yököttää!!

yök!

Kertokaapa millaisia oireita saa aikaan helikobakteeri? Tuleeko oireet ruokailun jälkeen vai ennen sitä? Mitä oireita? Helpottaako mikään?

Olen kärsiny noin 3kk etovasta ja kuvottavasta olosta ruokailun jälkeen(kestää jopa 5 tuntia), olo on parempi jos on nälkä!! Oireita on ylävatsalla, röyhtäyttää,etoo, kuvottaa, ei ripulia, ei kipua, ei oksentelua. Välillä (nyt 3kk:den aikana) on ollu lievää lämpöilyäkin (37 astetta).

Kertokaa viisaammat onko nää helikobakteerin oireita vai jotain muuta? Sappi? Maksa? Ruokatorvi? Joku tauti?

Painokin on pudonnu muutamia kiloja kun on parempi olla nälissään. Yleiskunto rupeaa vaan kärsimään tästä kuvotuksesta...

Huome aamuna tilaan ajan lääkärille, mitähän labrakokeita kannattaisi otattaa?

3

816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yök

Joo, pitkittyneet ylävatsavaivat ei ole loppuneet.. Aamulla sai tilattua lääkäri ajan ja kävin jo siellä.

Ikäni on tosiaan 25 vuotta ja kahden lapsen kotiäiti (opiskeleva). Lääkäri kuuli sydämmestäni sivuäänen, maha oli palpoiden normaali!? Vatsa-aortta tuntui varsanpeitteiden läpi !?? Verikokeita laidasta laitaan sekä ulostenäyte helikobakteeria varten..

Hohhoijaa, taidan olla tosi sairas, sain näin esn alkuun nexium kuurin kuukaudeksi ja kunhan verikokeiden tulokset tulee, niin sitten jatkoja...

• Minttu

et sinä kovin sairas ole vaikka kuukauden kuurin saitkin =)

Samaa vaivaa kuule täällä jo vuosia , mutta kaikki kokeet, testit ja tähyt puhtaita. Silti yököttävä ällö ollut, mutta minulla kyllä siinä huomattava mahan turvotus mukana. Loppujen lopuksi rukkailin ruokavalioni siten, että pidin listaa minkä syönnin jälkeen se pahin olo tulee.Että jos ei muusta sitten tulosten selviämisen jälkeen eikä lisätutkimusten jälkeen niin rukkaileppa vähän syömisiäs.

• minä

Et sinä kuule pahasti sairas. Siitä se iloksi muuttuu.
        Itte olen syönyt vuodesta 1997 asti Ranixalia (reseptillä) vuoteen 1999 asti jatkuvasti, sekä sen jälkeen kun tähystettiin niin sain Losecit (vastaa Nexiumia, nexium on vaan uudempi lääke ja erilaiset vaikuttavat lääkeaineet) sitä olen käyttänyt 200 tänne vuoteen 2004 asti, lisäksi käytän siis jatkuvasti 40mg Losecia eli maksiimiannoksen, ei muuten pysy kurissa vaiva, eikä oikein aina kunnolla sittenkään :(
        Lisäksi vuonna 2002 sain lisälääkkeeksi Libraxin 7,5 mg 2-3 krt vrk:ssa ja tarvittaessa Novaluzid magnesiamaito 2.3 rkl päivässä. ja näittenkin läpi on joskus kurja ja paha olo ja vatsa oireilee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      333
      6297
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3766
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      933
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      850
    5. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      800
    6. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    7. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      67
      769
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      130
      743
    9. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      48
      732
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      661
    Aihe