Oma tarinani

olisinpatehnyttoisin

Aloitin oksentelun 12-vuotiaana, ja oksentelin viimeisiä kertoja joskus lukiossa 17-vuotiaana. Onneksi lopetin, niin en aiheuta lisää haittaa keholleni. Nuorena sitä saattaa ajatella että "ansaitsee" kaiken sen. Tosiasiassa haitat tulevat usein jälkijunassa ja kestävät lopun elämää!

Onnistuin lopettamaan, kun paransin itsetuntoani. Siitähän tässä kaikessa on kyse. Aloin syömään terveellistä ruokaa - runsaita salatteja hyvien rasvojen kera. Aloin keskittymään juoksuharrastukseeni jonka aloitin 14-vuotiaana.

Nyt olen sairastunut refluksitautiin, ja olen kärsinyt yliaktiivisesta suolesta lukiosta lähtien. Voin joka päivä pahoin, ruoat nousevat ylös ja rintalastan alla polttelee. Tämä tuntuu päivittäiseltä krapulalta! Yliaktiivinen suoleni aiheuttaa kovia kramppeja ja ripulia. Nyt, kun haluaisin ja pystyisin olla terve henkisesti ja fyysisesti, ei se enää onnistukaan. Olen pilannut mahdollisuuteni siihen.

Tsemppiä kaikille syömishäiriöisille PARANTUMISEEN!

9

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bulimia forever

      No mut jost tollasten juttujen takia ei oo mitään järkeä lopettaa

    • bulimia forever

      tarkotan siis sitä että mäkin yritin tossa toipua, olin vuoden oksentelematta ja aloin syömään monipuolisesti ja terveellisesti.

      No seurauksena vaan sitten lihoinkin ja niin toi mun vatsa ei muuttunut yhtään paremmaks

      sitten alotinkin uudestaan.. eipä pääse turvotus vaivaamaan ku oksentaa ruoat pois.

      jotain mennyt ruoansulatuksen kanssa pieleen kai mulla on joku ibs sitten tai jotain mutta uloste on aina samanlaista sellaista kellertävää ja haisee ihan merilevälle. useimmiten myös limaista ja verta tulee. tosin tuosta limasta ja verestä sen verran että kävin lääkärillä puhumas asiasta ja se katto niin mulla on sitten sisäiset peräpukamat jotka verestää kuulemma niin ehkäpä se veri selittynee niillä sitten.

      kolonoskopiassa kävin 2012 kesällä, sieltä otettiin näytteitäkin ja tähystettiin ei mitään poikkeavaa.

      verikokeiden mukaan ei keliakiaa, laktoosi-intoleranssia.

      silti jos syön gluteenipitoista ruokaa, kuten aina ahmintakohtauksien aikana (pizzoja, nuggetteja, hampurilaisia jne) ja jos en pyri niitä oksentamaan täysin ulos niin mulla tulee jotain näppylöitä päähän jotka kutisee AIVAN SAIRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASTI.

      Kun olen syömättä gluteenia, niin ne katoaa.

      Eli siis olen ainakin jonkin sortin gluteeni-herkkyyden kehittänyt tämän bulimian ansiosta.

      Ennen kuin aloin ahmimaan/oksentamaan (kaikki alkoi tarpeesta laihduttaa) ei mulla ollut mitään ongelmia - olin kaikki ruokainen ja juomainen.

      Vatsaa harvemmin siis vääntää tai sellaista, mutta tosiaan noista ulosteista päätellen jotain siellä on vialla.

      Koko senkin ajan kun olin oksentamatta ja söin paremmin, niin ulosteen mukana tuli usein sulamatonta ruokaa.

      Voin siis sanoa että bulimia on aiheuttanut minulle ongelmia gluteenin kanssa ja ruoansulatuksessa on jotain vikaa. En tiedä noista pukamista, istun paljon tietokoneen ääressä ja kuitua ei tule syötyä joten ne voi johtua ihan noista syistä.

      Olen ollut bulimikko vuodesta 2009 vuoteen 2011, jonka jälkeen lähes vuoden tauko, ja sitten taas 2012 tähän päivään asti bulimikko.

    • bulimia forever

      vielä jatkoa:

      mun teoria siitä että bulimian ansiosta mulla on nyt mahdollisesti pysyvästi "gluteeni yliherkkyys" on seuraavanlainen:

      useimmiten kun ahmin niin vedin juurikin gluteenipaskaa turpaani, pizzoja, hampurilaisia, nuggetteja, leivoksia jne.

      Sitten aina oksensin ne pois.

      Joten ehkä vatsa jotenkin aina tottui siihen että gluteeni poistetaan äkkiä sieltä.

      Ja sitten jos ei poisteta niin reagoi ikävästi.

      • sokasaoksennus

        mulla ja mun kahella kaverilla on bulimia . nyt ku luettiin näitä viestejä nii päätettii lopettaa tää ! ajateltiin että tehhään tätä nii kauan että tullee anoreksia , mutta nyt aiotaan lopettaa ! ei kannata IKINÄ alottaa bulimointia koska tällä taudilla pillaa vaa oman terveyden !! antakaa vinkkejä , koska tästä on tullu jo pakkomielle !?


      • Bulimia
        sokasaoksennus kirjoitti:

        mulla ja mun kahella kaverilla on bulimia . nyt ku luettiin näitä viestejä nii päätettii lopettaa tää ! ajateltiin että tehhään tätä nii kauan että tullee anoreksia , mutta nyt aiotaan lopettaa ! ei kannata IKINÄ alottaa bulimointia koska tällä taudilla pillaa vaa oman terveyden !! antakaa vinkkejä , koska tästä on tullu jo pakkomielle !?

        Miten te ootte toipunu bulimiasta ? Kannattaako tätä jatkaa vai pittääkö tää lopettaa ?! :/ nyt ku ajattelen nii en pysty ajattellee , että lopetan tän , mutta kai se on pakko ! Mulla itellä on ollu bulimia vaan kuukauden ja oon laihtunut vain kilon ! Vinkkejä lopettamiseen ?!


      • Sokasaoksennus
        Bulimia kirjoitti:

        Miten te ootte toipunu bulimiasta ? Kannattaako tätä jatkaa vai pittääkö tää lopettaa ?! :/ nyt ku ajattelen nii en pysty ajattellee , että lopetan tän , mutta kai se on pakko ! Mulla itellä on ollu bulimia vaan kuukauden ja oon laihtunut vain kilon ! Vinkkejä lopettamiseen ?!

        Päätettii sittenki jatkaa bulimointia. Tän päivän aamupala oli ruisleipä voilla ja vettä . Syötiin ruisleipää noin 30 min ja vettä päälle ! Voisitteko antaa lisää vinkkejä miten kannattaa syödä ? Miten voi huijata punnituksessa esim terveydenhoitajalla?


    • Bulimia

      oonko mää teijän mielestä läski jos oon 140 cm pitkä ja painan noin 31.7 kg ? :O Mulla on bulimia mut en oo laihtunu paljo yhtää..... ! voisitteko antaa muita vinkkejä oksentamiseen jollain muulla tavalla kuin että sormet kurkkuun ? auttakaa mua oon läski !

      • sokasaoksennus

        Bulimia:lle


        et oo läski vaa tooooosi laiha !! sun ei todellakaan tarvis oksentaa syömääs ruokaa ulos koska sulla tullee kohta varmaa anoreksia !! :-/


    • Bulimia

      Oon toosi läski , se on totuus !!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4047
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1545
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe