmoituksia tapahtumista joissa mukana raskasajoneuvo. Laittakaapa asenteenne ja lainkuuliaisuutenne kuntoon tai sitten lopetatte itsestänne suurina liikenteen ammattilaisina puhumisen ja osaamisenne korostamisen!
se takaikkunalla oleva esine joka painaa pari kiloa, esimerkiksi monella räkänokalla on siellä isot kaiuttimet parilla puuruuvilla kiinni siinä takaikkunan alla olevassa pahvi/ muovi hyllyssä, kolari tilanteessa takaraivoon osuessa tappaa, . Mutta sinun kohdallasi tämmöinen onnettomuus on yhteiskunnalle hyödyllinen sillä kirjoituksestasi päätellen olet ollut jo tyhmä syntyessäsi ja sitten vielä olet oppinut typeräksikin. Yli 80 % onnetomuuksista joissa raskaskalusto on mukana on syyllinen henkilö-autoilia, 2 % kevytliikenne (mopo,pyörä tai muu siihen verrattava), mutta valitettavasti se henkilö-auton nosto ei vaadi tien katkaisua, mutta sen raskaankaluston nosto, joka on siellä ojassa sen henkil-auton takia, vaatii sen tien katkaisun. Ja niistä ilmoitetaan siksi, ettei haluta enää sinne sekaan lisää henkilö-autoilijoita typerehtimään.
Joten kannataisin vähän miettiä ennenkuin typerehtii, mutta sinun tapauksessahhan se on mahdotonta.
Ja jos rikeiden määrää ja poliisin valvontaa verrataan, niin henkilö-autoja pitäisi ratsata noin 50 kertaa enemmän että päästäisiin lähelle lukemiin raskaan kaluston ratsioista. - Järkevät vertailut sulla
tilaa mitä et saa kirjoitti:
se takaikkunalla oleva esine joka painaa pari kiloa, esimerkiksi monella räkänokalla on siellä isot kaiuttimet parilla puuruuvilla kiinni siinä takaikkunan alla olevassa pahvi/ muovi hyllyssä, kolari tilanteessa takaraivoon osuessa tappaa, . Mutta sinun kohdallasi tämmöinen onnettomuus on yhteiskunnalle hyödyllinen sillä kirjoituksestasi päätellen olet ollut jo tyhmä syntyessäsi ja sitten vielä olet oppinut typeräksikin. Yli 80 % onnetomuuksista joissa raskaskalusto on mukana on syyllinen henkilö-autoilia, 2 % kevytliikenne (mopo,pyörä tai muu siihen verrattava), mutta valitettavasti se henkilö-auton nosto ei vaadi tien katkaisua, mutta sen raskaankaluston nosto, joka on siellä ojassa sen henkil-auton takia, vaatii sen tien katkaisun. Ja niistä ilmoitetaan siksi, ettei haluta enää sinne sekaan lisää henkilö-autoilijoita typerehtimään.
Joten kannataisin vähän miettiä ennenkuin typerehtii, mutta sinun tapauksessahhan se on mahdotonta.
Ja jos rikeiden määrää ja poliisin valvontaa verrataan, niin henkilö-autoja pitäisi ratsata noin 50 kertaa enemmän että päästäisiin lähelle lukemiin raskaan kaluston ratsioista.Kun laitat linkit noihin prosenttitutkimuksiin rikkeiden tekijöihin ja niiden määriin niin et vaikuta ihan niin tyhmältä enää. Lisäksi jos edes jotenkin keksit jotain kommentoitavaa yllä mainitsemiini ammattikuskien jatkuviin rikkeisiin kuten ajo-ja työajan ylityksiin, ylikuormiin, ylinopeuksiin ja jatkuviin tieltä suistumisiin niin taas saat itsestäsi piirun verran vähemmän tyhmältä!
- Yutta
en oo tilannu! kirjoitti:
no joo, mutta mistä se johtuu kun kaikki on kunnossa eivätkä mitään sakkoon johtavaa löydä niin sitten alkaa se vittuilu ja hiusten halkominen. se on kuin joku palkinto päästä se sakko kirjoittamaan. eikös valvovan viranomaisen pitäisi olla tyytyväinen jos kaikki on ok?
Ehei suinkaan. Ne on kato nuo nuoret tytöt, kun ovat Sorilan koulun opissa ja Kekkosentiellä koko opiston voimin raskasta kalustoa ratsataan..., tervetuloa Trelle.
- Ahtaalle ajettu
En minä mitään itke, enkä ole noihin ratsioihin joutunut kuin kerran ja silloinkaan isoilla pojilla ei ollut lukijaa mukana. Tuntuu vaan, että autoilijoita yritetään rahastaa ja helppohan se on rahastaa, varsinkin ammattikuljettajia kun on vedetty rajat ja minuutinkin ylityksestä tulee sakko. Ei siinä mitään: valvonta on ok, kunhan ei mene pilkunviilaamiseksi.
Sen vielä sanon, että olen ollut kuorma-autonkuljettajana nelisen vuotta ja kortti 6v eikä sakon sakkoa tähän mennessä, mutta eiköhän se vielä joskus napsahda.... - 100 vuotta rahtia
Valetta.
Minuutista ei tule sakkoa.- kiistäkää veljet
aina kannattaa kiistää sakko ,jos on kokenut vääryyttä.Itse kiistän aina ja menen myös käräjille ,koska käräjillä sanktio voi ainoastaan pienentyä.Omakohtainen kokemus sain sakot 300/e piirturivirheestä jonka kiistin. Kuulusteluissa jouduin käymään 2 kertaa koska yrittivät tällä painostaa minun peruvan lausuntoni ja näin välttää käräjillä käynti,tähän en suostunut ja juttu meni käräjille.
Sanktio pysyi juuri samana minkä sain eli 300/e ,mutta nautinto oli minulle erittäin suuri,sillä tämän 300/e eteen teki töitä yksi poliisi joka minua sakotti 2 eri kuulustelevaa poliisia ,syyttäjä ja käräjä tuomari,eli kyllä kannatti sakottaa suurrikollista ja vielä rehellisestä työnteosta.
Oikeuslaitoksissa on suurin rikollisjoukkio tällä hetkellä autoilijat ja kuljettajat ja järjestelmä on menossa tukkoon näistä meidän älyttömistä sakottamisista,eli kiistäkää aina ja viekää juttu käräjille sillä teidän ei tarvi itse mennä edes paikalle ja sanktio voi vain pienentyä.
Takaan ,että rupeaa maalaisjärkeä löytymään,kun vain löytyy miehiltä vähän kanttia laittaa asiat kuntoon.
Kiistäkää veljet aina ,jos koette vähänkään vääryyttä. - kiistää kannattaa
kiistäkää veljet kirjoitti:
aina kannattaa kiistää sakko ,jos on kokenut vääryyttä.Itse kiistän aina ja menen myös käräjille ,koska käräjillä sanktio voi ainoastaan pienentyä.Omakohtainen kokemus sain sakot 300/e piirturivirheestä jonka kiistin. Kuulusteluissa jouduin käymään 2 kertaa koska yrittivät tällä painostaa minun peruvan lausuntoni ja näin välttää käräjillä käynti,tähän en suostunut ja juttu meni käräjille.
Sanktio pysyi juuri samana minkä sain eli 300/e ,mutta nautinto oli minulle erittäin suuri,sillä tämän 300/e eteen teki töitä yksi poliisi joka minua sakotti 2 eri kuulustelevaa poliisia ,syyttäjä ja käräjä tuomari,eli kyllä kannatti sakottaa suurrikollista ja vielä rehellisestä työnteosta.
Oikeuslaitoksissa on suurin rikollisjoukkio tällä hetkellä autoilijat ja kuljettajat ja järjestelmä on menossa tukkoon näistä meidän älyttömistä sakottamisista,eli kiistäkää aina ja viekää juttu käräjille sillä teidän ei tarvi itse mennä edes paikalle ja sanktio voi vain pienentyä.
Takaan ,että rupeaa maalaisjärkeä löytymään,kun vain löytyy miehiltä vähän kanttia laittaa asiat kuntoon.
Kiistäkää veljet aina ,jos koette vähänkään vääryyttä.vielä sen verran,että urbaani legendaa on tieto ,jossa käräjillä käynti sakoista tulee asianomaiselle kalliiksi.Ainut ylimääräinen kulu on,jos poliisi tulee todistamaan ,niin tälle joudut maksamaan todistajan palkkiota muutaman kympin ,muuten sanktio on todennäköisesti sama eikä alene.
Harvoin lähtevät todistamaan muutaman kympin palkkiosta,jos kyse jostain sakko sanktiosta.
Tuntuu äkkiseltään isolta asialta nuo käräjät ,mutta on läpihuuto juttu asianomaisen kannalta ,eikä tarvi olla edes paikalla ja varmasti sakotusperuste menee uudelleen harkintaan,jos rehellisistä työntekijöistä on tehty yhteiskunnallisesti suurin rikollisjoukkio. - On se porukkaa,on se
kiistäkää veljet kirjoitti:
Kiistäkää veljet aina ,jos koette vähänkään vääryyttä.Joo poliiseissahan se vika aina on kun rahtireiskat lakia rikkovat. On se muuten mielenkiintoista että ammattikuskit ovat ainoa ammattiryhmä joka pitää rangaistuksen uhalla pakottaa tauoille ja lepoon. Teollisuudessa ja muussa työelämässä duunarit yrittää taukoja pidentää ja päästä kotiin mahdollisimman nopeasti mutta ammattikuljettajat saa tauoille ja kotiin vain sakolla uhkaamalla!
- en oo tilannu!
On se porukkaa,on se kirjoitti:
Joo poliiseissahan se vika aina on kun rahtireiskat lakia rikkovat. On se muuten mielenkiintoista että ammattikuskit ovat ainoa ammattiryhmä joka pitää rangaistuksen uhalla pakottaa tauoille ja lepoon. Teollisuudessa ja muussa työelämässä duunarit yrittää taukoja pidentää ja päästä kotiin mahdollisimman nopeasti mutta ammattikuljettajat saa tauoille ja kotiin vain sakolla uhkaamalla!
no kerros nyt meille että miten se kotiin lähtö onnistuu jos sinne on matkaa vielä 100km? vai meinaatko että pitäis kuskilla olla niitä kotitorppia vähän joka notkossa ja saarelmassa? on hieman eri asia kuljetusala ja ne ns. kiinteät työpaikat. kuljetusalalla kun päivän pituus määräytyy työmäärän mukaan ja muualla työmäärä määräytyy paivän pituuden mukaan.
onko se kuskin vika jos kuorma on varmistettu aivan lain kirjaimen mukaan mutta poliisin oma henkilökohtainen mielipide ei kohtaa lain kanssa ja se kirjoittaa sakon, onko? onko se väärin jos kuski ei sitä hyväksy ja haluaa hakea oikeutta itselleen? onko sekin kuskin vika kun edes syyttäjä ei ymmärrä asiasta yhtään mitään ja vie asian oikeuteen ihan vain syyttämisen ilosta?
onko sinusta siinä jotain järkeä jos on sellainen keikka jonka pystyy ajamaan täysin lakien mukaan, mutta jos ei ole kiire ja nukut matkalla muutaman tunnin niin olet suuri rikollinen kun työhönsidonnaisuusaika menee pitkäksi ja vuorokausilepo ei enää mahdu 24h jaksoon? nyky lainsäädännön mukaan esim. tälläisiä älyttömyyksiä ja paljon muuta siellä on ja niiden kanssa pitäisi elää. maallikkojen on aivan turha tulla avautumaan asioista joista heillä ei ole hevon helvet1n hajua, ja kuljetusala on yksi niistä.
- Psyykeä
Veljet , teitä syytetään aivan suotta.
Oletteko koskaan tavanneet kuskia, joka mm.
-puhuu ajaessa kännykkään
-ajaa ylinopeutta vaikkapa rajoitinta vasten vaan pyrkii ajamaan muun liikenteen mukaan.
-pitää jalat polkimilla ajaessa ja käyttää turvallisia jalkineita, ei esim. puukenkiä
- ymmärtää amatööriautoilijoita ja vanhuksia liikenteessä, ei kiilaa, osoita mieltä, roiku puskurissa varsinkin jos edessä menevä ajaa jo lievää ylinopeutta
-vaihtaa ajoissa lyhyille valoille ja ei missään nimessä käytä laittomia ylikirkkaita lisävaloja katolla
-ei kynsinhampain pidä kiinni etuajo-oikeudestaan ja kunnioittaa muiden oikeuksia ja heikompien turvallisuutta, varsinkin vanhukset ja lapset suojatiellä on ammattimiehen sydäntä lähellä
-yleensäkin on kohtelias liikenteessä
Tällainen on ammattimies, ei kait kukaan ole muunlaisia tavannutkaan. Senhän näkee jokainen maantiellä, ei tarvitse arvailla. Siksi he voivatkin olla ylpeitä ammatistaan.
