Aloitteleva 30v

Ilpo:imuts

Moi
Olen 30V
Minun teki mieli aloittaa, jon seuraavista lajeista.

Kickboksin
Bjj
Kravmaga
kuntojudo

Olenko liian vanha.
Tarkoitus olisi kuntoilla ja oppia vähän uusia tekniikoita

En ole mikään nopea kaveri vaan aika hidas
urheilu taustaa ei ole

mitä mieltä meneekö vaan paikat rusinaksi

3

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeesti vaan

      Et ole liian vanha ja mikä ei tapa, vahvistaa. Minä valitsisin jonkun kolmesta mainitsemastasi kamppailu-urheilulajista, sopivat paremmin kuntoiluun kuin puhdas itsepuolustuslaji, jossa ei välttämättä saa sparrailla.

      Potkunyrkkeilyssä hitaus saattaa tuntua leuassa;) Judossa kevyiden sarjojen huipulla ollaan todella nopeuita mutta harrastamisessa se ei ole ollenkaan välttämätöntä. BJJ on aika hidasta, mutta muuten erittäin fyysistä puuhaa.

      BJJ ja judo on toistensa lähisukulaisia. BJJ 90% matto-ottelua, judossa taas painottuu pystyottelu, mutta mattoakin treenataan varsinkin harrastelupuolella paljon.

      Kuntojudo on aika häilyvä termi, joka ei oikeastaan tarkoita mitään. Judotreenejä vaan on erilaisia olympialaisiin tähtäävästä rääkistä osallistujien kunnon mukaan harrastettavaan painijumppaan.

      Aloittaisin judolla. Jos judossa huomaat että tekninen mattovääntö on sun juttu, judosta on helppo siirtyä BJJ treenaamiseen.

      • esimerkkierkki

        Riippuu mitä haet. Kamppailu-urheilua, kunnon kohennusta vai itsepuolustus valmiuden kohotusta. Varmaankin kaikista saa kaikkea noita mutta se kannattaa miettiä ennen lajin valintaa ja sen pohjalta valita. Sekä haluaako pysty ottelua vai matto osastoa. Vai molempia.


      • classic56
        esimerkkierkki kirjoitti:

        Riippuu mitä haet. Kamppailu-urheilua, kunnon kohennusta vai itsepuolustus valmiuden kohotusta. Varmaankin kaikista saa kaikkea noita mutta se kannattaa miettiä ennen lajin valintaa ja sen pohjalta valita. Sekä haluaako pysty ottelua vai matto osastoa. Vai molempia.

        Alkuperäiseen ikäkysymykseen, ei vastauksena vaan toteamuksena, aloitan Karateharjoittelun ilman pohjia ensi viikolla kun täytän 56 vuotta.
        Seuran vetäjän kanssa keskustelussa tuli ilmi että ikärasitteisiin saa parannusta paremmin harjoittelemalla kuin ilman treenejä.

        Lajivalintaan kannattaa kiinnittää huomiota ja jopa saman lajin sisällä seuraan ja sen vetäjään. Seuroilla on eri tapoja ja tarkoituksia.

        Mutta. Myös alkuvuoden kestänyt kirjallinen tutustuminen lajeihin on tuonut esiin tuon ajatuksen että reunaehdot ymmärtäen ei Karatessakaan ole yläikärajaa. Tyylisuuntaan kannattaa ikäkysymyksen takia tutustua. Eikä pääosin vain kilpailuun keskittyvää seuraa kannata valita.

        Menoksi ja onnea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe