Kissani hilseilee

niinnii1

Tarvitsisin vinkkejä, miten saan kissan hilseilyn loppumaan?! Tästä on tullut ongelma, sillä ensimmäistä kertaa elämässäni olen huomannut itselläni allergiaoireita (silmien, ihon ja nenän kutinaa). Pienestä saakka minulla on ollut kissoja, eikä tällaista ongelmaa ole aikaisemmin ollut.

Kissani on 2,5v neiti (sisäkissa), 4kg painoinen, puolipitkäkarvainen, hyvin aktiivinen ja tarkka turkin pesusta. Loppu syksystä huomasin, että turkki on alkanut tosissaan hilseillä selän ja kylkien alueelta. Eläinlääkärin mielestä ei johdu mistään iho tai muusta sairaudesta, vaan epäili ennemmin johtuvan stressistä tai ruokavaliosta. Turkissa ei vikaa, on hyvässä kunnossa ja oikein kiiltävä.

Olen kokeillut useampaa ruokamerkkiä(marketin sekä eläinkaupan), mutta eivät tunnu vaikuttavan. Olen yrittänyt muutaman kerran pestä kissalle tarkoitetulla shampoolla, mutta ei oikein tuota tulosta (ja kissani muuttuu ihan hulluksi nähdessään vettä). Harjauksesta ei liiemmin nauti, mutta pyrin harjaamaan väh.kerran viikossa.

2

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Tässä jotain vinkkejä

oletko madottanut kissan? Madot voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia..
      Otettiinko eläinlääkärillä näytteet ihosta? Tulee mieleen, että voisiko kisulla kuitenkin olla jotain ulkoloisia, varsinkin kun itsekin kutiset. Aina loiset ei edes välttämättä näy näissä testeissä.

rasvahappolisästä voi olla apua (esim. viacutan tai lohiöljy). jos kissallasi on jostain stressiä, voisi kokeilla feliway tai felifrend valmisteita (lisätietoa goolen kautta).

Onko huoneilmassa jotain vikaa? ilmankosteus liian kuiva?

tai sitten kissasi voi olla allerginen jollekin. jos ongelma jatkuu niin uudestaan lääkärille (etsi sellainen, jonka tiedät olevan asiansa osaava). lääkärit voi haluta tehdä allergiatestejä, mutta verinäytteillä tehtävissä testeissä näkyy vain esim. siitepölyjen yms aiheuttamat allergiat luotettavasti. Ruoka-aine allergiat poissuljetaan ns. eliminaatiodietillä. Siitä saat lisätietoa eläinlääkäriltä.

• not a mushroom

Kissallasi voi myös olla sieni. Minun kissalla oli ja hilsettä, sitten lääkäri otti näytteen kissan turkista ja diagnoosisi oli sieni.
      Nyt jouduin desindfioiomaan kämppäni ainakin 2 kertaa Virkon S. llä ja jouduin antamaan kissan myyjälleen takaisin koska kissan hoitamisessa olisi mennyt 24/7 aikaa usean viikon (kuukauden kaksi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe