Vinkkejä kaivataan vanhaan ikkunaan tehdyn pelin viimeistelyyn

ikkunarinsessa1

Olen tehnyt vanhaan kolmiosaiseen ikkunan pokaan kokovartalopeilin. Poka on väriltään rusehtavan harmaa, se on pintakäsittelemättömän näköistä puuta. Peilit olen liittänyt ikkunoiden tilalle pokiin edestäpäin. Nyt kaipaisinkin vinkkejä, miten minun kannattaisi peittää peilien reunat ja niiden leikkausjäljet? Olen miettinyt jotain hamppunarun näköistä viritellä peilien reunoihin, mutta se varmaan keräisi paljon pölyä. Puulistat ovat mun mielestä liian järeä vaihtoehto. Vinkkejä?

9

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saako pullakahvit

      Mitähän puuta mahtaa olla jos on käsittelemättömänä rusehtavan harmaata?

      No kuitenkin päivittely peilien asentamisesta edestäpäin on turhaa, koska vahinko on jo tapahtunut. Peittää voi melkein millä tahansa, joka kuosiin sopii. Hamppu- tai manillanaru sopii varmasti hyvin. Liimalla vain kiinni reunoja somistamaan. Ei kerää pölyä sen enempää kuin muutkaan pinnat.

      • viinan hinta alas

        "Mitähän puuta mahtaa olla jos on käsittelemättömänä rusehtavan harmaata?" ihan mitä vaan, jos se on tarpeeksi vanhaa


    • Perinneseppä

      Ikkunakitillähän ne laisitkin kiinni pysyy... ja pienillä tiftilangoilla!

      Sinäänsä en kannata ajatusta: peilejä saa kaupasta, mutta vanhat ikkunat ovat historiallisesti arvokkaita; vähän kuin vaihtaisi itsensä maalaamaan tauluun Gallen- Kallelan taulun kehykset ja heittäisi alkuperäisen menemään!

    • Ikkunarinsessa1

      Ikkunan pokat ovat varmasti joskus aikoinaan käsitellyt, mutta ovat niin vanhat, että ovat säässä harmaantuneet ja käsittelemättömän näköiset. Puun materiaalia en tiedä. Mietin myös peilien kiinnitystä takapuolelle, mutta olisi ollut huomattavasti hankalampaa saada pysymään kiinni. Siksi näin.
      Historiallisesti arvokkaat ikkunanpokat olisivat menneet polttotavaraksi ja lasit on jo aikapäiviä sitten tippuneet matkasta, siksi rohkenin häväistä nämä Gallelan kehykset.
      Nyt olin siis vinkkejä vailla peilin reunojen ja pokan väliin näkyvälle puolelle sopivista ratkaisuista.

    • s s

      Jos saisit laitettua kuvan projektista niin olisi helpompi auttaa. Itse laittaisin pienet puulistat.

    • eve18

      Letitä juuttinarusta pitkät letit ja kierrä sillä. Aukaise lettien tupsupäät (5-10 cm) ja jätä ne jokaisen ruudun esim. oikeaan alakulmaan koristeeksi. Nehän käy koristeena että siitä saa siistin aloituksen ja lopetuksen ko. letille.

    • jeesus oli puuseppä

      älä vaan letitä kuten eve18 sanoi. miellyttään ehkä aamupäivän ja illalla jo vituttaa se on varma. jos et ole jo ryssinyt ja kaipaat edelleen vikkejä, niin pistä lisää viestiä.

    • repesorsa55

      naru kuulostaa heikolta ratkaisulta ellei peililasi ole sitten jollain muulla kiinnitetty

      listahan voi olla ohut ja petsattu saman sävyiseksi kuin muu puu

      esim jos käytät narua,,kiinnitä peilit esim silikonilla takaa

      huomioi että peili paljastaa huulloksen takana (alla) olevan puun,,se olisi hyvä olla samaa väriä

    • kuva kehiin

      Kuva selventäisi asiaa. Sen voi laittaa esim osoitteeseen www.aijaa.com vai oliko se aijaa.fi . Check it

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe