Taustaa: Minua on kiusattu ja MONESTI, mutta sitten tajusin olevan itsekkin kiusaaja.
Tämä tyttö tuli meidän luokallemme toisesta koulusta. Hän oli hiljainen. Yritimme kavereiden kanssa saada tätä mukaan kaveriporukkaan, mutta hän oli yleensä vain omissa oloissaan. Luokkamme pojat nimittelivät ja haukkuivat häntä. Sitten alkoi tyttöjenkin paskanpuhuminen. Vuosi kului ja hän sai pari kaveria. Muistan kuinka luin netistä kiusaamista koskevia juttuja ja säälin kiusattuja. En silloin tajunnut olevani yksi 'kiusaajista'. Eräänä päivänä kaverini kanssa saimme idean että soittaisimme hänelle. Saimme hänen numeron. Hän ei vastannut. Emme edes tienneet mitä olisimme sanoneet siinä tilanteessa jos hän olisi vastannut, lyöneet luurin todennäköisimmin, sillä ei meillä hänelle asiaa olisi ollut. Kaverini kirjoitti lapun jossa luki mm. "Miksi et vastaa tönö yms". Laitoimme sen hänen pulpettiin. Myöhemmin opettaja löysi tämän lapun ja kyseli meidän luokkalaisilta nimiä ketkä tämän olivat tehneet. Meidän luokkalaiset nimesivät VAIN MINUT JA KAVERINI syyllisiksi vaikka melkein koko luokka oli syyllistynyt tähän! Opettajalle emme missään tapauksessa uskaltaneet muiden osuudesta kertoa, sillä meitä olisi kiusattu juoruamisesta..
Tästä on nyt aikaa, mutta koen vieläkin huonoa omatuntoa monien anteeksipyyntöjen jälkeenkin.. Aina kun meillä on parityötä ja olen hänen parinsa tunnelma on aika hiljainen..enkä ihmettele.. Meillä on joskus aina parikokeita ja olin viimeksi hänen parinsa, sillä olimme olleen molemmat sairaita, mutta tunnelma oli melko hyvä menneisyyteen nähden, sillä nauroimme ja pidimme hauskaa. En tiedä voiko hän ikinä antaa minulle anteeksi ja että tulenko vihaamaan itseäni koko elämäni..
Minuakin nykyään kiusataan, mutta en uskalla sanoa siitä opettajalle.. Tuntuu, että hän tuomitsisi minut ja että se olisi minulle oikein.:/ EN KESTÄ! Vihaan itseäni. Olen monesti viillellyt itseäni tämän takia, ja muillakin syillä on ollut suuri vaikutus. Itsemurhaakin harkinnut, en kestä!
Tiedän, että minut tullaan tuomitsemaan tämän kirjoituksen takia, mutta minun on PAKKO purkautua johonkin..
Kiusaajan tarina..
10
315
Vastaukset
- Heli Karhumäki
Älä hyvä ex-kiusaaja vihaa itseäsi, ja lopeta nuo viiltelyt tykkänään. Kirjoituksesi osoittaa, että sinulla on toimiva omatunto, pystyt tuntemaan myötätuntoa ja olet jo tekosi tunnustamalla ottanut vastuun teostasi. Sinähän olet oikealla tiellä!
Olet arvokas ja ainutlaatuinen ihminen, etkä saa hukata itseäsi väärien tekojesi takia. Nyt vain otat todesta sen, mitä sinulle on lapsesta saakka opetettu: jokainen on tehnyt väärin, ja jokaisella on oikeus aloittaa alusta. Ei muuta kuin kädet ristiin, niin kuin lapsena iltarukouksessa, ja tulet rohkeasti armahtavan, rakastavan Jeesuksen eteen. Saat tekosi anteeksi, voit nostaa pääsi ja jatkat elämää keventynein sydämin. Olet jo osoittanut tälle kiusaamallesi kaverille, ettet enää toimi samoin, se on jo paljon. Jos mahdollista, voithan vielä pyytää anteeksi, että on tullut toimittua ilkeästi. Se merkitsee hänelle paljon. Rukoilen heti tässä ja nyt, että saan asiassa rauhan sydämeesi ja saat jatkaa matkaa Jeesuksen omana. Ole siunattu! Jos tuntuu, ettet voi lopettaa viiltelyä, hae ammattiapua, olet sen arvoinen. Sinulla on koko elämä vielä edessä, ja Jumala tahtoo antaa sinulle parhaat lahjansa ja mielenrauhan.- EX-kiusaaja
Kiitos
- QWERTYU2
Tähän täytyy sanoa, nyt että LOPETA VIILTELY ja HAE APUA ELI ÄKKIÄ PSYK.POLILLE TAI MENE SUORAAN PSYKIATRISELLE.
Minua kiusasi pitkään eräs poika, mutta olen jo antanut anteeksi taino katkera olen, mutta menneisyytta ei voi muuttaa. Tyttö varmasti kärsi teoistasi, mutta tärkeintä on teot, että olet ajatellut pyytäväsi anteeksi ja tee se, varmasti arvostaa tekoasi. Mutta elä nyt herrajumala ALA ITSELLESI TEHDÄ MITÄÄN, huolestuttavaa. Onko sinulla muita ongelmia ?
Valoa ja pimeään kaikki järjestyy kyllä :)- EX-kiusaaja
Kiitos vastauksestasi. Perheen kanssakin on välillä isojakin ongelmia..:( Ja kaverit on olemassa mutta sitä "tosikaveria" tällä paikkakunnalla ole, vaan kaukanakaukana:((
- saaraj00
mulle on käyny vähä sama homma.. ): ja nyt mää oon se kiusattu
- EX-kiusaaja
Mua kaduttaa ihan hitosti..:( Onneks mua ei kiusata ja oon onneks lopettanu.. Muta asia on mun mieles koko ajan..:/
- oppaa kanknam stail
sano kiusaajille et you cant push like this ja anna sille kohtelua ja kokkelia
- EX-kiusaaja
Ehkä en kuitenkaan
- Ovean
Minulla täysin sama tilanne kuin tuolla toisella, joka oli hiljainen..
- EX-kiusaaja
Mm..:/ Niimpä.. Ja kadun sitä TODELLA:'(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780