Sain kerran kortin, mihin oli kirjoitettu: Elämä on kompromissi kahden asian välillä; Sen mitä itse tahtoo ja sen, mitä toiset tahtovat.
Elämäni on ollut tätä kompromissia vuosikausia. Liian monta vuotta minulla ei ole sisimmässäni ole ollut jäljellä kuin pieni hiipuva kipinä. En odottanut enää mitään, en uskonut, että minusta olisi tuntemaan mitään ja ajattelin vain kuihtuvani hiljalleen pois. Tarina ei tietenkään jatkunut siten, niin kuin olin ajatellut ja vastaan tulit Sinä. En ensin Sinua ajatellut muuten kuin että olet mukava ihminen ja siinä kaikki. Ei, et tosiaan ollut haaveissani. Ajan kuluessa kuitenkin muutuit ja aloit osoittamaan minua kohtaan huomiota. Miksi minua? Minä, joka en todellakaan ole ensimmäinen palkinto. Ulkoa toivon olevani kova, sisältä tiedän olevani petollisen hauras. Hymyilen kyllä muille, sillä voi peittää niin paljon. Omassa maailmassani joudun elämään jatkuvassa pelossa.
Kaikesta huolimatta tulit luokseni toistamiseen, vaikka yritin olla välinpitämätön. En rohjennut edes ajatella sinua muuten kuin ystävänä. Lopulta annoin periksi, petin itseni, petin kaiken rakentamani ja sisimpäni alkoi roihuta rajummin kuin koskaan. En ole ylpeä. Miksi tulit, miksi kerroit tunteistasi?
En olisi tätä halunnut En, koska tiesin, että "me yhdessä" on mahdoton ajatus
Aika, paikka, velvoitteet, elämä....kaikki on väärin. Silti haluaisin huutaa pois kaikki kompromissit, kaiken muun ja kertoa sinulle, että Sinä olet se jonka haluan. Sinä olet se, jonka avulla olen taas herännyt eloon. Sinun vuoksesi voin tehdä mitä vain. Sinusta kiinni pitäminen tuntuu vain niin helvetin hyvältä.
Tiedän mihin tämä johtaa. Ei mihinkään. Sinä olet jo jatkanut matkaasi seuraavaan satamaan ja minä jäin laiturille.
Naiselle
Luopumista
53
1335
Vastaukset
- Ystävä <3
Luin kerran, pysähdyin. Luin toisen kerran. Osui vai osuiko? Eihän se voi olla hän, vai voiko, ehkä - ei - sittenkin....? Vastaan, varmuuden vuoksi tai näkökulmaa tuodakseni, miksi vain. Eihän se ota, jos ei annakkaan.
Saamasi kortti kiteyttää todellisuuden. Elämä on kompromissejä. Jotain uutta saavuttakseen on aina luovuttava jostain, mutta mistä luopua, mitä säilyttää? Elämä on kuitenkin aina myös riskinottamista.
Samankaltainen tilanne siis. Nainen ja mies tutustuvat, näkevät toisensa hyvinä tyyppeinä, ei sen enempää ei myöskään vähempää. Vähitellen mies saa naisen kiinnostuksen heräämään syvemmin. Nainen haluaa lähempää tuttavuutta, pyrkii siihen osittain tiedostaen, osittain tiedostamatta. Liikaa tapahtumia, liian vähän sanoja. Yllättäen ne kaksi ihmistä merkitsevätkin toisilleen paljon enemmän kuin piti. Olosuhteet ovat sitä mitä ovat. Eivät suotuisat ainakaan. Nainen pyrkii piilottamaan tunteensa, mies on välinpitämätön, silti nainen on aistivinaan muuta.
Sinä kysyt miksi hän tuli luo toisen kerran, miksi kertoi tunteistaan? Minä kerroin, sillä suhteemme on aina perustunut rehellisyyteen. Minä kerroin, koska en jaksanut enää valehdella itselleni, hänelle. En jaksanut enää olla niin vahva. Minä kysyn itseltäni, miksi en kertonut aiemmin, miksi odotin toiseen kertaan? Olisiko kaikki ollut selvempää silloin? Olisiko loppu tullut aiemmin, olisiko unohtaminen ollut helpompaa?
En tiedä, mitä sinä vastasit naisellei. Häneltä sain kuulla olevani hyvä ystävä, en enempää en vähempää. Pakostakin jäin miettimään vaikuttiko vastaukseen paikka, aika, velvoitteet, elämä... kaikki se mikä tekee suhteestamme väärän. Kätkeytyykö totuus edelleen kovan kuoren alle? Todellisuudessahan me kaksi yhdessä on mahdoton yhtälö. Vai onko?
Edelleen jokainen kohtaamisemme on yhtäaikaa suolaa ja balsamia haavoille. Jokaisesta katseesta etsin vastausta yhä uudelleen. Teoriassa menen eteenpäin, todellisuudessa junnaan paikoillani. Minulle hän on ykköspalkinto, jota en koskaan saa.
PS. olen pahoillani, jos totuuteni ja sen kuuleminen satutti jotakuta. - Tiedätkö virheesi?
Se paistaa tekstistäsi läpi: et uskalla heittäytyä suhteeseen, olet ehkä sitoutumiskammoinen? Ei noin paljoa pidä pelätä rakastaa, jos haluaa rakastaa. Vaikuttaa, että olet lähtenyt suhteeseen epäilys ja epäluulo jo valmiiksi syvällä sisimmissäsi. Ei sellaisesta mitään tule kenenkään kanssa, toinen osapuoli vaistoaa kyllä epäluulon ja sulkeutumisen. Ja se syö suhdetta.
Toivottavasti saat asiat kuntoon hänen kanssaan. Oletko varma, että hän on jo mennyt eteenpäin? Jos on rakkautta, mitkään olosuhteet eivät ole liian vaikeat. Virheistä tulee oppia ja ongelmia päin pitää mennä, ei paeta niitä. - Tiedätkö virheesi?
Se paistaa tekstistäsi läpi: et uskalla tarpeeksi heittäytyä suhteeseen, olet ehkä sitoutumiskammoinen? Ei noin paljoa pidä pelätä rakastaa, jos haluaa rakastaa. Vaikuttaa, että olet lähtenyt suhteeseen epäilys ja epäluulo jo valmiiksi syvällä sisimmissäsi. Ei sellaisesta mitään tule kenenkään kanssa, toinen osapuoli vaistoaa kyllä epäluulon ja sulkeutumisen. Ja se syö suhdetta.
Toivottavasti saat asiat kuntoon hänen kanssaan. Oletko varma, että hän on jo mennyt eteenpäin? Jos on rakkautta, mitkään olosuhteet eivät ole liian vaikeat. Virheistä tulee oppia ja ongelmia päin pitää mennä, ei paeta niitä. - Tuulisina iltoina
Miksi et siis huuda?
Toivottavasti jätit hänelle kertomatta, että "et ole ylpeä" siitä että menit rakastumaan häneen. Minua satutettiin pahimmin juuri niin, että toinen epäili minun kietoneen hänet verkkooni tarkoituksella ja harkiten, jotenkin kieroilemalla, vaikka kyseessä oli aito, vilpitön rakkaus. Hänen mielestään erehdytin hänet luopumaan turvallisesta elämästään rakkautemme tähden. Se loukkasi syvästi, siinä ei ollut totuuden siementäkään.
Ehkä sinunkin rakastettusi ja intohimosi kohde oli vain... tosissaan? Ehkä hän ei vain tajunnut, miten valmiiksi olit rakentanut omat muurisi ja niiden sisäisen elämäsi, ja miten vaikea niiden läpi oli päästä?- -.,.
Noi on sun mielikuvitusta vaan. Kaikki mitä täältä luet.
Miten hyvin tunnette? Muuten kaikki täällä on tyttä mielikuvituksen tuotetta.
- wiisautta
Nosta seuraavan kerran se kortti jossa lukee: Se mitä itse tahtoo.
- Yksi neuvo
ota se mitä tahdot.. Mikään ei ole mahdotonta jos todella haluaa.. Ja oletko varma että hän on todella matkannut seuraavaan satamaan, voi olla että hän vielä tahtoisi sinut jos kerran on tunteensa jo kertonut.. Vähän uskallusta, tuskin on liian suuria esteitä..
- Elämän väripaletti
Kortin toisella puolella kahden ihmisen varjo piirtyy auringon laskuun heidän ollessaan veneessä myöhään kesäiltana. Järvi ja metsämaisema ovat vaipumassa nukkumaan, mutta nämä kaksi istuvat hiljaa valvoen kahdestaan. Ystävä
- Ailahtelevaisuutta?
Sisältö ja sävy viesteissä aivan toinen.
- Ystävä <3
Samassa veneessä valvotaan edelleen.
Minä tunnustin jo tunteeni, oliko se helppoa? Ei. Vaikka kyllähän hän tiesi, osasi arvata. No nyt hän voi olla varma, merkitsee enemmän kuin pitäisi. Ja nyt minun pitäisi kyetä unohtamaan, mennä eteenpäin. En vain pysty, en vielä. Jokin saamassani vastauksessa askarruttaa edelleen, samoin tunnustuksen jälkeiset kohtaamiset, viestit. Kehonkieli suhteessa sanoihin... kaikki ei vaan täsmää. Epätoivoista kuvitelmaa? Todennäköisesti.
Hän siis tietää, hänelle yhteydenoton ei pitäisi olla vaikeaa. Mikäli kaunisteli sanojaan tilanteen vuoksi, suojellakseen jotakuta, olisi se jopa suotavaa. Vaikka tämä kaikki onkin monimutkaista ja väärin uskon silti ansaitsevani totuuden. Hän on nyt vain ainoa, jolla on avain tähän lukkoon. Hän päättää heittääkö sen menemään, vai ei.
http://www.youtube.com/watch?v=0xbwfzI3pII - Ymmärsinkö oikein,ap
Että hän kertoi sinulle tunteistaan, sinä pakenit ja nyt täällä etsit häntä tuntemattomien joukosta?
- kipeänä
Minä olen ap.
Olen ollut ripulissa 2-3 päivää.
Onko Keijo kirjoitellut?- Elämän väripaletti
Jospa jätän tuon "kipeänä" nimimerkin huomioimatta.
Kortissa olevan lauseen on aikoinaan tuonut esiin John Updike. Lauseessa kiteytyy hyvin se, millaista sisäistä taistelua saamme käydä jatkuvasti.
Valitettavasti arvailut, siitä, miten asiat ovat menneet, pitävät sisällään vääriä johtopäätöksiä. Voin kuitenkin todeta sen mikä on totta: sielu ja sydän huutaa kyllä, mutta järki sanoo ei. Pelkään, että järki on viemässä voiton...näinhän se on ollut jo monta vuotta. Jos tekisin, niin kuin haluaisin, olisi se vain niin kertakaikkisen väärin.
Hänelle, jota ajattelen: polte ei ole hävinnyt. Sinä olet saanut minut elämään jälleen ja olen iloinen siitä, että olet opettanut minulle, mitä on tuntea näin voimakkaasti toista ihmistä kohtaan. Haluaisinko ottaa riskin kanssasi? Ehdottomasti kyllä! Mutta... taitaa olla jo myöhäistä ja tuntuu, että koko elämä on ylipäätään tätä ajatusta vastaan.
