Olen 52 v mies Lapista ja ongelmani koskee vatsan epämääräistä toimintaa. Ruokailun jälkeen saattaa tulla tukala turvotus joka ei johdu syödyn ruuan määrästä sillä pienikin määrä voi aiheuttaa oireen jopa veden juonti. Toisinaan vatsa toimii hetkittäin hyvin. Lisäksi on ummetusta ja välillä ripuliakin. Uloste saattaa olla jopa pari päivää tulematta ja kun tulee niin hyvin pieninä annoksina kuin "koiranpaska". Välillä taas hetkittäin normaali. Lisäksi erektio on heikentynyt eikä siitin jäykisty enää täysin kovaksi sekä sperman tuotanto on vähentynyt huomattavasti nuoruusvuosista. Onkohan noilla oireilla yhteistä ja mistä on kysymys ?
Omituiset vatsavaivat
3
276
Vastaukset
- aslkasls
Käyppä lääkärissä. Jatkuva ummetus ja ripuli kannattaa selvittää, syy-yhteys voi johtua ruoansulatuksen alkupäästä vatsalaukusta.
Erektio-ongelmat alkavat olla ihan yleisiä tuossa iässä, hedelmällisyys laskee jne. - FreeOFrustration
Ittellä on ollut löysiä ja papanamaisia ulosteita vuodesta 2007, ei lähes koskaan täysin ruskeaa, kunnes...
sain Antibiootin nimeltä Ciproxin virtsaputkentulehdukseen tänä vuonna ja kuurin viimeisinä päivinä ulosteeni normalisoitui.
Vuosikausiin en ole nähnyt näin toimivaa mahaa. Ilmiselvästi siellä oli jonkinlaista bakteeriston liikakasvua, kun näin pääsi käymään.
Suolisto on siis tähystetty vuonna 2007 koepaloineen eikä mitään löytynyt.
Tuntuu erittäin hyvälle, kun ei ole enää ilmavaivoja ja muita ongelmia. - jlfjhofdhdr
Voi olla tosiaan jonkinlaista bakteeritasapainon haittaa, mutta kuullostaa aivan ärtyneen suolen oireilta. Itsellä katosi syömisen jälkeinen turvotus ruokavaliomuutoksilla (FODMAP), maitohappobakteereilla (ProbiMage) ja ruuansulattaja-entsyymeillä (colon clear).Turvotusta esiintyy enää todella harvoin, mutta joskus jotain väärää syödessä maha alkaa turpoamaan (mm. sokerit, vehnä, maito)
Joskus antibiootit saattavat auttaa näissä, mutta se on aika hakuammuntaa mikä antibiootti toimisi hyvillä tuloksilla juuri sinun vaivaasi. Jokaisen bakteeritasapaino on vähän omanlaisensa, kahta täysin samanlaista ei ole. Itse olen ruokavaliolla saanut mahan toiminnan tasaantumaan, mutta koska itselläni tähän vaikuttaa niin paljon myös stressi ja muut tunnepuolen asiat, että maha on silti välillä tässä elämänmenossa sekaisin.
Suosittelen kokeilemaan muutaman kuukauden ajan viljatonta, maidotonta ja sokeritonta ruokavaliota. Se on monelle antanut helpotuksen, niin myös minulle. Maitoa en siedä lainkaan ja viljoistakin tulee kauraa lukuunottamatta todella pöhelö olo. Sokerit aiheuttavat mahakipuja ja ilmavaivoja, myös pahaa turvotusta. Fruktoosin takia en kamalasti edes hedemiä pysty syömään ilman suuria ilmavaivoja. Joku mainitsi fruktoosi-intoleranssin aikaisemmin ja en ihmettelisi vaikka omani olisi osittain myös sitä. Miltein kaikki sokerit ja makeuttajat muuttuvat suolistossa fruktoosiksi, mikä aiheuttaa kaasua jos suolisto ei ole tasapainossa.
Itse olen myös käynyt tähystyksessä, eikä mitään löydetty. Itse nään tämän enemmän ruokaperäisenä oireena, mitä stressi pahentaa koska jännitän usein vatsalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m603916Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163745Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983531Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813347Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363109Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582598- 502545
- 1052380
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142129Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182119