Jos henkilöautokuski onkin huonompi liikenteessä, hän saattaa puolestaan olla rekkakuskia etevämpi esim. ydinfysiikassa.
Oishan se suorastaan hullua, jos ydinfyysikko näyttäisi keskaria tai soittaisi torvea sen vuoksi että on parempi omalla alallaan. Naurashan sille variksetkin.- siviiliautoilija
Minä ainakin annan kuorma-autojen mennä välillä ensin vaikka minulla olisi etuajo oikeus etenkin talvella jolloin niillä voi olla pito ongelmia kuorman kanssa toisin kuin minulla, henkilöllä jolla ei ole elämän minuuteista kiinnin. Ja usein näyn kuorma-auton kuljettajan morjestavan kiitokseksi. Henkilöautoilla vaan on yleensä paha tapa aina yrittää päästä ison auton edelle? He jotka ajavat työkseen tiellä ansaitsevat kunnioitusta ja heillä voi olla jopa kiire tai tarve saada vauhtia ylämäkeen.
- ihme ja kumma
Olenkin jo pitkän aikaa ihmetellyt, miten teistä on tullut noin ylivertaisia.
- suur rikollinen
syytetään kyllä monasti aiheestakin,mutta kysymys oli minusta siitä,että se aihe haetaan ,jos sitä ei heti löydy ja tätä edellämainittua harrasti ennen vanhaa etenkin Vaasan ja Porin liikkuvat.
Henkilökohtainen kokemus oli seuraavaa.Porin liikkuvat pysäyttivät ja tarkastuksessa kaikki ok,tämän jälkeen toinen poliisi alkoi tenttaamaan ja kyselemään päivistä joissa olin ollut vapaalla ja kaveri intti kovasti,että mitä muuta työtä olen tehnyt tai olenko ollut muualla töissä vapaa aikana,että olisi päässyt siitä minua sakottamaan kyseli vielä ,että mitä olen tehnyt pääsiäisenä jona olin vapaalla.
Väittäisin ,että kuljetusala on tehty laisäätäjän kannalta niin mahdottomaksi,että on mahdotonta toimia alalla täysin laillisesti,kuka hullu jää esim, täyden työpäivän jälkeen autoon 9 h tauolle,jos kotiin on enää 1-2h ajomatka ja olet tällöin kotona,jos ajat kotiisi olet syyllistynyt vakavaan rikokseen kuten yksi poliisi minulle väitti naama totisena.
Voi elämän kevät sanon minä. Vakava rikos joka tulee työnteosta ,sanoin sille poliisille ,että kuule ukko kirjoittele sinä niitä sakkojas millä nimikkeellä lystäät,mulle aivan sama ,jos työnteosta sakotetaan en välitä aivan sama.
Käräjille mentiin ja sakko pysyi samana. Kiistäkää - Pikkupaha.
suur rikollinen kirjoitti:
syytetään kyllä monasti aiheestakin,mutta kysymys oli minusta siitä,että se aihe haetaan ,jos sitä ei heti löydy ja tätä edellämainittua harrasti ennen vanhaa etenkin Vaasan ja Porin liikkuvat.
Henkilökohtainen kokemus oli seuraavaa.Porin liikkuvat pysäyttivät ja tarkastuksessa kaikki ok,tämän jälkeen toinen poliisi alkoi tenttaamaan ja kyselemään päivistä joissa olin ollut vapaalla ja kaveri intti kovasti,että mitä muuta työtä olen tehnyt tai olenko ollut muualla töissä vapaa aikana,että olisi päässyt siitä minua sakottamaan kyseli vielä ,että mitä olen tehnyt pääsiäisenä jona olin vapaalla.
Väittäisin ,että kuljetusala on tehty laisäätäjän kannalta niin mahdottomaksi,että on mahdotonta toimia alalla täysin laillisesti,kuka hullu jää esim, täyden työpäivän jälkeen autoon 9 h tauolle,jos kotiin on enää 1-2h ajomatka ja olet tällöin kotona,jos ajat kotiisi olet syyllistynyt vakavaan rikokseen kuten yksi poliisi minulle väitti naama totisena.