Niille, jotka tätä hairahtuvat lukemaan voin todeta, että kyllä, olen vähintäänkin sekaisin ajatusteni kanssa. Jos olisin psykiatri, suosittelisin varmaankin jotain hoitoja.
Ystävä - Ystävä <3
Elämän väripaletti kirjoitti:
Kortissa olevan lauseen on aikoinaan tuonut esiin John Updike. Lauseessa kiteytyy hyvin se, millaista sisäistä taistelua saamme käydä jatkuvasti.
Valitettavasti arvailut, siitä, miten asiat ovat menneet, pitävät sisällään vääriä johtopäätöksiä. Voin kuitenkin todeta sen mikä on totta: sielu ja sydän huutaa kyllä, mutta järki sanoo ei. Pelkään, että järki on viemässä voiton...näinhän se on ollut jo monta vuotta. Jos tekisin, niin kuin haluaisin, olisi se vain niin kertakaikkisen väärin.
Hänelle, jota ajattelen: polte ei ole hävinnyt. Sinä olet saanut minut elämään jälleen ja olen iloinen siitä, että olet opettanut minulle, mitä on tuntea näin voimakkaasti toista ihmistä kohtaan. Haluaisinko ottaa riskin kanssasi? Ehdottomasti kyllä! Mutta... taitaa olla jo myöhäistä ja tuntuu, että koko elämä on ylipäätään tätä ajatusta vastaan.
Niille, jotka tätä hairahtuvat lukemaan voin todeta, että kyllä, olen vähintäänkin sekaisin ajatusteni kanssa. Jos olisin psykiatri, suosittelisin varmaankin jotain hoitoja.
YstäväAsiat eivät aina ole sitä miltä ulospäin näyttävät, joskus jonkun pienenkin asian hoitamiseen tarvitaan lukuisia yrityksiä. Lopputulos on kuitenkin aina se joka ratkaisee. Mikäli jaksamme tehdä tarpeeksi työtä haluamamme asian eteen, on lopputulos ainakin lähellä sitä mihin alunperin pyrimme.
Kun on kerran kokenut kovan kuoren avautuvan, nähnyt sen sisällä elävän paljolti kaltaisensa sielun. Huomannut kuoren sulkeutuvan yhtä nopeasti kun avautuvankin, jättäen jälkeensä vain sen tunteen. Uteliaisuuden, polttavan halun nähdä ja kokea lisää. Oli mitä oli, ei siitä halua luopua, ei sellaista ole tarkoitus kokonaan menettää.
Kun on kaksi kovaa kuorta vastakkain, väärä tunne, väärä paikka ja väärät ihmiset, tarvitaan ihme että avautuminen voisi onnistua. Vaikka toivo on jo mennyt, jossain syvällä elää vielä usko. Usko siitä mitä ei kykene ääneen sanomaan. Voiko jokin joka tuntuu niin oikealta sittenkään olla niin väärin? Pohdin kauan, mietin liikaa, lopulta uskoin tunteeseen, voitin menettämisen pelon, avasin kuoreni ja sain ystävän. Lopputulos ei aivan sitä mitä halusin, mutta lähellä kuitenkin.
Seuraavaa kohtaamista odottaen, huomista totuutta etsien. Tavataan todellisuudessa!
Kiitos Yöstä :) - Haluaa kuunnella
YstäväYstävä
- Oikein...
Sanot että "te yhdessä" on väärin. Aika, paikka, velvoitteet ja elämä estää. Kertoisitko vielä vähän tarkemmin mitä tarkoitat tuolla? Onko toinen tai kumpikin kenties varattuja? Vai jokin muu syy "vääryyteen"..?
- Ei pidä pelätä
eikä kuunnella tai välittää siitä, mitä muut ihmiset sanovat tai ajattelevat. Elä rohkeasti, ota härkää sarvista ja ota se mitä haluat.
Muuten et onnea löydä. Jos teillä on ollut ongelmia suhteessa, eikö niistä voi päästä yli? - Nainen miehelle
Minä kerroin Hänelle tunteistani. Sanoin olevani rakastunut. Niin Hänkin. Ei ole myöhäistä. Se ei katoa mihinkään. Laimenee ehkä vähän yrittämällä.
Kyllä, varattuja molemmat.- Nainen miehelle
Sanoja meistä: rakastunut, nauru, polte, hyvä olla, kiire, liikennevälineet, kirjoittaminen.
- Elämän väripaletti
Kiitos muse! Tuo sai minut erittäin hyvälle tuulelle ja virnistelin itsekseni. Mahdoin näyttää tavallistakin tyhmemmältä. Tässä ehkäpä sopiva vastaus, joka ei tähän viestiketjuun liity.
http://www.youtube.com/watch?v=GPiUuGLOSkU
Niille, joita vielä jaksaa tämä asia sytyttää.
Koen, että materiaa on tai ei ole, mutta vain tunnearvoltaan tärkeimmät asiat pitäisi olla ihmiselle merkityksellisiä. Siksi päätinkin jo heti tuon kortin saatuani, että tämän kortin tulen säilyttämään. Niin voimallisesti se minuun vaikutti.
