Vinkkejä kaivataan vanhaan ikkunaan tehdyn pelin viimeistelyyn

ikkunarinsessa1

Olen tehnyt vanhaan kolmiosaiseen ikkunan pokaan kokovartalopeilin. Poka on väriltään rusehtavan harmaa, se on pintakäsittelemättömän näköistä puuta. Peilit olen liittänyt ikkunoiden tilalle pokiin edestäpäin. Nyt kaipaisinkin vinkkejä, miten minun kannattaisi peittää peilien reunat ja niiden leikkausjäljet? Olen miettinyt jotain hamppunarun näköistä viritellä peilien reunoihin, mutta se varmaan keräisi paljon pölyä. Puulistat ovat mun mielestä liian järeä vaihtoehto. Vinkkejä?

9

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saako pullakahvit

Mitähän puuta mahtaa olla jos on käsittelemättömänä rusehtavan harmaata?

No kuitenkin päivittely peilien asentamisesta edestäpäin on turhaa, koska vahinko on jo tapahtunut. Peittää voi melkein millä tahansa, joka kuosiin sopii. Hamppu- tai manillanaru sopii varmasti hyvin. Liimalla vain kiinni reunoja somistamaan. Ei kerää pölyä sen enempää kuin muutkaan pinnat.

• viinan hinta alas

"Mitähän puuta mahtaa olla jos on käsittelemättömänä rusehtavan harmaata?" ihan mitä vaan, jos se on tarpeeksi vanhaa

• Perinneseppä

Ikkunakitillähän ne laisitkin kiinni pysyy... ja pienillä tiftilangoilla!

Sinäänsä en kannata ajatusta: peilejä saa kaupasta, mutta vanhat ikkunat ovat historiallisesti arvokkaita; vähän kuin vaihtaisi itsensä maalaamaan tauluun Gallen- Kallelan taulun kehykset ja heittäisi alkuperäisen menemään!

• Ikkunarinsessa1

Ikkunan pokat ovat varmasti joskus aikoinaan käsitellyt, mutta ovat niin vanhat, että ovat säässä harmaantuneet ja käsittelemättömän näköiset. Puun materiaalia en tiedä. Mietin myös peilien kiinnitystä takapuolelle, mutta olisi ollut huomattavasti hankalampaa saada pysymään kiinni. Siksi näin.
      Historiallisesti arvokkaat ikkunanpokat olisivat menneet polttotavaraksi ja lasit on jo aikapäiviä sitten tippuneet matkasta, siksi rohkenin häväistä nämä Gallelan kehykset.
      Nyt olin siis vinkkejä vailla peilin reunojen ja pokan väliin näkyvälle puolelle sopivista ratkaisuista.

• s s

Jos saisit laitettua kuvan projektista niin olisi helpompi auttaa. Itse laittaisin pienet puulistat.

• eve18

Letitä juuttinarusta pitkät letit ja kierrä sillä. Aukaise lettien tupsupäät (5-10 cm) ja jätä ne jokaisen ruudun esim. oikeaan alakulmaan koristeeksi. Nehän käy koristeena että siitä saa siistin aloituksen ja lopetuksen ko. letille.

• jeesus oli puuseppä

älä vaan letitä kuten eve18 sanoi. miellyttään ehkä aamupäivän ja illalla jo vituttaa se on varma. jos et ole jo ryssinyt ja kaipaat edelleen vikkejä, niin pistä lisää viestiä.

• repesorsa55

naru kuulostaa heikolta ratkaisulta ellei peililasi ole sitten jollain muulla kiinnitetty

listahan voi olla ohut ja petsattu saman sävyiseksi kuin muu puu

esim jos käytät narua,,kiinnitä peilit esim silikonilla takaa

huomioi että peili paljastaa huulloksen takana (alla) olevan puun,,se olisi hyvä olla samaa väriä

• kuva kehiin

Kuva selventäisi asiaa. Sen voi laittaa esim osoitteeseen www.aijaa.com vai oliko se aijaa.fi . Check it

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      150
      8865
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2629
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2407
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      46
      2405
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1713
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      42
      1240
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe