miten juuri ammattikoulusta valmistunut media-assari voisi päästä mainostoimistoon töihin? harjoittelijoita ei voi enää palkata, eikä oikeeta palkkaa ole varaa maksaa. Olisiko jotain kikkaa millä päästä työn makuun?
Varsinkin kun ei oo työkokemusta eikä paljoa mitään suunnittelutöitä...
osa-aikatyö, kiireapulainen...
pääseekö mitenkään mainostoimistoon?
6
700
Vastaukset
- Esanen89
Työkokeiluun voi päästä työkkärin kautta, itse yritetään juuri samaa.
- assari12
mulle on koko ajan sanottu, ettet pääse työkokeiluun, koska sinulla on ammatti. Työkokeilu on niille joilla ei oo ammattia ja haluavat tutustua alaan työpaikan kautta.
- Esanen89
Ei ole näin. Kävin työkkärissä ja näyttivät vihreää valoa! Itse olen ollut alalla jo yhdeksättä vuotta ensivuonna jo 10 vuotta!
Aloitan työkokeilun eräässä yrityksessä ihan näillänäpeillä. - mainoksiatulvillaan
työkokeilussa todellakin sellainen tyhmä juttu, että oman alan töihin ei meinaa päästä käsiksi. Mullekin yrittivät napista vastaan, mutta sanoin ettei mulla oo alan koulutusta enkä oo päivääkään opiskellut graafista suunnittelua (paitsi koulussa ehkä 2 kurssia, on eräs kulttuurialan koulutus). Mainostoimitsossa jossa oon työkokeilussa, on eräs media-assari ja se sano ettei koulussa opetettu mitään tällaista eikä muutakaan... oppi harkkojen kautta. Eli siis jos vetoat tähän ettei sulla oo alan koulutusta, oot suuntautunut tyyliin valokuvaukseen - mutta mainonnasta ja markkinoinnista sulla ei oo mitään kokemusta tai ammatillista osaamista. Näin saatat onnistua kiertää.
työskenteleehän mainostoimistossa myyjiä, copywritereita, koodareita jne. - Graphic Designer
Mä pääsin alkuun siten, että tein ensin omia projekteja ja kavereille halpahommia, esimerkiksi bändin nettisivut, tutulle sähkömiehelle käyntikortin ja esitteen, paikalliselle hyväntekeväisyysjärjestölle julisteita yms ja pistin portfolion pystyyn näillä. Sitten hain välitystoimiston kautta freelance-hommia, ja yksi mainostoimisto jossa tein pari keikkaa tarjosikin sitten vakipaikkaa.
Onnea matkaan! - Alalla yli 30 vuotta
Pääsee.
Jos on huippulahjakas ja kyvykäs. Nyt tiukat ajat, ei ole ammattilaisilekaan töitä, monissa paikoissa YT päällä.
Jos töitä aiot tehdä ja noin hakusessa tavoitteet, vaihda alaa.Mene vaikka lähihoitajakouluun, mainosalalla ei luuserit ole ennenkään pärjänneet, siis hyvinäkään aikoina, saati sitten laman keskellä.
Mulla on duunejam vähemmän kuin ennen, mutta on kuitenkin. Joskus tämä taas nousuksi muuttuu. Mutta mun ei tarvitse taistella duuneista harjoittelijoitten kanssa, mulla nimi piisaa palavereissa. Että niinkuin tajuaisit todellisuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71016Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979