Tulin vielä, toivoakseni viimeisen kerran, käymään kirjoittamassa tähän ketjuun. Minulla ei aikaisemmin, eikä nytkään ole sitä henkistä kanttia lähteä selvittämään olisiko tässä ollut mahdollisuus johonkin hienompaan ja syvempään mitä koskaan olen (Hän on?) kokenut. Ja kaikki asiat vain ovat ylipäätään tätä vastaan. Nyt vain toivon, että saan hiljaa sammutettua nämä liekit niin, että pystyn jälleen palaamaan siihen turvalliseen tilaan, missä pystyn olemaan tunteitteni herra. Siksi tähän nyt sitten video, kun niitä on tänne tullut. Tämä alla oleva linkki on kopioitava.
http://www.youtube.com/watch?v=1lyu1KKwC74- muse
Ootko joskus kenties linkannut ton Verven biisin sille naiselle..? Muistatko? Toihan tietty on tunnettu kipale muutenkin, mutta tässä viestiketjussa kaikki sun kirjoittama osuu pelottavan hyvin... Oisko sulla sen verran sitä henkistä kanttia (on sulla!), että kertoisit tähän jotain mistä tämä kyseinen nainen voisi itsensä tai sut tunnistaa? Jos hän ei näitä näe niin sillähän ei ole mitään väliä, ja jos näkisi niin silloinhan te ootte samassa veneessä. Ei ota jos ei annakkaan :)
Niin ja mitkä kaikki asiat on teitä vastaan? Miksi se olisi väärin? Mikä sua pelottaa? Onko luopumisessa ja luovuttamisessa, pakenemisessa ja tukahduttamisessa se onni? Miksei sen naisen kanssa voisi olla turvallista? Kannattaisiko kuitenkin selvittää asiat kunnolla läpikotaisin loppuun asti ja vasta sitten luopua? Kysyvä ei tieltä eksy...
Rohkeutta! Rohkeahan ei ole se joka ei pelkää, vaan se joka voittaa pelkonsa. Eniten sitä kuitenkin katuu tekemättömiä asioita siellä kiikkustuolissa, että mitä jos... Et koskaan pääse sillä veneellä sinne järvenselälle, jos et ensin laske sitä venettä vesille. Saattaa tulla vastaan karikoita ja aallokkoa, mutta myrskyn jälkeenhän on poutasää :) Uskalla ja luota elämään, se toimii sun pelastusliiveinä.
- monimutkaista elämää
Jos tämä nainen on fiksu, hän ymmärtää kyllä kantasi, eikä pakota jatkamaan juttua väkisin. Mutta saattaa olla, että näillä päätöksillä teet niin itsesi kuin tämän toisenkin hyvin onnettomaksi..
- nyt kopsahti...
Tälläisiä ihmisiä kohtaa harvoin. Ottaisin syvälle sydänmeen, enkä päästäis koskaan pois.
Olethan kertonut hänelle tunteesi, kuinka tärkeä hän on ja sen, et haluat pitää hänet elämässäsi. Se voi olla hänelle tärkeä tieto.
Tiedätkö...voi tulla laiva, joka ottaa sinut laiturilta kyytiin ja vie sinne seuraavaan satamaan...mutta pitää astua siihen laivaan. - taivuinvoimastaaaltojen
Katkeransuloista. Olet aikaisemminkin kirjoittanut tuosta naisesta? Valitettavasti en osaa sinua neuvoa, eikä se olisikaan relevanttia kun samanlaisessa tilanteessa olin itsekin. Enkä vieläkään oikein ymmärrä miten kaikki niin keturoilleen menikin. Mies vain voimansa tunnossa pillastui ja minä...
- Voi kun olis
ihgu viesti...uuh!
- toivo(N)
Kyynel ja toinenkin vierähtää poskilleni. Mikset koskaan kertonut hänelle tuota asiaa?
Olen joskus menettänyt rakkaan ihmisen ja sen jälkeen olen tajunnut että kuin lyhyt elämä voi olla ja kuinka tärkeää on tuoda esiin ne tunteet mitä tuntee.
Syvälle sydämmeen koskee, lukiessani tuota kirjoitusta Elämän väripaletti.
Niin kauan kun sinulla on elämää ja myös hänellä, teille voi olla tulossa mitä ihanin elämä.
Mikään ei ole mahdotonta! Luota siihen, usko siihen....näet ne rakkaat kasvot edessäsi! - korvapuusti55
Luin nämä moneen kertaan, luin ja luin.
Ovatko nimimerkit ystävä ja ap yksi sama henkilö ???
Veikkaan....Kyllä !! - The call by celtic w
Voisit olla hän, jos tänään viereeni istahdit.
- Istuttiin...
koulun ruokalassa?
- Elämän väripaletti
Kortin sininen, kuulakärkikynällä kirjoitettu teksti ,on kirjoitettu vanhan ajan kaunokirjoituksella, jollaista nykyään kouluissa ei enää opeteta. Kirjainten kaaret sekä niiden vieno niiaus eteenpäin yhdessä täsmällisen linjan kanssa muodostavat kauniin kokonaisuuden sen antaessa hyvän kontrastin tuolle aika lohduttomallekin toteamukselle. Näin kauniin käsialan omaksuminen on varmasti vaatinut tunnollisuutta, periksiantamattomuutta, keskittymistä sekä paljon harjoittelua.
Ajattelin, että kirjoitan sittenkin vielä kerran tänne. Se tuntuu jotenkin oikealta, vaikka alkuperäinen ajatukseni olikin vain lievittää omaa oloani purkamalla tunteitani jonnekin... kertoa jollekin. Toivon vain, että tästä ei tule minulle yksi pahe lisää. Tunnen mutenkin jo olevani naurettava näiden teini-ikäisen pojan tapaisten mielialan vaihtelujeni takia.
Kiitos kauniista kommenteista, jotka ovat lämmittäneet minua todella paljon. Ironista ehkä on, että ainut kenelle uskallan näyttää todellisia tunteitani nettipalvelu. Tosielämässä asiat ovat aivan toisin.
