Olen 25-vuotias ja asun avovaimoni luona hänen omistamassaan asunnossa.
Työsuhteeni loppuu kesällä ja tarkoituksenani olisi alkaa syksyllä opiskelemaan.
Maksan vuokraa avovaimolleni. Omistan itse myös asunnon, mitä pidän vuokralla ja saan siitä tuloa.
Nyt kun opiskelut alkaa tulla ajankohtaiseksi olen alkanut miettimään saanko mitään tukia/kuinka paljon? Olen joskus kuullut sanottavan, että omistusasunnon omistaja ei saa mitään tukia?
Jännittää aloittaa opinnot, sillä jo nyt säännöllistä palkkaa nauttivana on aika tiukkaa taloudellisesti, enkä verotuksen takia tunnu jäävän oikein voitollekaan omista vuokratuloistani.
Neuvokaahan viisaammat!
Olenko oikeutettu mihinkään tukiin?
kröööh
1
131
Vastaukset
- ....
Opintotuen asumislisää ei voi saada omistusasuntoon (omaan tai puolison omistamaan). Muita opintotuen osia voi kyllä saada eli opintoraha ja laina eivät ole riippuvaisia noista asumisjärjestelyistä.
Yleinen asumistuki voi olla vaihtoehto pienituloiselle. Sitä voi saada omistusasuntoonkin, mutta sitä teidän pitäisi sitten hakea yhdessä ja tulonne lasketaan yhteisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888