Havaintopaikka Turku Ohitustie 5.3. klo 19:30 ulkolämpötila nollan tietämissä, katuvalot. Juoksulenkillä editse lentää kokoluokaltaan melkein variksen kokoinen olento, yleisvaikutelma harmaa. Lentää tavalla, joka mielestäni muistuttaa lepakkoa (voimakkaat siiveniskut, kääntyilyä toiselle kyljelle yhden siiveniskun ajaksi). Mikä se tuollainen on? Horrostamasta herännyt lepakko? Mutta ei kai Suomessa ole lepakkoa, joka olisi lähelläkään variksen kokoluokkaa. Toisaalta pimeällä ei yleensä linnutkaan paljon lentele.
Tunnustan, että en ole luontohavainnoija ja näin otuksen vain muutaman sekunnin. Etäisyyttä oli reilu kymmenen metriä lähimillään. Eläin _näytti_ lepakolta, ellen ajattelisi tuota kokoa.
Kenelläkään ajatuksia siitä, mitä näin?
Lepakko talvella?
Batman?
1
91
Vastaukset
- bubo1
Pöllö? Lentotyyli voisi sopia. Kokoa on vaikea arvioida, ellei ole vertalukohdetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614277
- 1053475
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373100Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262588- 452257
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52029- 201969
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91358