Viestin alussa kerroin kortin kirjoittajan taidokkaasta käsialasta ja mitä se on vaatinut. Ihimiset, jotka ovat valmiita laittamaan itsensä likoon saavuttaakseen itselleen tärkeitä tavoitteita, ansaitsevat ainakin minun kunnioitukseni ja ihailuni.Ehkä intensiivinen keskittyminen muihin asioihin auttaa minuakin, koska tosiasioita ei voi muuttaa. Pelkään vain, että saatan kuitenkin taas romahtaa...huomaamatta, hiljaa sisimmässäni. Toivottavasti tämän linkin myötä voin kuitenkin lopettaa tämän kirjoittelun tänne.
http://www.youtube.com/watch?v=W2pdcts6p5w- Sydän toivoa täynnä
Toivottavasti jaksat...Tsemii!
- Soul veljeni
Mielenkiintoista, niin kuin hänkin on. ..hmm...kiitos kaunis!
- Ei se ole tunteellis
..uutta jos yksinäisyyteen pakenee tunteitaan. Viittaan siis ap:hen. Pikemminkin tarkoittaa, että ei osaa käsitellä tunteitaan oikein. Me tunteidemme mukaan elävät ihmiset emme todella sovi tuollaiseen kuvioon, minua lähinnä ahdistaa tuo ap:n saamattomuus ja piilottelu. Miten paljon tuskaa hän toiselle osapuolelle mahtaakaan aiheuttaa.
- en usko
Ei ainakaan ihan jokaäijä...sellaiset harvoin kohdattavat vaan?
- Maailma on pieni
Jäänyt tämä viesti kaivertamaan ja odottaa et ap. kirjoittaa taas...Mielenkiinnolla seuraan.
- Ankkuri pohjassa
Luettelet aloituksessa asioita, jotka ovat väärin. Entä se yksi asia mikä on aina oikein: Rakkaus? Eikö se riitä itsessään?
Ei hän välttämättä ole eteenpäin mennyt, ehkä painii samojen tunteiden kanssa tahollaan ja odottaa, että reagoisit jotenkin ja ottaisit hänet elämääsi. Hän on kertonut tunteistaan - sinä ilmeisesti et, vaikka syytä olisi, että pääsisitte kumpikin elämässä eteenpäin, joko yhdessä tai erikseen. - Elämän väripaletti
Luulin ensin , että kortin on tehnyt Paletti Oy, mutta erehdyin. Huolimatta siitä, johdattelin tuon nimimerkin "Elämän väripaletti" tästä nimestä. Olen saanut/joutunut elämään mielestäni hyvinkin vaiherikasta matkalaukkuelämää kaikkine nousuineen ja laskuineen. Matkani on tähän asti välillä ollut (minun mielestäni) hyvinkin värikästä, joten tästä syystä olen luontevasti keksinyt tuon nimimerkin.
Olen valehdellut itselleni olevani periaatteiden ihminen. No, tässäpä se taas nähdään, kun täällä olen kirjoittelemassa. Periaatteet ovat murentunteet samaa vauhtia, mitä voimakkaammin palo Häntä kohtaan on vahvistunut.
Huvittavaa...teeskentelen tunteetonta ja olen mielestäni onnistunutkin siinä. Ja sitten ei vaadita muuta kuin hetki Hänen kanssaan, niin polte palaa ja se siitä koviksesta (en tosiaankaan ole itsestäni ylpeä). Olen epätoivoisesti yrittänyt järkeillä, mikä sen tekee, jotta osaisin luopua koko ajatuksesta olla Hänen kanssaan. Se tuntuu olevan täysi mahdottomuus. En tiedä, Hänessä vain on kykyä tuoda esiin minussa piilotetun, ehkä lapsellisen herkän sisimpäni, jota tietäisin Hänen kohtelevan ystävällisyydeellä ja lämmöllä (hänellä on kaikkea tätä ja enemmänkin). Miksi ihmeessä en vain osaa lopettaa? Olen ottanut etäisyyttä, ajatellut asioita kaukaa, halveksinut itseäni, keskittänyt voimani vahvasti muihin asioihin, ... hetken se toimi, kun en Häntä nähnyt. Ja sitten...yksi katse.
Katse. Pidän Hänen katseestaan. Hänen katseensa on samalla sekä melankolinen että anteeksiantava. Olen huomannut, että kaikille Hän ei sitä suo ja koen olevani onnekas, että olen saanut Hänen katseestaan nauttia. Koko Hänen olemuksensa...Olen kärsimätön, äkkipikainen, suulas...ehkä termi ADHD voisi hyvinkin kuvastaa minua. On ironista,että Hänen seurassaan tunnen rauhoittuvani, olen itsevarmempi, uskallan paljon enemmän ja...tämä on klishee...haluan olla parempi ihminen. Todellakin, Kun Hän on läsnä, haluan näyttää paremmalta (no, ainakin yritän), kuulostaa fiksummalta (ainakin koitan) ja ylipäätään niin sanotusti "vetää vatsaa sisään" (voi että ihminen osaa olla typerä). Hänen tumma, hiljainen, hyväilevä äänensä on elementti, joka viimeistään rauhoittaa minut. En ole mustasukkainen...tai... en ollut mustasukkainen aikaisemmin. Nyt olen. Haluan Hänet itselleni kokonaan. En siedä, että toiset saavat nauttia hymystä, jolla liikutetaan pariakin mannerta.
