Lämmin kiitos

koiranomistajille

Kiitos Littoisten koiranulkoiluttajille! Kaksi päivää satoi uutta lunta, mutta jo 12 tunnin päästä aura-auton käynnistä olitte ahkeroineet tiet ja pientareet lähes entiselleen keltaruskeiksi. Erityismaininta niille, jotka eivät unohtaneet tontteja, portinpieliä, koulujen ja päiväkotien ympäristöjä. Käymälöitä ja viemäröintiä vastustaneet esi-isämme hävisivät aikoinaan taistelunsa, mutta te jatkatte uutterasti aatteemme edistämistä karvaiset kaverit apunenne. Muistakaahan edelleen merkata jokainen lumikasa, muuten lapset menevät leikkimään niihin!

Olette aktiivisesti vastustaneet koirien vapauden ja äänenkäytön rajoittamista omalla esimerkillänne. Mallikelpoista toimintaa. Samoin tavoitteemme vähintään yhden koiran saamiseksi jokaiseen talouteen on viime vuosina edennyt aimo harppauksin. Aatetoverit, pitäkää jatkossakin hihnat pitkinä, ilmiantakaa koirienvihaajia ja levittäkää huhuja myrkkymakkaroista, kun lumet sulavat.

Terveisin Kuppaset ry eli k*usen ja p*askan edistämisyhdistys
Littoisten paikallisosasto

31

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkzkzkzk

      Otan osaa ongelmiisi. Oliko harteillasi jotain muutakin vakavaa?

      • kxkxkxkkx

        No jos pissasta, kakasta ja epäsiisteydestä tykkää.


    • omistaja+kakkapussi

      Ymmärrän, että koirien läjät pitää kerätä pussiin ja laittaa roskikseen.

      Mutta miten kerätään koirien pissatkin?

      • Tod. kyllästynyt

        Se on hienoa että ymmärrät läjittämisen rajoittamisen, mutta liian paljon on niitä jotka eivät ymmärrä niin puudelinsa aarrejätöksiä kerätä (tuollaisesta kun käryy, pitäisi koira lopettaa ja antaa koiranpitokielto loppu-elämäksi) alkaisi varmaan muutaman tapauksen jälkeen paskatkin hävitä kävelyreiteiltä.
        Kusettaakin niitä piskejä voisi jossain muualla kuin esim. leikkipuistoissa ja vilkkaimmilla kävely- ja ulkoilualueilla.


    • Täsä mä ole

      Piskit vittuun saatana!!

    • pissaa vaan ei lasia

      Tiesittekö, että terveen nisäkkään, niin koiran kuin ihmisenkin, virtsa on steriiliä? Jotkut alkuperäiskansat käyttävät virtsaa haavojen puhdistamiseenkin.

      Virtsa on myös hyvä lannoitusaine. Kotipuutarhassa voi hyvin lannoittaa virtsalla, suhde on muuten 1:10.

      No, minä tiedän, mutta en silti kuseta koiriani leikkipuistoissa. Eikä kyllä kukaan muukaan sitä tee, joten asiallisuutta kritiikkiin, kiitos!

      Kaikenlaisilla kävely- ja ulkouilualueilla saa kulkea koiran kanssa ja joskus se koira siellä myös pissaa. Samalla tulee sitten lannoitettua sitä luontoakin.

      Itse olen suuresti kiusaantunut Littoistenjärven rantakallioden roskista ja lasinsiruista. Minusta on käsittämätöntä, että IHMISET tulevat luontoon pilaamaan sitä.

    • Tod. kyllästynyt

      Onko realismi kadoksissa, kyllä vaan kusetetaan ja paskatetaan koiria joka paikassa, jatkuvasti ja toistuvasti jätetään jäljet korjaamatta . . . tosiaan asiallisuutta koiranomistajien toimintaan, eikä pakoteta muita kärsimään lutusen kusi- ja paskaruiskun puudelin jätöksistä - KORJATKAA JÄLKENNE, se olisi asiallista, eikä tämä tänne saivartelu. Eihän tarvitse kuin mennä ulos ja katsella ympärilleen - huomaa selvästi kumpi meistä onkaan oikeassa :) Siinä sitä asiallisuutta sitten saa anoa, muut kahlaavat koirienne jätöksissä, ja ovat "epä-asiallisia :) Aika uskomatonta "keräämätöntä koiranjätöstä".

    • pisaa vaan ei lasia

      Minulla on sekä koiria että lapsia. Käyn lasteni kanssa leikkipuistossa ilman koiria. Ei siellä ole koirien jäljiltä yhtään mitään.

