Millainen koira minulle?

koiruli1

Kovasti haluaisin koiraa, mutten ole vielä osannut päättää minulle sopivaa koirarotua tai onko sekarotuinen parempi ja onko naaras vai uros, pentu vai jo aikuinen koira. Minulla on aina ollut lemmikkejä muttei koskaan omaa koiraa.
Olen parikymppinen, yksin asuva nainen. Asun lähiössä, ihan mukavan kokoisessa kerrostalossa, jossa on iso parveke. Käyn töissä 3-6 päivänä viikossa ja teen vuorotöitä. Toivoisin koiraa, joka ei helposti kärsi eroahdistuksesta ja joka pärjää välillä yksinkin kotona työpäivän ajan. Koska asun kerrostalossa, en kaipaa kovasti haukkumaan taipuvaista koiraa.

Koira saisi mielellään olla:
*Keskikokoinen
*Turkki mielellään keskipitkä/pitkä muttei vaatisi hirveän kovaa hoitoa
*Seurakoiraksi
*Ensimmäiseksi koiraksi soveltuva

Miettimiäni rotuja ovat: mm. Cavalier kingcharlesinspanieli, Shetlanninlammaskoira (olen kyllä lukenut että olisi altis haukkumaan?)

5

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kultsu

Miettimäsi cavalier kingcharlesinspanieli ja shetlanninlammaskoira ovat pieniä koiria, eivät keskikokoisia.

Ehdottaisin sinulle kultaista noutajaa. Kultainennoutaja on keskikoinen rotu ja sopii toiveisiisi. Turkki harjataan kaksi kertaa viikossa ja pestään tarvittaessa. Näyttelykoirat trimmataan kerran kuukaudessa. Kotikoirien trimmaaminen ei ole välttämätöntä, mutta suositeltavaa. Kotikoirille riittää trimmaus muutaman kerran vuodessa.Kultaisennoutajan trimmaus on pientä siistimistä, joten se ei ole mikään suuri operaatio.
      Kultainennoutaja on alunperin metsästyskoira, mutta sopii hyvin myös seurakoiraksi, jos se saa riittävästi liikuntaa ja muuta tekemistä. Kultainennoutaja sopii ensimmäiseksi koiraksi, sillä se on luonteeltaan mukautuvainen ja helppo kouluttaa. Se on myös hiljainen rotu, joten sopii hyvin kerrostalon asukkaaksi.

• koiruli1

Kiitos vastauksestasi :)
      Cavalier ja Shelttis saatetaan määritellä pieniin koirarotuihin mutta tuolla "keskikokoisella" tarkoitin lähinnä isompaa kuin kääpiökoira ja pienempää kuin esimerkiksi Tanskandoggi. Eli aika laajaa kokoa.
      Kultaistanoutajaa olen myös miettinyt.

• suosittelen...

Meillä on isokokoinen shetlanninlammaskoira, naaras. IHANA. Tämä meidän koira ei onneksi hauku. On niiiin rakastava ja älykäs. Jos toisen koiran vielä hankimme, niin shetlanninlammaskoira se on ehdottomasti.

• Bambi

Ehdotan tiibetinspanielia. Se on keskikoista pienempi, mutta kun kerran olit miettinyt cavalier kingcharlesinspanielia, niin tiibetinspanieli on suunnilleen samankokoinen. Tipsu on hiljainen koira, joten se ei häiritse naapureita kerrostalossakaan. Turkki on helppohoitoinen. Se harjataan kerran viikossa. Tiibetinspanieli sopii ensimmäiseksi koiraksi. Tiibetinspanieleilla kaikki värit ovat sallittuja, joten valinnanvaraa riittää.

• ilovebostons

Bostoninterrieri:
        -ei hauku(enemmänkin ääntelee)
        -paino 7-12kg välillä
        -helppohoitoinen turkki
        -energinen hassuttelija
        -pieni koira, ison koiran olemuksella
        -ei pelkää mtn
        -helppo opettaa koska haluaa miellyttää, mutta luonnettakin löytyy.
        -rakastaa olla kaikessa mukana
        -rakastaa syliä ja hellimistä
        - sosiaalinen, tulee kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa toimeen.
        -ällistyttävä kyky sopeutua uusiin ja erikoisiinkin tilanteisiin

Ainut huono puoli mitä keksin:talvella vaatii pukemisen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      105
      1888
    2. 239
      1678
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1076
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      62
      980
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      65
      929
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      63
      828
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      827
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      811
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      805
    Aihe