Minusta oli hauska nauraa Hänen kanssaan ja erityisesti Hänelle. Pidän siis ironiasta ja minusta oli hauskaa varsinkin silloin, kun sain Hänet kiinni asioista ja aiheutin pienen punan kasvoille. Hänellä on ollut pieniä turhamaisuuksia ja minusta on ollut mukavaa haastaa Hänet näillä alueilla. "Kuka voittaa?" Se on yhdentekevää. Ainakaan Hän ei ole ilmeisesti pahastunut leikinlaskustani. Voisin jatkaa tätä maailman ääriin.- Elämän väripaletti
Jos näen/koen, että Hän on surullinen, mietin, miten voin lievittää Hänen oloaan. Jos huomaan, että Hänellä on paha olla, koen pahaa oloa. Jos Hän nauraa, olen itsekin paremmalla tuulella. Nämä ovat klisheitä. (seuraava on hieman vaikea selittää). Yksi isoimmista vaikutuksista on, että Hän on NAINEN. Hän pukeutuu, puhuu, toimii kuin NAINEN ja ... kantaa kaiken naiseuden rohkeasti ollen yhdenvertainen miesten maailmassa. Todellakin, arvostan, ihailen ja haluan kannustaa Häntä. Hän ansaitsee vähintään kenen tahansa arvostuksen ikään tai sukupuoleen katsomatta. En koskaan ole kuullut Hänen puhuvan pahaa kenestäkään tai muuten olleen ikävä kenellekään. Päinvastoin, Hän on ystävällinen, huomaavainen ja... ja....ja paljon muuta. Nyt en vain enää löydä sanoja. Olisin vain hiljaa kiitollinen, kun saisin istua hänen kanssaan ja tuntea jälleen hänen kehonsa lämmön vasten omaani...siinä kaikki. Hänen kanssan tunnen olevani elossa! Se mitä kirjoitan tänne on vain kalpea aavistus mitä todella tunnen, enkä sitä pysty täydellisesti kuvaamaan.
Pyydän anteeksi, jos olette lukeneet tätä vuodatusta. Siinä ei ole taaskaan päätä, eikä häntää. Tiedän vain, että kirjoittelen tänne selvittääksäni omia ajatuksiani, joten tätä ei tarvitse lukea. En ole vielä kallonkutistajalla käynyt, mutta sekin aika voi koittaa. Kolmas Nainen laulaa: "Niin sen täytyi olla, niin se meni".
"Katkeran suloista" kirjoitti joku. Sitä tämä on. Olen todennut, että en todellakaan ole Luojan lahja maailmalle (erityisesti sisimpäni). Yritän vain selvitä tästä, miten kuten parhaiten pystyn. Elämä vain ei sovi asian kanssa yhteen. Tosin, ei varmaankaan tarvitse enää pelätä, että tästä mitään tulisi...Hän on jo todennäköisesti lähtenyt seuraavaan satamaan. Niinpä minä ruikutan täällä...tosi hienoa. Miten hitossa voi yksi ihminen saada toisen näin sekaisin? Prkl. No, saamaton on varmaa oikea sana...ainakin jossain vaiheessa.
En yleensä tunteile (ihanko totta, no kukaan ei varmaan älynnyt). Olin pitkään valmistautunut, että oma kipinä sammuilee hiljalleen pois ja voin odotella...no, että joku puhaltaan viimeisenkin liekin sammuksiin. En vain voi vieläkään käsittää, että olen jopa pystynyt säätelemään tunteitani (anteeksi kaikille), ja nyt... sisimpäni polttelee jo. Olen pahoillani.. sekä teille, jotka tätä vielä jaksavat lukea sekä teille, joille olen todennäköisesti aiheuttanut turhia odotuksia. Ja nyt pyrin pitämään osani kunnolla.
Jos nyt vihdoin voisin vierottautua tältä palstalta. Ja, kun olen taas kaikkien unelmieni pauloissa, niin tässä vielä jotain , jonka toivon mukaan pelastamaan päivän. Ainakin on mukana intohimoa. Jos tunnistat minut tästä, pyydän, älä tuomitse tai muutoin ota yhteyttä. Kiitos.
P.S. Tanssiminen kanssa on kuin hidasta rakastelemista. Anteeksi, tuo oli vaan saatava ulos.
http://www.youtube.com/watch?v=JSNHDtEi8Vw - -PeterPan-
Jos näen/koen, että Hän on surullinen, mietin, miten voin lievittää Hänen oloaan. Jos huomaan, että Hänellä on paha olla, koen pahaa oloa. Jos Hän nauraa, olen itsekin paremmalla tuulella. Nämä ovat klisheitä. (seuraava on hieman vaikea selittää). Yksi isoimmista vaikutuksista on, että Hän on NAINEN. Hän pukeutuu, puhuu, toimii kuin NAINEN ja ... kantaa kaiken naiseuden rohkeasti ollen yhdenvertainen miesten maailmassa. Todellakin, arvostan, ihailen ja haluan kannustaa Häntä. Hän ansaitsee vähintään kenen tahansa arvostuksen ikään tai sukupuoleen katsomatta. En koskaan ole kuullut Hänen puhuvan pahaa kenestäkään tai muuten olleen ikävä kenellekään. Päinvastoin, Hän on ystävällinen, huomaavainen ja... ja....ja paljon muuta. Nyt en vain enää löydä sanoja. Olisin vain hiljaa kiitollinen, kun saisin istua hänen kanssaan ja tuntea jälleen hänen kehonsa lämmön vasten omaani...siinä kaikki. Hänen kanssan tunnen olevani elossa! Se mitä kirjoitan tänne on vain kalpea aavistus mitä todella tunnen, enkä sitä pysty täydellisesti kuvaamaan.