      Koirani eivät ole puudeleita, vaan työkoiria. Ilmeisesti oletat loukkaavasi ihmisiä tosi paljon, kun nimität heidän koiriaan "paskaruisku puudeleiksi". Sekö on sitä realsimiasi ja asiallista kritiikkiäsi?

      Jos oikeasti tietäisit jotain koirista, tietäisit senkin, että ne ovat melko viisaita eläimiä, ne edesauttavat monen ihmisen hyvinvointia sekä psyykisesti että fyysisesti, ne ovat monelle lapselle, nuorelle, vanhukselle ja yksinäiselle ihmiselle elintärkeitä kumppaneita, ne toimivat tärkeissä työtehtävissä mm. pelastus-, huume-, avustaja- ja opaskoirina jne. Puudelit ovat muuten koiramaailman älykkäimmästä päästä;=)

      Luonnossa liikkuessa koirien pissat eivät ole mikään ongelmajäte. Eivätkä muuten kakatkaan, sillä nekin maatuvat.

      Ihmisten luontoon jättämät muovit, alumiinit ja lasinsirut ovat Littoisten järven ympäristössä todella iso ongelma. Nuo jätteet eivät maadu ja ne voivat vahingoittaa eläimiä ja ihmisiä. Kerran törmäsin kalliolla jopa rikottuihin shampanjalaseihin, oli varmaan ollut hienot juhlat.

      Tässä on muuten uutta lunta tulossa, joten käyhän vilvoittamassa päätäsi sen tullessa. Ehkä se vähän helpottaa, edes hetkeksi.

      Minä kun lähden taas koirien kanssa lenkille pian lumentulon jälkeen, niin sinulla raukalla on TAAS uudet pään kiristykset tulossa!

      • Tod. kyllästynyt

        Onpas ihme, ettei Teistä koiraihmisistä oikein välitetä, kuin toiset samanlaiset. Teillä itsellä ei ole suurtakaan lukua kahlata puudelinpaskassa, asua niiden puudelien kanssa, jotka niin ihanasti haisevat "ällöttävältä" sateesta tullessaan. Eihän sitä suuressa autuudessa tosiaan näen niitä ongelmia, muissahan se vika tietysti on - vihaavat eläimiä ja varsinkin koiria, niitä joita ulkoilutte kelat kohisten, koira paskalla toisella puolen kulkuväylää ja Te ihanat koiranomistaja seisotte joko keskustelemassa toisen samanlaisen kanssa toisella puolen, jolloin hinha kulkee kulkuväylän poikki, tai vaan annatte sen koiran tempoilla n. 5 metrin päässä vapaasti hinnansa kanssa ja Te lastenvaunuja , lastataluttaen toisella reunaa. Muut kulkijat saavat väistellä räkyttävää ja hyppivää ihanaa lemmikkiänne, kahlata sonnassa väistellessä kelanne auki vetänyttä ihanaa lemmikkiä joka hyppii kurasilla etukäpälillään reittä vasten jne. jne. jne. Ihan oikeasti koiranomistajat, katse peiliin !!!!


      • yötöissä
        Tod. kyllästynyt kirjoitti:

        Onpas ihme, ettei Teistä koiraihmisistä oikein välitetä, kuin toiset samanlaiset. Teillä itsellä ei ole suurtakaan lukua kahlata puudelinpaskassa, asua niiden puudelien kanssa, jotka niin ihanasti haisevat "ällöttävältä" sateesta tullessaan. Eihän sitä suuressa autuudessa tosiaan näen niitä ongelmia, muissahan se vika tietysti on - vihaavat eläimiä ja varsinkin koiria, niitä joita ulkoilutte kelat kohisten, koira paskalla toisella puolen kulkuväylää ja Te ihanat koiranomistaja seisotte joko keskustelemassa toisen samanlaisen kanssa toisella puolen, jolloin hinha kulkee kulkuväylän poikki, tai vaan annatte sen koiran tempoilla n. 5 metrin päässä vapaasti hinnansa kanssa ja Te lastenvaunuja , lastataluttaen toisella reunaa. Muut kulkijat saavat väistellä räkyttävää ja hyppivää ihanaa lemmikkiänne, kahlata sonnassa väistellessä kelanne auki vetänyttä ihanaa lemmikkiä joka hyppii kurasilla etukäpälillään reittä vasten jne. jne. jne. Ihan oikeasti koiranomistajat, katse peiliin !!!!

        mee nukkuun jo niin saat rauhan


    • Keskuriasukas

      Arvaatkas ihmiset mitä. Jos perheessänne joku sairastuu vakavasti ja vietätte viikkokaupalla sairaalassa peläten pahinta, niin te ette sieltä tullessa edes näe niitä kakkakasoja.

