kuuluuko hallituksen järjestäytymiskokouksesta maksaa hallituksen kokouspalkkio
hallituksen järjestäytymiskokous
9
423
Vastaukset
- ljwyfuiwtfuiqgf
Se on hallituksen kokous, missä usein päätetään muitakin asioita kuin järjestäytyminen.
- qqawsedfrgthyjuk
Olin aikanaan 25 vuotta asoy:n hallituksessa ja aina oli ainoa asia puheenjohtajan valinta. Jos noita päätöksiä tehtäisiin asioihin valmistautumatta, olisi yhtiö aika huonossa hoidossa.
- ITS...
Jokaisesta hallituksen kokouksesta josta laaditaan pöytäkirja maksetaan myös kokouspalkkio, järjestäytymiskokous ei tästä tee poikkeusta.
- keskinappi
Järjestäytymiskokous onkin hallituksen kokouksista ainoa, joissa palkkio (yleensä 40-50 euroa kokoukselta) voi olla järkevä tehtyyn työhön nähden. Hallituskauden loput kokoukset menevätkin sitten enemmän tai vähemmän talkoohengellä.
- Talkoilla....
No, kaikista kokouksista kyllä palkkio maksetaan, mutta kaikesta työstä ei makseta, vaan on enemmänkin talkootyötä.
Itse olen hallituksen pj, ja en tee tätä hommaa rikastuakseni, vaan siksi, että haluan olla mukana päättämässä omaisuuteni hyvästä hoidosta.
Todella ikävää, että suurin osa osakkaista ei välitä pätkääkään, miten heidän omaisuuttaan hoidetaan.
Puskista kyllä osataan huudella, mutta mitään vastuuta asioista ei haluta ottaa. - ei tai kyllä
Talkoilla.... kirjoitti:
No, kaikista kokouksista kyllä palkkio maksetaan, mutta kaikesta työstä ei makseta, vaan on enemmänkin talkootyötä.
Itse olen hallituksen pj, ja en tee tätä hommaa rikastuakseni, vaan siksi, että haluan olla mukana päättämässä omaisuuteni hyvästä hoidosta.
Todella ikävää, että suurin osa osakkaista ei välitä pätkääkään, miten heidän omaisuuttaan hoidetaan.
Puskista kyllä osataan huudella, mutta mitään vastuuta asioista ei haluta ottaa.Palkkiohan maksetaan vain, jos yhtiökokous on niin päättänyt että hallitukselle ylipäätään jotain maksetaan. Kaikissa yhtiöissä hallitukselle ei makseta mitään. Joten ei voida sano, että "kaikista kokouksista kyllä palkkio maksetaan".
- vastuusta maksetaan
ei tai kyllä kirjoitti:
Palkkiohan maksetaan vain, jos yhtiökokous on niin päättänyt että hallitukselle ylipäätään jotain maksetaan. Kaikissa yhtiöissä hallitukselle ei makseta mitään. Joten ei voida sano, että "kaikista kokouksista kyllä palkkio maksetaan".
Nykyisinhän ollaan uusissa yhtiöissä siirtymässä kuukausipalkkion maksamiseen hallituksen pj:lle ja jäsenille.
Tämä onkin järkevää koska nykyiset elektroniset kommunikointivälineet mahdollistavat asioiden hoitamisen ilman erillistä kokoustakin hallituksen jäsenten välillä.
Kolme kokousta tilikaudessa riittää: järjestäytymiskokous, syksyllä talousarvion seurantakokous ja keväällä talousarvion laadinta ja muut yhtiökokousasiat.
Kaikki muu hoituu puhelin- ja nettiyhteyksillä.
- 2+17
Meillä on yhtiössä kaksi varajäsentä hallituksessa.
Tulevatko he mukaan järjestäytymiskokoukseen ja saavatko he myös palkkiot? - ITS...
Varajäsen saa palkkion vain silloin kun osallistuu kokoukseen estyneen varsinaisen jäsenen sijaan, toki yhtiökokous voi päättää että kaikki saavat palkkion.
Mutta päätöksiä voivat tehdä varsinaiset jäsenet ja ne varajäsenet jotka paikkaavat varsinaista jäsentä, muut voivat olla korkeintaan kuunteluoppilaina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8827J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756