Pyydän anteeksi, jos olette lukeneet tätä vuodatusta. Siinä ei ole taaskaan päätä, eikä häntää. Tiedän vain, että kirjoittelen tänne selvittääksäni omia ajatuksiani, joten tätä ei tarvitse lukea. En ole vielä kallonkutistajalla käynyt, mutta sekin aika voi koittaa. Kolmas Nainen laulaa: "Niin sen täytyi olla, niin se meni".
"Katkeran suloista" kirjoitti joku. Sitä tämä on. Olen todennut, että en todellakaan ole Luojan lahja maailmalle (erityisesti sisimpäni). Yritän vain selvitä tästä, miten kuten parhaiten pystyn. Elämä vain ei sovi asian kanssa yhteen. Tosin, ei varmaankaan tarvitse enää pelätä, että tästä mitään tulisi...Hän on jo todennäköisesti lähtenyt seuraavaan satamaan. Niinpä minä ruikutan täällä...tosi hienoa. Miten hitossa voi yksi ihminen saada toisen näin sekaisin? Prkl. No, saamaton on varmaa oikea sana...ainakin jossain vaiheessa.
En yleensä tunteile (ihanko totta, no kukaan ei varmaan älynnyt). Olin pitkään valmistautunut, että oma kipinä sammuilee hiljalleen pois ja voin odotella...no, että joku puhaltaan viimeisenkin liekin sammuksiin. En vain voi vieläkään käsittää, että olen jopa pystynyt säätelemään tunteitani (anteeksi kaikille), ja nyt... sisimpäni polttelee jo. Olen pahoillani.. sekä teille, jotka tätä vielä jaksavat lukea sekä teille, joille olen todennäköisesti aiheuttanut turhia odotuksia. Ja nyt pyrin pitämään osani kunnolla.
Jos nyt vihdoin voisin vierottautua tältä palstalta. Ja, kun olen taas kaikkien unelmieni pauloissa, niin tässä vielä jotain , jonka toivon mukaan pelastamaan päivän. Ainakin on mukana intohimoa. Jos tunnistat minut tästä, pyydän, älä tuomitse tai muutoin ota yhteyttä. Kiitos.
P.S. Tanssiminen kanssa on kuin hidasta rakastelemista. Anteeksi, tuo oli vaan saatava ulos.
http://www.youtube.com/watch?v=JSNHDtEi8VwSanoitko kenties tuolle naiselle kuukausi sitten että kaikki on ohi?
- sivusta tämä
-PeterPan- kirjoitti:
Sanoitko kenties tuolle naiselle kuukausi sitten että kaikki on ohi?
Jep, samaa mieltä, että ap:n pitäisi antaa jotain parempia tunnisteita. Nämä tällaset on just pahimpia palstaviestejä, joissa karrotaan laveasti tunteista ja ajatuksista, mutta hyvin epämääräisillä tai olemattomilla tunnisteilla, niin että nämä vois sopia lähes jokaiseen, joka näillä palstoilla pyörii. Ja kun ketään ei karsita, niin ihmiset saattaa iänkaikkisesti jäädä kuvittelemaan, että kirjoittaja on juuri se oikea ja kirjoittaa itselle. Voihan se lukijoista olla mukavakin niin ajatella, mutta toisaalta ylläpitää turhaa toivoa, jota ilman näitä kirjotuksia ei ehkä yhtään olisi. Ja eihän siinäkään mitään, ei harmittomassa haaveilussa mitään pahaa ole, kunhan sitä ei vaan tosielämään mene sotkemaan.
- satamakaupungista
http://www.youtube.com/watch?v=JSNHDtEi8VwMiten on ehtinyt kirjoittaa noin paljon muutamassa minuutissa? Vai kirjoititko valmiiksi ja vain copy paste?
Tää on niin kolahtavaa...ainahan sitä haaveilla saa...
Tuo varsinkin osuu, kun pyydät et älä ota yhteyttä vaikka tunnistaisin...
Voisin sanoa et osuu -mut yks asia mikä ei osu...on katse. Sitä ei olla luotu piiitttkäään aikaan.
Kauniisti elämän väripaletti kirjoittaa...aika moni nainen haluasi tuollaisen tekstin olevan itselleen -minäkin, myönnetään ;)
- Smile...
Et edelleenkään sano miksi et saisi rakastaa tuota naista? Mikä on esteenä? Olisi todella mielenkiintoista kuulla vielä se, niin hienoa tekstiä olet kirjoittanut :)
- Therèse
Elämän väripaletti, tekstisi tuo hyvin pintaan omat tunteeni. Tunsin erästä miestä kohtaan jotain todella syvää. Tätä tunnetta on vaikea kuvailla sanoilla täysin. Mukana oli jotain syvempää, kaiken täyttävää tunnetta. Voi sitä sähkön/jännityksen määrää kohdatessa. Nyt kun kirjoitan tätä, niin tunteet tulivat taas vahvasti pintaan ja sydämessä puristaa. Hengitys on raskasta. Tästä tunteesta on vaikea päästä kokonaan eroon.
Hänen äänensä kuulosti tutulle (ihanalle), kuin muistaisin sen jostain. Meillä on samoja kiinnostuksen kohteita. Silmiin katsoessa aika ja paikka häviää, oikeasti. Kerran välillämme oli valtava energiakenttä, molemmat vaan hymyilimme.
"Ehkä ensi elämässä
kaksin olemme taas tässä
aivan hiljaa, juuri näin
lähekkäin
Ehkä ensi elämässä
hetkessä niin kiitävässä
voimme olla jälleen näin
sylikkäin"
"Älä piittaa kyyneleistä
ole kuin et huomaiskaan
en vain vielä pysty meistä
ihan täysin luopumaan
sinä pysyt mielessäni
vaikka nyt sä lähdet pois
ehkä joskus kaikki toisin olla vois" - tomua
Tiedätkö, samanlaista se ei tule olemaan kenenkään muun kanssa. Eikä ehkä enää hänenkään kanssa sitten joskus myöhemmin jos nyt rikot, jos nyt päästät irti, jos nyt menet karkuun, jos nyt on muuta "tärkeämpää". Se hetki on nyt. Ja se ei palaa.