      Tajusin tuon äsken, kun talomme edessä kulkevan pyörätien viereen kakatetaan kaikkea chihuahuasta rottikseen. Aamulla seisoin pihalla ja muistelin, mikä asia siellä seisoessa ennen tuppas pistään vihaksi. No se sonnan määrä.

      Koitin muuten kerran tarjota eräälle koirankakattajalle kakkapussia omasta taskustani, tyhjää siis, niin jessus mikä huuto alkoi. "Pidä huolen omista asioistas" jne. Mun äiti usein sanoi, jotta hyvä teko ei jää rankaisematta, niin nyt selvis mitä hän sillä tarkoitti.

    • pissaa vaan ei lasia

      Nimimerkki todella kyllästynyt.

      Sinua ei siis ärsytä vain koirankakat (jotka pitääkin siivota), vaan myös:

      -koiranpissat

      -koirien pitkät taluttimet

      -koirien ulkoilutus ylipäätään

      -koiranomistajat, joilla on sosiaalista kanssa käymistä toisten ihmisten kanssa

      -märille koirille ominainen haju niiden tullessa sisälle omistajiensa koteihin

      -että joku ylipäätään asuu koirien kanssa

      -ihmisiä vasten hyppivät koirat.

      Kirjoittelet tällaista puolenyön jälkeen lauantai-iltana. Hakeudu avun piiriin, hyvä ihminen!

      Mitä tulee hyppiviin koiriin, niin yleensä koiria ei juuri kiinnosta vieraat ihmiset, varsinkaan sellaiset, jotka huokuvat vihamielisyyttä. Näin ollen pidän aika epätodennäköisenä, että yksikään koira ahdistelisi sinua hyppimällä sinua vasten.

      Tietenkin vastuuntuntoinen koiranomistaja pitää koiransa taluttimessa siten, että se ei pääse kosketuksiin vieraan ihmisen kanssa. Toiset kulkijat täytyy ottaa sillä tavalla huomioon.

      Omaa koiraansa joutuu myös suojelemaan kaikenlaisilta sairailta ihmisltä, joiden psyykkisen pahoinvoinnin vakavuuta ei ehkä voi päälle päin nähdä!

      • Avoin mieli

        Kysehän ei tuntunutkaan olevan niistä vastuuntuntoisista koiranomistajista, vaan siitä suuresta enemmistöstä jotka eivät huolehdi koiransa jätötksistä ja antavat niiden juosta hihnapitkänä ihmisten jaloissa. Sellaisia et oman kirjoituksesi mukaan ole missään nähnyt? Oletko ihan varma siitä, kumpi teistä sitä apua tarvitsisi?

        Kirjoittelun ajankohta taas, onkohan tullut mieleen sellainen ajatus kuin yötyö. Minulla ainakin on sellainen työ jossa välillä on yövuoroja, ja silloin toivottavasti on aikaa kirjoitella (kenelläkään ei mitään hätää).


    • pissaa vaan ei lasia

      Mielestäni kirjoitin kyllä ihan selvästi, että itse en koiranomistajana hyväksy sitä, että kakkoja jätetään hoidetuille alueille. Itse kerään koirieni kakat pussiin - juu, aina on taskussa useampi kappale - ja laitan ne lähimpään roskikseen. Littoisissakin on nykyään ihan kiitettävästi roskiksia.

      Minusta ei ole psyykkisen huonovointisuuden merkki, jos ei pidä koirista tai valittaa keräämättömistä koirankakoista.

      Mutta minusta on psyykkisen huonovointisuuden merkki, kun esim. nimimerkki "todella kyllästynyt" kirjoittaa tänne puolen yön jälkeen miten hän kärsii siitä, että jollakin ylipäätään on koira! Katso hänen/sinun kirjoitukset, siellä se lukee.

      Liikun paljon koirieni kanssa, sekä niillä hoidetuilla alueilla että luonnossa. Erittäin harvoin - ehkä pari kertaa vuodessa - joudun huomauttamaan toiselle koiranomistajalle, että tämä ei voi päästää omaa koiraansa minun koirieni luokse kysymättä ensin minulta, onk oasia ok. Liikkuessani ilman koiriani en ole törmännyt sellaisiin koiranomsitajiin, jota päästäisivät koiransa pitkässä hihnassa luokseni ilman, että asiasta olisi suusanallisesti ensin sovittu.