Voi elämän kevät sanon minä. Vakava rikos joka tulee työnteosta ,sanoin sille poliisille ,että kuule ukko kirjoittele sinä niitä sakkojas millä nimikkeellä lystäät,mulle aivan sama ,jos työnteosta sakotetaan en välitä aivan sama.
Käräjille mentiin ja sakko pysyi samana. KiistäkääNuista vapaa päivistä aluehallintoviraston julkaisemassa Autonkuljettajan ajo- ja lepoaika oppaassa sanotaan selvästi seuraavaa "Niiltä päiviltä, joilta ei ole piirturikiekkoa tai kuljettajakortin tietoja, kuljettajan on annettava LUOTETTAVA selvitys kuljetusalan ulkopuolella tehdystä työstä" Eli käytännössä jokaisesta päivästä mistä ei ole tietoja piirturilla tai kortilla joutuu tekemään selvityksen poliisille varsinkin jos ne ovat arkipäiviä ainakin minä olen joutunut selvittämään hyvinkin tarkkaan missä olen ollut jonakin päivänä milloin olen ollut vapaalla ja vielä sekin pitäisi kuulema kertoa kenen kanssa on ollut ja kuka voi todistaa. Eli jos olet auton kuljettaja niin et voi olla päivääkään yksin kerta et voi todistaa missä olit ja sinun täytyy kuitenkin antaa LUOTETTAVA selvitys poliisille hänen sitä pyytäessä
http://tyosuojelujulkaisut.wshop.fi/documents/2011/03/TSO_27.pdf - jbdbdf
Pikkupaha. kirjoitti:
Nuista vapaa päivistä aluehallintoviraston julkaisemassa Autonkuljettajan ajo- ja lepoaika oppaassa sanotaan selvästi seuraavaa "Niiltä päiviltä, joilta ei ole piirturikiekkoa tai kuljettajakortin tietoja, kuljettajan on annettava LUOTETTAVA selvitys kuljetusalan ulkopuolella tehdystä työstä" Eli käytännössä jokaisesta päivästä mistä ei ole tietoja piirturilla tai kortilla joutuu tekemään selvityksen poliisille varsinkin jos ne ovat arkipäiviä ainakin minä olen joutunut selvittämään hyvinkin tarkkaan missä olen ollut jonakin päivänä milloin olen ollut vapaalla ja vielä sekin pitäisi kuulema kertoa kenen kanssa on ollut ja kuka voi todistaa. Eli jos olet auton kuljettaja niin et voi olla päivääkään yksin kerta et voi todistaa missä olit ja sinun täytyy kuitenkin antaa LUOTETTAVA selvitys poliisille hänen sitä pyytäessä
http://tyosuojelujulkaisut.wshop.fi/documents/2011/03/TSO_27.pdfniin se selvitys on tehdystä TYÖSTÄ. se mitä kukin omalla vapaa-ajallaan tekee ei kuulu yhdellekkään paskalakille.
- Pikkupaha
jbdbdf kirjoitti:
niin se selvitys on tehdystä TYÖSTÄ. se mitä kukin omalla vapaa-ajallaan tekee ei kuulu yhdellekkään paskalakille.
Kuuluu. Kerta niiden pitää selvittää oletko ollut TÖISSÄ vai vapaalla ja yritätkö piilotella puuttuvia piirturinkiekkoja ja sinun on se selvitettävä LUOTETTAVASTI valvovalle viranomaiselle hänen sitä pyytäessä
- aivan sairasta
Pikkupaha kirjoitti:
Kuuluu. Kerta niiden pitää selvittää oletko ollut TÖISSÄ vai vapaalla ja yritätkö piilotella puuttuvia piirturinkiekkoja ja sinun on se selvitettävä LUOTETTAVASTI valvovalle viranomaiselle hänen sitä pyytäessä
aivan saaataran sairas ala,entisessä ryssän maassakin oli valvonta ja ihmisten kyttääminen lasten kengissä verrattuna meillä kuljetusalaan.
Huonosti käy tällä tyylillä koko yhteiskunnan,kun työntekijöistä tehdään rikollisia. - Turha selittää siis!
