Olen 25-vuotias ja asun avovaimoni luona hänen omistamassaan asunnossa.
Työsuhteeni loppuu kesällä ja tarkoituksenani olisi alkaa syksyllä opiskelemaan.
Maksan vuokraa avovaimolleni. Omistan itse myös asunnon, mitä pidän vuokralla ja saan siitä tuloa.
Nyt kun opiskelut alkaa tulla ajankohtaiseksi olen alkanut miettimään saanko mitään tukia/kuinka paljon? Olen joskus kuullut sanottavan, että omistusasunnon omistaja ei saa mitään tukia?
Jännittää aloittaa opinnot, sillä jo nyt säännöllistä palkkaa nauttivana on aika tiukkaa taloudellisesti, enkä verotuksen takia tunnu jäävän oikein voitollekaan omista vuokratuloistani.
Neuvokaahan viisaammat!
Olenko oikeutettu mihinkään tukiin?
kröööh
1
152
Vastaukset
- ....
Opintotuen asumislisää ei voi saada omistusasuntoon (omaan tai puolison omistamaan). Muita opintotuen osia voi kyllä saada eli opintoraha ja laina eivät ole riippuvaisia noista asumisjärjestelyistä.
Yleinen asumistuki voi olla vaihtoehto pienituloiselle. Sitä voi saada omistusasuntoonkin, mutta sitä teidän pitäisi sitten hakea yhdessä ja tulonne lasketaan yhteisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372405Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461880- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311373Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104850Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752