      Joten kyllä, uskallan väittää, että erittäin harvalla koiranomistajalla on tapana päästää koiraansa satunnaisen ohikulkijan kimppuun.

      Nimimerkki "todella kyllästynyt" tuskin on yötöissä, ehkei missään töissä, sillä kovin huonovointiselta hän/sinä vaikuttaa.

      • Tod. kyllästynyt

        Minä en siis ole töissä, koska kirjoitan mielestäsi väärään aikaan ja vihaan koiria.
        En vihaa koiria, eikä tässä ole alunperinkään ollut kyse koirista - vaan vastuuttomista koiranomistajista. Niitähän riittää, kuten kaikki voivat ulkona ympärilleen katsomalla todeta.
        Sinä korjaat aina koirasi jätökset, katsot miten ja missä koirasi virtsaa ja miten se käyttäytyy. Sinä et näe ympärilläsi mitään vastuuttomien koiranomistajien aiheuttamia, kuvailemianii ongelmia ?
        Eihän koko ketju ole siis edes Sinulle tarkoitettu, eikä koske mitenkään Sinua, miksi siis "hyökkäilet, räkytätä ja puret joka suuntaan" paitsi sinne mihin kuuluisi - vastuuttomien koiranomistajien suuntaan ?

        Ihan aikuisten oikeasti, minullako niitä ongelmia on ?


    • Vinkkivaari

      Hei omistaja kakkapussi!! Pissan saa hangesta niin, et jollai pikkulapiol lapioit kusen värjäämän lumen pussiin ja heität roskiin!

    • santtu1

      laki vaatii korjaamaan koiran ulosteet, ei virtsaa.

    • pissaa vaan ei lasia

      "Onpas ihme, ettei Teistä koiraihmisistä oikein välitetä, kuin toiset samanlaiset. Teillä itsellä ei ole suurtakaan lukua kahlata puudelinpaskassa, asua niiden puudelien kanssa, jotka niin ihanasti haisevat "ällöttävältä" sateesta tullessaan. "

      Miksi tervettä ihmistä häiritsisi se, että joku toinen asuu koiran kanssa?

      • Mikä oikein riivaa?

        Anna olla ja hanki apua !


      • olisko tässä

        Siinä se villakoiran ydin vahingossa tulikin: sen ei pitäisikään häiritä. Vastuullisen koiranomistajan koiran räksytys, eritteet ja ulkoilu eivät häiritse muita.

        Vaikka itse et jotain ilmiötä olisi nähnytkään tai kiinnittänyt siihen huomiota ei tarkoita, että sitä ei ole olemassa. Pitkissä naruissa tai irrallaan ihmisten jaloille "tuttavuutta tekemään" tulevat koirat ovat toistuva ilmiö. Samoin se, että yksi tai useampi ulkoiluttaja koirineen valtaa koko tien leveyden.

        Roskat, lasinsirut jne. eivät tee koirien pisseistä ja kakoista hyväksyttäviä. Väärällä teolla ei voi perustella toista väärää tekoa. Itse en heittele roskia saati lasinsiruja, silti joudun korjaamaan kakkaa tontiltani toistuvasti. Pissavat koirat raapivat maata jätöksensä jälkeen niin, että nurmi ja sammal pöllyävät. Oikeus ja kohtuus on tapahtunut?

        Virtsan steriiliydestä ja lannoittamisesta saivartelu on lapsellista viisastelua. Jokaisen pitäisi saada itse päättää, haluaako tontilleen lannoitetta tai kulkea sen keskellä. Koiran laimentamaton pissa syövyttää metallin ja tappaa kasveja. Jos ihmisen kuseksii ympäriinsä, on se paheksuttavaa. Miksi koirien täytyy saada levittää pissaa ja kakkaa, samaa tavaraa se on kuin ihmisilläkin.

        Joitakin olen itse teossa yllättänyt ja asiasta huomauttanut. Voin kertoa, että kaikki mahdolliset reaktiot niskojen nakkelusta, pään aukomisesta suoraan huutoon asti on koettu. Yksi asia on näkemättä: KUKAAN EI KOSKAAN ole ilmaissut olevansa pahoillaan tai pyytänyt anteeksi. Monien koiraihmisten paljon mainostama sosiaalisuus tuntuu usein rajoittuvan siihen, kun keskustellaan molempia kiinnostavasta asiasta (koirista) suloisessa yhteisymmärryksessä.