Pikkupaha kirjoitti:
Vapaa-aikaa kotona viettäessään ei ole edes teoriassa mahdollista saada viranomaisille luotettavaa todistetta siellä olosta joten mikään laki ei voi vaatia sellaista todistamaan. Työnteko on ero asia. Me emme elä itä-Saksan kaltaisessa holhoisvaltiossa joten viranomaisille ei kuulu se missä ja miten vapaa-aikansa viettää!!
- sairasta
Turha selittää siis! kirjoitti:
Vapaa-aikaa kotona viettäessään ei ole edes teoriassa mahdollista saada viranomaisille luotettavaa todistetta siellä olosta joten mikään laki ei voi vaatia sellaista todistamaan. Työnteko on ero asia. Me emme elä itä-Saksan kaltaisessa holhoisvaltiossa joten viranomaisille ei kuulu se missä ja miten vapaa-aikansa viettää!!
kyllä muuten kuuluu ja vaatii.Poliisi sanoi ,että heillä on oikeus kysellä vapaalla olleelta kuljettajalta hänen tekemisistään,jos on syytä epäillä hänen tehneen muuta työtä .
Ainahan voidaan epäillä ja sen vuoksi kysellä.
Sairas ala,kun aletaan kuulusteleen ja epäileen rehellistä työtä . - Pikkupaha
sairasta kirjoitti:
kyllä muuten kuuluu ja vaatii.Poliisi sanoi ,että heillä on oikeus kysellä vapaalla olleelta kuljettajalta hänen tekemisistään,jos on syytä epäillä hänen tehneen muuta työtä .
Ainahan voidaan epäillä ja sen vuoksi kysellä.
Sairas ala,kun aletaan kuulusteleen ja epäileen rehellistä työtä .Lisäksi jos on syytä epäillä että kuljettaja piilottelee kiekkoja mitä ei löydy kun kuski on oikeasti ollut vapaalla niin poliisi voi tehdä kotietsinnän autoon. Nuo kaikki mitä poliisi voi tehdä löytyy vapaasti netistä ja oppeista. Elikkä ne voi käyttää vaikka niitä kumihanskoja jos niillä on syytä epäillä ja siiloin on syytä epäillä jos et anna luotettavaa selitystä siitä mitä teit silloin kun sinulta ei löydy kiekkoja tai merkintää kortilta
- Pikkupaha
Turha selittää siis! kirjoitti:
Vähän linkkiä jotta tiedätte
http://finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050401
- villahousupiipertäjä
No jos työnteko on vaikiaa ja surkiaa niin kannattaisko vaihtaa alaa?
- tekemällä tehty
jaahas ja kukas semmosta on väittänyt.Työnteon surkeudesta kukaan ole puhunut ja tekemällä saa yksinkertaisenkin asian vaikiaksi.
- sakwau
Ei tosta Villapiipertäjästä kannata välittää,taitaa olla se kapihomo jälleen ,kun ei ole la,puhelimessa haukkumassa muita ,
- aikaa oikeuteenkin
Ehkäpä pitäisi alkaa noudattamaan sääntöjä?
Onhan se aika huolestuttavaa kun ratsioissa jopa yli puolesta raskaasta kalustosta löytyy jotein huomautettavaa. - RekkaMauno
Kerran yksi poliisi sanoi minulle päivää, ja vastasin siihen sanomalla päivää. Sain siitä sakot jotka kiistin. Asia meni oikeuteen jossa sain 2 kuukautta ehdotonta.
Tarina opetus on että kiistäkää kaikki, jopa olemassa olonne sakotus paikalla.- polisin poika
jos sieltä sun taustalta löyty poliisin hyväkskäyttöä ja siitä tuomio.
- Miksi valehtelet?
Tiedät itseki että kertomuksesi on valetta. Mikä mahtoi olla rikosnimike jolla tervehtimisestä tehtiin rikos? Miksi pitää tuollaisia selviä valheita näille palstoille kirjoittaa?
- Yksinkertaista
Kun tekee työt kuten lain kirjain sitä vaatii, niin eipähän siinä ole kenelläkään nokan koputtamista. Hyvin on tullut pärjättyä virkavallan kanssa. Eipä ole mikään selitys, että isäntä määräsi tai jos itse päättää "vähän säveltää". Ei ole kauaakaan, kun jäin alle puolen tunnin päähän kotoa, kun vuorokautinen ajoaika loppui. Kioski kiinni ja aamulla kotiin. Olisi ollut hölmöä ottaa sakkoriski vain siksi, että pääsee kotiin kolistelemaan keskellä yötä ja herättää kotiväki.
Minusta tämä juttu on lähinnä asennekysymys. Hommat tulisi tehdä joka firmassa pykälien mukaan. Hyvin usein kuulee narinaa taksojen polkemisesta. Mistäköhän mahtaa johtua? Ei tarvitse olla mikään ydinfysiikan professori ymmärtääkseen. Varsinkaan että osaa kuljetusalaa vaivaa tauti nimeltä omiin aamumuroihin kuseksiminen. Se johtunee siitä, että kun koetaan omaavan niin paljon tinaa kauluksissa tehdä asiat omalla tavalla, että Suomen laki ja TES jäävät hopealle. Ja kun tekeminen vääristyy, niin siinä ei pärjää kuin rahdinmaksaja eikä loppupeleissä välttämättä sekään.- järjenköyhä
järjenköyhyyttä ,kyllä siinä sinunkin autossa nukkumisen into laantuu,kun oot vaikka 20 vuotta ollut alalla.
- Yksinkertaista
järjenköyhä kirjoitti:
järjenköyhyyttä ,kyllä siinä sinunkin autossa nukkumisen into laantuu,kun oot vaikka 20 vuotta ollut alalla.
No eipä kuules paljon puutu siitä kahdestakymmenestä vuodesta. Minusta se on enemmänkin asennoitumiskysymys ja mieluummin sitä nukkuu kuin maksaa sakkoja. Ei siihen mitään intoa tarvita. Ja loppujen lopuksi, sehän on ammatinvalintakysymys. Oma valintani on noudattaa pykäliä.
- saksanseisojavoimaa
Yksinkertaista kirjoitti:
No eipä kuules paljon puutu siitä kahdestakymmenestä vuodesta. Minusta se on enemmänkin asennoitumiskysymys ja mieluummin sitä nukkuu kuin maksaa sakkoja. Ei siihen mitään intoa tarvita. Ja loppujen lopuksi, sehän on ammatinvalintakysymys. Oma valintani on noudattaa pykäliä.
sinä varmaankin sitte asennoidut esim, heterona ollessas siihen,etä kulet dildo persiissäs,jos joku sanoo että asennoidu poika siihen hyvä sen on siellä olla.
Kyllä Suomalaiset automiehet ja rengit on sitte tyhmiä,kaikki sonta hyväksytään. Sanotaan vaan ,että asennoitukaa epäonnistuneeseen lakiin ja jääkää nukkuun 9 h autoon ,jos kotiin olisi vaikka 1h ajomatka.
Raja se pitää olla tyhmyyrelläkin. - Kapitalistiriistäjä
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
sinä varmaankin sitte asennoidut esim, heterona ollessas siihen,etä kulet dildo persiissäs,jos joku sanoo että asennoidu poika siihen hyvä sen on siellä olla.
Kyllä Suomalaiset automiehet ja rengit on sitte tyhmiä,kaikki sonta hyväksytään. Sanotaan vaan ,että asennoitukaa epäonnistuneeseen lakiin ja jääkää nukkuun 9 h autoon ,jos kotiin olisi vaikka 1h ajomatka.
Raja se pitää olla tyhmyyrelläkin.Jos on noin tyhmä kuin sinä niin ei kannattaisi kommentoida asioita joista ei mitään ymmärrä. Sinä kun et kertomasi mukaan osaa pyörittää edes kuljetusfirmaa niin älä tule tänne aivopierujasi horisemaan.
- Yksinkertaista
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
Raja se pitää olla tyhmyyrelläkin."Raja se pitää olla tyhmyyrelläkin".
Niinpä. Tuommoisetko sulla on mielessä? No, paskaa saa pyytämättäkin.
- ikää on
niin yksinkertainen juippi olet! mahtaako karvatkaan vielä pojalla kasvaa? ja niin rekkamiestä, niin rekkamiestä kun juuri armeijasta kortin olet saanut..
- järjenköyhä
v ,80 aloittelin täysperä ajot ,että karvat on jo osittain jostain paikoista lähtenytkin.Into autossa nukkumiseen jäi kuule 90 luvulle sen mitä nukkua silloin kerkesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862