- paljastavakysymys
kohtia joista tunnistaisin itseni..
''Olen huomannut, että kaikille Hän ei sitä suo ja koen olevani onnekas, että olen saanut Hänen katseestaan nauttia.''
''Hänen tumma, hiljainen, hyväilevä äänensä on elementti,''
''kun sain Hänet kiinni asioista ja aiheutin pienen punan kasvoille.''
''Ainakaan Hän ei ole ilmeisesti pahastunut leikinlaskustani.''
kerro se pahe, josta sait minut kiinni. saisin mielenrauhan. lupaan antaa sen sitten sinulle myös..- nainen90909090
samaistun myös, varmaan moni muukin!!!!!!!!!!!!!!!!! tahdon myös kuulla nuo asiat joista olet saanut naisen kiinni :))))
- mua ei huijata
nainen90909090 kirjoitti:
samaistun myös, varmaan moni muukin!!!!!!!!!!!!!!!!! tahdon myös kuulla nuo asiat joista olet saanut naisen kiinni :))))
Höh. Olette huijattavissa...
Ap on N A I N E N !!!!!!
Miettikää nyt, kukaan mies ei kirjoita noin. Noi tekstit on mietitty tarkkaan ja kirjoitettu ja pyyhitty ja sitten kopsattu tänne. Haloo Naiset !!!
- Elämän väripaletti
Olen miettinyt mitä tuolle kortille tekisin. Koska olen päättänyt säästää sen, tulisi kortin mielestäni saada paikka vaikkapa seinällä tai pöydällä, mutta kuitenkin hienovaraisesti hieman sivussa...niin kuin minäkin tällä hetkellä yritän olla.
Kirjoittaminen tänne on toisaalta hieman lievittänyt omaa oloani ja on ehkä toisaalta syy miksi täällä taas olen. Koen tämän olevan tällä hetkellä ainoa paikka, mihin nykyisin uskallan enää kertoa, mitä todella tunnen sisälläni. Vanha kysmys: voiko mies tuntea näin syvästi? Ilmeisesti voi. En olisi uskonut sitä aikaisemmin itsekään...ainakaan itsestäni. En toivo aiheuttavani hämmennystä kenellekään, enkä turhia toiveita, kun yritän tässä vain voittaa itseni. Tunnisteita en uskalla antaa, koska minä ja Hän yhdessä on mahdotonta. Ja onneksi näitä ei tarvitse lukea.
Vaikka ajattelen vain tuulettavani itseäni täällä (jotta pysyn tosielämässä edes jotenkin kasassa), on kerrottava, että minua on lämmittänyt hyvin paljon kommentoijien ystävälliset viestit, joista olen hyvin kiitollinen. Siksi onkin ollut jotenkin helpompaa käsitellä näitä asioita.
Olen aina yrittänyt (ainakin tehnyt sen eteen voimakaasti töitä) olla ihminen, joka järkeilee elämänsä valinnat loppuun asti. Aina viime aikoihin asti se onkin toiminut, kunnes Hän onnistui (ja olen tästä kiitollinen) aukaisemaan aika lukossa olleen sisimpäni. Miten, miten, miten, miten??? En osaa selittää. Ainoa vastaus, jonka osaan antaa itselleni on se, että syvälle juurtunut epävarmuuteni vaatii aikaa ja vakuutteluja. Pitkään vastustelin tätä tunnetta, mutta sitten sain tuntea Hänen kätensä kaulallani, omani Hänen ympärillään..muuta ei enää tarvittu (nyt tuntuu oikeasti pahalta). Järki sanoo, että kaikki päättyi lopulta oikein, mutta sydän on toista mieltä. Lopetan tähän, koska alan taas kirjoittamaan Hänestä liikaa ja siihen ei välttämättä tule helposti loppua.- Et taida uskaltaa
Voi hitto! Liian -ihan liian toiveikasta ajatella... Surffaa tänne monta kertaa päivässä ja Prkle -Tää on ihan liian koukuttavaa. Jos pääsee yhdestä paheesta -joku koukuttaa toisaalle.
Ehkä syy miksei asia ole edennyt...molemmat liian järki-ihmisiä, pelkureita, olosuhteiden uhreja, arkoja tekemään mitään liikettä, pikkusen ruokkii ja sit ottaa kaksi askelta takaisin...ettei vaan tule näpeille. Näinkö se menee?
Pystytkö laittamaan tyhjän viestin? Aina voi väittää sen sattuneen vahingossa ;)
- Älä päästä karkaamaa
Jospa kirjoittaisit hänelle suoraan...vihjaisit et tulis lukemaan tänne :)
- Kaipaa(N)
Elämän väripaletti, jos olisit se henkilö/mies jonka vierellä saan olla oma itseni. En epäilisi päivääkään, olisit vaan siinä. Vieressäni, ei edes sanoja tarvittaisi.
Saisin vaan katsella kasvojasi, hymyäsi....en pysty enempää kirjoittamaan! - kuka on se oikea
pidä ovesi avoinna, elämä on täynnä yllätyksiä. rakkaus on niin upeaa kun sen kokee, ihan kaikkine myrskynsilmineen. kun rakastaa.. niin se pelkkä toisen olemassaolo, on jotakin niin suurenmoisen ihanaa. voimaa antavaa.. rauhoittavaa, poltetta ja ilonkipinöitä..
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996064
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963045Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774