        Vedä henkeä, nuku yön yli ja yritä kasvattaa lapsistasi avaraketseisia ja empaattisia ihmisiä. Miksi tervettä ihmistä häiritsisi se, etteivät kaikki halua olla koirien tai jätösten kanssa kontaktissa?


    • pissaa vaan ei lasia

      "Onpas ihme, ettei Teistä koiraihmisistä oikein välitetä, kuin toiset samanlaiset. Teillä itsellä ei ole suurtakaan lukua kahlata puudelinpaskassa, asua niiden puudelien kanssa, jotka niin ihanasti haisevat "ällöttävältä" sateesta tullessaan. "

      Miksi tervettä ihmistä häiritsisi se, että joku toinen asuu koiran kanssa?

      • Raitis ilma . . ahhh

        Ehkäpä "terve ihminen" on vaikkapa joutunut vasten tahtoaan asumaan koiran ja vähemmän terveesti koiraan/koiriin suhtautuvan intohimoisen elänystävän kanssa - kunnes sai koirat ja eläinystävän pihalle kämpästään.


      • keittiöpsykologi123
        Raitis ilma . . ahhh kirjoitti:

        Ehkäpä "terve ihminen" on vaikkapa joutunut vasten tahtoaan asumaan koiran ja vähemmän terveesti koiraan/koiriin suhtautuvan intohimoisen elänystävän kanssa - kunnes sai koirat ja eläinystävän pihalle kämpästään.

        Minäpä luulen, että kyse on ihan päinvastaisesta asetelmasta:

        Joku koiranomistaja on potkinut ulos kämpästään tuon katkeroituneen aloittajan ja asuu nyt mieluummin koiransa kuin tämän kanssa.


      • Hmmmmmmmmmmmmmm
        keittiöpsykologi123 kirjoitti:

        Minäpä luulen, että kyse on ihan päinvastaisesta asetelmasta:

        Joku koiranomistaja on potkinut ulos kämpästään tuon katkeroituneen aloittajan ja asuu nyt mieluummin koiransa kuin tämän kanssa.

        Ja tuoko olisi sitten positiivista ja tervettä koiranomistajasta ? Vai mitä mahdoit tarkoittaa ?


    • Tonttinaapuri

      Voisiko joku koiranomistaja vastata, jotta jos se kakkapussi unohtuu kotiin ja joku ystävällisesti tulee tarjoamaan sellaista pussia, miten reagoit? Meillä on pari rullaa tyhjän panttina mäyriksemme poismenon johdosta ja haluaisin niitä mieluusti jakaa, kun täällä Keskurin kulmilla sonnassa kahlataan kesät talvet.

      Jos Keskurillä ulkoillessa siis kakatat koiraas keräämättä jätöksiä ja ojennan sulle vaikka sen koko rullan, käytkö kimppuun vai kiitätkö?

      • Hmmmmmmmmmm

        Älä nyt hyvä ihminen - koiranomistajathan ovat suvaitsevaisia ja fiksuja, senhän kertoo nuo läjät pitkin maita ja mantuja


      • keittiöpsykologi123

        Mulla on aina kakkapusseja mukana ihan omasta takaa ja käytän niitä myös. Joten mulle ei tarvitse ojennella.

        Itse annoin kakkapussin kerran yhdelle koiranomistajalle, joka selvästi tarkoituksella antoi koiransa kakata taloyhtiön juuri leikatulle nurmikolle. Jäin katsomaan toimitusta ja kun mies ei tehnyt elettäkään korjataakseen kasan menin hänen luokseen ja annoin pussin. Mies otti nolona pussin vastaan ja keräsi kasan. Katsoin vielä perään, että varmasti myös vei sen mennessään.

        Joten sillä kertaa ainakin kävi näin.


    • Täsä mä ole

      Mä seurusteln yhden koiiranomistajan kans ja ainoa hyvä asia siin oli se, et kiihotti naida sitä, ku uroskoira oli samas huonees ja katseli touhua :)

      • huhhuhhhhh

        Huh huh, "happamia sano kettu....." kun ei ylettynyt niihin marjoihin.


    • sääliks käy

      Ristikallion uimaranta -aiheen aloittaja on sama kuin tämän ketjun. Lisäksi aloittaja mesoaa koiraverosta ja koirakiellosta kerrostaloissa Turun palstan puolella.

    • Pakkomielle n:o 1

      Annetaan mesota, ehkä olo hiukan helpottuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      341
      3463
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2118
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1672
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1537
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1394
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1281
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1121
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1121
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      956
    Aihe